تصاویری از دکور برنامههای انتخاباتی تلویزیون
در فاصله یک ماه مانده به انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، استودیوهای سیما برای تولید برنامههای انتخاباتی آماده شدهاند. در این گزارش تصاویری از برنامه های انتخاباتی در شبکه های یک، سه و چهار قابل مشاهده است.
ایسنا: در فاصله یک ماه مانده به انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، استودیوهای سیما برای تولید برنامههای انتخاباتی آماده شدهاند. در این گزارش تصاویری از برنامه های انتخاباتی در شبکه های یک، سه و چهار قابل مشاهده است.
به نقل از روابط عمومی صداوسیما، استودیوی شماره ۱۱ هم برای مناظرههای انتخاباتی در نظر گرفته شده است که کار ساخت آن به دلیل مشخص نشدن تعداد قطعی نامزدهای انتخابات هنوز نهایی نشده، اما طرح کلی آن اجرا شده است.
استودیوی شماره ۱۲ برای برنامه شبکه سه و استودیوی شماره ۱۳ برای برنامه شبکه یک و استودیوی شماره ۱۴ برای برنامه شبکه چهار، پس از پشت سر گذاشتن مراحل فنی و ساخت آرایه آماده بهرهبرداری شدهاند.
اقداماتی مانند تعویض و تغییر نور استودیوها، ایجاد زیرساخت برای ۱۴۰ خط نور، تعویض میکسر صدا و اقدامات فنی برای استفاده چندین دوربین و بازسازی شبکه حرکتی و تلسکوپی پروژکتورها و نصب پروژکتورهای جدید LED ازجمله اقدامات مرکز تولید و فنی سیما برای تجهیز استودیوها بوده است.
علی طلوعی، رئیس مرکز تحقیقات سازمان با حضور در استودیوهای مربوط به انتخابات گفت: ما بر اساس نگاهی که مردم به انتخابات دارند، آمار و اطلاعات را جمعآوری میکنیم و دادههایمان متأثر از نگاه مخاطبان است که این نگاه میتواند تحتتأثیر مناظرهها و برنامههای ویژه رادیو و تلویزیون باشد.
رئیس مرکز تحقیقات با اشاره به تأثیر مناظرهها و برنامههای نامزدهای ریاست جمهوری در شورآفرینی و گرم شدن فضای انتخابات گفت: بالاترین آمار مخاطبان در برنامههای انتخاباتی مربوط به مناظرههاست که به لحاظ میزان بیننده همواره فاصله معناداری با پربینندهترین برنامههای تلویزیون در زمان خود داشتهاند.
طلوعی تصریح کرد در آخرین انتخابات ریاست جمهوری با استقبال ۶۴ درصدی از مناظرهها روبرو بودیم که در برش زمانی خود از پربینندهترین برنامه روی آنتن سبقت گرفته بود.
وی افزود: به نظر میآید در انتخابات ۱۴۰۰ نیز مناظرهها میتوانند نگاه مخاطب را به خود جلب کنند و به صورت کلی امیدواریم با چینش متفاوت برنامههای مختلف و متنوع رسانه ملی در انتخابات امسال، مردم بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند.
طلوعی با اشاره به رعایت عدالت رسانهای در رقابت انتخاباتی گفت: برنامههای قانونی میتوانند شناخت بیشتری از نامزدهای انتخاباتی به مخاطب ارائه دهند، به طوری که در دورههای پیش، نامزدهایی با یک تا دو درصد شناخت در میان مردم پس از برنامههای داغ تلویزیونی تا بیشتر از ۴۰ درصد نزد مردم شناخته شدند.
رئیس مرکز تحقیقات تصریح کرد: مخاطبان انتظار دارند مناظرهها تصویری از اخلاق را به آنها عرضه کند و رعایت این نکته در مقبولیت نامزدها تأثیر به سزایی دارد.
وی در پایان با اشاره به تعداد نظرسنجیهایی که رسانه ملی برای انتخابات انجام میدهد، گفت: مرکز تحقیقات تاکنون ۱۴ نظرسنجی انجام داده است و با ورود به فضای انتخاباتی در هفته دو نظرسنجی انجام میشود که این تعداد در هفته آخر انتخابات به نظرسنجیهای روزانه تبدیل میشود. تجمیع این نظرسنجیها نتایج نهایی نظرسنجی رسانه ملی را که همواره با کمترین ضریب خطا روبرو بوده، دربر میگیرد.
