تلاش میکنیم پنجرههای پرسپولیس بسته نشود
فیفا رای چند پرونده شکایت از پرسپولیس را صادر کرده و این باشگاه در آستانه محرومیت دوباره از پنجرههای نقلوانتقالاتی قرار گرفته است. همین موضوع باعث شده هواداران این تیم دچار نگرانیهایی شوند.
روزنامه فرهیختگان: فیفا رای چند پرونده شکایت از پرسپولیس را صادر کرده و این باشگاه در آستانه محرومیت دوباره از پنجرههای نقلوانتقالاتی قرار گرفته است. همین موضوع باعث شده هواداران این تیم دچار نگرانیهایی شوند. در این شرایط حرفها و پاسخهای مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به سوالات میتواند هواداران این تیم را در جریان شرایط کنونی این تیم قرار دهد. گفتوگوی «فرهیختگان» با محمدحسن انصاریفرد را در ادامه میخوانید.
فیفا دوباره پرسپولیس را در آستانه محرومیت قرار داده.
باشگاه مشغول بررسی دقیق شرایط برای ورود به این پروندههاست. به هر حال این بدهیها باید پیش از این پرداخت میشد اما مواردی هم وجود دارد که باشگاه درموردشان صاحب حق و حقوقی است. باید این موارد را بررسی کنیم و ببینیم آیا راهکاری برای احقاق حق باشگاه وجود دارد یا نه.
درمورد شکایت بودیمیر فرصت زیادی برای رهایی از جریمه بسته شدن پنجره نقلوانتقالاتی ندارید. دقیقا چه اتفاقاتی رخ داده است؟
این بازیکن با پرسپولیس قراردادی به مدت یکفصلونیم به امضا رساند که بابت یک نیمفصل فقط ۲۵ هزار یورو دریافت کرد در حالی که رقم قراردادش ۵۰۰ هزار یورو بود. او پول این فصل را طلب کرده و قرارداد امسالش با تیم لوکوموتیو را که مبلغش ماهیانه بین ۱۶۰۰ تا ۱۸۰۰ یورو است، ضمیمه پرونده کرده. پرسپولیس ۴۷۵ هزار یورو به اضافه پنجدرصد غرامت محکوم شده است. ۱۰ روز بابت اعتراض فرصت داشتیم که مستندات خود را در آن فرصت ارسال کردیم.
شکایت گابریل هم عجیب است! مگر توافق نکرده بودید؟
بله، در دبی با این بازیکن توافق کردیم. همه موارد بندهای توافق وجود دارد و به امضای ایشان هم رسیده اما مشخص نیست چه اتفاقی افتاده که فیفا چنین حکمی را صادر کرده است. ظاهرا یا مصالحهنامه را به فیفا ارسال نکرده یا هنوز به دست کمیته حل اختلاف نرسیده است.
چقدر به او بدهکارید و برنامهتان چیست؟
باید به او ۲۳ هزار دلار بپردازیم و با این حکم ۴۵ روز فرصت داریم. درمجموع این بدهی را پرداخت میکنیم تا این پرونده هم بسته شود.
برسیم به شکایت کالدرون که به زمان مدیریت شما بازمیگردد.
کالدرون قراردادش را یکطرفه فسخ کرد. هر شرطی که برای ما در نظر گرفت اجرایی کردیم ولی تصمیم گرفت برنگردد. اصلا قصدی برای حذف ایشان وجود نداشت. درخواست افزایش دستمزد کرد که تا ۲۰۰ هزار دلار موافقت کردیم. گفت پول بازیکنان را بدهیم که دادیم اما تصمیم ایشان بر عدم ادامه همکاری بود. بخش اول قرارداد او را هم پرداخت کرده بودیم. حال ۳۰۰ هزار یورو طبق قراردادش مطالبه کرده و مبلغی هم بهعنوان غرامت.
رقم قرارداد کالدرون 850 هزار یورو بوده است؟
درمورد رقم قراردادها نمیتوانم حرفی بزنم ولی ایشان ۱۲۰ تا ۲۵۰ هزار دلار ادعای غرامت کرده، بابت پاداش برد دربی ۱۰ هزار دلار طلب کرده و برای هفت برد و هر برد ۱۶۰۰ دلار خواسته است. البته بابت فسخ یکطرفه دفاعیاتی داریم که توسط واحد حقوقی باشگاه در حال تنظیم آن هستیم و بهزودی آن را به فیفا ارائه خواهیم کرد.
و درمورد پرونده شکایت برانکو چه اتفاقاتی رخ داده است؟
سعی کردیم با او به توافق برسیم که به دلایلی این اتفاق نیفتاد. ایشان هم مطالبهای بالغ بر یکمیلیون دلار دارند و بابت این فصل هم که حضور نداشتند مواردی را مطرح کردهاند. در این مورد هم باشگاه برای خودش حقوقی قائل است که باید با دقت آن را مشخص و اعلام کنیم.
چرا پرسپولیس همیشه در این پروندهها محکوم شده؟
دلیلش این است که پول بهموقع پرداخت نشده است. ما روی مواردی همچون فسخ یکطرفه قرارداد و اینکه آیا چنین امکانی برای مربی وجود داشته یا نه، مانور میکنیم اما گاهی اشکال کار از جای دیگری است.
درمورد طلب نیلسون هم توضیح بدهید.
این بازیکن یکمیلیارد تومان از باشگاه طلب دارد. قبلا مصالحهای صورت گرفته بوده اما تعهدات اجرایی نشده و حالا باید باشگاه به این تعهدات عمل کند.
برای پرداخت این همه بدهی چه منابعی در اختیار دارید؟
با مشکلات زیادی روبهرو هستیم. متاسفانه درآمدهای باشگاه پیش از موعد مقرر پرداخت، دریافت و مصرف شده است. میبینید که هزینهها روزبهروز بیشتر و سنگینتر و نوسانات دلار و یورو هم بیشتر میشود. متاسفانه سامانه هواداریای که باشگاه در اختیار داشته مدتها به حال خودش رها شده بود و همین مساله مشارکتهای هواداری را به حداقل رساند. البته ما دست روی دست نگذاشتهایم و در تلاشیم این مشکلات را برطرف کنیم. الان سامانه هواداری را دومرحلهای کردیم تا بتوانیم آن را احیا کنیم. برای فعالکردنش هم قرارداد بستهایم. اپراتورهای دیگر را هم فعال کردیم تا مشارکت همه را داشته باشیم. با بانک گردشگری توافق کردهایم و همکاری با ایرانسل هم ادامه دارد. با کارگزار برند پرسپولیس هم توافق تازهای داشتهایم. اپلیکیشن پرسپولیس را راهاندازی کردهایم. مدارس فوتبال پرسپولیس را در شهرهای مختلف راهاندازی و هماهنگ کردهایم که بخشی از درآمدزایی آنهم به حساب باشگاه بیاید. همه تلاشمان را میکنیم تا پرسپولیس را از مرحله سخت به سلامت عبور دهیم.
اما بحث بسته شدن پنجره نقلوانتقالات جدی است.
ما هم نگرانیم اما اصلا دست روی دست نگذاشتهایم. به هواداران پرسپولیس اعلام میکنیم با همه وجود تلاش خواهیم کرد تا این اتفاق نیفتد.
قرارداد برخی بازیکنان آخر فصل تمام میشود و اگر پنجرهها بسته شود به ضررتان است. عجلهای برای تمدید ندارید؟
در حال حاضر بهخاطر فشردگی مسابقات ترجیح دادیم در این مورد اقدامی نکنیم تا بازیکنان تمرکز کافی را روی کارها و برنامههای تیمی داشته باشند؛ اما در زمان مقرر با این نفرات وارد مذاکره میشویم.
بالاخره موضع شما درمورد استوکس چیست؟
با خودش و وکیلش تماس گرفتیم و منتظریم تا برگردد. او بهخاطر فرزندش دو روز مرخصی خواست که با یک روزش موافقت کردیم ولی نیامد. خوشبختانه با او قرارداد بسیار محکمی بستهایم. در حال حاضر بابت هر بازی که غیبت داشته ۵۰ هزار دلار از دست داده و بابت عدم حضور در هر جلسه تمرین با جریمه سههزار دلاری روبهرو شده است. منتظریم برگردد و پاسخگو باشد.
با تعطیلی لیگ موافقید؟
ما تابع قوانین هستیم. البته میبینیم تیمهایی که اصرار به تعطیلی لیگ از بابت شیوع بیماری کرونا داشتند الان در حال تمرینکردن هستند! فعلا بیشتر حرف نمیزنیم و منتظر تصمیمات بعدی میمانیم.
حضور کریم باقری در تیمملی چقدر صحت دارد؟
در این مورد فدراسیون فوتبال با ما صحبت کرده است، نمیخواهیم او را از دست بدهیم، بنابراین قرار شد به طور همزمان در پرسپولیس و تیم ملی فعالیت کند.
و صحبت پایانی.
میدانم هواداران تیم چقدر نگران پرسپولیس و آیندهاش هستند. به آنها قول میدهم اعضای باشگاه از هیچ کوششی برای رفع مشکلات دریغ نمیکنند. باید حمایت آنها از تیم محبوبشان اولویت اصلی باشد و به حواشی توجهی نکنند.
ارسال نظر