۵۲۶۰۹۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

اشکانی: من نه؛ به کشتی فرنگی زمان بدهند

تیم ملی کشتی فرنگی طی روزهای آینده دو رویداد مهم را در پیش خواهد داشت. ابتدا این تیم به رقابت‌های قهرمانی آسیا اعزام خواهد شد و بعد بازی‌های کشورهای اسلامی را در پیش خواهد داشت که هر دو از اهمیت بسیار زیادی هم برخوردار هستند.

تیم ملی کشتی فرنگی طی روزهای آینده دو رویداد مهم را در پیش خواهد داشت. ابتدا این تیم به رقابت‌های قهرمانی آسیا اعزام خواهد شد و بعد بازی‌های کشورهای اسلامی را در پیش خواهد داشت که هر دو از اهمیت بسیار زیادی هم برخوردار هستند.کسب نتیجه در این دو رویداد می‌تواند برای کادر فنی جدید تیم ملی از اهمیت زیادی برخوردار باشد. به همین منظور هم این تیم تمرینات خود را به طور متناوب در خانه کشتی برگزار می‌کند تا برای رسیدن به موفقیت به آمادگی کافی برسد. علی اشکانی سرمربی این تیم هم معتقد است که برای رسیدن به موفقیت نیاز است که به کشتی فرنگی زمان داد تا باز هم خودش را پیدا کند.

آقای اشکانی چه خبر از اردوهای تیم ملی کشتی فرنگی؟

خدا را شکر اوضاع خیلی خوب پیش می‌رود. کشتی گیران حاضر در اردوی تیم ملی تمرینات خود را به خوبی انجام می‌دهند و تیم در شرایط مطلوبی قرار دارد.

با این وضعیت می‌توانید به موفقیت در رقابت‌های قهرمانی آسیا امیدوار باشید؟

به هر حال تلاش خودمان را انجام می‌دهیم و امیدواریم که بتوانیم به موفقیت برسیم اما واقعیت این است که کار بسیار سخت و دشوار است.

بازی‌های کشورهای اسلامی را هم که در پیش دارید، مسابقات باکو را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

مسابقات باکو به نظرم آسان نخواهد بود اما تیم را به نحوی تقسیم کرده‌ایم که بتوانیم در هر دو رویداد مهم به موفقیت برسیم.

اگر وزن به وزن بخواهید درباره تیم ملی صحبت کنید، وضعیت کدام اوزان را با مشکل ارزیابی می‌کنید؟

به نظرم در بیشتر اوزان کشتی گیر خوب زیاد داریم. به طور مثال در وزن 97 کیلو گرم دست ما حسابی باز است چرا که کشتی گیرانی که در اختیار داریم می‌توانند خیلی خوب از عهده رقبای خود بربیایند. البته در برخی از اوزان هم مثل 130 کیلوگرم با مشکل روبه‌رو هستیم و باید برای رسیدن به یک فرم ایده‌آل تلاش زیادی را به کار بگیریم.

درباره وضعیت سعید عبدولی هم توضیح بدهید. به نظر شکل کنار رفتن او از ترکیب تیم ملی خوب نبود.

ببینید متاسفانه این اتفاق خوب نشان داده نشد و در رسانه‌ها انعکاس بدی پیدا کرد. در حالی‌که اصلا مشکل خاصی نبود. واقعیت ماجرا این بود که می‌خواستیم به خاطر قوانین اتحادیه جهانی سعید را به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام کنیم.

بیشتر توضیح می‌دهید؟

من از فردا خبر ندارم که چه اتفاقی خواهد افتاد. اتحادیه جهانی هر روز یک قانون جدید را تصویب می‌کند. به سعید هم به خاطر همین قوانین جدید اتحادیه جهانی در رده‌بندی و سید ‌بندی که در مسابقات جهانی موثر خواهد بود، گفتیم به قهرمانی آسیا برود که امتیازات لازم را برای مسابقات جهانی کسب کند.

پس چرا سعید قبول نکرد؟

سعید عبدولی شرایط جسمانی خوبی ندارد. او حریفان سختی را در قهرمانی آسیا در پیش خواهد داشت و اگر با این وضعیت اعزام می‌شد شاید با شکست مواجه می‌شد و همین می‌توانست برایش مشکلات زیادی را به وجود بیاورد.

به نظر می‌رسد که کادر فنی نگران کسب نتیجه هم بوده که می‌خواست با سعید وارد این مسابقات شود.

سعید اگر آماده بود می‌توانست به تیم ما کمک کند اما او شرایط مناسبی ندارد و طبیعی هم هست که این وضعیت را داشته باشد.

وضعیت کاری خودتان در تیم ملی چگونه است؟ نگران نتایج قهرمانی آسیا نیستید که باز هم از سوی شورای فنی تهدید شوید؟

من خیلی مهم نیستم. به هر حال قصد داریم به کشتی فرنگی کمک کنیم اما برای ساخته شدن کشتی فرنگی باید به این رشته مهلت داد. در واقع می‌خواهم که نه به من بلکه به کشتی فرنگی زمان بدهند تا خودش را پیدا کند. کشتی‌گیران با استعدادی در تیم هستند که می‌توانند به موفقیت برسند.

بنابراین نگران نتایج احتمالی و بعد از آن تصمیمات احتمالی هستید؟

نه، فعلا که اعضای شورای فنی و فدراسیون کشتی از بنده حمایت می‌کنند. حرفم کلی بود که برای رسیدن به موفقیت باید به این تیم زمان داد تا باز هم بتواند چهره‌های جدیدی را به کشتی فرنگی معرفی کند.

امکانات موجود در اردوهای تیم ملی چگونه است؟

خوشبختانه فدراسیون در تلاش است که امکانات به بهترین شکل ممکن فراهم شود و کمبودی به آن شکل وجود ندارد اما به نظرم باید در آستانه اعزام به بازی‌های کشورهای اسلامی این تیم مورد حمایت مسوولان قرار بگیرد تا با روحیه مناسبی در این رقابت‌ها به میدان برود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج