adexo3
۱۳۷۶۴۲۲
۶۶۶
۶۶۶
پ

تحقیر نتانیاهو توسط رئیس سابق موساد!

رئیس سازمان جاسوسی خارجی اسرائیل(موساد) با اشاره به وحشت نتانیاهو پس از حملات ۷ اکتبر گفت : نتانیاهو یک رهبر شجاع نیست برای گرفتن تصمیم‌های دشوار برای جنگ یا صلح، باید شجاع بود اما او این ویژگی را ندارد.

ایرنا : رئیس سازمان جاسوسی خارجی اسرائیل(موساد) با اشاره به وحشت نتانیاهو پس از حملات ۷ اکتبر گفت : نتانیاهو یک رهبر شجاع نیست برای گرفتن تصمیم‌های دشوار برای جنگ یا صلح، باید شجاع بود اما او این ویژگی را ندارد.

 تامیر پاردو در مصاحبه با نشریه پولیتیکو گفت: در روزهای پس از هفتم اکتبر (۱۵ مهر و آغاز عملیات طوفان الاقصی) نتانیاهو آنچنان وحشت زده و بیمناک بود که حمله حماس را با هولوکاست مقایسه کرد.

او که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ رئیس سازمان جاسوسی خارجی رژیم صهیونیستی بود، نخست وزیر اسرائیل را به خاطر ایجاد این تصور که موجودیت رژیم یاد شده در خطر است، سرزنش کرد.

پاردو همچنین جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا را به دلیل اعزام ناوهای هواپیمابر به منطقه و دامن زدن به نگرانی ها مبنی بر اینکه موجودیت اسرائیل با یک بحران روبرو است، مقصر دانست.

رئیس پیشین موساد معتقد است که بایدن به رهبران یهودی آمریکا گفت که اگر یک حکومت یهودی وجود نداشته باشد، "در نهایت هیچ یهودی ای در جهان در امان نخواهد بود".

پاردو این اظهارات را نابهنگام ارزیابی و با بیان اینکه فکر می‌کنم نتانیاهو به بایدن گفته بود اسرائیل در خطر نابودی است، مدعی شد که اسرائیل بهترین ارتش خاورمیانه را دارد.

به نوشته پولیتیکو، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا چندی پیش اعلام کرده بود که ناوهای هواپیمابر این کشور "برای جلوگیری از اقدام های خصمانه علیه اسرائیل یا هرگونه تلاش برای گسترش این جنگ" اعزام شده اند. اما پاردو متقاعد نشده که حزب الله قصد برافروختن جنگی تمام عیار علیه اسرائیل را داشته باشد.

وی گفت: اگر می ‌خواستند این کار را انجام دهند، زمان حمله حماس و پیش از آنکه اسرائیل مرزهای شمالی را تقویت کند، چنین می کردند. آنها فرصت را از دست دادند.

به اعتقاد پاردو، تمام بحث هولوکاست دو نتیجه داشت که نخستین برایند آن به یحیی السنوار رهبر حماس در غزه، کمک کرد تا به یکی از اهداف اصلی خود دست یافته و ضربه ای گیج کننده به اسرائیل وارد کند که آن را تا اعماق وجودش بلرزاند.

پاردو گفت: سینوار می‌خواست اسرائیلی‌ها را به وحشت بیاندازد تا دیگر در این سرزمین احساس امنیت نکنند.

به اعتقاد وی، مقایسه حمله حماس با هولوکاست همچنین به این معنی بود که اسرائیل بدون طراحی یک راهبرد آینده نگرانه، دست به اقدام عجولانه بزند.

پاردو تاکید کرد که موجودیت اسرائیل در هفتم اکتبر هرگز در معرض خطر قرار نگرفت و هر چقدر هم که حمله حماس وحشتناک بوده باشد، نباید آن را با هولوکاست مقایسه کرد.

به نوشته پولیتیکو، این مقام پیشین امنیتی مانند بسیاری دیگر در تشکیلات نظامی اسرائیل، نگران است که رهبران این رژیم اعتقاد داشته باشند که می‌ توانند غزه را نادیده گرفته و به مذاکرات جدی با تشکیلات خودگردان فلسطین برای دستیابی به یک راه حل سیاسی پشت کنند.

او همچنین به خطاهای تاکتیکی ارتش و سرویس‌های اطلاعاتی رژیم اسرائیل در کشف نشانه‌های حمله حماس، اتکای بیش از حد به نظارت پیشرفته الکترونیکی و تغییر تمرکز ارتش و اطلاعات بر کرانه باختری اشاره کرد.

پاردو گفت: ما حماس را دست کم گرفتیم و من سال ها در این مورد هشدار دادم. باوری احمقانه در اسرائیل وجود دارد که می توان جلوی فعالیت گروه‌های تروریستی را گرفت. هیچ بازدارندگی ای وجود ندارد. یا آنها را از بین می برید یا چنان ضربه شدیدی به آنها وارد می کنید که بفهمند که باید از ترور به سیاست تغییر مسیر دهند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج