مورتورها در تهران از ماشینها بیشتر شدهاند
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در ۵۰ نقطه از تهران کفیهای پلیس مستقر شده و موتورهایی که پلاکشان پوشش و مخدوشی دارد علاوه بر جریمه ۷۰۰ هزار تومانی به پارکینگ منتقل میشوند و دیگر از توقیف ساعتی خبری نیست.
انتخاب: رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در ۵۰ نقطه از تهران کفیهای پلیس مستقر شده و موتورهایی که پلاکشان پوشش و مخدوشی دارد علاوه بر جریمه ۷۰۰ هزار تومانی به پارکینگ منتقل میشوند و دیگر از توقیف ساعتی خبری نیست.
فارس: رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در ۵۰ نقطه از تهران کفیهای پلیس مستقر شده و موتورهایی که پلاکشان پوشش و مخدوشی دارد علاوه بر جریمه ۷۰۰ هزار تومانی به پارکینگ منتقل میشوند و دیگر از توقیف ساعتی خبری نیست.
نشست خبری سردار سید ابوالفضل موسویپور رئیس پلیس راهور پایتخت با اصحاب رسانه در مقر پلیس راهور تهران برگزار شد. هوشمندسازی رصد ترافیک پایتخت، آلودگی هوا، وضعیت معاینه فنی وسایل نقلیه و طرح تشدید با خودروهای دودزا، طرح ویژه برخورد با تخلفات پلاک و همچنین اقدامات مرکز بر خط پلیس راهور تهران از جمله مواردی است که رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در این نشست خبری به آن پرداخت.
رئیس پلیس راهور پایتخت به بحث موتورسواران پرداخت و تصریح کرد: در سالهای گذشته در برخورد با تخلفات موتورسواران توقیف با کفی و کلاسهای آموزشی و بازکردن چرخهای موتور و طرح موتوریار و... انجام گرفت تا اینکه در نهایت به طرح ۱۰ رسید.
وی گفت: در این سالها و بهخصوص در ۱۱ ماه تلاش راهور هدف این بود که استفاده از کلاه ایمنی را نهادینه کنیم که این از ۲۰ درصد به ۴۲ درصد استفاده رسیده و ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار موتور در شهر تهران داریم که بایستی استفاده از کلاه ایمنی به بالای ۹۰ درصد برسد.
رئیس پلیس راهور پایتخت تصریح کرد: در ۷ ماهه سال جاری ۷۰ هزار موتور توقیف ساعتی در محل شده و ۱۳ هزار موتور به پارکینگ منتقل شده و ۱۱۵ هزار دستگاه موتور در محل رفع اثر پلاک شده است؛ همچنین ۶۰۰۰ کلاه ایمنی رایگان بین موتورسواران اهدا کردیم.
وی افزود: پیشبینی شده در ۲۲ بهمن در ۲۲ منطقه ۲۲ هزار کلاه را بین شهروندان موتورسوار تقسیم کنیم.
رئیس پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه برخورد با مخدوشی پلاک جزو مطالبات مردم است و کیف قاپی، سرقت و تصادف و ایجاد آزار و اذیت و فرار از جمله برخی اقدامات موتورسواران با پلاک مخدوش است اعلام کرد: در ۵۰ نقطه از تهران از روز شنبه کفیهای پلیس مستقر شده و موتورهایی که پلاکشان پوشش و مخدوشی دارد هم ۷۰۰ هزار تومان جریمه شده، هم در محل رفع اثر شده و هم با کفی به پارکینگ منتقل میشوند و دیگر از توقیف ساعتی خبری نیست و با توجه به اینکه مخدوشی پلاک جرم است به مرجع قضایی معرفی میشوند.
وی گفت: ۱۶ درصد کاهش فوتی موتورسواران را در این ۶ ماه داریم. رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: یکی از دلایل عمده ترافیک استفاده از خودروی تک سرنشین است و بروز تصادف و خرابی خودرو و ... هم از جمله این مواردی است که موجب ترافیک میشود.
وی افزود: دوربینهای ما الان هوشمند نیستند و ما ۱۷۰۰ کاربر برای این تعداد دوربین نیاز داریم، اما هوش مصنوعی اینجا میتواند کمک کننده باشد و مشکلات و انسداد را به ما اعلام کند که با همکاری فاوا و شرکت کنترل ترافیک و دانشگاه صنعتی شریف تا سال آینده میتوانیم از هوش مصنوعی در روان سازی و کنترل ترافیک استفاده کنیم. سردار موسوی پور ادامه داد: برای کنترل هوشمند ترافیک به ۴۵ هزار سامانه رصد ترافیک و پلاک خوان نیاز داریم.
وی به قطعی برق به خصوص در تقاطع و بزرگراهها پرداخت و اعلام کرد: ما با قطعی برق مخالفیم؛ ۸۰۳ تقاطع هوشمند داریم که یک مامور مستقر است، اما وقتی برق قطع میشود باید ۴ نفر مستقر کنیم، اما در پیک ترافیک مشکلات جدی و بی نظمی ایجاد میکند و تاریکی منجر به افزایش تصادفات منجر به جرح و فوت میشود؛ حتی ما ۳۰ تقاطع مهم را اعلام کردیم و راهکار به شهرداری هم دادیم، اما اتفاقی نیفتاده است.
سردار موسوی پور بیان داشت: هرچه میزان توقف و پیک ترافیک بیشتر باشد آلودگی بیشتر است و هرچه بتوانیم در روان سازی ترافیک و ... قدم برداریم در کاهش آلودگی موثر است؛ همچنین وجود باربری در هسته مرکزی شهر و تردد کامیون و وانت بارها خودش باعث ایجاد آلودگی میشود. وی به بحث معاینه فنی پرداخت و گفت: در این ۷ ماه معاینه فنی ۵۵۰۰ خودرو در محل ابطال شده است.
سردار موسوی پور ادامه داد: در آذرماه در سه نقطه نسبت به صدور معاینه فنی رایگان برای موتورها اقدام خواهد شد و در همان جا یک کلاه ایمنی هم به آنها تقدیم میشود.
وی به آمار اعمال قانون در ۷ ماهه سال جاری پرداخت و گفت: در تخلفات ساکن ۶ میلیون خودرو، دودزا و معاینه فنی ۱ میلیون، تخلفات حادثهساز ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار خودرو، تخلفات مربوط به پلاک ۳۸۰ هزار و دستکاری پلاک ۱۹۰۰ فقره اعمال قانون صادر شده است.
موسویپور ادامه داد: در شهر تهران حدود ۹ هزار نفر نمره منفی بالای ۳۰ دارند. وی به آمار تصادفات پرداخت و گفت: رتبه اول تصادفات در بزرگراهها به آزادگان با ۱۲ درصد تعلق میگیرد.
نظر کاربران
اصلا دیگه شماره پلاک نباید استفاده بشود در کنار پلاک یک سیگنال هم باید هر موتوری برای خودش بفرستد که مشخص بشود برای راهنمای و رانندگی
اقای ریس راهنمایی و رانندگی سلام خسته نباشی لطفا در کنار خیابانها و اتوبانها هم یک خطی بکشید که موتور سوارها فقط از ان مسیر ها بروند و اگر در مسی دیگری افتادند و مردند مقصر خودشان باشند ممنون