۳۸۵۳۲۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

خادم: شایستگی های بنا مد نظر ما خواهد بود

رییس فدراسیون کشتی بعد از مدتی سکوت به اتفاقات اخیر کشتی ایران واکنش نشان داد.

ایران ورزشی: رییس فدراسیون کشتی بعد از مدتی سکوت به اتفاقات اخیر کشتی ایران واکنش نشان داد. رسول خادم که هفته گذشته به‌ عنوان یکی از اعضای هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی انتخاب شده بود، بعد از بازگشت به ایران صحبت‌های جدی در این باره نداشت. در کنار انتخاب او به‌عنوان عضو هیات رییسه، خداحافظی محمد بنا هم یکی از موضوعات مهمی بود که کشتی ایران را تحت تاثیر خود قرار داد اما خادم به ‌عنوان رییس فدراسیون کشتی به این ماجرا واکنشی نشان نداد تا اینکه روز گذشته سرانجام رییس فدراسیون کشتی لب به سخن گشود.

رسول خادم که در شبکه یک سیما صحبت می‌کرد، ابتدا به ماجرای انتخابش به‌عنوان عضو هیات رییسه اشاره کرد و از این گفت که عضویت در این نهاد یک مطالبه مردمی بود: «این مطالبه به‌حق مردم بود که عضوی در مجموعه تصمیم‌گیری اصلی کشتی دنیا داشته باشند. حضور من در هیات رییسه اتحادیه جهانی با برنامه‌ریزی گروهی و جدی تیم دیپلماسی کشتی ایران محقق شد.»

خادم همچنین با تاکید بر نقش مهم دیپلماسی قوی، از برقراری روابط تعیین‌کننده در راه رسیدن به هیات رییسه گفت: «روابط ریشه‌داری در کشتی دنیا وجود دارد و همه اعضای اتحادیه جهانی امیدوارند که با حضور ایران محاسبات جدیدی در دنیا شکل بگیرد تا شرایط بحرانی کشتی در المپیک و مشکلات توسعه آن در دنیا برطرف شود.»

او با اشاره به تغییرات در فدراسیون کشتی ایران پس از المپیک اشاره کرد و از بررسی‌های مجدد در این بخش گفت: «بعد از مدت زیادی فعالیت نیاز به بررسی مجدد در حوزه‌های مختلف مدیریت سازمان کشتی کشور وجود دارد چون ممکن است در بخشی از حوزه‌ها نیاز به اصلاح و تغییر داشته باشیم. هدف ما حرکت رو به جلو و رفع نقایص است. همچنین نیاز داریم که افراد تواناتری در بخش فنی و مدیریت فدراسیون به کار گرفته شوند. کار ما برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو بعد از المپیک ۲۰۱۶ ریو آغاز شده است و این موضوع با جدیت دنبال خواهد شد.»

رییس فدراسیون کشتی ایران با اشاره به پاداش‌های مدال آوران کشتی ایران در المپیک ادامه داد: «کاروان ایران در ریو 8 مدال گرفت که 5 مدال آن متعلق به کشتی بود. ما باید از ورزشکارانی که عمر و جوانی خود را در ورزش حرفه‌ای خرج می‌کنند، حمایت کنیم. همچنین باید در آنها ایجاد انگیزه کنیم تا برای المپیک 2020 افراد آماده‌ای در اردوهای تیم ملی حضور داشته باشند. متأسفانه هنوز زمانی برای اهدای پاداش مدال آوران از طریق استانداران بخش‌های مختلف کشور اعلام نشده است.»

خادم در این گفت‌وگوی تلفنی با برنامه ورزش و مردم بار دیگر به مشکلات داوری در عرصه کشتی جهان تاکید کرد: «فدراسیون‌ کشتی کشورهای مختلف دنیا و همچنین رییس اتحادیه جهانی کشتی از وضعیت داوری مسابقات رضایت ندارند. همانطور که گفتم روابط و مناسبات ریشه‌داری در کشتی دنیا وجود دارد که مجموعه جدید هیات رییسه باید آنها را تغییر دهد. یکی از بزرگترین علل و تهدیدها برای حذف کشتی از المپیک همین مسائل داوری است. ما باید برای حفظ کشتی به‌عنوان ورزش نخست کشورمان در المپیک تلاش کنیم.»

رییس فدراسیون کشتی بعد از یک هفته که از خداحافظی محمد بنا می‌گذرد، بالاخره به این ماجرا واکنش نشان داد و یک بار دیگر از محمد بنا به‌عنوان سرمایه ملی یاد کرد: «بنا سرمایه بزرگی برای کشتی کشور است و تنها متعلق به خودش نیست. شورای فنی کشتی فرنگی در مورد او تصمیم‌گیری خواهد کرد همچنین جایگاه و شایستگی‌های بنا مدنظر ما خواهد بود.»
خادم در پایان صحبت‌هایش همچنین با اشاره به مسابقات انتخابی تیم ملی تاکید کرد: «در المپیک شرایط خاصی داشتیم که مثلاً در کشتی فرنگی مسابقات انتخابی برگزار نشد. در حال حاضر جوانان مدعی ما به هیچ عنوان نمی‌پذیرند کسی خارج از مسابقات انتخابی راهی تیم ملی شود. مساله مسابقات انتخابی به صورت جدی در فدراسیون دنبال می‌شود.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج