۱۴۳۸۵۲۵
۱ نظر
۲۲۰۸
۱ نظر
۲۲۰۸
پ

این معجون‌های سینمایی، خواب را از چشمان ترامپ می‌گیرد!

به بهانه حادثه تروریستی‌ روز گذشته که برای ریاست جمهوری سابق آمریکا «دانلد ترامپ» رخ داد، هفت فیلم با موضوعی که حول ترور یک شخصیت سیاسی شکل می‌گیرد، معرفی می‌کنیم.

برترین‌ها: به بهانه حادثه تروریستی‌ روز گذشته که برای ریاست جمهوری سابق آمریکا «دانلد ترامپ» رخ داد، هفت فیلم با موضوعی که حول ترور یک شخصیت سیاسی شکل می‌گیرد، معرفی می‌کنیم:

این معجون‌های سینمایی، خواب را از چشمان ترامپ می‌گیرد!

7- در خط آتش (۱۹۹۳) In the Line of Fire 

یکی از بهترین فیلم‌های کلینت ایستوود و یک اثر دلهره‌آور سیاسی که به نظر می‌آید که هرگز به آن‌چه لایقش بوده، نرسیده است. به نظر می‌آید این فیلم همیشه در بین سایر آثار درخشان کلینت ایستوود گم می‌شود؛ به خصوص در بین آثاری که او در آن‌ها هر دو نقش کارگردان و بازیگر را برعهده گرفته‌است. فرانک هوریگان، یک مامور مخفی امنیت ملی است که همواره با عذاب وجدان خودش را شکنجه می‌کند. تنها ماموری که از زمان ترور جان اف. کندی، هنوز هم مشغول به کار است.

حالا یک مامور مخفی سابق سازمان مخفی امنیت ملی قصد دارد رئیس جمهور وقت را ترور کند و اجازه می‌دهد تا هوریگان از نقشه‌اش اطلاع پیدا کند. وقتی که هوریگان تلاش می‌کند تا جلوی این ترور را بگیرد، زندگی‌اش به هم می‌ریزد. این فیلم پرتنش و نفس‌گیر است و ایستوود در آن می‌تواند مخاطب را مجبور به خریدن بلیت کند.

این معجون‌های سینمایی، خواب را از چشمان ترامپ می‌گیرد!


۶- کاندیدای منچوری (۱۹۶۲) The Manchurian Candidate

"ریموند شا" (لارنس هاروی) قهرمان جنگ کره بدون این‌که خود بداند، در زمان اسارت در منچوری شست‌وشوی مغزی شده تا مقاصد کمونیست‌ها را عملی کند. هرچند زمان و چگونگی این اقدام برخود او هم پنهان است، غیر از کمونیست‌ها تنها یک تن دیگر پاسخ این پرسش را می‌داند و آن، مادر قدرت‌طلب "شا" (آنجلا لنزبری) است که با کرملین رابطه دارد. تا این‌که "بنت مارکو" (فرانک سیناترا)، هم‌قطار دوران جنگ "شا" در می‌یابد که او قرار است یک کاندیدای انتخاب ریاست جمهوری را ترور کند و به‌رغم همه موانع، درصدد خنثی کردن این نقشه برمی‌آید....

براساس رمان جنجالی کاندن، این اثری بود که موقعیت فرانکن‌هایمر را به‌عنوان تکنیسینی کاردان در دهه ۱۹۶۰ کاملاً تثبیت کرد. فیلم آمیزه‌ای است از یک دلهره‌ای خوش ساخت و یک هجویه تند سیاسی که هر دو جناح چپ و راست را هدف حمله قرار می‌دهد و روش‌های‌شان را برای مناسبات انسانی خطرناک می‌یابد. عرضه شخصیت "شا" شاید بهترین نقش آفرینی هاروی باشد که در آن حالت غیر سمپاتیک او محمل کاملاً مناسبی می‌یابد لنزبری در نقش مادر سنگدل و آزمند، تکان‌دهنده است و به‌راحتی با مادران شریر فیلم‌های آلفرد هیچکاک پهلو می‌زند. فیلم در دهه ۱۹۸۰ احیا شد و نمایشی جدید یافت و تصویر بی‌پروای آن از رابطه میان کشمکش‌های سیاسی و تنش‌های روانی مورد توجه قرار گرفت.

این معجون‌های سینمایی، خواب را از چشمان ترامپ می‌گیرد!


۵- ترور ریچارد نیکسون (۲۰۰۴) The Assassination of Richard Nixon 

این فیلم بر اساس یک داستان واقعی ساخته  نیلز مولر با بازیگرانی چون شان پن، دان چیدل، جک تامپسون، نائومی واتس که محصول سال  ٢٠٠٤ با مدت ۹۵ دقیقه است.

در سال ١٩٧٣ در ایالات متحده وقتی پخش تلویزیونی جلسه استیضاح  نیکسون آغاز می شود، سام بیکلی از ریاکاری آشکار رئیس جمهور، خشمگین می شود و پس از تماشای یک گزارش تلویزیونی درباره خلبانی که هلی کوپترش را در زمین چمن کاخ سفید فرود آورده، به فکر می افتد هواپیمایی را برباید و آن را به محل سکونت رئیس جمهور بکوبد و …

این معجون‌های سینمایی، خواب را از چشمان ترامپ می‌گیرد!


۴- نیمه ماه مارس (۲۰۱۱) The Ides of March  

به کارگردانی «جورج کلونی»، این فیلم به بررسی فساد و خیانت در دنیای سیاست و تلاش برای ترور یک نامزد ریاست‌جمهوری می‌پردازد.

نیمه ماه مارس که از نمایشنامه فاراگوت نورث در سال ۲۰۰۸ اقتباس شده‌است، استفن با بازی رایان گاسلینگ، مدیر کمپین تبلیغاتی نامزد ریاست جمهوری مایک موریس با بازی جرج کلونی را دنبال می‌کند، که در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری دموکرات‌ها شرکت کرده‌است.

خط داستانی این فیلم پر از پیچش‌ها و تنش‌‌های سیاسی جذاب است، که به‌طور زیبایی توسط تیم بازیگری تمام ستاره فیلم که شامل پل جیاماتی، ماریسا تومی و فیلیپ سیمور هافمن بزرگ است، برجسته می‌شود. این فیلم با موفقیت، سیاست را بدون احساسات علیه شخصیت یا حزب خاصی نشان می‌دهد، در حالیکه نظری محافظه‌کارانه درباره انتخابات ۲۰۱۲ دارد.

این معجون‌های سینمایی، خواب را از چشمان ترامپ می‌گیرد!


۳- زد (۱۹۶۹) Z  

بیش از ۵۰ سال از ساخت فیلم زد (۱۹۶۹) که کارگردانش، کوستا گاوراس یونانی‌الاصلِ فرانسوی توانست جایزه بهترین فیلم خارجی زبان را از اسکار ۱۹۷۰ به دست آورد، می‌گذرد. فیلمی که به طرز عجیبی تقریبا هیچ‌کس در آن نامی ندارد. همه شخصیت‌ها با سمت‌شان شناخته می‌شوند: ژنرال، دکتر، معاون، نمایند، دادستان. فقط دو، سه نفر از طبقه پایین نام دارند که نقش مزدور را در فیلم بازی می‌کنند؛ این یعنی نشان دادن بخش‌های مختلف یک جامعه از ارتش و نیروهای نظامی گرفته تا قوه قضائیه و رسانه و نماینده‌ها و مردم عادی.

مکان فیلم نیز مشخص نیست فقط بعضی وقت‌ها از «پایتخت» حرف زده می‌شود. انگار داستان در ناکجاآباد رخ می‌دهد یا نه، انگار داستانی است که در همه جای دنیا همین شکل است: حکومت یا طبقه مسلط که قدرت دارد، می‌تواند هر وقت هر مهره‌ای را که دلش خواست جا به جا یا اضافه و کم کند، قدرت دارد و می‌تواند هر داستان و اتفاق و حادثه‌ای را هر طور دلش خواست روایت کند.

گرچه گاوراس فیلم را از یک اتفاق واقعی و بر اساس رمانی به همین نام از واسیلیس واسیلیکوس ساخته که داستان کشته شدن نامزد ریاست جمهوری حزب چپ‌گرا در یونان بوده و حزب حاکم او و طرفدارانش را از صحنه حذف کرده است، اما الان بعد از نیم قرن بیشتر شبیه پیش‌گویی می‌ماند. انگار گاوراس آینده کشورها و دولت‌هایی در همه جای دنیا را به تصویر کشیده که هر آنچه که می‌خواهند می‌کنند. 

این معجون‌های سینمایی، خواب را از چشمان ترامپ می‌گیرد!


۲- جی‌اف‌کی (۱۹۹۱) JFK 

جِی‌اِف‌کِی (سه حرف اول نام جان اف کندی)، فیلمی خوش ساخت مهیج و از روی داستان واقعی ساخته شده است که به موضوع ترور جان اف کندی، رئیس جمهور آمریکا می‌پردازد. نقش اول این فیلم را کوین کاستنر بازی می‌کند که بازپرس بخش قضایی است. موسیقی متن این فیلم را جان ویلیامز ساخته است. فیلم نامزد دریافت هشت جایزه اسکار بود که موفق به دریافت دو جایزه در بخش تدوین و فیلمبرداری شد.

فیلم استون فیلمی پرفروش بود که فروش آن در سراسر جهان به بیش از ۲۰۰ میلیون دلار رسید، ‌و باعث شد ذهن‌های سینماروهای جوان دچار این تردید شود که آیا حکم کمیسیون وارن- کمیسیون رسمی مسئول تحقیق درباره ترور کندی در آن زمان- درباره اینکه اسوالد شلیک‌های مرگبار را انجام داده است، درست بوده است یا نه؟

این معجون‌های سینمایی، خواب را از چشمان ترامپ می‌گیرد!


۱- روز شغال (۱۹۷۳) The Day of the Jackal

 شاهکاری کلاسیک به کارگردانی «فرد زینه‌مان»، درباره تلاش برای ترور رئیس‌جمهور فرانسه، شارل دوگل است.

پس از تلاش نافرجام برای ترور «دوگل» در اوت سال ۱۹۶۲، گروه OAS با مشکلات قابل توجهی روبه‌رو می‌شود و بسیاری از رؤسای آن شناسائی می‌شوند. رئیس جدید گروه، «سرهنگ رودن» (پورتر) تصمیم می‌گیرد تا آدم‌کشی حرفه‌ای را که هیچ ارتباطی با گروه ندارد اجیر کند. مردی انگلیسی با اسم رمز «شغال» (فاکس) انتخاب می‌شود که خون سردی‌اش بزرگ‌ترین امتیازش است و قبول می‌کند تا در ازای پانصدهزار دلار برای آنان کار کند.

این معجون‌های سینمایی، خواب را از چشمان ترامپ می‌گیرد!

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      روز شغال را بسیار فیلم عالی هست هر کس ندیده بیبنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج