adexo3
۱۴۱۵۶۸۴
۶۶۲
۶۶۲
پ

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

آشپزخانه ی هر خانه ای قلب آن خانه است. برای بهتر کردن ظاهر آشپزخانه تان نیازی به بازسازی نیست.

روزیاتو: آشپزخانه ی هر خانه ای قلب آن خانه است. برای بهتر کردن ظاهر آشپزخانه تان نیازی به بازسازی نیست. کافی است چند چیز جزئی را از فضای آشپزخانه حذف کنید. در اغلب موارد، تا حدی به این جزئیات عادت کرده ایم که متوجه تأثیر منفی شان روی ظاهر آشپزخانه نمی شویم.

۱- کلکسیون مگنت یخچال

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

مگنت های یخچالی شاید یادگاری از خاطرات خوش زندگی مان باشند. اما یک کلکسیون از این چیزهای کوچک می تواند آشفتگی بصری قابل توجهی ایجاد کند. این امر درمورد هر چیز دیگری که با آهنربا به یخچال چسبانده شود هم صدق می کند، مثل نقاشی کودکان، عکس یا کاغذ یادداشت.

۲- رول دستمال کاغذی رو به اتمام

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

دستمال کاغذی گرچه سازگاری چندانی با محیط زیست ندارد اما از دستمال های پارچه ای بهداشتی تر است. با این حال، رول دستمال کاغذی رو به اتمام ظاهر ناخوشایندی دارد و می تواند جلوه ی بدی به آشپزخانه دهد.

در هر حال، به جای دستمال های کاغذی می توان از محصولات جدیدتری که یک بار مصرف هم نیستند، استفاده کرد. این دستمال ها شبیه به دستمال های کاغذی معمول هستند و جذب آب بالایی دارند، اما در عین حال، قابل شستشو هم هستند.

۳- دستمال های میکروفایبر

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

دستمال های میکروفایبر زودتر از دستمال نخی خشک می شوند. با این حال، گذاشتن دستمال های در حال خشک شدن در جلوی دید، به ظاهر آشپزخانه صدمه می زند. در حقیقت، جای آن ها آنجا نیست. بعد از استفاده از دستمال های میکروفایبر، نباید صرفاً آن ها را آب بکشید. توصیه می شود آن ها را با شوینده و سرکه و جدا از وسایل دیگر بشویید. بعد از آن دستمال ها باید خوب خشک شوند.

۴- بوی بد سینک

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

حتی در یک آشپزخانه ی کاملاً تمیز و مرتب هم بوی بد چاه سینک می تواند تأثیر مخرب داشته باشد. برای تمیز نگه داشتن چاه سینک آشپزخانه، کافی است ترکیب آب گرم، سرکه و جوش شیرین را گهگاه داخل آن بریزید. می توانید چند قطره عصاره ی گیاهی هم اضافه کنید تا آشپزخانه تان بوی خوبی بگیرد.

۵- اسفنج ظرفشویی

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

کارشناسان توصیه می کنند اسفنج ظرفشویی ماهی یک بار عوض شود، چرا که به سرعت به محل رشد میکروب ها تبدیل می شود. و البته هر چه می گذرد ظاهر بدتری هم پیدا می کند.

به جای اسفنج های معمولی می توانید از اسفنج های لوفا یا هر جنس طبیعی دیگری استفاده کنید. این کار باعث می شود شستشوی ظرف ها هم بهتر و هم لدتبخش تر شود. این نوع اسفنج ها هم ظاهر بهتری دارند و هم سریع تر خشک می شوند.

۶- باز ماندن در ماشین ظرفشویی

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

کارشناسان توصیه می کنند بعد از استفاده از ماشین ظرفشویی، در ِ آن را باز بگذارید تا داخل آن هوا بخورد. با این حال، این بدان معنا نیست که باید دائماً در ِ ماشین ظرفشویی را باز بگذارید، چون ظاهر بد و نامرتبی به آشپزخانه می دهد. کافی است چند سانتیمتری در ِ آن را باز کنید تا قارچ و باکتری داخل آن رشد نکند.

۷- لوازم حصیری

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

علت شلوغی آشپزخانه ممکن است وجود تزئینات بیش از اندازه باشد. سبدهای حصیری گرچه به خودی خود زیبا هستند، اما فقط تا زمانی که روی آن ها را گرد و غبار نگرفته باشد. به طور کلی، لوازم حصیری به مراقبت زیادی نیاز دارند چون به دلیل بافت خاص شان به راحتی گرد و غبار می گیرند.

اگر نتوانستید با یک دستمال معمولی از پس گرد و غبار لوازم حصیری تان بربیایید، می توانید با سشوار این کار را انجام دهیم. البته بسیار راحت تر این است که از لوازم حصیری به کلی در تزئین آشپزخانه استفاده نکنید.

۸- میوه روی میز

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

بسیاری عادت دارند یک ظرف میوه روی میز آشپزخانه بگذارند اما برخی میوه ها مانند سیب نباید در دمای اتاق نگهداری شوند، چون به سرعت تغییر رنگ می دهند و ظاهر خوب شان را از دست می دهند. علاوه بر این، از آن ها گاز اتیلن متصاعد می شود که باعث می شود میوه های کنار آن هم زودتر فاسد شوند. وجود میوه هایی که تازگی خود را از دست داده اند، به طور حتم ظاهر خوبی به آشپزخانه نمی دهند. بهتر است سیب ها را در یخچال نگه دارید.

گلابی اما داستان متفاوتی دارد. این میوه را می توان تا زمانی که برسد، در دمای اتاق نگه داشت. و تنها بعد از آن است که لازم است گلابی را به یخچال منتقل کرد. با این کار، میوه آبدار و شیرین باقی می ماند.

۹- ظروف نگهداری غذا در یخچال

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

حتی چیزهایی که جلوی دید نیستند هم می توانند روی ظاهر آشپزخانه تأثیر بگذارند. درباره ی داخل یخچال صحبت می کنیم. بهتر است مواد غذایی را به جای بشقاب یا قابلمه ای که با فویل یا سلفون پوشیده شده، درون ظروف نگهدارنده ی مخصوص قرار دارید. چه بهتر که ظروف نگهدارنده از جنس شیشه باشند، چون شیشه برخلاف پلاستیک، بو نمی گیرد. یک راه حل دیگر، استفاده از درهای مخصوص سیلیکونی است که برای پوشاندن ظروف به کار می روند.

۱۰- تخته برش آسیب دیده

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

تخته برش های کهنه ظاهر ناخوشایندی دارند و جلوه ی بدی به آشپزخانه می دهند. برای بهبود ظاهر و کارکرد تخته های چوبی باید آن ها را یک تا ۲ بار در سال به مواد مخصوص آغشته کرد. این مواد معمولاً ترکیبی از روغن های طبیعی و موم هستند. این ترکیب، تخته را صاف نگه می دارند و از آن در برابر باکتری ها و تغییر شکل محافظت می کند. این روغن همچنین کمک می کند تخته از مواد غذایی مانند سبزیجات رنگ نگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج