مدیر بازاریابی سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: استقلال و پرسپولیس را به فیفا و AFC خصوصی اعلام نکردهایم و آنها فقط تجاری سازی شدهاند.
خبرگزاری فارس: صادق درودگر، مدیر بازاریابی سازمان لیگ فوتبال ایران در مورد اظهارات واعظ آشتیانی مبنی بر اینکه فیفا و ایافسی هم میدانند که پرسپولیس و استقلال دولتی هستند، گفت: آقای واعظ آشتیانی ۲۱ ماه در استقلال مدیریت کردهاند، ایشان خودشان یکی از مدیران صنعتی هستند، اما در این اظهارنظر دقت لازم را نداشتند و فدراسیون را متهم به دروغگویی کردهاند، در حالی که فیفا و ایافسی به هیچ عنوان در بهره مالکانه باشگاهها دخالت و توجهی ندارند. برخی کشورها به روش کمونیستی و برخی به روش سوسیالیستی اداره میشوند و برخی اقتصاد آزاد دارند و برخی هم از تلفیق آنها هستند، هر کدام از اینها شرایط خاصی برای مالکیتشان دارند. اینگونه نیست که مثلاً بگویند چون کره شمالی همه چیزش دولتی است نمیتواند در جام جهانی شرکت کند یا در لیگ قهرمانان آسیا نمیتوانند حاضر شوند. همانطور که میبینید باشگاههایی از چین در لیگ قهرمانان آسیا شرکت میکنند و دولتی بودن باشگاهها منع و مانعی برای حضور تیم ملی در جام جهانی یا حضور باشگاهها در رقابتهای آسیایی نیست.
وی افزود: آنچه ایافسی و فیفا از ایران میخواهند، تجاریسازی باشگاههاست، این دستورالعمل را واعظ آشتیانی حتماً ملاحظه کردهاند. نمیدانم چرا به آن دقت نمیکنند، اینکه باشگاهها باید تجاریسازی شوند. تجاریسازی هم براساس دستورالعمل ایافسی کاملاً مشخص است. ساختار باشگاهها، آکادمی باشگاهها، نحوه مدیریت و درآمدزایی،اسناد باشگاه به همه آنها توجه شده است، از باشگاهها خواسته میشود این مدارک به آنها ارائه شود. ناظران فیفا و ایافسی هم از باشگاههای بازدید کردند. راستیآزمایی هم انجام دادهاند، به همین دلیل ما میتوانیم در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنیم.
درودگر با اشاره به سخنان واعظ آشتیانی بیان کرد: گاهی یک جوان مصاحبهای میکند که باید با آرامش و رفتار پدرانه به آن جوان نشان بدهیم که انتقاد کردن شیوهای دارد، رفتارها در عرصه مربیگری، بازیکنی و ... چهارچوبی دارد، باید این اصول را به او آموزش داد، اما ما باید از واعظ آشتیانی یاد بگیریم، قطعاً ایشان میدانند که برای انتقاد کردن باید با دلیل مدرک صحبت کرد، ضمن اینکه انتقاد باید قانونمند باشد. من به ۱۰، ۱۵ سال پیش کاری ندارم، اما اطلاعاتی که اکنون ما به فیفا و ایافسی میدهیم، اطلاعات دقیقی است و خود ما اطلاعات باشگاهها را راستیآزمایی میکنیم و اشکالات را برطرف میکنیم. باشگاهها نیز با پوشش اسپانسر درآمدهایشان را نشان میدهند. این شرایط به هیچ عنوان شرایطی نیست که ما را متهم به دروغگویی کنند.
مدیر بازاریابی سازمان لیگ با اشاره به نیاز کنونی فوتبال گفت: اکنون نیازمند آرامش هستیم، باید همدیگر را حمایت و پوشش بدهیم، که این حمایت در جهت اصلاح عمومی باشد نه به خاطر اینکه تا آسیبی دیدند صحبتی بکنند و همه را زیر سؤال ببرند و فردا که حالم خوب میشود بگویم همه چیز خوب و عالی است. همه ما دچار شرایط روزمرگی هستیم، دچار مشکلات و مسائل مختلف هستیم، دچار مشکلات حقوق فوتبال هستیم. صدا و سیما حقوق فوتبال را نمیدهد و این یکی از معضلات بزرگ است. همه درگیر هستیم. حقوق داوران ممکن است آنطور که باید و شاید نباشد، کم و کاستیهایی وجود دارد، مشکلات در فوتبال وجود دارد، اما شیوه حل مشکلات پنجه کشیدن به صورت یکدیگر نیست. شیوه حل مشکلات، نشستهای دوستانه و تعاملی است. باید با همافزایی مشکلات را برطرف کنیم.
درودگر افزود: خوب است تا از یکدیگر انتقاد کنیم، اما هیچکدام با هم دشمن نیستیم، همه در یک قایق هستیم و اگر قایق سوراخ شود همه ما غرق میشویم. من سالهاست از باشگاههای ملوان و نساجی بیرون آمدهام، اما اینگونه نیست اگر تماسی از این باشگاهها داشته باشند و نیاز به مشورت داشته باشند توضیحی ندهم، یا اینکه اتفاقی در زمان من افتاده باشد، نباید همه چیز را زیر سؤال ببرم. این رفتار زیبنده نیست به خصوص از شخصیت زیبندهای مثل واعظ آشتیانی که برایشان احترام خاصی قائل هستم. ایشان اگر حرفی برای گفتن دارند، حرفشان را به صورت کتبی به هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال یا رئیس سازمان لیگ ارائه کنند و پیگیری هم بکنند. من هم به عنوان عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ قول میدهم پیگیر پیشنهادهای ایشان باشم، چون ایشان از مدیرانی هستند که میشود به حرفهایش توجه کرد، اما اگر بخواهند همه چیز را زیر سؤال ببرند، این از نظر شرعی و اخلاقی و منش پهلوانی قشنگ نیست. باید اطلاعات صحیح هم داد، ما به هیچ عنوان استقلال و پرسپولیس را خصوص اعلام نکردیم فقط آنها را تجاری اعلام کردیم.
مدیر بازاریابی سازمان لیگ تصریح کرد: اگر بخواهیم فقط همه را زیر سؤال ببریم این کار راحتی است همه میتوانند چنین کاری بکنند. اگر کسی دو روز هم در باشگاهی پست کوچکی هم داشته باشد میتواند همه را زیر سؤال ببرد، اما چیزی ارزشمند و مؤثر است که در جهت بهبود باشد، هدف ارتقا باشد و به هیچ عنوان موضوع شخصی در میان نباشد و فکر هم نکنیم که ما بهترین مدیر دنیا هستیم و همه را یکپارچه نفی کنیم و بگوییم ما بهترین هستیم. همه ما در ترازوی افکارعمومی قرار گرفتهایم و اندازه و حدودمان مشخص است.
پ
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان
اپلیکیشن برترین ها
را نصب کنید.
نظر کاربران
اگرخصوصی کنن جیبها خالی میشه لی سروصدا دارن پول پارو میکنن بعدتومیگی خصوصی همش زهره زهر