اهمیت به جزئیات در طراحی آرایهها/ رنگ آبی کمرنگ و کرم غالب است
طرح آرایه برنامههای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در فروردینماه به تایید رسید و اکنون با تلاش طراحان و عوامل مرکز تولید و فنی سیما نصب آرایهها به پایان رسیده است.
عبدالعباس برغشی، رییس کمیته طراحان صحنه برنامههای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری گفت: طرح آرایهها، ماحصل نظر کمیته طراحی آرایه بوده که در انتخاب آن زیباییشناسی، مخاطب شناسی و هویت بصری ایرانی، اسلامی لحاظ شده است.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه در بیشتر آرایهها، رنگ آبی کمرنگ و کرم غالب است و این انتخاب برگرفته از هویت ایرانی و برای آرامش بخشی است، گفت: رنگ آبی کمرنگ از نظر حرفهای، عمق میدان و گستردگی فضای آرایه را نزد مخاطب به وجود میآورد و صحنه را چشمنوازتر میکند.
زهره گوهرشادی، یکی از طراحان آرایههای برنامههای انتخاباتی نیز استفاده از رنگ آبی کمرنگ در اکثر آرایهها را با توجه به کارکرد این رنگ موثر دانست و افزود: این رنگ هم عمق میدان بیشتری ایجاد میکند و هم برای مخاطب و مصاحبه شونده، آرامش به وجود میآورد.
نظر کاربران
کسی رای نمیده
پاسخ ها
بهتر؟ما به خاطر شهدا و وطن رای می دهیم
ان شاءالله ما به خون شهدا خیانت نمی کنیم وبه پاس امنیتمون رأی میدیم
رای میدیم
دکور داغون میلی بی مخاطب
پاسخ ها
خیلی قشنگه؟خسته نباشد به عوامل این برنامه
خخخخ کامنت میلی داری میسوزی خخخ
قرار کلی چرت پرت توش بگن
بهتره بگید تصاویری از سن نمایش
یاد مناظره چند سال پیش ولایتی روحانی رئیسی جهانگیری قالیباف افتادم همه به هم اتهام میزدن بعد همه پست ریاست گرفتن
این دوره کاندیداها روبروی هم مناظره نخواهند کرد
فقط تک تک هر کاندیدا قراره بیاد و دیدگاه های خودش را بگوید و سوالات مجری را جواب بده
بگم بگم خبری نیست خخخخخخخخ
میخوان فیلترینگ راه بندازن دنبال رای مردم هستند باز خخخخخ
نامزدها که حرفی برای گفتن ندارن!
حیف این خرج چندمیلیاردی باطرح معماری ایرانی وپول بیت المال!!!
من فقط دلم برای پولی که صرف اینکار میشه می سوزه ،
از طرفی تقلا می کنند بدنه اجتماعیشونو تحریک کنند که رای بدن از طرفی با انتشار اخبار کذب سردشون می کنند.اصلاحاتیها پاک قاطی کردند:)
پاسخ ها
رأی بی رأی
هر کسی رای داد تو جرم این دزدان فردای قیامت به مردم بدهکاره
مرده باد اصلاحات
وعده های دروغ لافهای الکی مردم فریبی شروع شد
زحمت نکشید هیچ فرقی واسه ما نداره به فکر ما نیستن فقط تشنه و گشنه ی قدرتننننن
فقط و فقط احمدی نژاد او نیاد انتخابات را قبول ندارم و تقلب هست
خداتوفیقشون نده!
هزینه بی جا
ریئس جمهور هم خودش دکور
رأی بی رأی!
خوب که چی این همه هزینه روتون مبشه مردم در غم غوطه ور هستن شما ۶ کانال دکور میزنید برای ی مشت درووغ وحرف مفت
رنگین چنگیترینشون کنین مردم گول بزنین دسیسه تاکی
پول بیت المال رو حیف و میل کنیدواسه دکور و خودرو تارا و غیره ،خدایی هم بالای سرتون هستش،رای بی رای
رای بی رای
بروبابا رای نمیدم
بیخود پول حروم نکنید! ...