۷۵۲۱۳۰
۱ نظر
۵۰۲۷
۱ نظر
۵۰۲۷
پ

درباره «سرجیو مارچیونه»؛ بزرگ‌مرد دنیای خودروسازی

صنعت‌خودروسازی موفقیت خود را مدیون چهره‌های سرشناسی است که با تلاش و نوآوری دورنمای این صنعت را ترسیم کرده‌اند، در بین این چهره‌های سرشناس سرجیو مارچیونه به عنوان فردی شناخته می‌شود که صنعت خودروسازی بسیاری از پیشرفت‌های خود را مدیون این بزرگ‌مرد خودروساز می‌داند.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: صنعت‌خودروسازی موفقیت خود را مدیون چهره‌های سرشناسی است که با تلاش و نوآوری دورنمای این صنعت را ترسیم کرده‌اند، در بین این چهره‌های سرشناس سرجیو مارچیونه به عنوان فردی شناخته می‌شود که صنعت خودروسازی بسیاری از پیشرفت‌های خود را مدیون این بزرگ‌مرد خودروساز می‌داند.

شوربختانه باید گفت این مرد افسانه‌ای صنعت خودرو دیگر در میان ما نیست و چند روز پیش چشم از دنیا فرو بست اما دستاوردهای سرجیو مارچیونه هرگز از ذهن هواداران این صنعت پاک نمی‌شود.

مارچیونه حدود ۱۴ سال پیش سکان مدیریت فیات را در اختیار گرفت و از آن زمان تاکنون تغییرات بنیادی را در این برند ایجاد کرده است، دستاوردهای این مدیر ارشد که هدایت برند‌های فراری و FCA را نیز بر عهده داشته است در قسمت‌های مختلف صنعت خودروسازی مشهود است.

به همین دلیل قصد داریم در ادامه نگاهی به شخصیت این مرد بزرگ داشته باشیم و دستاوردهایی که سرجیو مارچیونه در اختیار صنعت خودروسازی قرار داده است را بررسی کنیم.

لباس و پوشش مخصوص مارچیونه

درباره «سرجیو مارچیونه»؛ بزرگ‌مرد دنیای خودروسازی

سرجیو مارچیونه از آن دسته مدیرانی بود که علاقه زیادی به لباس‌های رسمی و کت‌وشلوار نداشت، به همین دلیل در بیشتر مواقع این مدیر ارشد را در سویشرت‌های مشکی مشاهده می‌کردیم. مارچیونه حتی در جلسات رسمی FCA نیز کت‌و‌شلوار نمی‌پوشید.

جالب است بدانید مارچیونه حتی در ملاقات‌های بسیار رسمی نیز کت‌و‌شلوار بر تن نمی‌کرد و در دیدارش با دونالد ترامپ همچنان یک سویشرت مشکی بر تن داشت.

صداقت در رفتار و کردار

درباره «سرجیو مارچیونه»؛ بزرگ‌مرد دنیای خودروسازی

تجربه نشان داده است شرکت‌های بزرگ و مدیران این شرکت‌ها تمایلی به اعتراف به اشتباهات گذشته ندارند اما داستان مارچیونه فقید فرق می‌کند. این مدیر ارشد زمانی که متوجه می‌شد FCA اشتباهی انجام داده است با صراحت به این اشتباه اعتراف می‌کرد.

جالب است بدانید سرجیونه حتی در بعضی از بازه‌های زمانی از مشتریان برند‌های تحت امر خود درخواست می‌کرد خودورهای این برندها را خریداری نکنند. در این زمینه می‌توان به سخنرانی سال ۲۰۱۴ مارچیونه اشاره کرد. وی در این سخنرانی خطاب به مشتریان گفت اگر به فکر خرید فیات مدل ۵۰۰e هستید امیدوارم از خرید خود صرف‌نظر کنید چرا که هر کدام از این خودروها چیزی حدود چهارده هزار دلار برای فیات هزینه برمی‌دارد.

مارچیونه در اردیبهشت‌ماه سال جاری نیز طی مصاحبه‌ای اعلام کرد خودروی مازراتی لوانته آنچنان که باید و شاید به بازار معرفی نشده است و در عرضه این خودرو اشتباهات زیادی را انجام داده‌اند.

تصمیمات جسورانه

درباره «سرجیو مارچیونه»؛ بزرگ‌مرد دنیای خودروسازی

مارچیونه مدیر جسوری بود و از تصمیمات بزرگ هیچ عبایی نداشت که در این زمینه می‌توان به خودروی داج دارت اشاره کرد. این سدان کامپکت قرار بود به عنوان یک خودروی کوچک و جمع‌و‌جور راهی بازار شود در حالی که در آن زمان تقاضا برای خودروهای کراس‌اوور رو به افزایش بود.

خودروی داج دارت در سال ۲۰۱۳ راهی بازار شد و سه سال بعد مارچیونه با جسارت تمام اعلام کرد که این خودرو به همراه کرایسلر 200 در عرض ۱۸ ماه از چرخه تولید خارج خواهند شد تا FCA تمرکز بیشتر بر روی ساخت خودروهای کراس‌اوور داشته باشد.

داستان خودروی شاسی‌بلند فراری نیز یکی دیگر از مثال‌های جالبی است که حکایت از جسارت در تصمیم‌گیری مارچیونه دارد. این مدیر ارشد در سال ۲۰۱۶ گفته بود برای ساخت یک خودروی فراری شاسی‌بلند باید از روی جنازه وی رد شوند، اما همین مدیر دو سال بعد به اشتباه خود اعتراف کرد و از عرضه مدل شاسی‌بلند یک خودروی فراری خبر داد.

همکاری با برند Waymo

درباره «سرجیو مارچیونه»؛ بزرگ‌مرد دنیای خودروسازی

شرکت Waymo یکی از زیرمجموعه‌های گوگل به حساب می‌آمد که در زمینه ساخت خودروهای خودران فعالیت داشت، Waymo سفارش تعدادی خودروی کرایسلر پاسیفیکا را به FCA داد، این سفارش‌ها در ابتدا چیزی حدود یک‌صد دستگاه خودرو بود تا اینکه پس از گذشت مدتی Waymo چیزی حدود ۶۲ هزار دستگاه خودروی کرایسلر پاسیفیکا را سفارش داد.

این میزان سفارش موفقیت زیادی را برای مارچیونه به دنبال داشت و این مدیر ارشد توانست برند کرایسلر را به عنوان برندی محبوب در زمینه خودروهای خودران مطرح کند. در حال حاضر نمی‌توان در خصوص این اقدام مارچیونه نتیجه‌گیری کرد اما بدون شک گذشت زمان صحت تصمیم این مدیر ارشد را تأیید خواهد کرد.

تثیبت وضعیت تیم فرمول یک فراری

درباره «سرجیو مارچیونه»؛ بزرگ‌مرد دنیای خودروسازی

مارچیونه در سال ۲۰۱۴ سکان فراری را به عنوان مدیرعامل این برند در اختیار گرفت، در آن زمان تیم فرمول یک فراری وضعیت خوبی در مسابقات نداشت و مارچیونه از عزم خود برای بازگرداندن و ثبات تیم فرمول وان به مسابقات حرفه‌ای خبر داد.

برای رسیدن به این هدف مارچیونه نیروهای تازه‌نفسی برای تیم فرمول یک فراری استخدام کرد و به لطف این نیروها، فراری توانست در مسابقات اتومبیلرانی خودی نشان دهد و جایزه‌های مختلفی را کسب کند.

در حال حاضر تیم فرمول یک فراری در مکان دوم در مسابقات قهرمانی Constructors قرار دارد.

تحول برند داج

درباره «سرجیو مارچیونه»؛ بزرگ‌مرد دنیای خودروسازی

بدون شک اگر مدیریت مارچیونه نبود مدل‌های جدید داج عمل‌کرد و کارآیی اکنون را نداشتند. زمانی که مارچیونه مدیریت برند داج را در اختیار گرفت خودروهای این برند آنچنان که باید و شاید طرفدار نداشتند و دیگر خبری از قدرت و کارایی که در برند داج شاهد بودیم را در مدل‌های جدید داج سراغ نداشتیم.

مارچیونه کمک کرد تا خودروهای داج چلنچر، چارجر، دورانگو و جورنی تحولی تازه پیدا کنند و خودروهای اخیر داج مانند داج چلنجر R/T Scat Pack ۱۳۲۰ حکایت از مدیریت مارچیونه دارد و قدرت برند داج را به رخ رقبا می‌کشد.

کمک به حضور مجدد برند آلفا رومئو در آمریکا

درباره «سرجیو مارچیونه»؛ بزرگ‌مرد دنیای خودروسازی

فروش خودروهای برند آلفا رومئو در سال ۱۹۹۵ در آمریکا متوقف شد تا اینکه مارچیونه در سال ۲۰۱۳ برند آلفا رومئو را با حضور خودروی 4C کوپه دوباره روانه آمریکا کرد. این روزها شاهد فروش آلفا رومئو سدان Gilulia و شاسی‌بلند Stelvio در آمریکا هستیم. حضور خودروهای برند آلفا رومئو در آمریکا به همین‌جا ختم نمی‌شود و انتظار راهی شدن خودروهای بیشتری را با برند آلفا رومئو در بازار آمریکا داریم.

مشارکت و همکاری با برند‌های مختلف

درباره «سرجیو مارچیونه»؛ بزرگ‌مرد دنیای خودروسازی

با نگاهی به سابقه مدیریت سرجیو مارچیونه می‌توان متوجه شد که این ابرمرد صنعت خودروسازی علاقه زیادی به همکاری با سایر شرکت‌ها داشته است تا از این طریق هزینه ساخت قطعات خودروهای برندهای زیر مجموعه مدیریت خود را کاهش دهد.

در این زمینه می‌توان به تلاش‌های مارچیونه برای خرید FCA از جانب جنرال موتورز اشاره کرد. مارچیونه برای رسیدن به این هدف با ماری بارا، مدیر جنرال موتورز جلسه‌‌های حضوری مختلفی برگزار کرد اما هرگز نتوانست این شرکت را متقاعد کند.

مارچیونه پس از جنرال موتورز سراغ PSA که مالکیت برند‌های رنو و پژو را در اختیار دارد رفت، مدتی نیز خبرهایی از تلاش‌های مارچیونه برای همکاری با خودروسازان چینی به گوش می‌رسید. در این اواخر شایعاتی مبنی بر احتمال همکاری FCA و هیوندای به گوش می‌خورد اما هر دو شرکت این شایعات را رد کردند.

مارچیونه و فراری

درباره «سرجیو مارچیونه»؛ بزرگ‌مرد دنیای خودروسازی

در سال ۲۰۱۴ سرجیو مارچیونه، لوکا مونتزمولو، یکی از مدیران فراری را کنار زد. مدتی بعد نیز از تصمیم خود برای جدا کردن برند فراری از زیرمجموعه FCA خبر داد.

این تصمیم یک سال دیگر به صورت رسمی با پرکردن اسناد مربوط به این کار عملی شد تا اینکه نهایتاً در سال ۲۰۱۶ مارچیونه مدیر عامل فراری شد اما عمر مارچیونه به دنیا نبود تا افتخارهای بیشتری را برای فراری رقم بزند.

مارچیونه و برند کرایسلر

درباره «سرجیو مارچیونه»؛ بزرگ‌مرد دنیای خودروسازی

مارچیونه مردی بود که توانست برند کرایسلر را روی پا نگه دارد، جالب است بدانید مارچیونه سکان کرایسلر را در زمان ورشکستگی این برند در اختیار گرفت، این مدیر ارشد در میان ۴ هزار نفر از کارکنان کرایسلر حضور پیدا کرد با سخنرانی خود به این کارمندان روحیه داد.

در این قسمت به پایان فهرست دستاوردهایی رسیدیم که سرجیو مارچیونه فقید به صنعت خودروسازی عرضه کرده است، پیشنهاد می‌‌کنیم اگر شما هم از علاقه‌مندان این بزرگ‌مرد صنعت خودروسازی هستید و نکته خاصی از زندگی مارچیونه سراغ دارید، در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را در جریان قرار دهید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • مهمان

    لطفاً به مدیران شرکتهای فرغون ساز داخلی و مونتازکاران داخلی فرغونهای چینی نیز ارسال کنید . شاید درس عبرت باشه براشون .

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج