ارتباط عمیق فوتبال و مد
ستاره های خوش تیپ مارک دار
خوش تیپی با جیب خالی که نمی شود؛ هرچه پولدارتر، لباس ها هم گران تر. این یعنی که فوتبالیست ها از مشتریان پر و پا قرص مارک های معروف هستند. اما فوتبالیست ها یک ویژگی دارند که از جیب پرپول هم مهم تر است: شهرت.
دیوید بکام
در دنیای تبلیغات سال ها شماره یک بود - وهنوز هم هست- شاید از نظر فنی بهتر از او زیاد داشته باشیم، اما از نظر فتوژنیک هنوز یک سوپراستار تمام عیار است.
"جورجو آرمانی" سال ۲۰۰۷ قرارداد ۳ ساله ای به ارزش ۲۰ میایون پوند با بکام امضا کرد تا از چهره او در در تبلیغاتش روی بیلبوردها و مجله ها استفاده کند. این اولین بار بود که ستاره انگلیسی دردنیای مد و لباس یک قرارداد رسمی می بست. جورجو آرمانی -که یک طراح لباس ایتالیایی است- از وقتی بکام به کالیفرنیا رفته، با او دوست شده. به هر حال، با پایان این قرارداد، بکام آن را تمدید نکرد چون می خواست برای خودش کار کند.
او همین چند ماه پیش با برند سوئدی "H & M" قرارداد بسته تا لباس هایی را که تیم خودش طراحی و تولید کرده اند، از طریق حدود ۱۸۰۰ فروشگاه این شرکت در ۴۰ کشور دنیا به دست مردم برساند. به این ترتیب، بکام برای دوران پس از فوتبال آماده می شود.
کریستیانو رونالدو
البته آرمانی با از دست دادن بکام درجا نزد. آن ها به سرعت سراغ کریستیانو رونالدو رفتند که از نظر تیپ به بکام پهلو می زند و تازه از نظر فنی هم یکی از 2 بازیکن برتر دنیا است. خود رونالدو هم برای انتخاب لباس و کیف خیلی به مارک گوچی علاقه دارد و بارها با لباس های گوچی در خیابان دیده شده. علاوه بر این، ستاره رئال مادرید به همراه خواهرش 2 فروشگاه CR7 افتتاح کرده که در آن ها لباس هایی با مارک CR7 فروخته می شوند. هر 2 فروشگاه در پرتغال هستند، یکی در لیسبون و دیگری در مادیرا، زادگاه او.
لیونل مسی
رقابت مسی و رونالدو در دنیای مد هم ادامه دارد. رونالدو با جورجو آرمانی کار می کند و لیونل مسی با "دولچه و گابانا" قرارداد دارد. تمام درآمد ستاره آرژانتینی از این قرارداد از طریق "بنیاد مسی" به امور خیریه اختصاص پیدا می کند.جالب این جا است که رقابت فقط بین مسی و رونالدو نیست؛ بین جورجو آرمانی و دومنیکو دولچه و استفانو گابانا هم هست. دولچه و گابانا از 2004 اسپانسر میلان است و آرمانی طرفدار اینتر است.
جرارد پیکه
معمولا خبرهای حاشیه ای بیش تر دور و بر مهاجم ها است و کمتر کسی به مدافعان اهمیت می دهد اما پیکه... هم یکی از بهترین مدافعان دنیا است و هم یکی از خبرسازترین ها. بعد از این که ماجرای نامزدی او و شکیرا مدت ها عکسش را روی جلد روزنامه ها و مجله ها برد، حالا بازهم می توان عکس پیکه را در مجلات پیدا کرد، اما این بار در تبلیغات لباس های شرکت "مانگو".
خط لباس های مردانه "مانگو"ج در 2008 راه افتاد و زیاد معروف نبود، تا این که به فکر افتادند از شهرت پیکه استفاده کنند؛ و موفق هم بودند. مدافع بارسا می گوید:" از 15، 16 سالگی مد را دنبال کرده ام. از آن خوشم می آید و به سلیقه ام اعتماد دارم ولی وقتی در یک حرکتی به این بزرگی شرکت می کنم، می گذارم کارشناسان به من مشاوره بدهند."
زین الدین زیدان
هر چقدر که بازیکن خوبی بود، اصلا به او نمی آید که "مد"باز باشد. به هر حل، Y-3، آدیداس و یوجی یاماموتو با هم یک خط لباس راه انداخته اند و زیدان هم سفیر آن ها شده:" قبلا ورزشکار بودم، حالا یک آدم دیگر هستم."
ستاره فرانسوی علاوه بر یاماموتو، با "لوییز ویتون" هم همکاری کرده. ویتون امسال تابستان برنامه مفصلی برای تبلیغ لباس داشت و زیدان، پله و مارادونا در آن شرکت کردند:" نمی خواهم مدل شوم... از بچگی دوست داشتم با مارادونا و پله کار کنم. رویایم به حقیقت پیوست." او همین طور گفت:" توی لباس های Y-3 حس خوبی دارم...دنبال آخرین ها نیستم، فقط دنبال چیزهایی می گردم که دوست دارم."
سایرین
استیو مک منمن، جیمی ردنپ، دیوید جیمز، جیسون مک آتیر، استن کالیمور و رابی فاولر آن قدر درگیر تیپ و مد و بستن قرارداد با برندهایی مثل تاپ من، هوگو باس و آرمانی بودند که به این گروه از بازیکنان لیورپول، لقب "اسپایس بویز" را داده بودند. تیری آنری در زمان بازی برای آرسنال، در دوره ای که در اوج بود، با برند آمریکایی "تامی" قرارداد داشت و ریو فردیناند، مدافع منچستر یونایتد، مجموعه کفش های "five" را بیرون داده. حتی دولچه و گابانا عکس تبلیغاتی با حضور بازیکنان تیم ملی ایتالیا انداخته است.
منبع: خبرآنلاین
باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir
نظر کاربران
مرسی از این مطلب خوبتون جون طرفدار همشون هستم