آقا نوید، دوستت داریم، اینقدر عصبانی نباش!
پسر با اصالت کُرد سینمای ایران در هفدهمین روز از فروردین سال ۶۵ چشم به جهان گشود. نوید در یک خانواده ۱۴ نفره به دنیا آمد. او فرزند آخر این خانواده است و ۱۳ فرزند قبل از او به جمع خانوادگی شان اضافه شدند.
برترینها: پسر با اصالت کُرد سینمای ایران در هفدهمین روز از فروردین سال 65 چشم به جهان گشود. نوید در یک خانواده ۱۴ نفره به دنیا آمد. او فرزند آخر این خانواده است و ۱۳ فرزند قبل از او به جمع خانوادگی شان اضافه شدند.
وی اولین بار در سال ۱۳۹۲ با فیلم «عصبانی نیستم» رضا درمیشیان مطرح شد و بلافاصله اسمش در فهرست نامزدهای سیمرغ به ثبت رسید. گرچه سیمرغ عصبانی نیستم بنا به دلایلی هیچ وقت به دست محمدزاده نرسید اما توجه همه راه به خودش جلب کرد. او بعد از این فیلم، در عرض سه سال، شش فیلم مهم بازی کرده و دو سیمرغ گرفت. اوج درخشش او هم کسب جایزه بهترین بازیگر مرد در هفتاد و چهارمین جشنوارهٔ فیلم ونیز (بخشِ افقها) برای فیلم بدون تاریخ، بدون امضا به کارگردانی وحید جلیلوند در سال 1396 است. درواقع به لحاظ هیاهویی که در سینمای ایران به راه انداخت، می شود او را یک رکورددار به حساب آورد.
مردی با استایلهای جنجالی
استایل ها یا به زبان ساده تر پوشش ها و لباس هایی که نوید محمد زاده در مناسبت های مختلف از آنها استفاده می کند به دلیل تفاوت های فراوانی که با پوشش دیگر افراد حاضر در آن رویداد دارد، نظرها را جلب و گاه نیز جنجال هایی ایجاد می کند.
پوششی که وی در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با آن جلوی دوربین رسانه ها ظاهر شد نیز، متفاوت و جنجالی بود و برخی تحلیل ها و تفسیرها را در پی داشت. برخی نکات مهم و برجسته در مورد استایل محمد زاده را در ادامه مرور میکنیم.
۱. ساختار شکنی در پوشش
استایل نوید محمد زاده مثل همیشه علاقه وی به ساختار شکنی را به نمایش گذاشت. همان طرو که احتمالا مد نظر او بود، تفاوت استایل این بازیگر مطرح با استایل های شیک و رسمی سایر حاضران در جشنواره بسیار به چشم آمد.
۲. آشفتگی استایل محمد زاده؛ نمادی از آشفتگی مردم
آشفتگی بهترین صفتی است که می توان به استایل نوید در جشنواره داد و از نظر کارشناسان کانال شیک و پیک این آشفتگی نمادی از آشفتگی حال این روزهای مردم کشور است.
۳. ژست ماتم زدگی در نحوه ایستادن محمد زاده
نوید محمد زاده با استایل متفاوت خود هنگام ایستادن جلوی دوربین ها نیز دست هایش را جلوی خود روی هم قرار داد و ژستی گرفت که معمولا صاحبان عزا چنین ژستی می گیرند.
۴. کت گشاد ؛ نماد فقر
کتی که این بازیگر در استایل جشنواره ای خود برتن دارد به وضوح بر تن او بزرگ است و این موضوع نیز به نماد فقر و تنگدستی تعبیر شده است.
۵. آستین گره ای ؛ نماد اسارت
محمد زاده آستین های کت اورسایز خود را هم به روی مچ ها گره زده است و این مدل از آستین را می توان به اسارت تعبیر کرد.
۶. شلوار چروکیده؛ باز هم نمادی از فقر
نوید در استایل خود شلوار پیلی و کوتاهی به پا کرده که بسیار چروکیده است و این شلوار چروکیده نیز تعبیر به فقر و تنگدشتی شده است.
بازیگری که عصیانگری را به خوبی بلد است
یاسمن خلیلی فرد منتقد سینما درباره او مینویسد: نکته بارز کارنامهاش، تشابه نقش های اوست؛ خصوصاً یک سری مختصات فیزیکی و رفتاری که در برخی نقش های او تکرار شده اند. کاراکتر فردی از قشر فرودست که عموماً هم عصبانی و پرخاشگر است و نوعی خروش و طغیان نسبت به شرایط و مناسباتی دارد که جامعه و خانواده به او تحمیل کرده اند. محمدزاده چنین نقش هایی را در فیلم هایی چون «لانتوری»، «ابد و یک روز»، «بدون تاریخ، بدون امضا»، «مغزهای کوچک زنگ زده» و تا حدودی «متری شیش و نیم» ایفا کرده است.
اما آن چه شاید از دید بسیاری از منتقدین او پنهان مانده باشد، ظرایفی ست که او در ایفای هر یک از این نقش ها به صورت مجزا لحاظ کرده است؛ شاید محسنِ «ابد و یک روز» از بسیاری وجوه شبیه به ناصر خاکزادِ «متری شیش و نیم» باشد اما محمدزاده به شکل هوشمندانه ای دست به نوعی آشنایی زدایی در کارهایش می زند تا گرچه او را در هر یک از این نقش ها می بینیم اما هرگز به دیدن او در شرایطی مشابه عادت نکنیم و بپذیریم که او می تواند به همه ی این مردان با خاستگاه مشترک و خصوصیات زیستی- رفتاری مشترک ویژگی های منحصر به فردی ببخشد و کاری کند که هر بار یک نوید محمدزاده ی جدید را ببینیم.
محمدزاده از آن دسته از بازیگرانی ست که همیشه بخشی از خود را به نقش هایش اضافه می کند و شاید این که خیلی ها او را بازیگری با ایفای نقشهای تکراری می پندارند به این امر نیز بازگردد. محمدزاده جز در دو فیلم «سرخپوست» و «خفه گی» که بازی های کنترل شده تری را در آن ها داشته، در دیگر فیلم هایش سعی بر حذف خود نمی کند. این ویژگی شاید در نگاه کلی چندان خوشایند نباشد اما می توان آن را نوعی مولفه در سینمای محمدزاده به حساب آورد؛ مولفه ای که بسیاری از بازیگران بزرگ ایران و جهان نیز آن را داشته اند. در عین حال، نوید محمدزاده می تواند تمام رواید روزمره را از حرکات و رفتارهای خود بزداید. همین ویژگی باعث شده او فرصت کند تا در هر فیلم و برای هر یک از شخصیت هایی که ایفایشان کرده یک زندگی کامل و مستقل را ارائه کند.
روایت ازدواج با فرشتهی زندگیاش
فرشته حسینی همسر نوید محمدزاده است که در سریال نمایش خانگی قورباغه با این بازیگر جوان همبازی بوده است. این بازیگر زن متولد ۶ اردیبهشت ۱۳۷۶ است که با «دسته دختران» در جشنواره چهلم فجر حضور داشت. این دو بازیگر در تیرماه ۱۴۰۰ ازدواج خود را رسماً اعلام کردند.
نوید محمدزاده بعد از ازدواج با فرشته حسینی عکس های زیادی از دو نفره های خود منتشر می کند. لباسهای ست این دو در تصاویر منتشره همواره سوژه کاربران بوده.
همچنین فرشته حسینی برای تولد همسرش قابی خوشحال از مراسم عروسیشان را منتشر کرد.
نظر کاربران
هیچ بلد نیست درست حسابی لباس بپوشه برین از بازیگرا امریکایی پوششو یاد بگیرین
اون قسمتا که نوشتین نماد فلان و بسان منو یاد شعر خوندن مسعود شصتچی تو مرد هزار چهره انداخت
نفت یه پیت
پوتین برای سربازان کم است
دیوار نم کشیده
پول آب را باید بدهیم پول برق جدا
و دیگر هیچ...
بازیگریش حرف نداره بقیشو نمیدونم
حالا عصبانی باشه. مثلا چی می خواد بشه
کلا موجود بی کلاسیه
بازیگر خوب مردمی و یک استقلالی دو آتیشه
نماد کجا بود بابا. فرمول متفاوت بودنه
اهل سياه نمايي
نچسب
بازیگریش حرف نداره
قضاوت ممنوع!!!!!......
قاضی اصلی فقط خداست.....
نوید عشقه..مهم بازیگریشه که خرف نداره عالیه کارش....
بترکه چشم حسود
والاماکه کوردزبانیم خجالت میکشیم این هم زبون ماست
پسرکورددخترافغان بچه شون میشه افرود
بنظرم با این تیپ زده تو دهن مد گراهاا اجق وجق
بهترین بازیگر.مرد کامل.عالیهههههه
اینا تنها چیزی که فکر نمیکنن.همین فکر به فقر مردم هستش.این آقا مرزهای دگر اندیشی را با ازدواج فرشته جابجا کردن
متاسفانه مردم ما نحوه پوشش اون رو بی کلاسی یا تو چشم بون و متفاوت بودن اون در نظر می گیرند
در حالیکه نوید به خاطر شرایط خاص منطقه از لحاظ مالی و فقر شدید مردم همسو با مردم دیارش اینطوری اعتراض می کنه.
ایشان واقعا بازیگر بزرگ و انسان واقعیه و دردمندیه
مثل وریا غفوری و کیهان کلهر و علی دایی و پرویز پرستویی و ...
پاسخ ها
آره خیلی به فکر فقر مردم منطقه اشه مخصوصا از عکس نیمه برهنه اش کنار استخر مشخص بود سطح کلاسش همینه
خود اشعار شصتچی هم همچین بی معنی نیست
نه واقعا نمادها مهمند
نه طرز فکر خاص خودش ارزش داره
عروس افغاني