۷۰۹۷۴۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

چه تيمی با چه شرطي به ليگ برتر مي‌رسد؟

رقابت‌هاي ليگ دسته‌يک آزادگان در شرايطي امروز ايستگاه پاياني‌ خود را تجربه مي‌کند که تلاش براي صعود به ليگ برتر، با حساسيت بسيار زيادي ادامه دارد.

روزنامه شرق: رقابت‌هاي ليگ دسته‌يک آزادگان در شرايطي امروز ايستگاه پاياني‌ خود را تجربه مي‌کند که تلاش براي صعود به ليگ برتر، با حساسيت بسيار زيادي ادامه دارد. در واقع با نتايجي که هفته پيش رقم خورد، تعداد مدعيان احتمالي صعود به ليگ برتر افزايش درخور توجهي پيدا کرد و الان در عمل روي کاغذ پنج تيم بالاي جدول شانس صعود به ليگ برتر را دارند؛ هرچند که شانس تعدادي از تيم‌ها بيشتر و تعدادي ديگر کمتر است. نفت مسجدسليمان، خونه‌به‌خونه، نساجي، بادران و فجر سپاسي پنج تيمي هستند که امروز با توجه به اتفاقاتي که قرار است در ليگ يک رقم بخورد، شانس‌ خود را براي رسيدن به ليگ برتر امتحان مي‌کنند. در زير شرايط صعود هريک از اين تيم‌ها بررسي شده است.

نفت مسجدسليمان

تيم تقريبا باثباتي در طول فصل نشان دادند و در ميان تيم‌هاي ديگر، بيشترين بخت را براي رسيدن به ليگ برتر دارند. شاگردان محمود فکري از ۳۳ بازي گذشته‌ خود، ۶۴ امتياز با تفاضل گل ۲۱ به ثبت رسانده‌اند. با توجه به اينکه امتياز تيم دوم جدول ۶۱ امتياز است، نفتي‌ها فقط کافي است در ديدار امروز که در خانه ميزبان مس رفسنجان هستند، بازي را نبازند؛ اگر ببرند که چه بهتر، ولي اگر هم مساوي کنند، آنها به عنوان تيم اول ليگ دسته‌يک آزادگان مسافر ليگ برتر مي‌شوند. البته اگر نفتي‌ها ببازند و يکي از دو تيم خونه‌به‌خونه و نساجي هم ‌بازي‌اش را ببازد، باز اين تيم مسافر ليگ برتر مي‌شود.

خونه‌به‌خونه

شاگردان اسکوچيچ در خونه‌به‌خونه، رقابت تنگاتنگي با تيم نساجي، ديگر تيم شمالي کشور، براي حضور در ليگ برتر دارند. هر دو تيم فعلا ۶۱امتيازي هستند و بيش از هر زمان ديگري به بردن نياز دارند تا به ليگ برتر برسند. از آنجا که امتياز اين دو تيم برابر است، تفاضل گل نقش مهمي دارد. فعلا تفاضل گل خونه‌به‌خونه ۲۱ است و تفاضل گل نساجي ۱۷. اين به آن معني است که اگر خونه‌به‌خونه در بازي امروز مقابل برق شيراز به برد پرگلي برسد، ديگر تقريبا خيالش از صعود به ليگ برتر راحت است. خونه‌به‌خونه اميد ديگري هم دارد: نفت مسجدسليمان ببازد و اين تيم برنده شود. آن وقت شاگردان اسکوچيچ بسته به تفاضل گل بهتر نسبت به ديگر تيم‌ها مي‌توانند به عنوان صدرنشين به ليگ برتر برسند.

نساجي مازندران

تيم پرهوادار مازندراني نیز شانس خوبي براي رسيدن به ليگ برتر دارد؛ آنها بايد بازي‌شان را ببرند و بعد اميدوار باشند که نفت مسجدسليمان و خونه‌به‌خونه ببازند. اگر اين‌طور شود، نساجي حتي مي‌تواند اول هم بشود. اگر نفت نبازد، ولي خونه‌به‌خونه امتياز از دست بدهد، آن‌وقت نساجي با پيروزي مي‌تواند به عنوان تيم دوم، ليگ‌برتري شود؛ اما اگر دو تيم ديگر برنده شوند، تکليف چيست؟ در اين صورت باز هم نساجي شانس دارد به عنوان تيم دوم به ليگ برتر برود؛ اين تيم بايد مقابل راه‌آهن به ميدان برود و با گل‌هاي زياد به پيروزي برسد. تفاضل گلشان فعلا چهار گل از خونه‌به‌خونه کمتر است و اين به آن معني است که اگر خونه‌به‌خونه با يک گل به برتري برسد، آن‌وقت نساجي با بردن رقيب با اختلاف پنج گل مي‌تواند به ليگ برتر برسد. درست است که در اين صورت تفاضل گل هر دو تيم يکسان مي‌شود، ولي از آنجا که تعداد گل‌هاي زده نساجي بيشتر است، اين تيم به عنوان تيم دوم به مرحله بعد مي‌رود. راه‌آهن يکي از ضعيف‌ترين تيم‌هاي ليگ است و به همين دليل قائمشهري‌ها اميد زيادي دارند که اين بازي را پرگل ببرند. البته مازندراني‌ها اميد دارند که نفت در خانه بازيش را ببازد تا اين دو تيم با برتري مقابل رقبا، هر دو به ليگ برتر برسند.

بادران تهران

بادراني‌ها تا ميانه فصل شرايط خوبي داشتند، ولي چند ناکامي پي‌در‌پي آنها را از صدر جدول دور کرد. حالا اما روي کاغذ اين تيم شانس دارد به عنوان تيم دوم به ليگ برتر برسد؛ به اين شرط که خونه‌به‌خونه و نساجي بازي‌ خود را ببازند و بادران برنده شود. اين تيم ۵۹امتيازي در اين صورت ۶۲امتيازي مي‌شود و بالاتر از مازندراني‌ها به عنوان تيم دوم صعود مي‌کند. البته اگر بادران ببرد و دو تيم مازندراني با رقبايشان مساوي هم کنند، آن‌وقت هر سه تيم خونه‌به‌خونه، نساجي و بادران ۶۲امتيازي مي‌شوند که در اين صورت باز هم بادران به لطف تفاضل گل بهتر (۲۳) به ليگ برتر مي‌رسد.

فجرسپاسي

در مقايسه با ديگر تيم‌ها شانس کمتري دارد، ولي نااميد نيست. فجر هنوز هم بسته به شرايطي مي‌تواند به عنوان تيم دوم صعود کند. اگر خونه‌به‌خونه، نساجي و بادران بازي خود را ببازند و فجر با چهار گل از سد صبا بگذرد، اين تيم مسافر ليگ برتر مي‌شود. با توجه به اوضاع صبا، زدن گل‌هاي زياد از سوي فجر محتمل است، ولي شکست‌خوردن سه تيم بالاي سرش در جدول به صورت هم‌زمان چندان محتمل نيست.

در انتظار فوتبال پاک

با‌توجه به حساسیت موجود در رقابت‌های امروز لیگ‌یک، شایعات زیادی مبنی‌بر زدوبند در این روز پایانی در محافل غیررسمی به گوش می‌رسید؛ شایعاتی مبنی‌بر کم‌کاری بازیکنان رقیب یا اصلا به‌حدنصاب‌نرسیدن تعداد بازیکنان یک تیم علیه تیم دیگر! اگرچه همواره در هفته‌های پایانی چنین موضوعاتی مطرح شده ولی این‌بار باید به این نکته اشاره شود که سرنوشت تیم‌هایی که شانس صعود به لیگ‌‌برتر را دارند، چندان دست خودشان نیست و ارتباط مستقیمی با عملکرد تیم رقیب دارد. اوج حساسیت هم به بازی تیم‌های خونه‌به‌خونه با برق شیراز و نساجی با راه‌آهن بر‌می‌گردد؛ جایی‌که هر دو تیم اگر بخواهند، شانس مستقیمی برای رسیدن به لیگ‌برتر داشته باشند، باید رقیب را با گل‌های زیاد ببرند اما در این میان مدیرعاملان دو باشگاه برق شیراز و راه‌آهن نسبت به شایعات مطرح‌شده واکنش نشان داده و عنوان کرده‌اند با تمام قوا به میدان می‌روند؛ آبهشت، مدیرعامل برق شیراز در واکنش به صحبت‌های طنز اسکوچیچ سرمربی خونه‌به‌خونه که گفته بود به برق شیراز ۱۵ گل می‌زنند، به «فارس» گفت: «با تمام احترامی که برای تیم خوب، خونه‌به‌خونه قائل هستم و می‌دانم مدیریت این باشگاه هزینه‌های زیادی انجام داده تا این تیم به لیگ‌برتر صعود کند اما نمی‌توانم جواب اسکوچیچ، سرمربی این تیم را ندهم.

من از او می‌خواهم به جای این حرف‌ها مروری بر ریشه فوتبال فارس داشته باشد و ببیند فوتبال فارس در ایران در چه جایگاهی بوده است. مطمئن باشید با تمام‌قدرت به استقبال تیم خونه‌به‌خونه می‌رویم و بار‌دیگر فوتبال فارس را که همیشه فوتبالی پاک و بدون‌ هیاهو و حاشیه بوده، به‌نمایش می‌گذاریم». در ‌سوی‌ دیگر تیم راه‌آهن که باید برابر نساجی به میدان برود نیز اسیر این حواشی شده است؛ راه‌آهن دردسرهای زیادی داشته و گفته می‌شود تعدادی از بازیکنان این تیم قهر کرده‌اند و ممکن است تعداد بازیکنان برای تقابل با نساجی کافی نباشد. این خبر بدی برای نساجی است که امیدوار است حداقل با اختلاف ۴ یا ۵ گل این تیم را شکست دهد و به لیگ‌برتر برسد؛ اما حسین رشیدی، مدیرعامل این باشگاه با رد این شایعات به یکی از برنامه‌های تلویزیونی می‌گوید: «در ابتدا بگویم که هیچ تماسی از سوی این دو باشگاه (خونه‌به‌خونه و نساجی) با شخص بنده گرفته نشده است. در ضمن اعلام می‌کنم که ما نه برای نساجی بازی می‌کنیم نه برای خونه‌به‌خونه. راه‌آهن فقط به دنبال این است که یک فوتبال شرافتمندانه را در هفته پایانی لیگ به‌نمایش بگذارد». با توجه به اتفاقات رخ‌داده بسیاری منتظر هستند تا به جواب این سؤال برسند که آیا هفته پایانی لیگ‌یک پاک برگزار می‌شود یا خیر؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج