adexo3
۱۳۷۴۱۸۳
۷۵۷
۷۵۷
پ

نقشه بایدن برای غزه بعد از جنگ

در تشریح چشم‌انداز خود از فلسطین پس از جنگ، بایدن خواستار تغییر حکومت در فلسطین و پایان اشغالگری و محاصره توسط اسرائیلی‌ها شد.

 اکوایران: جو بایدن در مقاله‌ای چهارچوب آینده غزه پسا جنگ ترسیم را کرد و به موضوعاتی از جمله عدم اشغال مجدد اسرائیل، حکومت یکپارچه توسط «تشکیلات خودگردان جدید» و تلاش برای بازسازی که شامل ترتیبات امنیتی موقت است، پرداخت.

بایدن در واشنگتن پست نوشت: «غزه هرگز نباید دوباره به عنوان سکویی برای عملیات‌های نظامی استفاده شود. جابه‌جایی اجباری فلسطینی‌ها از غزه، اشغال مجدد، محاصره یا کاهش قلمرو نیز نباید اتفاق بیافتد».

او همچنین در هشداری به اسرائیل، «افراطی‌هایی» که به غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری حمله می‌کنند را به ممنوعیت صدور روادید آمریکا تهدید کرد. در عین حال، او اذعان کرد که تا زمانی که «حماس از ایدئولوژی خود دست برندارد»، از آتش‌بس خبری نیست.

در حالی که درخواست‌های رئیس‌جمهور آمریکا برای تخصیص کمک نظامی بیشتر به تل‌آویو و کیف در کنگره متوقف شده است، بایدن جنگ غزه و جنگ اوکراین را بحران‌های مرتبطی دانست که نیازمند مشارکت جهانی ایالات متحده است.

در حالی که اسرائیل عملیات نظامی خود در غزه را دنبال می‌کند، دیپلمات‌های آمریکایی در منطقه از رهبران عرب و اسرائیل می‌خواهند که برنامه‌ریزی برای اتفاقات بعدی را آغاز کنند. در تلاش برای جلوگیری از گسترش درگیری‌ها، مقامات آمریکایی به کشورهای عربی پیام داده‌اند که از کنترل مجدد اسرائیل بر غزه حمایت نخواهند کرد.

در بودجه موقت دولت آمریکا، میلیاردها دلار کمک اضطراری برای اوکراین و اسرائیل که کاخ سفید درخواست کرده بود توسط کنگره حذف شد. زمانی که ضرب‌الاجل بودجه موقت در اوایل سال آینده تمام شود، مجلس مجبور خواهد شد در مورد ارسال یا عدم ارسال کمک‌های خارجی به متحدان آمریکا تصمیم بگیرد.

طی ماه گذشته، پنتاگون بی‌سروصدا خط لوله تسلیحات خود را به اسرائیل افزایش داده است؛ از جمله موشک‌های هدایت‌شونده لیزری و مهمات ضدسنگر. در ایالات متحده، جنگ باعث ایجاد تنش در دانشگاه‌ها و اعتراضات حواداران اسرائیل و فلسطینی‌ها شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج