۲۸۳۳۲۳
۶۶ نظر
۶۵۸۲
۶۶ نظر
۶۵۸۲
پ

عفونت را ضربه فنی کنید

۱۰ گیاه دارویی که عفونت را از بدن دور میکند

گاهی مي‌توان با كمترين ضرر و آسیبی به بدن برخي بيماري‌ها را درمان كرد. وقتي گلوی‌تان چرک می‌کند چه‌كار مي‌كنيد؟ ‌براي درمان جوش‌هاي چركي چه؟ آیا می‌دانید برخي عفونت‌هاي سطحي را مي‌توان با گياهان دارويي درمان كرد؟ دكتر سعید صانعي مشاور گیاه‌درمانی ۱۰ گياه دارويي را معرفي مي‌كند كه هر كدام اگر درست و بجا استفاده شوند، قادرند عفونت را از بدن شما دور كنند.

مجله سیب سبز - رزیتا اشتری: گاهی می‌توان با كمترین ضرر و آسیبی به بدن برخی بیماری‌ها را درمان كرد. وقتی گلوی‌تان چرک می‌کند چه‌كار می‌كنید؟ دست به دامان كدام‌ یك از داروهای شیمیایی مخصوص عفونت و سرماخوردگی می‌شوید؟ ‌برای درمان جوش‌های چركی چه؟ از كدام داروهای موضعی یا خوراكی شیمیایی استفاده می‌كنید؟ آیا می‌دانید برخی عفونت‌های سطحی را می‌توان با گیاهان دارویی درمان كرد، البته فقط كافی است مشكل اصلی را ریشه‌یابی كنیم. دكتر سعید صانعی مشاور گیاه‌درمانی ۱۰ گیاه دارویی را معرفی می‌كند كه هر كدام اگر درست و بجا استفاده شوند، قادرند عفونت را از بدن شما دور كنند.

عفونت‌ها چطور سراغتان می‌آید؟

عفونت‌ها به چند طریق وارد بدن می‌شوند، برخی آنها در بافت‌های بدنی وجود دارند اما منتظر فرصت هستند كه با ضعف سیستم ایمنی بدن، این فرصت را به‌دست ‌آورند و به طرق مختلف خود را نمایان ‌كنند. اما برخی عفونت‌ها از طریق پوست وارد بدن می‌شوند. به‌عنوان مثال با یك ضربه یا یك خراش از محیط وارد بافت بدن فرد می‌شوند.

10 گیاه دارویی که عفونت را از بدن دور میکند

دسته دیگر عفونت‌ها فرصت‌طلب نام دارند كه منتظر شرایط مناسبی هستند تا بتوانند خود را نمایان كنند، مثل بیماری ایدز و بیماری‌های دیگر. در اكثر اوقات درمان عفونت‌های فرصت‌طلب سخت‌تر از عفونت‌های دیگر است. با این حال برای ازبین بردن عفونت‌های قوی باید به پزشك مراجعه كرد، اما برخی عفونت‌ها سطحی هستند و می‌توان با كمك برخی گیاهان دارویی از بروز و رشد آنها جلوگیری كرد. با این حال اگر از نوع عفونت خود خبر ندارید بهتر است قبل از مصرف این گیاهان دارویی با پزشك مشورت داشته باشید. همچنین مصرف این داروها نباید بیشتر از 10روز ادامه پیدا كند و اگر بهبودی بعد از این مدت حاصل نشد، باید به پزشك مراجعه كنید.

آنتی بیوتیک‌های گیاهی که باید بشناسید

۱. پنیرك

پنیرك گیاهی است كه در طب سنتی خواص بی‌شماری دارد و از برگ و گل آن استفاده‌های بهینه می‌شود. اما خاصیت آنتی‌بیوتیكی آن زبانزد است، فقط كافی است 40‌گرم گیاه پنیرك را به‌همرا یك لیتر آب جوش به مدت 10‌دقیقه بگذاریم تا دم بكشد. یك فنجان از این دمكرده را روزی سه‌بار بنوشید تا عفونت‌های ادراری، برونشیت و عفونت‌های سرخك و مخملك از‌بین بروند.

۲. گل‌پامچال

اسهال‌های عفونی اكثرا ناشی از عفونت‌های معده و روده است. با این حال اسهال‌های عفونی، برونشیت و بیماری ذات‌الریه را می‌توان با دمكرده گل‌پامچال تا‌حدودی درمان كرد. برای دم كردن گل‌پامچال 20گرم از این گیاه را به‌همراه یك لیتر آب دم کنید. فقط دقت داشته باشید كه بیشتر از 10‌دقیقه دم نكشد و بعد از 10‌دقیقه دمنوش را صاف كرده و بنوشید. این دمكرده را روزی سه‌بار به اندازه یك فنجان بنوشید تا ترتیب اثر داشته باشد.

۳. بادرنجبویه

بادرنجبویه گیاهی است كه می‌توان به‌عنوان یك دمكرده برای پاك‌سازی بدن از میكروب استفاده كرد. این گیاه قادر است اكثر عفونت‌های بدنی را از‌بین ببرد، حتی گاهی اوقات شما خبر ندارید كه در بدن‌تان چه می‌گذرد، اما اگر در هوایی آلوده یا در محیطی قرار گرفته بودید كه ممكن است میكروب یا ویروس به شما انتقال پیدا كند؛ در این مواقع توصیه می‌شود 40‌گرم بادرنجبویه را به مدت 15‌دقیقه به‌همراه آب جوش بگذارید تا دم بكشد و سپس آن را بنوشید تا عفونت‌های احتمالی از‌بین بروند. برای تاثیرگذاری بهتر این دمنوش توصیه می‌شود روزی سه‌بار در روز به اندازه یك فنجان نوشیده شود.

10 گیاه دارویی که عفونت را از بدن دور میکند
4. بابادم

وقتی اسم جوش به میان می‌آید خیلی از افراد یاد دوران بلوغ می‌افتند، اما برخی جوش‌ها چركی هستند و ممكن است هر جای بدن ظاهر شوند و حتی سن و سال هم برای‌شان اهمیت نداشته باشد. برای درمان جوش‌های چركی و عفونی باید از آنتی‌بیوتیك‌های قوی استفاده كرد. در طب سنتی توصیه می‌شود از دمكرده بابادم استفاده شود. 80‌گرم ریشه بابادم را به‌همراه یك لیتر آب جوش دم كنید. مدت زمان دم كشیدن 20‌دقیقه است و بعد از آن روزی سه‌بار در روز ‌برای درمان جوش‌های چركی دمكرده را بنوشید.

۵. اكالیپتوس

برای عفونت‌های مجاری تنفسی اولین پیشنهاد یا گیاهی كه اكثر افراد از آن یاد می‌كنند، برگ اكالیپتوس است كه بیشتر به‌صورت بخور از آن استفاده می‌شود. درصورتی كه علاوه بر بخور این برگ‌، توصیه می‌شود هر وقت به مشكل عفونت‌های مجاری تنفسی دچار شدید 50گرم برگ این گیاه را با یك لیتر آب دم كنید و بعد از 10‌دقیقه دم كشیدن روزی سه تا چهار بار به مقدار یك فنجان از این گیاه را بنوشید. خیلی از افراد فكر می‌كنند بخور این گیاه در اولویت است در‌صورتی كه اگر سینوزیت یا ریه‌های‌تان چركی شده‌اند، بهتر است در كنار بخور دم كرده برگ اكالیپتوس را هم فراموش نكنید.

۶. انجیر زرد شیرازی

50‌گرم انجیر زرد شیرازی (‌انجیر خشك در آجیل‌‌ها) ‌را به‌همراه نیم كیلو شیر به مدت 15‌دقیقه می‌گذاریم تا بجوشد. این جوشانده برای گلودردهای چركی، آن‍‍ژین‌ها، عفونت و زخم‌های داخل دهان بسیار مناسب است. برای تاثیرگذاری باید روزی سه فنجان از این جوشانده را میل كنید. همچنین اگر دندان‌تان دچار عفونت شد و درد بسیاری داشت، توصیه می‌شود در كنار مراجعه به دندانپزشك، در صورت نیاز گیاه آنغوزه را روی دندان بگذارید. البته برای استفاده از این گیاه نیازی به دم كردن یا جوشاندن آن نیست، چرا‌كه این گیاه حالت صمغ دارد و فقط كافی است روی دندان عفونی قرار بگیرد.

حتی میخك هم برای درمان عفونت‌های دندانی نقش موثری دارد. این گیاه را به دو صورت می‌توان استفاده كرد، هم روی دندان قرار داد و هم آن را جوشاند و نوشید. برای دم كردن میخك، كافی است یك قاشق مربا‌خوری میخك را با یك لیوان آب بین 4 الی 5‌دقیقه بجوشانید. بعد از این مرحله جوشانده را در دهان بچرخانید و خالی كنید. كافی است این كار را بین سه تا چهار بار انجام دهید.

۷. چای سبز

گلو‌درد یكی از بدترین مراحل سرماخوردگی است كه اكثر افراد دست به هرکاری می‌زنند تا از شر آن خلاص شوند. بعضی‌ها سراغ قرص‌های چرك‌ خشك‌كن می‌روند و برخی دیگر سعی می‌كنند با آب‌نمك و آب‌ جوش یا حتی آب‌نبات‌های گلودرد این مشكل را درمان كنند. اما در طب سنتی توصیه می‌شود افرادی كه گلو دردهای چركی دارند چای سبز بنوشند.

به این نحو كه یك قاشق غذاخوری چای سبز را در یك لیوان آب می‌ریزیم تا به مدت 10دقیقه خیس بخورد. نكته اینجاست كه برای درمان گلودردهای چركی نباید چای سبز را به‌صورت روتین دم كرد (‌یعنی روی كتری دم نمی‌كشد). حتی می‌توانید به‌جای آب‌نمك، چای سبز را غرغره كنید. از تفاله آن هم می‌توانید به شكل كمپرس برای درمان عفونت‌های چركی پوستی مثل كورك‌ها استفاده كنید.

10 گیاه دارویی که عفونت را از بدن دور میکند

۸. تره جوشانده شده در شیر

زخم‌های چركی درمان‌شان به مراقبت و دقت بیشتری ‌نیاز دارد. برای درمان این نوع زخم‌ها می‌توان از پمادهای موضعی یا داروهای خوراكی استفاده كرد. در طب سنتی اگر زخم‌ها زیاد عفونی و خطرناك نباشند، توصیه می‌شود از عصاره تره در شیر استفاده شود. به این روش كه تره را در شیر بپزید و سپس از شیر جدا کنید و تره پخته شده را روی زخم بگذارید. بعد از چند ساعت باید ضماد تره را از روی زخم بردارید و محل زخم را تمیز و پانسمان كنید، چراكه تره چرك را به خود می‌گیرد و باید تعویض شود. اگر این كار را روزی یك‌بار انجام دهید، در مدت كوتاهی چرك از زخم خارج می‌شود.

۹. پونه

ریه یكی از مهم‌ترین اعضای بدن است كه بزرگ‌ترین وظیفه آن مبارزه با هوای آلوده است، اما ریه‌ها از عفونت‌ها در امان نیستند به‌همین دلیل برخی عفونت‌های سطحی را می‌توان با كمك آنتی‌بیوتیك‌ها درمان كرد. اگر قصد ندارید از آنتی‌بیوتیك‌های شیمیایی استفاده كنید، طب سنتی راه دیگری به شما پیشنهاد می‌كند. برای ضدعفونی كردن ریه از عفونت می‌توانید از دم كرده پونه استفاده كنید. یك قاشق چای‌خوری پونه را به‌همراه یك لیوان آب جوش بگذارید بین‌10 تا 15‌دقیقه دم بكشد و سپس صاف كرده آن را همراه با عسل روزی سه بار میل كنید.

۱۰. پونه كوهی

یكی از بهترین داروهای گیاهی كه می‌توان به‌عنوان یك آنتی‌بیوتیك قوی از آن یاد كرد، پونه كوهی است. این نوع پونه با پونه‌های معمولی فرق دارد و به‌عنوان ضدعفونت‌های میكروبی و قارچی شناخته شده است، برای اینكه خاصیت ضدعفونی‌كننده داشته باشد باید روزی سه‌بار‌ به اندازه یك فنجان از این گیاه بنوشید.

افرادی كه با مشكل عفونت‌های قارچی در گوش، عفونت‌های قارچی ناخن و برخی خانم‌ها در ناحیه تناسلی عفونت قارچی مواجه هستند، می‌توانند از پونه كوهی به‌عنوان یك آنتی‌بیوتیك استفاده كنند. البته پونه كوهی را می‌توان به شكل دمنوش یا ضماد هم استفاده كرد. همچنین اگر از عفونت ادراری رنج می‌برید دم كرده پونه كوهی یكی از درمان‌های مناسب و تاثیرگذار در این زمینه است. یك قاشق مرباخوری پونه كوهی را به‌همراه یك لیوان آب جوش به مدت 15‌دقیقه می‌گذارید تا دم بكشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بسیار عالی و مفید

    • بدون نام

      ممنون

    • پروانه

      ممنون از راهنمایی کردن خدا خیرتون بده

    • ملیحه سادات

      خیلی عالی بود.ممنون از مطالب مفيدتون

    • مینااایی

      به نظر من که به درد نمیخورد آشغال بود

    • بندپی

      مطالب مفید بود ولی چرااز آویشن چیزی نگفتید

    • خاطره

      خوب بود

    • بدون نام

      خیلی بده این چیزهای شما

    • آرمان

      بسيار هم عالي. ممنونم

    • شهریار

      عالی بود،یه راه حل برای عفونت کمر بزارید تشکر

    • بدون نام

      افتضا

    • بدون نام

      خیلی ممنون مطالب بسیار عالی

    • بدون نام

      عالی بود

    • بدون نام

      ممنون بسیارعالی بود

    • فریبا

      سلام ممنونم از مطالب عالی شما من عفونت معده دارم وانتی بیوتیک نمی توانم استفاده کنم لطفا راهنمایی کنید

    • بدون نام

      من عفونت معده وعفونت رحم دارم لطفا با طب سنتی راهنمایی کنید

    • بدون نام

      عالی ولی برای از بین بردن عفونتداخلی کامل نیست

    • مرضیه

      سلام .من بره موم رو برای انواع عفونت ها عالی میدونم.و بره موم یک انتی بیوتیک قوی طبیعی هست و عوارضی هم نداره.ومن واقعا میدونم که معجزه میکنه..البته باید به صورت عصاره گیری شده باشه تا نتیجه عالی بگیریم و اگه مخلوط با عسل مصرف کنیم تاثیراتش چند برابر میشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام خسته نباشیدمدتی دخترم ازبیماری لوزه وعفونت مفصل رنج میبره ازتون میخوام برام بیشترتوضیح بدین درموردبره موم وازکجا تهیه کنم ممنون وتشکرفراوان

    • Paxi

      اینارومیدونیم چیزای جدیدبزاریدوقت ماروالکی حدرندید

    • بدون نام

      سلام من عفونت معده دارم....از طرفی بچه شیر میدم و نمیتونم دارو بخورم لطفا با طب سنتی راهنماییم کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از چای زنجبیل ویا شیرین بیان استفاده کنید

    • بدون نام

      مرسی ازنظرات شما ممنونم .

    • خو

      چه قرصی باید خورد برای عفونت داخل بدن

    • محمد مهدی محسنی

      بسیار خوب عالی ممنون دوهفته است سرماخوردم ولادت سینم افوند دا رد وسرفه باسوزش دارم هرچه دارو خوردم خوب نشدم

    • عیسی

      تشکرمی کنم ازبرنامه خوباتان

    • بدون نام

      بد نبود

    • بدون نام

      سلام خسته نباشید خیلی ممنون بابت راهنمایی برای رفع عفونت ریه تازه مطالب رو خوندم و هنوز از راهکارهایی که دادید استفاده نکردم انشاءالله که مفید واقع بشه پیشاپیش تشکر میکنم

    • باران

      سلام من چهار سالی از عفونت رنج مبرم نمیدانم عفونت از روده هامه یا کلیه وقتی دارویی یا از روش طب سنتی استفاده میکنم خوب میشم وقتی دو سه روز که بگزره دوبار مثل اول میشم از رحمم چرک میاد به دکتر ماجعه کردم گفت عفونت از رحمت نیست از روده هاته تور اخدا منو راهنمای کنید چه کار کنم این چرک خشک شه راحت شم

    • ZoTa

      کاربر باران:من مشکلی شبیه مشکل شما داشتم ی خانم با تجربه بهم گفت تخم شوید دم کن با نبات زیاد روزی سه بار بخور و این کارو تا سه روز سه وعده انجام بده خداروشکر نتیجه گرفتم

    • مجیدهستم

      عفونت معده دارم چه داره گیاهی استفاده کنم لطفلآ راهنمایم کنید

    • منصور

      خيلي تعصيرگذاره گياهي ممنون

    • عمشک

      خداخیرتون بده

    • بدون نام

      سلام منم عفونت داخلی دارم چیکار کنم رف بشه

    • حیات

      برای جوش چرکی صورت که با خارش همراه هست کدام گیاه دارویی موثرتر هست؟

    • رضا

      ازراهنمایی ممنون. نزدیک به یک ماه عفونت دارم احساس خفگی میکنم وبه دندونام رسیده خواهش میکنم راهنمایی ام کنید

    • هادی

      عفونت معده دارم راهنماییم کنید لطفأ

    • سادات

      من سوالی داشتم عفونت دررحم دارم چه گیاهی برااین مشکل هس؟؟؟لطفاپاسخ بدین

    • بدون نام

      سلام من عفونت کمردارم جوریکه نمیتونم ازجام بلن شم لطفاراهنماییم کنید

    • تورج

      ممنون

    • پیمان ضیای

      ممنون ازراهنماشما که خیلی پیش دکتر نمیرم فقط از داروی گیاهی استفاده میکنم مرسی

    • mehdi

      عفونت دستگاه تناسلی

    • نسترن

      خوبه میتونست بهترم باشه*

    • نسترن

      خوبه میتونست بهترم باشه*

    • صع

      سعس

    • ملکی

      عالی

    • قدرت الله ایرانشاهی

      عفونت گلو دارم لطفآ راهنمایی کنید متشکرم

    • ایلا

      سلام من عادتم هرروز۴روز جلومیفته به عادتم یه هفته مونده دردکمروشکم اذیتم میکنه درکل۲هفته همش استراحت میکنم دردمیکشم دکترم میگه چیزی نداری ولی فکرکنم عفونت دارم اینجوریه.مامانم میگه خیاروماست سردی قبلا زیادخوردی ازاون

      پاسخ ها

      • sohrab

        Uuu

    • علی گوزلی

      سلام خسته نباشید من بدنم بدجوری عفونت داره لطفا راهنمایی کنید

    • نسرین ۵۵ سن دارم

      کمر درد دارم همان لحظه آروغ باد شکم میاد دارو چی است

    • بدون نام

      خوب بود من سینوزیت دارم والرژی هم دارم ریم افونت داره وخلت زیادی از ریه بیرمن میات توسیه ای برام دارید

      پاسخ ها

      • فاز من_

        سلام
        بانشانه هایی که شما ازحال و روز بدنت نوشتید

    • بدون نام

      خوب بود من سینوزیت دارم والرژی هم دارم ریم افونت داره وخلت زیادی از ریه بیرمن میات توسیه ای برام دارید

    • بدون نام

      خوب بود من سینوزیت دارم والرژی هم دارم ریم افونت داره وخلت زیادی از ریه بیرمن میات توسیه ای برام دارید

    • ولی یاورخواه

      سلام بدنم بعد جوری عفونت کرده لطفا راهنمای کنید ار شما ممنونم

    • بدون نام

      خوب نشدم راهکار دیگه بگو

    • کمال

      چای کوهی عالی برای عفونت

    • محمد یوسفی

      بنده نزدیک بیست سال است چای تلخ نمیخورم فقط چای گیاهی انواع واقسام دارد خیلی هم نتیجه گرفتم مخصوصا چای گل نسترن اذربایجان صددرصد طبیعی درمان سنگ کلیه چرم سوز پوروستات

    • حمید

      نمیدونم چرا ایرانی از کتاب خواندن بیزاره برید سراغ طب بوعلی بخونید همه چیز توش هست و واقعا یگانست.

    • فاطمه

      سلام برای عفونت بدن بچه درمان گیاهی برام معرفی کنین ممنون میشم

    • فاطمه

      سلام برای عفونت بدن بچه درمان گیاهی برام معرفی کنین ممنون میشم

    • عادل

      سلام.شماروبه خدابرسین بدادم.داداشم عفونت واردتمام بدنش.ریه معده کلیه..وووو.شده.دکترهاجوابش کردن.الان ساعت4شبه..بالای رختخوابش نشتم خیلی بدنفس میکشه.فرصتش وفاصلش تامرگ خیلی کمه خواهشن زودجوابموبدین.چه دارویی بهش بدم تاتمام عفونت ازبدنش خارج بشه.اشتباهی آمپول به نافش زدن.شکمش خیلی ورم کرده.توروخداکمکم کنین تانمیره.این عفونت لعنتی ازکل بدنش خارج بشه.زودترجواب بدین.ممنون

    • بدون نام

      اناناس خوبه عرق پونه باعسل یا دمنوش پونه خوبه انشاالا به زودی خوب بشه

    • من قادر از تبريز من پدر دارم70 سال شه از گوش افونت مياد دكترم بردم هزينه زياد خاسدن برايه عمل گردن لطفن برام مرف كونيد تشكر از شما زهمن گشا

      تشكر

    • حمیرا

      عفونت داخلی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج