بررسی ممنوعیت تبلیغات برای چهره ها
چرا دیگر عكس ستارهها روي بيلبـــوردها نيست
پس از جنجال دستمزدهاي نجومي ستارهها براي حضور در برنامههاي تلويزيوني، حالا اين روزها استفاده از تصوير افراد مشهور در تبليغات، موضوع روز است.
پس از جنجال دستمزدهاي نجومي ستارهها براي حضور در برنامههاي تلويزيوني، حالا اين روزها استفاده از تصوير افراد مشهور در تبليغات، موضوع روز است. بازيگران اين فرصت در آمدزايي را موقعيت خوبي براي فرار از دست كارهاي بيارزش ميدانند اما وزارت ارشاد مدتي است، مجوزهاي لازم را در اين زمينه نميدهد. البته استدلال وزارت ارشاد در اين مورد چندان روشن نيست و هرچه شنيده ميشود نقل قول كساني است كه با جواب رد مواجه شدهاند.
در ميان ستارههايي كه اجازه تبليغات دارند «ژيلا صادقي» مجري باسابقه و محبوب تلويزيون يكي از استثناهاست كه مشكلي براي تبليغات ندارد ايشان در اين باره به ما گفته: «فكر ميكنم هر برندي كه ميخواهد از حضور يك ستاره استفاده كند بايد استعلامي درباره سوابق و سوءپيشينه او از وزارت ارشاد انجام دهد و اگر مشكلي نداشته باشد ارشاد هم مانعي ايجاد نميكند. در مورد من نه ارشاد مشكلي داشت نه تلويزيون و به هميندليل بهراحتي كار را انجام دادم. البته با شركتي كه كار ميكنم فقط محدود به تبليغات محيطي و عكس بيلبوردها نيست و من مدير ماركتينگ و مشاور فروش هم هستم و با اينكه ميتوانم با شركتهاي ديگر كه كار مشابه انجام نميدهند كار تبليغاتي انجام دهم، ترجيح ميدهم فقط با همين شركت كار كنم.»
مدتي است تصوير سامان گلريز، آشپز معروف تلويزيوني را در تبليغات مختلف موادغذايي و مربوط به آشپزي ميبينيم و ظاهرا كسي با حضور او مخالفتي ندارد خودش هم اين كار را بسيار خوب و مثبت ميداند. آقاي گلريز به ما گفت: «شخصيت كسي كه اين كار را انجام ميدهد و اينكه يك ستاره براي برندها تبليغ كند اصلا كار عجيبي نيست و قدمتي ۱۰۰ساله دارد و در همه جاي دنيا مرسوم است چون حضور يك ستاره ميتواند به همه كساني كه در توليد آن محصول زحمت ميكشند كمك كند و قطعا فروش بيشتر نفع همگاني دارد. اميدوارم شرايطي پيش بيايد كه همه كساني كه قابليت تبليغ دارند مثل هنرمندان، ورزشكاران و... بتوانند در اين عرصه فعاليت كنند.»
فقط بـراي محصـولات داخـلي
حضور ستارهها در تبليغات برندها از آن مسائلي است كه هميشه مورد توجه بوده و بازيگران و برندها به فعاليت در آن علاقه زيادي دارند. البته در اين زمينه محدوديت وجود دارد كه كسي حاضر به وارد شدن در آن نيست. براي اينكه بتوانيم اطلاعات مفيد و درستي از اينگونه مسائل داشته باشيم با آقاي فرشاد به آبادي كه تجربهخوبي در اين زمينه دارند و به تازگي پروژه موفقيتآميز تبليغ محصولات بهداشتي «رويال» را با اميرعلي دانايي، بازيگر سريال كلاه پهلوي داشتهاند گفتوگو كرديم.
- تبليغات فقط براي توليدات داخلي
- تاثير اميرعلي دانايي در تبليغات
- برندها از چهرههاي مشهور استقبال ميكنند
- قيمت متعارف چقدر است؟
- از ستارهها درست استفاده نميشود
- كدام ستاره؟ كدام برند
ارسال نظر