۸۳۶۷۲۳
۱ نظر
۵۰۲۷
۱ نظر
۵۰۲۷
پ

کدام تیم های اروپایی شانس سه گانه دارند؟

در تاریخ اروپا هشتم تیم موفق شده اند در یک فصل هر سه جام معتبر را کسب کنند.

وبسایت نود: به نقل از سایت یوفا، تاکنون ۸ تیم (۷ باشگاه متفاوت) موفق شده اند تا با فتح لیگ قهرمانان/جام باشگاه های اروپا، لیگ داخلی و جام حذفی، عنوان "سه گانه" را برای خود به ارمغان بیاورند. سلتیک در فصل ۶۷-۱۹۶۶ نخستین تیمی بود که توانست سه گانه کسب کند و البته با در نظر گرفتن جام اتحادیه اسکاتلند (که در بسیاری از کشورها وجود ندارد) سلتیک جاک استاین تنها تیمی است که موفق شده در یک فصل، هر چهار جام را از آن خود کند.

بعد از سلتیک، تیم های آژاکس (۷۲-۱۹۷۱)، آیندهوون (۸۸-۱۹۸۷)، منچستریونایتد (۹۹-۱۹۹۸)، اینترمیلان (۱۰-۲۰۰۹) و بایرن مونیخ (۱۳-۲۰۱۲) توانسته اند برای یک بار در تاریخ باشگاه های خود سه گانه کسب کنند. بارسلونا نیز تنها باشگاهی است که توانسته دو بار و در فصل های ۰۹-۲۰۰۸ و ۱۵-۲۰۱۴ سه گانه کسب کند.

اما در بین ۱۶ تیم باقی مانده در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا، کدام تیم ها فرصت کسب سه گانه فصل ۱۹-۲۰۱۸ را دارند؟

نزدیک ترین تیم به این افتخار و شاید تکرار رکورد سلتیک دست نیافتی سال ۱۹۶۷، منچسترسیتی است. منچسترسیتی که روز یکشنبه با غلبه بر چلسی در فینال جام اتحادیه، نخستین جام فصل را به دست آورد، در لیگ برتر با فاصله ای یک امتیازی در تعقیب لیورپول است و با توجه به فرم هفته های اخیر لیورپول، شانس سیتیزن ها برای قهرمانی در لیگ جزیره نیز احیا شده است.

آبی آسمانی ها در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی در خانه شالکه به پیروزی ۳-۲ رسیده اند و در روز شانزدهم مارچ، باید در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به مصاف سوانسی سیتی بروند. کوین دی‌بروینه گفته بود در صورت کسب هر چهار جام فصل، سیتی را باید بهترین تیم تاریخ فوتبال نامید، لقبی که با توجه به وضعیت کنونی فوتبال دنیا قابل برازنده این تیم خواهد بود.

رویای سه گانه برای یکی از دو غول فوتبال اسپانیا همین امشب (چهارشنبه) به پایان خواهد رسید. بارسلونا که در لالیگا با فاصله ای ۷ امتیازی نسبت به اتلتیکومادرید صدرنشین است، امشب در دور برگشت مرحله نیمه نهایی کوپا دل‌ری، مهمان رئال مادرید خواهد بود؛

کدام تیم های اروپایی شانس سه گانه دارند؟

تیمی که با اختلافی 9 امتیازی نسبت به بارسلونا در رده سوم لالیگا حضور دارد. هر دوی این تیم ها با توجه به نتایج بازی رفت مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان (بارسا در خانه لیون به تساوی بدون گل رسیده و رئال مادرید در زمین آژاکس 2-1 برنده شده) شانس بالایی برای رفتن به جمع 8 تیم برتر لیگ قهرمانان دارند و حضور در فینال کوپا دل‌ری، انگیزه مضاعفی به آن ها برای ادامه فصل و تلاش برای کسب سه گانه خواهد داد.

همانند دو غول اسپانیایی، رویای سه گانه برای آژاکس نیز می‌تواند همین امشب به پایان برسد. آژاکس که با شکست خانگی برابر آژاکس، شانس چندانی برای صعود در لیگ قهرمانان ندارد، در اردیویسه با فاصله ای 2 امتیازی نسبت به آیندهوون در رده دوم حضور دارد و امشب در نیمه نهایی جام حذفی هلند در دیداری سنتی به مصاف فاینورد خواهد رفت.

بایرن مونیخ هم هنوز امیدواری زیادی برای کسب سه گانه دارد. باواریایی ها که در بازی دور رفت یک هشتم نهایی مقابل لیورپول در آنفیلد به تساوی بدون گل رسیده اند، در بوندسلیگا با فاصله ای 3 امتیازی نسبت به دورتموند افت کرده در رده دوم قرار دارند و در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی باید در روز سوم آپریل با حریف کم نام و نشان خود، هایدنهایم روبه رو شوند.

علیرغم آن که در مقاطعی از فصل فشار زیادی به نیکو کواچ وارد شد، اما او توانسته در مقطع پایانی ماه فوریه تیمش را در تمامی جام های ممکن در وضعیت مطلوبی نگه دارد.

کدام تیم های اروپایی شانس سه گانه دارند؟

وضعیت پاریسن‌ژرمن و پورتو کم و بیش به یکدیگر شباهت دارد. در هر دو کشور فرانسه و پرتغال دو جام حذفی (به عبارت بهتر، جام حذفی و جام اتحادیه) برگزار می‌شود و هر دو تیم در قهرمانی در جام اتحادیه ناتوان بوده اند؛ پورتو در فینال به اسپورتینگ لیسبون باخته و پاریسن‌ژرمن در یک شانزدهم نهایی مغلوب گنگام شده است. هر دو تیم به نیمه نهایی جام حذفی رسیده اند، هر دو در صدر جدول لیگ های خود قرار دارند (پاریس با اختلافی ۱۷ امتیازی نسبت به لیل و پورتو با اختلافی یک امتیازی نسبت به بنفیکا) و هر دو در مرحله یک هشتم نهایی حاضرند. البته تفاوت در همین نقطه ایجاد می‌شود.

پاریسن‌ژرمن با برتری ۲-۰ در خانه منچستریونایتد مسیر زیادی از صعود به یک چهارم را پیموده اما پورتو در بازی رفت مقابل رم تن به شکست ۲-۱ داده است. البته حضور پورتو در بازی برگشت در ورزشگاه خانگی مخوف خود، امیدهای شاگردان سرجیو کونسیسائو را زنده نگه داشته است.

کدام تیم های اروپایی شانس سه گانه دارند؟

در این بین باید به مورد عجیب لیون هم اشاره کرد. لیون در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان حاضر است، در یک چهارم نهایی جام حذفی فرانسه به مصاف کان خواهد رفت و در لیگ یک فرانسه هم کماکان روی کاغذ شانس قهرمانی دارد؛ اما این شانس با توجه به اختلاف 22 امتیازی لیون با صدرنشین، فقط روی کاغذ وجود دارد و پاریسن‌ژرمن احتمالا باز هم بدون دردسر، قهرمانی خود را جشن خواهد گرفت.

در بین سایر تیم های باقی مانده در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا اتلتیکومادرید، دورتموند، یوونتوس، لیورپول، منچستریونایتد، رم و تاتنهام تیم هایی هستند که با از دست دادن جام های حذفی داخلی، هیچ شانسی برای کسب سه گانه ندارند. شالکه نیز علیرغم حضور در یک چهارم نهایی جام حذفی آلمان، در فاصله 11 هفته به پایان رقابت های بوندسلیگا 31 امتیاز با صدر جدول فاصله دارد و عملا امیدی به کسب این عنوان تاریخی نخواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • تاآاااااجیم

      معلومه دیگه کاپیتان بلال دوپینگی وال لجن لنگ حکومتی خخخه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج