۷۶۵۵۶۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

چرا مربیان جاه طلب، اتوبوس پارک نمی‌کنند!

لیگ برتر انگلیس در فصول اخیر با موهبت تنوع تاکتیکی مواجه شده، به طور خاص اگر بخواهیم به یک اشل کوچک از این موضوع اشاره کنیم، کافی است به دو مسابقه هفته سوم لیگ جزیره نگاهی بیندازیم. تقابل متفاوت دو تیم کوچک که به تازگی به لیگ برتر آمده اند در مقابل دو مدعی قهرمانی.

وبسایت نود: لیگ برتر انگلیس در فصول اخیر با موهبت تنوع تاکتیکی مواجه شده، به طور خاص اگر بخواهیم به یک اشل کوچک از این موضوع اشاره کنیم، کافی است به دو مسابقه هفته سوم لیگ جزیره نگاهی بیندازیم. تقابل متفاوت دو تیم کوچک که به تازگی به لیگ برتر آمده اند در مقابل دو مدعی قهرمانی.

در بازی ابتدایی روز شنبه وولورهپتون تازه وارد با ارائه یک نمایش جسورانه و قابل تحسین توانست منچسترسیتی مدافع عنوان قهرمانی را متوقف کند. فردای آن روز، نیوکاسل با ارائه یک نمایش دفاعی به سختی و در دقایق پایانی مقابل چلسی مدعی شکست خورد. تفاوت نیوکاسل این بود که در اکثر دقایق مسابقه آن ها یک اتوبوس مقابل دروازه شان پارک کرده بودند.

اما وولورهمپتون سبکی از بازی را پیاده کرد که برای سیتی دردسرساز شد و در نهایت دو امتیاز از کف یاران گواردیولا رفت. اگرچه وولوز به لطف گلی کاملاً مردود به یک امتیاز رسید و نیوکاسل این شانس را نیاورد، کلاغ ها هم یک پنالتی متحمل شدند و هم در دقایق پایانی نتیجه را واگذار کردند، اما شاید این توجیه بد نباشد که شانس برای آدم های شجاع رقم می خورد.

چرا مربیان جاه طلب، اتوبوس پارک نمی‌کنند!

به طور کلی تاکتیک هر دو تیم مقابل دو غول جزیره تا حد زیادی موثر واقع شد. وولوز بازتر بازی کرد، موقعیت های بیشتری ساخت و در مقابل موقعیت های بیشتری هم به حریف داد. اما نیوکاسل با یک تدبیر دفاعی، فرصت های زیادی در جریان بازی به چلسی نداد. هر دو گل هم روی ضربات شروع مجدد رقم خورد. تنها تفاوت دو تیم گل دقایق پایانی چلسی بود که باعث شد نیوکاسل بدون امتیاز زمین مسابقه را ترک کند وگرنه روی هم رفته تدبیر بنیتس موثر واقع شد.

البته باید این نکته را در نظر داشت که شرایط ترکیب دو تیم کاملاً متفاوت است. نونو سرمربی وولورهمپتون، بازیکنان باتجربه ای مثل موتینیو در خط هافبک خود دارد و زوج او و نوس یکی از بهترین ها در میانه میدان در لیگ برتر می توانند لقب بگیرند. در آن سمت بنیتس ترکیبی را در دست دارد که از زمان حضور در چمپیونشیپ و صعود به لیگ برتر خیلی تقویت نشده است.

چرا مربیان جاه طلب، اتوبوس پارک نمی‌کنند!

اما مهمتر از تفاوت در مورد بازیکنان، چگونگی آرایش تیم ها در مقابل رقبا است و در این مورد خاص، رقبای بزرگ. این موضوع کاملاً به تفکرات مربی بستگی دارد.

بنیتس هیچوقت علاقه ای به ارائه یک نمایش هجومی و هیجانی از خود نشان نداده است.تیم های او همیشه در درجه اول محافظه کارانه بوده اند و با سازماندهی و نظم در زمین آرایش یافته اند. واژه مورد علاقه او "فشرده شدن" است. او بارها در کنار زمین این واژه را برای بازیکنان تیمش استفاده می کند تا به آن ها گوشزد کند که فشرده نسبت به هم کار کنند و به این ترتیب فضایی در اختیار حریف قرار ندهند.

البته شیوه مدنظر بنیتس، برای او خیلی هم خوب کارآمد واقع شده است. بنیتس با همین تفکر توانسته به قهرمانی در لیگ و لیگ قهرمانان برسد. اگرچه او در باشگاه های بزرگ دوران پر فراز و نشیبی داشته ولی اگر او امروز نیوکاسل را ترک کند، احتمال دریافت تماس از سوی باشگاه های بزرگ برای وی وجود دارد.

چرا مربیان جاه طلب، اتوبوس پارک نمی‌کنند!

در آن سمت، نونو مربی ای با فاکتورهای پیچیده تر است. او تجربه مربیگری در دو باشگاه بزرگ پورتو و والنسیا را دارد که این دو تجربه کاملاً متفاوت رقم خوردند. او اگرچه در والنسیا عملکرد قابل توجهی ارائه کرد اما بعد از آن که با این تیم در لیگ به مقام نهم رسید، اسپانیا را به مقصد پرتغال ترک کرد تا راهی پورتو شود.

او در پورتو یک فصل دوام آورد و بعد از مقام دومی با این تیم در لیگ پرتغال، راه راه پوشان را ترک کرد. عنوانی که برای پورتو می تواند ناکامی تلقی شود. با این وجود به خاطر شیوه تفکر، او شایسته این است که یک شانس دیگر در باشگاهی بزرگ به دست آورد.

این ذهنیت را فراموش کنید که وولوز با ارائه یک بازی بسته و دفاعی می توانست به همین تک امتیاز با سیتی برسد و شاید حتی نتیجه ای بهتر بگیرد. زیرا برای مربی ای مثل نونو، پارک کردن اتوبوس مقابل یک تیم بزرگ در لیگ جزیره، می تواند منجر به خراب شدن اعتبار و جایگاه او به عنوان مربی شود.

مربیان تیم های میانه جدولی و حتی قعرجدولی لیگ برتر، تنها با ارائه نمایش های شجاعانه و یک فوتبال باز مقابل رقبای قدرتمند، می توانند شانسی برای نشستن روی نیمکت تیم های بزرگتر به دست آورند.

چرا مربیان جاه طلب، اتوبوس پارک نمی‌کنند!

در سال های اخیر مربیانی با همین تفکر توانستند به جایگاهی بزرگ تر برسند. بهترین نمونه آن، پوچتینو است او با ارائه یک فوتبال جالب توجه، قابل تحسین و پرس از جلوی زمین، توانست روی نیمکت ساوتهمپتون یقه تیم های بزرگ جزیره را بگیرد. نمایش های تحسین برانگیز تیم او در مقابل چلسی، تاتنهام، لیورپول و منچسترسیتی، موجب شد تا او به نیمکت اسپرز برسد و حالا در اسپرز هم برای دیگر غول های فوتبال دنیا دل ربایی می کند.

نمونه دیگر، برندن راجرز است او روی نیمکت سوانزی فوتبالی خوب را به اجرا گذاشت، آن ها هم مالکیت خوبی روی توپ داشتند و هم توانستند منچسترسیتی و آرسنال را شکست دهند. بعدتر هم راجرز به نیمکت لیورپول رسید.

اگرچه جای بحث است که آیا ارائه یک بازی شجاعانه و باز مقابل تیم های بزرگ جزیره، منطقی و نتیجه گراست؟ چرا که در بازی های باز که شاهد موقعیت های بیشتری روی دروازه ها هستیم، احتمال آن که تیم قوی تر، به برد برسد و حتی نتیجه ای تحقیرآمیز را برای حریف رقم بزند، بیشتر است. اما برای مربیان داستان متفاوت است، برای جلب نظر مدیران تیم های بزرگ، آن ها نیاز به ارائه چیزی شجاعانه دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج