adexo3
۱۴۱۵۰۲۵
۱۲ نظر
۲۳۵۶
۱۲ نظر
۲۳۵۶
پ

تاریخ افزایش کرایه حمل و نقل عمومی اعلام شد

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران جزئیات افزایش بهای بلیت مترو، اتوبوس و کرایه تاکسی که قرار است از اول اردیبهشت ماه اعمال شود را تشریح کرد.

ایسنا: رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران جزئیات افزایش بهای بلیت مترو، اتوبوس و کرایه تاکسی که قرار است از اول اردیبهشت ماه اعمال شود را تشریح کرد.

جعفر تشکری هاشمی در مورد نرخ جدید کرایه وسایل حمل ونقل عمومی در پایتخت گفت: شورای شهر تهران سال گذشته نرخ گذاری کرایه وسایل حمل ونقل عمومی اعم از تاکسی، مترو و اتوبوس برای امسال را به تصویب رساند و نمایندگان مردم سعی کردند با توجه به شرایط اقتصادی و افزایش قیمت‌ها، افزایش قیمت در حوزه مترو و اتوبوس را به دلیل اینکه متعلق به شهرداری تهران است و یارانه دریافت می‌کنند را حداقلی در نظر بگیرند؛ اما در مورد اتوبوس‌های بخش خصوصی و تاکسی‌ها باید بگونه‌ای نرخ گذاری انجام می‌شد که راننده تاکسی و بخش خصوصی در اتوبوسرانی متضرر نشوند.

تاریخ افزایش کرایه حمل و نقل عمومی اعلام شد

وی با بیان اینکه با توجه به این سیاست کلی نرخ ورودیه در مترو داخل تهران تنها ۱۶ درصد افزایش پیدا کرد؛ بگونه‌ای که این درصد افزایش به دلیل آنکه با نرخ تورم فاصله زیاد دارد به نفع مسافران خواهد بود، ادامه داد: بر این اساس تا سقف ۳۰ کیلومتر نرخ محاسبه می‌شود و اگر از ۳۰ کیلومتر بیشتر تردد کند، نرخ محاسبه نمی‌شود. پس نرخ بلیت تک سفر که فعلا ۳۳۰۰ تومان است، برای سال۱۴۰۳ حداکثر مبلغ ۴۳۰۰ تومان خواهد شد و در مورد خطوط حومه برای پرند و هشتگرد نیز افزایش ۳۰ درصدی نرخ را در نظر گرفتیم.

تشکری هاشمی با بیان اینکه بهای بلیت برای مبلغ ورودیه در اتوبوس تندرو و عادی ۲۲ درصد افزایش یافت، افزود: به ازای هر کیلومتر پیمایش برای اتوبوس‌های تندرو ۲۰ درصد افزایش و برای اتوبوس‌های عادی ۴۰ درصد افزایش داده شد، به عبارتی دیگر پس اگر بگویم که در حوزه اتوبوس چند درصد رشد داریم به طور میانگین قیمت تمام شده در اتوبوس تندرو ۲۱ درصد و اتوبوس عادی ۳۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۲ رشد داشته است و در مورد اتوبوس‌های ارائه خدمات دربستی نیز شاهد رشد ۴۰ درصدی هستیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در مورد بهای تاکسی‌ها در سال جاری نیز با تأکید بر اینکه حداکثر رشد ۴۵ درصد برای نرخ کرایه تاکسی‌ها خواهیم داشت، گفت: البته دقت داشته باشید که در مورد سرویس دهی تاکسی‌های خطی، ضریب شیب معابر محاسبه می‌شود یعنی بطور متوسط ۱۵ درصد نرخ افزایش می‌یابد که البته این معابر شناسایی و اعلام عمومی خواهند شد.

تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه فرمانداری نرخ گذاری‌ها را تأیید کرده است، تصریح کرد: بر همین اساس افزایش نرخ‌ها از شنبه اول اردیبهشت ماه سال‌جاری لازم الاجراست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • قلندر

      وانت هم اعلام کنید

    • ناشناس

      وقتی چهار نفر سوار تاکسی می‌کنند چرا باید افزایش پیدا کنه

    • ناشناس

      اگر یه چیزی ارزون میشد جای تعجب داشت . چیزی جز جون آدمیزاد تو این مملکت ارزون نمیشه .

    • ناشناس

      هیچی کاهش پیدا نمیکند. همه در هر صنفی با هم مسابقه گذاشتند فقط برای گران کردن. بعد رییسی تو چشم ما نگاه می‌کنه میگه. تورم کاهشی شده.

    • ناشناس

      حقوقها بازنشسته و غیره ۲۰ تا ۳۰ درصد و حمل و نقل ۳۵ تا ۴۰ درصد پارسال هم همچنین بود هر سال بازنشستگان به صورت تصاعدی از تورم جا میمانند .

    • ناشناس

      هیچی راننده‌های تاکسی اینترنتی بیچاره همیشه سه چهار پله از تورم عقبن

    • علی

      مملت را چطور به اوجه شکوفایی رسوندن ملته ایران کیف کنید

    • تهرانی

      هرچقدر افزایش قیمت ها انجام شود به نفع همه است لطفاً بقیه کالاها را بیشتر افزایش قیمت دهید.

    • علی

      این مملکت ماله بازنشسگانهه نیروهای مسلح هست که سالها درمقبله دشمن جنگیدن وخون دادند

    • ناشناس

      بقیه شهرها ها چی فقط تهران رو میبینید

    • ناشناس

      خوشحال شدیم

    • ناشناس

      افزایش حقوق کارمندان وبازنشستگان چند درصد؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج