adexo3
۱۱۶۷۲۰۴
۲۲ نظر
۵۰۰۹
۲۲ نظر
۵۰۰۹
پ

هشدار درباره گرانی بی‌سابقه گوشت و مرغ

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خاطر نشان کرد: من با اینکه آزادسازی و یکسان‌سازی قیمت‌ها انجام شود و مفسده‌های مرتبط با آن از بین برود موافقم، اما با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در این شرایط تورمی موافق نیستم. اولا این یک شرایط تورم انتظاری را ایجاد می‌کند و غیر از آن در عمل هم یک تورمی خواهد داشت و در نتیجه آن قیمت تمام شده تولید محصولات پروتئینی و لبنیاتی را برای تولیدکننده افزایش می‌دهد.

ایلنا: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خاطر نشان کرد: من با اینکه آزادسازی و یکسان‌سازی قیمت‌ها انجام شود و مفسده‌های مرتبط با آن از بین برود موافقم، اما با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در این شرایط تورمی موافق نیستم. اولا این یک شرایط تورم انتظاری را ایجاد می‌کند و غیر از آن در عمل هم یک تورمی خواهد داشت و در نتیجه آن قیمت تمام شده تولید محصولات پروتئینی و لبنیاتی را برای تولیدکننده افزایش می‌دهد.

هشدار درباره گرانی بی‌سابقه گوشت و مرغ

غلامرضا نوری قزلجه درخصوص اجرای مجدد طرح شیر مدارس در آستانه بازگشایی مدارس پس از قریب به دو سال تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کووید ۱۹، گفت: واقعیت این است که به علت مشکلات و معضلات فراوان و متعددی که در حوزه شیر و محصولات لبنی وجود دارد و همچنین دایر نبودن مدارس این موضوع اکنون تاحدی از موضوعیت افتاده است.

وی افزود: اما این طرح یک خوبی مهمی که داشت، این بود که شیر را به آسانی در دسترس کودکان و نوجوانان قرار می داد که استفاده می‌کردند. می‌دانیم که شیر یک ماده مغزی و ضروری برای بدن است و اینکه فارغ از هزینه‌اش به آسانی در اختیار می‌گرفت برای آینده سلامت جامعه خیلی مفید بود. از سوی دیگر یک بازار مطمئنی برای تولیدکنندگان شیر بود و از این بابت هم مثبت و مناسب بود، منتها با آمدن کرونا و تعطیلی مدارس، این طرح هم متوقف شد. اکنون هم این بخش آنقدر مشکلات و موضوعات دارد که فکر می‌کنم کسی فعلا به آن اولویت نمی‌دهد.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس یازدهم ادامه داد: این حوزه در حال با مشکلات متنوعی رو به رو است، یکی از بحث‌ها حذف ارز ۴۲۰۰ و در نتیجه آن افزایش قیمت تمام شده تولید است، یک بحث دیگر هم کشتار دام‌های مولد به دلیل گران شدن نهاده‌هاست و... در مجموع موضوعات پیچیده‌ای در این حوزه وجود دارد که تاحدی واجب‌تر است به این جهت که اول باید اساسا شیر وجود داشته باشد که بعد برای توزیع آن روش‌های مختلف مدنظر قرار بگیرد.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس یازدهم در پاسخ به سوالی پیرامون مشکلات این حوزه و اینکه «موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی چه اثراتی در این بخش می‌تواند داشته باشد؟»، اظهار داشت: من با اینکه آزادسازی و یکسان‌سازی قیمت‌ها انجام شود و مفسده‌های مرتبط با آن از بین برود موافقم، اما با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در این شرایط تورمی موافق نیستم. اولا این یک شرایط تورم انتظاری را ایجاد می‌کند و غیر از آن در عمل هم یک تورمی خواهد داشت و در نتیجه آن قیمت تمام شده تولید محصولات پروتئینی و لبنیاتی را برای تولیدکننده افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه موضوع ارز در بعضی جاها مثل مرغ اثر بیشتری دارد و البته در حوزه گوشت قرمز کمتر از مرغ است، با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت متوسط تا سه برابر قیمت‌ها را بالا می‌برد که البته در بعضی جاها مانند تولید مرغ احتمالا بیشتر از این هم باشد.

نوری همچنین بیان کرد: تصور کنید این تورم بیاید روی تورم فعلی که وجود دارد و در کنار آن تورم انتظاری که تحت تاثیر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ایجاد می‌شود، خیلی برای جامعه سنگین می‌شود و از سوی دیگر تولید را هم دچار اشکال می‌کند به این خاطر که به یکباره سرمایه در گردش مورد نیاز بخش پروتئین و لبنیات سه برابر می‌شود. مثلا یک واحد مرغداری اگر اکنون ۱ میلیارد تومان برای گردش مالی یک دوره‌ای خود نیاز دارد این تبدیل به ۳ میلیارد تومان خواهد و طبیعتا سیستم بانکی هم برای تامین آن آماده نیست و این تولید را دچار مشکل می‌کند.

عضو کمیسیون کشاورزی در پایان، گفت: نظر من این است که دولت بازهم زحمت این را برعهده بگیرد، نظارت لازم را انجام دهد و یک مدت این مسیر را ادامه دهیم که شرایط اقتصادی به یک نقطه پایداری برسد و بعد بتوانیم این را اجرا کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ن - م

      چراااااااباز هم گرانی ؟ مگه ما چه گناهی کردیم ایران بدنیا اومدیم

      پاسخ ها

      • علی

        دامداران الانم با ارز آزاد دارند نهاده های دامی رو تهیه میکنن ، پس چه فرقی میکنن

    • بدون نام

      هرکی ناراحته جمع کنه از ایران بره .

    • هخامنش

      بی خیال . ملت کور شن اشکنه بخورن ، اگه نمیتونن تحمل کنن فلنگو ببندن برن .

    • عباس

      مردم میتوانند به جای گوشت علف بخورند .

    • بدون نام

      کدوم عاقلی بعد این گرونی ها ارز 4200 حذف میکنه

    • بدون نام

      ارز رو حذف کنی بدی کشورای دیگه بازسازیشون

    • بدون نام

      دستاوردها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از رییسی بابد تشکر کرد کولاک میکند

    • بدون نام

      وقتی ارز۴۲۰۰ داده میشود اقایان میبرن قشنگ میخورن بر نمیگردن همین بهتر ک نباشد وقتی اقتصاد مقاومتی عنوان داشتن چرا این مراتع زیر گشت نهاد های دامی نمیبرن برای کی هست

    • بدون نام

      کاش فقط درد مردم گوشت و مرغ بود

    • بدون نام

      خدا رحمت کند کسی که فرمود در همان صد روز اول دولت انقلاااااااااابی نما ها همه مردم میگویند خوشابحالمون دولت روحانی علی برکت الله

    • بدون نام

      دولت بجای دادن ارز 4200 تومانی به خودیهاشون خودش محصولات درجه یک رو وارد کنه به مقدار لازم و به دست مصرف کننده برسونه والا الان ما با دلار ثابت27000. تومان تو این سه هفته شاهد10 درصد تورم بودیم وکسی که هزار تومن رو 4 هزار تومن بفروشه هیچ وقت قیمت رو پایین نمیاره تا وقتی که رقابت نباشه

    • بدون نام

      آب از سرچشمه گل آلوده......خیلی گل آلوده

    • بدون نام

      حتی بعد از رسیدن به نقطه پایداری انجام ان شوک است و اش همان اش و کاسه همان کاسه است .قیمت های ۳ برابری در بهترین حالت های مورد تصور شماست .عملا قحطی بزرگ در راه است و ونزولایی شدن در پیش .تورم های بزرگی که عرصه را برای بقای سیستم تنگ و تنگ تر خواهد کرد .گرسنگی مردم هیچ جای پلیسی شدن ندارد .خیابان ها به شدت نا امن اقتصادی خواهد شد .جمعیتی کثیر از حداقل ها بطور کل محروم خواهند شد .

    • داریوش

      ماهی یه شیر میدادی
      یه زمانی تو مدارس تغذیه رایگان بود
      وهر روز و هرچه که فکرکنی میدادن

    • الف.خ

      تولیدکننده اجناس خودش راصادرمیکنه بادلار بعدحقوق نیروهایش راباتومان پرداخت میکندوازدولت خدمات میگیرد.درمقابل خودرقیبی ندارد.درواقع اجحاف به مصرف کننده وحقوق بگیرمیشود

    • حامد

      مجلس انقلابی که تو فکر صیانت از اینترنته رئیس جمهور هم که درگیر سفر و بازدیده . وزرا هم در حال انتصاب خودی ها .

    • بدون نام

      چرا مجوز صادرات دام را میدهید و گرانی را برای ملت می آورید.

    • فقط خدا

      به جای گذاشتن شرایط سخت برا تخصیص ارز 4200(ضامن قرادر دادن کارخانه) برای برگشت ارز اختصاص داده شده میخاین به ملت فشار بیاورید.کل این اجناسی که شما میگید روی ارز 4200هستن.همه روی دلار 30هزار تومنی هستن.فقط ایجاد رانت رو بلدید بجای گذاشتن و عمل کردن به قانون

    • کامی

      همه تقصیر ها رو انداختین گردن آقای روحانی ..بفرمایین نوش جان تون موج گرونی ها .

    • بدون نام

      چه فایده ای دارد ارز ۴۲۰۰ تومانی وقتی هیچش به دست مردم نمی‌رسه ودر بین راه معلوم نیست کجا میره کدوم دامدار معده ها را با ارز دولتی دریافت می‌کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج