۷۳۷۲۱۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

قاسمپور:

مجید حسینی ساده ولی خوشفکر بازی می‌کند

نمايش خوب تيم ملي كشورمان مقابل اسپانيا باعث شد همه نگاه‌ها به سمت شاگردان كي‌روش برود.

روزنامه گل: نمايش خوب تيم ملي كشورمان مقابل اسپانيا باعث شد همه نگاه‌ها به سمت شاگردان كي‌روش برود. خيلي‌ها اعتقاد دارند تيم ملي در بازي‌هايي كه نياز به دفاع كردن دارد خوب عمل مي‌كند ولي در بازي‌هايي كه بايد حمله كند با مشكل مواجه مي‌شود.


در اين خصوص گفت‌وگويي با ابراهيم قاسمپور ملي‌پوش سابق كشورمان انجام داديم كه سابقه بازي در جام جهاني را دارد.


آقاي قاسمپور تا الان جام جهاني را چطور ديديد؟


در اين مرحله نمي‌شود كارشناسي درستي از مسابقات انجام داد و بايد مرحله گروهي به پايان برسد تا آن وقت در اين مورد نظر داد.


كدام تيم را بهتر ديديد؟


كرواسي نمايش خوبي داشت و تا الان هم نتايج قابل قبولي گرفته كه بايد ديد در مرحله دوم چگونه عمل مي‌كند. در مرحله دوم اكثر تيم‌هاي آسيايي و آفريقايي حذف مي‌شوند و تيم‌هاي اروپايي و آمريكاي جنوبي به جان هم مي‌افتند كه مسابقات حساس‌تر خواهد شد.


تيم ملي كشورمان را چطور ديديد؟


نمايش خوبي داشتيم و مقابل اسپانيا منطقي دفاع كرديم چون نياز به تساوي داشتيم. ما مراكش را برده بوديم و بايد جلوي اسپانيا با احتياط بازي مي‌كرديم كه اين كار را كرديم ولي با يك گل مغلوب شديم كه مي‌توانستيم بازنده نباشيم.


خيلي دفاعي بازي نكرديم؟


چاره‌اي نداشتيم چون اسپانيا تيمي بود كه در هر پستي بازيكنان خلاق و بزرگي داشت و اگر مي‌خواستيم حمله كنيم راحت بازنده مي‌شديم. در ضمن فراموش نكنيم كه نيمه دوم فرصت گلزني توسط طارمي و انصاري‌فرد را هم داشتيم كه متاسفانه اين اتفاق رخ نداد.


شرايط به گونه‌اي بود كه ما چه از اسپانيا مساوي مي‌گرفتيم و چه مي‌باختيم بايد پرتغال را مي‌برديم. حال اين اتفاق افتاده و فكر مي‌كنيد بتوانيم پرتغال را ببريم. شرايط براي صعود مثل دوره قبل جام جهاني شده است؟


ايراد كار اينجاست و تيم ملي نشان داده بازي‌هايي كه نياز به دفاع دارد خوب كار مي‌كند ولي در بازي‌هايي كه بايد حمله كند به مشكل برمي‌خورد. دوره قبل هم مقابل بوسني همين اتفاق افتاد و بايد بوسني را شكست مي‌داديم تا صعود مي‌كرديم ولي راحت باختيم و بالا نرفتيم.


خيلي‌ها اعتقاد دارند پرتغال فقط رونالدو است و او است كه تيم را جلو مي‌برد.


پرتغال نسبت به اسپانيا ضعيف‌تر است و حتي نسبت به مراكش هم تيم ضعيفي محسوب مي‌شود. شما ديديد كه مراكش مقابل پرتغال خيلي بهتر از حريفش بازي كرد و حتي برابر ايران هم نمايش خوبي داشت ولي فقط با يك گل مغلوب شد. البته شرايط پرتغال برخلاف ساير تيم‌ها طوري است كه همه بازيكنان براي رونالدو بازي مي‌كنند و مثل آرژانتين و ساير تيم‌ها نيست كه هر بازيكني به دنبال بازي خودش باشد. رونالدو بازيكن داخل باكس هجده قدم است كه هر توپي به او برسد راحت كار خودش را انجام مي‌دهد. ما بايد اين بازيكن را دور نگه داريم و اجازه ندهيم نزديك دروازه توپ به او برسد. اگر اين اتفاق رخ دهد كار را خطرناك مي‌كند.


فكر مي‌كنيد بتوانيم او را مهار كنيم؟


كار نشد ندارد ولي خيلي سخت است. چون او اين هنر را دارد كه هر لحظه ضربه‌اش را بزند و از موقعيت‌ها استفاده كند.


شما جام جهاني 78 آرژانتين چند سال داشتيد؟


21 سال.


بازي هم كرديد؟


هر سه بازي را به ميدان رفتم.


ركورد جوان‌ترين بازيكن دست شماست؟


دقيقا نمي‌دانم!


بازي سيدمجيد حسيني را چطور ديديد؟ او هم جوان‌ترين بازيكن اين دوره جام جهاني است.


شايد حسيني خوش‌استيل نباشد ولي ساده و بدون نمايش فوتبال بازي مي‌كند. خيلي از مربيان اين نوع بازيكنان را دوست دارند چون كارهاي اضافي انجام نمي‌دهند. به طور مثال سرخيو راموس هم بازيكن خوبي در خط دفاعي محسوب مي‌شود ولي كارهاي اضافي زياد دارد و گاهي وقت‌ها همين كارهاي اضافي كار دست خودش و تيمش مي‌دهد. من فوتبال حسيني را پسنديدم چون خيلي راحت فوتبال بازي مي‌كند.


آن زمان كه شما جوان بوديد بازيكنان باتجربه به شما روحيه نمي‌دادند و راهنمايي‌تان نمي‌كردند؟


زمان ما اين‌طور نبود و اكثر بازيكنان از دو تيم تاج (استقلال فعلي) و پرسپوليس بودند. فقط يكي، دو نفر از ديگر تيم‌ها مثل پاس تهران دعوت مي‌شدند و بازي مي‌كردند. شرايط فرق مي‌كرد و كسي با ما حرف نزد و من خودم كار خودم را انجام دادم.


بعد از جام جهاني پيشنهاد اروپايي نداشتيد؟


من هم قبل از جام جهاني پيشنهاد اروپايي داشتم و هم بعد از جام جهاني كه بلژيكي‌ها و فرانسوي‌ها سراغم آمدند ولي به خاطر پدر و مادرم نتوانستم به اروپا بروم چون هم آنها مريض احوال بودند و هم زمان جنگ بود و آبادان را ترك كرده بوديم. ما نسل سوخته فوتبال هستيم كه بد موقعي فوتبال بازي مي‌كرديم. شرايط به گونه‌اي بود كه من سه سال به ايران نيامدم، با اينكه به تيم ملي هم دعوت شدم، به اين دليل كه رفت و آمد سخت بود و مشكلات خودش را داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج