قالیشویی بانو _استیکی
۱۱۲۳۶۲۵
۷۸ نظر
۵۴۸۳
۷۸ نظر
۵۴۸۳
پ

آقای ارجمند، این «یکتا جمالی» خاطرت بماند

فیلم مسابقه یکتا جمالی بیشتر از ۲۴ ساعت است که در شبکه‌های اجتماعی بین کاربران دست به دست می‌شود و همچنان جزء پربیننده‌ترین ویدئوهاست.

روزنامه شرق : فیلم مسابقه یکتا جمالی بیشتر از ۲۴ ساعت است که در شبکه‌های اجتماعی بین کاربران دست به دست می‌شود و همچنان جزء پربیننده‌ترین ویدئوهاست. خبر مدال‌آوری او در رقابت‌های جهانی ازبکستان، آن‌قدر فضای جامعه را پر کرده که حتی در صدر اخبار رسانه‌های ورزشی کشور هم قرار گرفته است.

آقای ارجمند، این «یکتا جمالی» خاطرت بماند

صحبت از اولین‌هاست. اولین مدال یک بانوی وزنه‌بردار ایرانی در مهم‌ترین مسابقات این رشته. این افتخار بزرگ را دختر ۱۶ ساله‌ای به نام یکتا رقم زده است. دختری که مثل اسمش بی‌همتاست. وزنه‌برداری نوپای زنان ایرانی در حالی هنوز طعم مدال آسیایی را نچشیده که سرافرازانه سکو‌های جهانی را فتح کرده است. دختر وزنه‌بردار اصفهانی با درخششی که در مسابقات جوانان جهان ازبکستان داشت، نام خودش را به سینه تاریخ ورزش زنان ایران سنجاق کرد. او در نخستین تجربه حضورش در یک رویداد بین‌المللی این‌قدر شکوهمندانه حاضر شد.

جمالی در حرکت یک‌ضرب ابتدا وزنه ۸۰کیلوگرمی را بالای سر برد و در ادامه پشت وزنه ۹۰کیلویی قرار گرفت که آن را نیز مهار کرد. یکتا تنها فقط یک قدم تا اولین مدال جهانی وزنه‌برداری بانوان فاصله داشت. او باید در این لحظه وزنه ۹۲کیلویی را مهار می‌کرد که با سه چراغ سفید داوران این لحظه، جاودانه شد. مدال برنز یک‌ضرب برای یکتا، اما این پایان کار نبود. حالا وقتش بود که او در حرکت دوضرب نمایش فوق‌العاده‌اش را به رخ بکشد. ابتدا وزنه ۱۰۵کیلویی، بعد هم ۱۱۱ کیلو. جمالی آن‌قدر خوب بود که با مهار همین وزنه خیال همه را بابت کسب مدال برنز دوضرب و مجموع راحت کرد. با این حال او عملکرد درخشان خود را با مهار وزنه ۱۱۶کیلوگرمی و رسیدن به رکورد مجموع ۲۰۸ کیلوگرم تکمیل کرد؛ شش حرکت، شش وزنه صحیح و سه مدال تاریخی به رنگ برنز.

آقای ارجمند، این «یکتا جمالی» خاطرت بماند

یکتا جمالی روی سکوی سوم رقابت‌های جوانان جهان ایستاد تا برای نخستین‌بار پرچم ایران در صحنه جهانی وزنه‌برداری زنان به اهتزاز درآید. این مدال‌های دور از انتظار در شرایطی به دست آمدند که از آغاز فعالیت رسمی وزنه‌برداری بانوان در ایران فقط سه سال می‌گذرد. پیش‌تر سیده‌الهام حسینی با کسب مدال برنز تورنمنت بین‌المللی نعیم سلیمان اوغلو در ترکیه، وزنه‌برداری بانوان را صاحب مدال کرده بود. ستاره نوظهور تیم ملی وزنه‌برداری بانوان بعد از کسب این مدال تاریخی گفت: «تقریبا سه سال است که وزنه‌برداری را شروع کرده‌ام و این اولین مسابقه بین‌المللی برون‌مرزی من بود. هدفی که دارم خیلی بزرگ است و می‌خواهم به طلای المپیک برسم و برای آن خیلی تلاش می‌کنم و می‌دانم که حتما به آن خواهم رسید. مدالم را به همه دختران سرزمینم تقدیم می‌کنم».

آقای ارجمند حالا چه می‌گویید؟

انتشار ویدئوی مدال‌آوری یکتا جمالی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان در حالی موجی از خوشحالی را در ورزش کشور و عموم جامعه به وجود آورده که چندی پیش داریوش ارجمند پیش‌کسوت سینما و تلویزیون در اظهارنظری نسنجیده و غیرکارشناسانه فعالیت زنان ایرانی در این رشته را امری ناپسند شمرد. او حدودا دو هفته پیش در مصاحبه‌ای گفت: «خدا زن را برای وزنه‌برداری نیافریده و زنی که وزنه می‌زند دیگر زن نیست. وزنه‌زدن زنان باعث افتادگی رحم و ازدست‌دادن قدرت باروری آن‌ها می‌شود. زن باید مادر شود». نکته درخورتوجه و غیرکارشناسانه صحبت‌های این هنرمند جایی بود که به مباحث فنی و رکورد‌های این رشته اشاره کرد: «حسین رضازاده ۲۷۷ کیلوگرم وزنه زده است و یک خانم باید ۲۵۰ کیلوگرم وزنه بزند تا به جای اینکه بهترین مادر دنیا شود، بهترین وزنه‌بردار جهان شود».

آقای ارجمند، این «یکتا جمالی» خاطرت بماند

اطلاعات آقای بازیگر حتی درمورد رکورد‌های وزنه‌برداری هم درست نبود چراکه بیشترین وزنه‌ای که حسین رضازاده زده ۲۷۷ کیلوگرم نیست و ۲۶۳.۵ کیلوگرم بوده است. سنگین‌ترین وزنه ۲۷۰ کیلوگرم بوده که لاشا تالاخادزه وزنه‌بردار گرجستانی در تمرین بالای سر برده است. نکته دیگر این است که در بخش زنان، وزنه‌بردار فوق‌سنگین جهان در‌حال‌حاضر یک چینی است که رکورد جهان را هم در اختیار دارد و بیشترین وزنه‌ای که زده ۱۸۷ کیلوگرم بوده است.

ادعا‌های غیرمعقول داریوش ارجمند درخصوص ورزشی که اصلا تخصصی در آن ندارد به قدری در فضای مجازی با بازتاب منفی از سوی مردم مواجه شد که در مقابل بسیاری از افراد با پست‌ها و کامنت‌های مختلف حرف‌های او را نشانه تبعیض جنسیتی دانستند. مدال‌آوری یکتا جمالی در عرصه جهانی باعث شده تا در یکی، دو روز گذشته بار دیگر ویدئوی مصاحبه این بازیگر در فضای مجازی بازنشر شود و افتخارآفرینی این دختر وزنه‌بردار جوان پاسخی بر اظهارات غیرمنطقی ارجمند باشد.

داریوش ارجمند در حالی تاکنون هیچ واکنشی به هجمه انتقاداتی که از او می‌شود، نداشته که اعضای تیم ملی وزنه‌برداری بانوان و مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری همگی به اتفاق صحبت‌های او را محکوم و نسبت به آن ابراز ناراحتی کردند. الهام حسینی در این باره گفت: «من خودم دانشجوی دکترای فیزیولوژی ورزشی هستم و به خوبی با بدن زن آشنا هستم. فکر نمی‌کنم ورزش‌کردن مشکلی برای بدن یک زن به وجود بیاورد. حداقل این موضوع را مقالات علمی هم تأیید می‌کنند. تنها استرس و تغییرات هورمونی است که می‌تواند مشکلاتی را برای زنان ایجاد کند».

آقای ارجمند، این «یکتا جمالی» خاطرت بماند

الناز باجلانی دیگر عضو تیم ملی بانوان در این باره یادآور شد: «مدال‌آوران رشته وزنه‌برداری فقط سهراب مرادی و کیانوش رستمی نیستند. متأسفانه آقای ارجمند بدون داشتن اطلاعات کامل و لازم در این رابطه صحبت‌هایی را داشتند که کاملا اشتباه بود و نشان داد که واقعا بدون داشتن آگاهی لازم از فیزیولوژی بدن زنان و حتی رشته وزنه‌برداری فقط نظر خودشان را مطرح کردند که درست هم نبود».

داود باقری، نایب‌رئیس و رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه‌برداری نیز گفت: «اگر وزنه برای بانوان مشکل داشت، آکادمی‌های علمی، مقالات علمی، دانشکده‌های تربیت بدنی و مطالعات IOC قطعا به آن می‌پرداخت. مگر می‌شود دنیا اشتباه کند و یک نفر که چیزی از مسائل پزشکی نمی‌داند، نظر درست بدهد؟ ما تازه وزنه‌برداری بانوان را راه‌اندازی کرده‌ایم و نباید نیمی از جامعه مخاطب‌مان را که بانوان هستند، با این صحبت‌ها ناامید کنیم».

مخالفت با آیسن ۸ ساله

ساز مخالفت با وزنه‌برداری زنان، از آغاز فعالیت این رشته در ایران شنیده می‌شود. در رقابت‌های بین‌المللی جام فجر که دو سال پیش به میزبانی اهواز برگزار شد، فدراسیون از آیسن ادیب هشت‌ساله دعوت کرده بود تا در مراسم افتتاحیه، به طور نمایشی وزنه بزند. آیسن از اردبیل با مربی‌اش راهی اهواز شد، اما مسئولان حراست در سالن مسابقات، اجازه حضور روی تخته را به او ندادند. تصاویر اشک‌های آیسن بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها یافت و حتی واکنش خانم اورسولا پاپاندرئا نایب‌رئیس آمریکایی فدراسیون جهانی را نیز برانگیخت.

آقای ارجمند، این «یکتا جمالی» خاطرت بماند

با دخالت استاندار خوزستان، آیسن در مراسم اختتامیه روی تخته رفت. انعکاس خبر و فیلم این اتفاق، بیش از نتایج و رکورد‌های ثبت‌شده در متن مسابقات بود. اشک‌های آیسن تنها حاشیه رقابت‌ها نبود. فردای افتتاحیه نیز مأموران حراست، مانع از ورود زنان شاغل در هیئت برگزاری به سالن شدند.

اورسولا گارزا پاپاندرئا، اما مقابل در ایستاد و گفت اگر زنان ایرانی وارد نشوند من هم نمی‌آیم. او ۴۰ دقیقه بیرون منتظر ماند تا سرانجام، اجازه ورود به زنان داده شد. خانم پاپاندرئا پس از ترک ایران، عکس یادگاری که با آیسن ادیب انداخته را در اینستاگرام منتشر کرد و نوشت: «پس از چند روز سخت، آیسن ادیب جایگاه خود را در تاریخ وزنه‌برداری زنان ایران ساخت. اولین زنی شد که روی تخته رفت؛ در برابر مردان و زنان وزنه زد. پخش زنده تلویزیونی شد و زینت‌بخش صفحه اول محبوب‌ترین روزنامه».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امیدوارم موفق باشید.خانم جمالی عزیز

      پاسخ ها

      • سکوت

        قربون دهنت داریوش جان
        زن باید مادر باشد وبهشت زیر پای مادران هست نه خواننده و راننده و مکانیک و وزنه بردار زن
        لعنت بر کسانی که حق مادر بودن را از زنان میگیرن

      • بدون نام

        ان شالله به امید مدال های طلا و المپیک ایشون
        تا حسابی دهن بعضی ها گل گرفته بشه

      • بدون نام

        سکوت جان همون سکوتت بهتره
        ما زن هستیم و حق مون همون چیزی هست که خواست خودمونه شما فکر حق ما نیستی فکر خودتی بعد از این چطور سرویس مجانی بگیری
        سخت شده آخه

      • sam

        همینطور که خیلی مردها کارهای ظریف زنانه انجام میدن وورزشهای لطیف،همینطور خیلی زنها هم میتونن ورزشهای سنگین انجام بدن کارهای سنگین،ارجمند کلی درست گفته ولی از هر کلی زن تعدادی زنانی برای کارهای سنگین با توجه به قدرت بدنی،وتعدادی مرد برای کارهای ظریف مثل خیاطی گلدوزی ،،،،هستند که با قوه بدنیشون انجام میدن.

    • بدون نام

      خواستن توانستن است.
      بنازم به این بانوی شجاع ایرانی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا گل گفتی اما بببین به کجا رسیدیم که حقمان ارزویمان شده

    • بی نام

      این داریوش خان هم خودشو داره خیلیی میگره.مگه نمیدونی کسی نمیتونه شاخ بشه.

      پاسخ ها

      • صدرا

        ارجمند مرده
        حرف حساب زده

      • بدون نام

        داریوش خان؟!

      • naser

        حیف اسم داریوش

      • بدون نام

        کاملا حق با آقای ارجمند است ، افتخار نیست که بانوی ایرانی که زیر وزنه زور بزنه

      • مستاجر

        12:33 شما هم بهتره زیاد زور نزنی
        وخودشو ناراحت نکنی

      • بدون نام

        شمایی که میگی افتخار نیست بانوی ایرانی زیر وزنه زور بزنه که براش افتخار بیاره
        نظرتون درباره زباله گردی و تن فروشی و کولبری و باقی بدبختی های بانوان ایرانی که جبر زمان دامنگیرشون کرده چیه ؟؟؟؟؟؟

      • منوچهرشونم

        کاربر۱۲:۱۳ احتمالاًشماوداریوش خان لمپن نظری درموردتعرض شهروندچینی به دختران ایرانی ندارید؟

      • بدون نام

        کاربر 14۵۷،
        یه خرده منطقی و عقلانی حرف بزنین. حالا چون زباله گرد داریم، زنا باید برن وزنه بردار شن؟؟؟!!! آخه این چه منطق مسخریه!!!؟؟؟
        نه اون خوبه و نه این.

    • بدون نام

      پنجره ها رو واکن عشقو بیار به خونه
      تا که قناری عشق بخونه عاشقونه

      غما رو رها کن به فرداها نگاه کن
      عشق و صدا کن عشق و صدا کن

      پاسخ ها

      • سپیده

        وات د فاز؟

    • بدون نام

      اون روز خوب داره میاد کم کم

    • بدون نام

      جوونا میانسال ها باید خودشون رو پیدا کنند بسه انزوا افسردگی رخوت

    • بدون نام

      اصولگراها باز ضایع شدن که

    • بدون نام

      حالا یک ادم سن بالا چیزی گفت انقدر بها ندید بهش هیچ چیزی نمیتونه حرکت رو به جلو زنان رو بگیره تا بیست سال دیگه که نسل جدید تر میان دیگه این حرفا چرته پرته

    • بدون نام

      ارجمند چون از خدا و پيغمبر حرف زده بهش حمله كردن
      بيچاره چيزي نگفت گفت من مخالفم كه يه زن 200 كيلو بار رو ببره بالاي سرش
      چقدر كينه داريد ازش من بازي هاي ايشون رو بسيار دوست دارم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما مثل این که خودتو زدی به خواب

      • بدون نام

        شما برو همون بازی های ایشون ببین سرت گرم شه

      • بدون نام

        دمت گرم. به کوری چشم همه اونایی که با آقای ارجمند مخالف هستد، من هستم باهات!!!
        عقده اونا از چیز دیگست که هم من میدونم و هم شما.

    • بدون نام

      ارجمند راست میگه وزنه برداری برای زنان نیست .
      قرار نیست هر کاری مرد و زن کرد اون یکی هم بکنه .

      پاسخ ها

      • مایک

        ارجمند نمیتونه واسه بقیه تصمیم بگیره فقط میتونه با اون صدای کلفتش
        :)) عقاید پوسیده شو بیان کنه

      • naser

        مغزهای کوچک زنگ زده وکپک زده

      • وفاق ملی

        واقعا جسم لطیف زن برای پرورش روح ادماس، نه زیر بار وزنه های سنگین رفتن و نمایش...

      • آنتی نر سالار

        جسم لطیف زن واسه هر جا که هست به خودش و خودش و خودش ربط داره...

      • بدون نام

        چطور خانما تا کمر تو سطل زباله میرن،بخاطر ساندویچ فلافل تن فروشی میکنن چون گرسنن بخاطر یه لیوان آب تو سیستان خودشونو میفروشن اشکال نداره و برای زنان خوبه ولی ورزش بده.دم جمالی و همه بانوان گرم

      • بدون نام

        14۰۶، چرت نگو هیچ ربطی به هم نداره.

      • بدون نام

        به نظرم
        هر جنسی کارهای مختص به خودش رو باید انجام بده
        و حقوق زن. تساوی با مرد نیست
        چون هر کدام ویژگی خاصی دارند

      • بدون نام

        لایک

      • بدون نام

        زن ظریف است اماجان سخت

    • بدون نام

      خوبه خدا رو شکر مشکل مملکت وزنه برداری زنان بود اینم حل شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایشالا خدا مشکل رو هم حل کنه تا دیگه این جمله رو نشنویم خیلی خز شده

    • رضا

      من هم با نظر آقای ارجمند مخالفم
      ولی درست نیست اینقدر بیرحمانه به ایشان توهین بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این اقا دو ساله داره به عناوین مختلف به مردم ایران توهین میکنه.الانم هر چی میشنوه حقشه

      • بدون نام

        جدا ؟؟؟؟ ایشون هر چی دلشون خواست میتونن بگن چون نظر شخصی خودشونه
        ولی اگر جواب شون رو دادن میشه توهین بیرحمانه
        بیرحمانه صحبت کردن ایشونه که کار زن رو درحد خرید ماتیک میارن پایین امروز بیشتر زنها کار می کنن چون خانواده نیاز به کارشون دارن و از نظر مادی در مضیقه هستن ایشون اومدن میگن زنها کار میکنن پول ماتیک شونو خودشون بدن
        از این سخیف تر میشه زن امروز جامعه رو تحقیر کرد اینهایی که گفته شد در برابر این شخص خیلی خیلی کمه

    • بدون نام

      از همچین ادمی این حرفها بعید نیست

    • پرسشگر

      اندیشه های کهنه دورریختنی است !

      پاسخ ها

      • نامnaser

        درود

      • ..........

        همراه با صاحبان اندیشه!

    • naser

      حیف اسم داریوش برای این هنربندبی ارج

    • بدون نام

      کاش این به اصطلاح هنرمندا قبل از نظریه کمی تعقل داشتن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه اهل تعقل بودند اونوقت در این تشکیلات جایی نداشتند

      • بدون نام

        توهین نکرده برا سلامتیشون گفته

    • بدون نام

      ناراحت نشید ارجمند دچار زوال عقل است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا یه جایی تو نقش هایی که بازی کرده جا مونده

    • بدون نام

      دیگه دوران نگه داشتن زن توی خونه و مشغول کردنش با قابلمه و بچه و بشور بساب تموم شده...
      زن واسه فرزند آوری است!!..زن باید در خدمت شوی عزیزش باشد!!!
      خخخ تموم شد دیگه :))
      ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باشه ولي همتون عقده اي و افسرده شديد ميخوايد جلوي خلقت رو بگيريد

    • بدون نام

      همیشه و در هر شغل ورزش علم و کلا همه چیز بزرگترین مانع برای خانم ها مردان بودن و هستن
      یعنی هر کاری تونستن کردن تا مانع ورود زنها به جوامع مختلف بشن گاهی با زور و ارعاب و گاهی با پنبه سر بریدن ها و الفاظی مثل زن ظریفه مقام زن بالاتر از این کارهاست و و و
      این روش دوم نامردانه تر و کثیف تر از روش های دیگه اس و حال آدم رو بهم میزنه

    • بدون نام

      کسانیکه تو این مدت اینقدر به آقای ارجمند بابت نظرشون توهین کردن همونایین که میگن آزادی بیان باید باشه (البته فقط و فقط برای اونا)

      پاسخ ها

      • سعید

        چه ربطی داره؟؟؟؟
        چرا قیمه هارو میریزی تو ماستا؟
        هیچکس حق نداره به بهانۀ آزادی بیان تبعیض جنسیتی قائل بشه و روی زخمهای حداقل نیمی از یک جامعه نمک بپاشه!!

      • بدون نام

        اصلا میدونی آزادی بیان یعنی چی ؟
        اینکه دهنت رو باز کنی و ازش هر چی بیرون اومد آزادی بیان نیست
        آره به نظر منم نباید اصلا واکنشی به این نوع حرفها نشون داده بشه چون فقط بزرگ کردن گوینده اس
        مردم همون چیزی رو میگن که در فهمشون میگنجه و نباید برای دیگران زیاد مهم باشه آره همه آزاد هستن به اندازه فهمشون اظهار نظر کنن
        .ولی آزادی بیان معنیش یه چیز دیگه اس لطفا اونو قاطی این بحث نکن

    • بدون نام

      هرکسی که درسینماموفق شدلزوما فرهیخته نیست که بتواندبرخلاف عوام فکرکنداتفاقابیشترهنرمندان ازبخش عوام جامعه هستندالبته هنرمندفرهیخته درایران کم نیست فقط مثل آقای ارجمندتریبون ندارند،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا
        کاگردانها به آدمها نگاه می کنن و نقش ها رو بهشون میدن در واقع این نقش ها خیلی به شخصیت واقعی افراد نزدیکه

    • سعید

      من اصلاً خبر نداشتم از دردسری که برای دختر 8 ساله وزنه بردار پیش اومده بود. عکسهای گریه کردنش دلمو شکست
      با دیدن این اتفاقات این تبعیضها و حق خوریهایی که در این مملکت میفته از بابت ایرانی بودنم غم تمام وجودمو میگیره. کِی میشه که ما هم مثل مردمان دیگۀ دنیا آزاد باشیم و جامعه مون از این افکار پوسیده خلاص بشه

    • بدون نام

      مغزهای کوچک زنگ زده

    • مریم

      این مسخره بازیا چیه. بزارید لباس مخصوصشون رو بپوشن. شما فکر نوامیس خودتون باشید...

    • بدون نام

      خسته نباشید دلاور ایران زمین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ببخشید منفی دادم منظورتون رو از دلاور اشتباه متوجه شدم

    • نگار

      واقعا داریوش خان ژنرال سینمای ایران خودتی
      یک مرد واقعی هستی بیشک
      حرف حق زدی

    • منصف

      آقای ارجمند نظرش را گفته. شمائی که میگید حق نداره برای دیگران تعیین تکلیف کنه، یعنی متوجه نیستید که ایشون نظرشو گفته، تعیین تکلیف که نکرده!! در واقع این شما هستید که دارید برای آقای ارجمند تعیین تکلیف میکنید!! چون دارید بهش میگید حق نداری نظری متفاوت با نظر ما داشته باشی!! چتونه؟؟ نمیتونید نظری جز نظر خودتونو تحمل کنید؟! این چه فرهنگیه؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخ نظرش رو در مورد نیمی از جامعه گفته و محکومشون کرده به خونه نشینی و بچه زاییدن و اون نیمی از جامعه حق ندارن از خودشون دفاع کنن چون ایشون نظرش رو گفته
        خدایی میفهمید دارید چی میگید ؟؟؟؟

    • بدون نام

      این بیچاره تو همون نقش حشمت فردوس خواب رفته

    • h.m

      خدا وکیل این داریوش ارجمند خیلی تو فاز نقشاش رفته
      فکر کرده واقعا مالک اشترِ بابا اینا فیلم بوده تو یکیلو خیار بلند میکنی کمرت میگیره .چیکار داری به وزنه زنان.افتاد

    • رحیمی

      حرف حق تلخه زن چه کاردار به این کارا
      ولله بشين سره جات دختر

    • احمد۶۱

      ایرانیان حق داشتن زنان غول پیکر و حتی زورگیر رو دارن

    • ایران

      لعنت بتو سکوت لعنت خدابرتو که که فقط زایده بدبختی هستی

    • بدون نام

      درود بر ارجمند هر چی هست مَرده

    • بیطرف

      تا کور شود آنکس که نتواند دید....
      دمت گرم خانم جمالی،ایشالاه که به مدال طلای المپیک برسی،که آرزوشو داری،شما حالا خیلی جوونی و وقت داری اگه بعضی از .......سنگ جلو پاتون نندازن.موفق باشی

    • مجیدنیاکان

      سلام.چرا اینقدر بعضی از ما مردها شایدم باشند خانم هایی که اینطور فکر میکنند که ورزش برای خانم ها مضر باشه و زن را محدود به محیط،خانه میدانند نه خیر اتفاقا برای دختران عفیف ایرانم مضر آن نگاه بی اعتمادی است و شاید علت کشیدن دیوار محدودیتها هم به خاطر این باشد که بخواهیم با این دیوار او را از مشکلات اجتماعی و ...حفظ کنیم که پاک بمانند اما این پاکی هیچ ارزشی ندارد که با دور کردن فرد از جامعه بدست بیاد به قول قدیمی ها زن خوب اونی هست که توی یک پادگان هم اگر رفت سالم بیرون بیاد.

    • بدون نام

      زنان بسیاری نان اور خانواده هستند حتی دستفروشی میکنند خونه مردم کارگری میکنند از صبح تا غروب بعد به محض وارد شدن به خونه کارهای خونه خودشون رو هم انجام میدند که از توان بغضی از مردان خارج هست

    • top top

      اينا شير زن هاي ايران هستن. دمشون گرم.

    • صمد

      زنان را همین بس بود یک هنر
      نشینند و زایند شیران نر
      (فردوسی)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج