۱۳۱۴۶۶۹
۵۹۹۲
۵۹۹۲
پ

محتوای حمایت‌شده

صفر تا صد اپلای و تحصیل در رشته طراحی لباس (۲۰۲۳)

برای اپلای با رشته طراحی لباس، شما همواره باید به یک سری نکات خاص توجه کنید تا در این زمینه با مشکلی مواجه نشوید.

در صورتی که شما هم به دنبال اپلای با رشته طراحی لباس هستید، حتما باید یک سری نکات خاص را مد نظر خود قرار دهید. به صورت کلی، تحصیل در رشته طراحی لباس و ورود به بازار کار در کشور های اروپایی یا آمریکایی، با ایران روند متفاوتی دارد. مثلا در ایران افراد وارد دوره های آموزشی شده و پس از آن وارد بازار کار می شوند. این در حالی است که کشور های اروپایی روند متفاوتی را دنبال می کنند. به خاطر داشته باشید که اپلای با رشته طراحی لباس یکی از محبوب ترین روش های مهاجرتی میان بانوان به حساب می آید. البته که آقایان هم می توانند از این طریق نسبت به مهاجرت اقدام نمایند. امروز ما قصد داریم تا در مورد روند و چالش های اپلای با رشته طراحی لباس با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه شوید.

صفر تا صد اپلای و تحصیل در رشته طراحی لباس (2023)

مدرسه فشن و بیوتی گاتامُد

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۲۶۸۵۵۴۹۹

۰۹۹۱۳۲۳۰۹۲۸

۰۹۹۰۹۲۰۸۵۸۰

رشته طراحی لباس

رشته طراحی لباس یکی از رشته‌های هنری بسیار کاربردی با درآمد بالا است که طرفداران زیادی را  در چند سال اخیر جذب خود کرده. این رشته بر پایه طراحی و دوخت لباس آموزش داده می‌شود و بازار کار نسبتا مطلوبی در بازار مد و فشن دارد. همچنین یکی دیگر از نکاتی که این رشته هنری را بین افراد جامعه محبوب می‌کند، امکان ادامه آن در کشورهای مختلف است.در صورتی که علاقمند به شروع و یا ادامه تحصیل در رشته طراحی لباس در خارج از کشور هستید، باید درباره مراحل اپلای و نحوه تحصیل در این رشته، بیشتر بدانید. در ادامه متن به این موضوعات می‌پردازیم.

مراحل اپلای در رشته طراحی لباس برای تحصیل (2023)

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که به صورت دقیق، افراد در جهت اپلای با رشته طراحی لباس باید چه مراحلی را طی کنند؟ برای پاسخ بهتر به این سوال ما به بررسی  مراحل اپلای در رشته طراحی لباس پرداخته‌ایم.

صفر تا صد اپلای و تحصیل در رشته طراحی لباس (2023)

تقویت انگیزه و جسارت برای تحصیل در رشته طراحی لباس

باید بدانید رشته طراحی لباس یک رشته هنری بر پایه‌ی هنر و خلاقیت شما است. برای موفقیت در این رشته قبل از تقویت مهارت‌های هنری، باید سعی در تقویت انگیزه و جسارت مورد نیاز این رشته داشته باشید.

شرکت در دوره طراحی لباس بین‌المللی

برای یادگیری رشته طراحی لباس می‌توانید در کارگاه‌ها و کلاس‌های مربوط به این رشته شرکت کنید اما اگر قصد داشتن رزومه قوی تر و مدارک معتبر در این رشته را دارید، شرکت در دوره طراحی لباس بین‌المللی می‌تواند برای شما مناسب باشد. در گاتامد فشن بین المللی تدریس می‌شود محتوای ۳ تا ۴ ساله دانشگاه‌ها و کالج های مطرح به صورت فشرده کپسولی اموزشگاهی صرفا به مدت ۸ ماه برگزار می‌شود تا شما عزیزان در کوتاهترین زمان ممکن از نقطه صفر به هدف مطلوب خودتون برسید.

بررسی و تحقیق درباره مراکز آموزشی و دانشگاه‌های دارای رشته طراحی لباس

برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب بهتر است در انتخاب مراکز آموزشی و دانشگاه‌های دارای رشته طراحی لباس دقت لازم را به خرج دهید. بهتر است برای انتخاب بهترین مرکز آموزشی فاکتورهای لازم برای یک آموزشگاه خوب را مورد بررسی قرار دهید.

شرکت در آزمون های زبان و دریافت مدارک مورد نیاز

داشتن مدرک زبان یکی از فاکتورهایی است که برای اخذ مدرک هر رسته بین المللی لازم است. رشته طراحی لباس نیز نیازمند داشتن مدرک زبان است برای همین بهتر است درکنار آموزش مهارت‌های هنری،  شرکت در آزمون های زبان و دریافت مدارک مورد نیاز را فراموش نکنید.

آماده سازی رزومه و پورتفولیو قوی در حوزه طراحی لباس

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در  اپلای رشته طراحی لباس برای تحصیل به آن توجه داشته باشید، داشتن یک رزومه کامل و پورتفولیو( نمونه کار) قوی است. نمونه کارهای شما یک نکته مهم برای گزینش شما به شما رمی‌رود که باید به آن توجه داشته باشید.

آماده سازی مدارک مورد نیاز برای اپلای 

همانطور که میدانید رشته طراحی نیز مانند تمامی رشته‌ها دارای مدارکی برای اپلای است. برخ از این مدارک عبارت از موارد زیر هستند:

  • مدارک تحصیلی، ترجمه رسمی و زیرنمرات
  • مدرک GPA بالای ۲.۰
  • فرم‌هایی مربوط به اطلاعات شخصی، سابقه تحصیلی، برنامه های آموزشی
  • توصیه نامه (Letters of Recommendation)
  • مجوز تحصیل در دانشگاه مد نظر

اقدام برای پیدا کردن استاد راهنما از طریق ارسال ایمیل

ارسال رزومه و پر کردن فرم‌های مربوطه ممکن است برای بسیاری از افراد دشوار باشد. در این شرایط کمک گرفتن از یک استفاد راهنما در کشور هدف می‌تواند برای این دسته از افراد بسیار مفید باشد.

تکمیل فرم پذیرش و ارسال مدارک در سایت دانشگاه مورد نظر 

بعد از اتمام این مراحل نوبت به تکمیل فرم پذیرش و ارسال مدارک در سایت دانشگاه مورد نظر  می‌رسد. تمامی اطلاعات مربوط به این فرم‌ها باید دقیق و درست باشند تا فرایند گزینش با بهترین سرعت انجام شود.

انتظار برای دریافت ایمیل قبول یا رد درخواست

بعد از ارائه تمامی مدارک و تکمیل فرم‌های مربوطه نوبت به سخت‌ترین مرحله یعنی انتظار می‌رسد. در این مرحله شما باید در انتظار قبولی و یا رد شدن درخواست خود باشید.

اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی

در صورت قبولی درخواست، باید برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام نمایید و سفر آینده خود را شروع کنید.

تحصیل در رشته طراحی لباس در خارج از کشور

برای آشنایی بیشتر با رشته طراحی لباس در خارج از کشور، بهتر است برخی از نکات مهم را مورد بررسی قرار دهید. برخی از این موارد عبارت از موارد زیر هستند:

تحصیل در مقطع لیسانس (کارشناسی)

تحصیل در مقطع لیسانس (کارشناسی) در رشته طراحی لباس  سه سال (تمام وقت) می باشد. creative process، تولید صنعتی (industrial production)، تکنولوژی های پیشرفته طراحی و مارکتینگ مفاهیمی هستند که در این مقطع به دانشجویان آموزش داده می‌شود.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس (کارشناسی ارشد)

بعد از اتمام دوره سه ساله‌ی کارشناسی، دوره کارشناسی ارشد آغار می‌شود.مقطع کارشناسی ارشد طراحی لباس یک برنامه یک الی دوساله است که در این مقطع دانش‌های عمقی مربوط به رشته طراحی لباس ارائه می‌شود.

تحصیل در مقطع دکتری 

باید بدانید تعداد بسیار کمی از دانشجویان برای ادامه رشته طراحی لباس به این مقطع می‌رسند. تحصیل در دوره دکترا طراحی لباس ممکن است بین دو تا پنج سال طول بکشد. این دوره بیشتر با هدف تحقیق و پژوهش برای دانشجویان ارائه می‌شود.

بهترین کشور ها برای اپلای با رشته طراحی لباس کدام اند؟

دیگ مسئله مهمی که ذهن متقاضیان اپلای با رشته طراحی لباس را به خود درگیر کرده است مربوط به بهترین کشور های موجود می باشد. یک سری کشور ها در صنعت مد فعالیت بیشتری در مقایسه با سایر نقاط جهان دارند. با اینکه صنعت مد یک صنعت جهانی است، انتخاب فعال ترین کشور ها در این حوزه برای تحصیل نتایج بهترین را به همراه خواهد داشت. کشور هایی همچون فرانسه، انگلیس، آمریکا، ژاپن، آلمان، بلژیک و ایتالیا از جمله کشور هایی به حساب می آیند که در صنعت مد بیشترین فعالیت را دارند.

برای انتخاب هر کدام از این کشور ها، در ابتدا شما باید دوره های تخصصی را در ایران پشت سر بگذارید و بتوانید یک رزومه خوب آماده سازید. رزومه خوب نه تنها میزان بازدهی بلکه روند مهاجرتی افراد را تحت تاثیر خود قرار می دهد. حال برای کاربران یک سوال مهم ایجاد می شود: چگونه می توان یک رزومه خوب مهاجرتی تهیه کرد؟ استفاده از برنامه های آموزشی مجموعه آموزشگاه گاتامد می تواند نتایج مطلوبی را برای شما به همراه داشته باشد. گاتامد با داشتن سابقه ای درخشان در زمینه طراحی دوره های آموزشی مخصوص مد، آماده ارائه خدمات به کاربران می باشد.

صفر تا صد اپلای و تحصیل در رشته طراحی لباس (2023)صفر تا صد اپلای و تحصیل در رشته طراحی لباس (2023)

نکات مهم در اپلای با رشته طراحی لباس

برخی از نکات مهمی که در اپلای با رشته طراحی لباس اهمیت دارند عبارت از موارد زیر می‌باشند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

  • انتخاب محل اقامت مناسب برای تحصیل

اولین و اصلی‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب محل اقامت مناسب برای تحصیل است. شما می‌توانید بر اساس انتخاب کشور و دانشگاه مورد نظر مسیر اپلای خود را به شکل دقیق تری مدیریت سازید.

  • بررسی هزینه‌های تحصیل

هزینه‌های تحصیلی یکی از نکات مهمی است که باید به آن بپردازید. برای مدیریت هزینه‌های تحصیل بهتر است تمامی مراحل را از نظر هزینه بررسی کنید.

  • بررسی امکان دریافت بورسیه

بسیاری از دانشگاه‌های هنری دارای بورسیه‌های تحصیلی هستند. داشتن بورسیه می‌تواند برای بسیاری از افراد مفید باشد برای همین بررسی این مخورد را فراموش نکنید.

بررسی مهم ترین دروس مقطع لیسانس و فوق لیسانس در رشته طراحی لباس 

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند شما را بیش از قبل با رشته طراحی لباس آشنا کند، بررسی مهم ترین دروس مقطع لیسانس و فوق لیسانس این رشته است. در ادامه به برخی از این موارد می‌پردازیم:

مهم ترین دروس مقطع لیسانس  مهم‌ترین دورس مقطع فوق لیسانس

آشنایی با طراحی الگو و تولید پوشاک

 زیبایی‌شناسی

طراحی به کمک رایانه

اصول و روش‌های اساسی طراحی لباس

عناصر پارچه

مهارت‌های لازم برای ورود به صنعت مد و لباس

رنگرزی و چاپ پارچه

پاسخ به نیازهای جهانی مد

علوم نساجی

چگونگی شبکه‌سازی با متخصصان مد

طراحی جواهرات

مطالعات مد و طراحی لباس

مطالعات مد و طراحی لباس

رنگ شناسی

تصویر سازی و طراحی مد

تئوری و تاریخ هنر و طراحی

طراحی الگو

عکاسی

هنر مد و طراحی

ترکیب رنگ‌ها

بازار کار رشته طراحی لباس در خارج از ایران

پس از اپلای با رشته طراحی لباس، شما باید وضعیت بازار کار را مورد بررسی قرار دهید. به صورت کلی، بازار کار این رشته طراحی در وضعیت خوبی قرار گرفته است. این بازار کار در دسته بندی بازار های رقابتی قرار می گیرد. یعنی افراد برای موفقیت در آن باید خلاق، دقیق، منظم و شجاع باشند. علاقه مهم ترین مسئله ای است که روند موفقیت در دنیای طراحی لباس در خارج از ایران را تحت تاثیر خود قرار می دهد. در صورتی که شما علاقه و انگیزه کافی برای تحصیل در این رشته را داشته باشید، خیلی راحت تر می توانید نسبت به طی کردن دوره های تحصیلی و ورود به بازار کار اقدام نمایید.

به خاطر داشته باشید که اپلای با رشته طراحی لباس به شما اجازه می دهد تا با شاخه های متنوعی سر و کار داشته باشید. از مسئول خرید و فروش تجهیزات مورد نیاز گرفته تا طراحی روی کاغذ و طراحی دیجیتال، همگی شغل هایی هستند که به مدارک طراحی لباس نیاز دارند. شما حتی لزوما نیازی به استخدام در شرکت های بزرگ نخواهید داشت! شما می توانید به صورت خود اشتغالی نسبت به مهاجرت کاری اقدام نمایید. البته که مهم ترین مسئله موثر بر روی بازدهی نهایی مربوط به روش اپلای با رشته طراحی لباس است. در صورتی که شما رزومه خوبی در اختیار نداشته باشید، برای دریافت پذیرش با یک سری مشکلات خاص مواجه خواهید شد.

صفر تا صد اپلای و تحصیل در رشته طراحی لباس (2023)

مدارک لازم برای گرفتن ویزای تحصیلی بعد از اپلای در رشته طراحی لباس

برخی از مدارک لازم برای گرفتن ویزای تحصیلی بعد از اپلای در رشته طراحی لباس عبارت از موارد زیر می‌باشند:

  • پاسپورت معتبر
  • چند قطعه عکس با استانداردهای لازم
  • کارت‌های شناسایی
  • مقداری پول برای پرداخت هزینه‌های سفارت
  • ترجمه رسمی ریز نمرات
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی قبلی
  • رزومه و پورتفولیو
  • توصیه نامه از سوی اساتید قبلی
  • تمکن مالی برای تحصیل و اقامت در صورت نداشتن فاند

هزینه مورد نیاز در جهت اپلای با رشته طراحی لباس چقدر است؟

در نهایت، بیایید تا به هزینه مورد نیاز برای اپلای با رشته طراحی لباس نگاهی بیندازیم. اولین هزینه مورد نیاز، مبلغ شرکت در دوره های مخصوص ایرانیان همچون دوره گاتامد می باشد. پس از شرکت در این دوره های آموزشی، شما می توانید نسبت به اپلای اقدام نمایید. اکثر کشور های جهان به هزینه ای تحت عنوان تمکن مالی نیاز دارند. تمکن مالی بر روی روند مهاجرت به صورت مستقیم موثر است. در مرحله بعد شما باید هزینه های مربوط به اپلای، دریافت ویزا و بلیط رفت را مد نظرتان قرار دهید. زمانی که همه هزینه ها تامین شدند، شما به راحتی می توانید نسبت به اپلای و مهاجرت اقدام کنید.

صفر تا صد اپلای و تحصیل در رشته طراحی لباس (2023)

قبل از اقدام برای اپلای در رشته طراحی لباس، یادگیری چه مهارت هایی لازم است؟

برخی از مهارت‌های لازم برای اقدام برای اپلای در رشته طراحی لباس عبارت از موارد زیر هستند:

  • مدرک خیاطی مبتدی تا پیشرفته
  • آشنایی با نرم افزار های مختلف طراحی بصر
  • مدرک زبان
  • داشتن سابقه کاری

سؤالات متداول

برای جمع بندی نکات نهایی در رابطه با  اپلای در رشته طراحی لباس بهتر است به سوالات زیر دقت کنید:

درآمد یک طراح لباس در خارج از کشور چقدر است؟

بر اساس تحقیقات انجام شده درآمد سالانه  یک طراح لباس در خارج از کشور، بین 60 الی 100 هزار دلار تخمین زده می‌شود.

آیا داشتن مدرک زبان برای اپلای با رشته طراحی لباس، ضروری است؟

همانطور که پیش‌تر ذکر شد داشتن مدرک زمان در موارد مختلفی دارای اهمیت است. باید بدانید  مدرک زبان برای اپلای با رشته طراحی لباس، ضروری نیست اما داشتن آن می‌تواند فرایند آپلای شما را آسان‌تر کند.

بهترین دانشگاه ها برای اپلای در رشته طراحی لباس کدامند؟

برخی از بهترین دانشگاه ها برای اپلای در رشته طراحی لباس عبارت از موارد زیر هستند:

  • Fashion Institute of Technology یا موسسه تکنولوژی مد در آمریکا
  • London College of Fashion یا کالج مد در لندن
  • ESMOD International یا دانشگاه هنر اسمود در فرانسه
  • Royal College of Art، کاخ سلطنتی هنر در انگلستان
  • دانشگاه پارسونز آمریکا Parsons: Fashion, Art and Design School
  • مارانگونی در ایتالیا Istituto Marangoni International

آیا داشتن سابقه کاری در قبول درخواست اپلای با رشته طراحی لباس تاثیرگذار است؟

همانطور که میدانید داشتن یک رزومه کاری قوی برای اپلای شما بسیار مفید خواهد بود به همین دلیل بهتر است داشتن سابقه کاری را در اپلای رشته طراحی لباس جدی بگیرید.

مدرسه فشن و بیوتی گاتامُد

گاتامد چطور به اپلای تحصیلی و پذیرش در دانشگاه‌های مطرح به ما کمک می‌کند؟

آکادمی گاتامد با تیم جوان و خوشفکر و مسلط به فشن بین المللی دائما در حال آبدیت محتوای کورس های آموزشی بر اساس استانداردهای روز دنیا هست.

با تضمین به ما اعلام میکنیم با گذراندن دوره در آکادمی گاتامد و رزومه سازی و پرتفولیو سازی گاتامد میتونید پذیرش تحصیلی در بهترین دانشگاههای دنیا در زمینه فشن بگیرید.

برای مشاوره رایگان و اطلاع از هزینه‌ها فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

صفر تا صد اپلای و تحصیل در رشته طراحی لباس (2023)

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۲۶۸۵۵۴۹۹

۰۹۹۱۳۲۳۰۹۲۸

۰۹۹۰۹۲۰۸۵۸۰

صفر تا صد اپلای و تحصیل در رشته طراحی لباس (2023)

برای مشاهده نمونه و زمان شروع دوره‌های جدید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

gatamode_official@

صفر تا صد اپلای و تحصیل در رشته طراحی لباس (2023)

gatamode.com

صفر تا صد اپلای و تحصیل در رشته طراحی لباس (2023)

نیاوران، نبش چهارراه مژده، پلاک ۴۲۹

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج