۶۷۳۷۵۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

از لیگ آزادگان چه خبر؟ سوداگران لیگ برتر

در حالی که بیشتر توجه فوتبالی‌ها به مسابقات لیگ برتر است و به آن توجه زیادی می‌شود؛ یک سطح پایین‌تر، در لیگ آزادگان هم شور و غوغای زیادی بر پاست و ۱۸ تیم با ۱۸ داستان مختلف برای اهداف مختلف در حال رقابت هستند.

آسمان آبی: در حالی که بیشتر توجه فوتبالی‌ها به مسابقات لیگ برتر است و به آن توجه زیادی می‌شود؛ یک سطح پایین‌تر، در لیگ آزادگان هم شور و غوغای زیادی بر پاست و ۱۸ تیم با ۱۸ داستان مختلف برای اهداف مختلف در حال رقابت هستند. به قول دنبال‌کنندگان این سطح از مسابقات، دنیای لیگ یک، دنیای منحصربه‌فردی است. پس برای دقایقی با این دنیای متفاوت همراه ما باشید. ۲۲ هفته از رقابت‌های لیگ دسته اول گذشته و ۱۲ هفته دیگر تا پایان این دوره از بازی‌ها باقی مانده است. دو تیم نخست به لیگ برتر راه پیدا می‌کنند و دو تیم آخر هم راهی دسته دوم می‌شوند. در حال‌حاضر نفت مسجدسلیمان با ۴۶ امتیاز صدرنشین است و راه آهن با تنها چهار امتیاز در قعر جدول رده‌بندی جا خوش کرده است.

مس رفسنجان

بی‌شک یکی از آماده‌ترین تیم‌های این روزهای فوتبال ایران، مس رفسنجان است. شاگردان علی سامره در پنج بازی اخیر خود سه برد و دو تساوی به دست آورده‌اند و هم‌اکنون در جایگاه هفتم قرار دارند و ۳۳ امتیازی هستند. رفسنجانی‌ها که یک‌بار طعم حضور در لیگ برتر را داشته‌اند، حال برای ادامه جاه‌طلبی‌های خود باید با همین قدرت به کارشان ادامه دهند و به‌روزهای بهتر بیندیشند. آن‌ها در آخرین دیدار با یک گل، گل‌گهر سیرجان را از پیش رو برداشتند.

اکسین البرز

اکسین البرز یکی،‌دو سالی است در این لیگ حرف‌های زیادی برای گفتن داشته است. آن‌ها با هدایت علی لطیفی هم‌اکنون در رده ششم قرار دارند و از امید زیادی برای صعود برخوردار هستند. اکسین آخرین بازی خود را با پیروزی پشت سر گذاشت. این تیم اگر بازی عقب‌افتاده خود را ببرد می‌تواند به رده چهارم صعود کند.

مس کرمان

همان‌طور که در بالا گفته شد آخرین بازی مس در حالی برگزار شد که آن‌ها تا آستانه یک باخت خانگی پیش رفتند، اما بازهم با یک امتیاز از زمین خارج شدند و به قول خودشان شرمنده هواداران نشدند. نخعی، سرمربی مسی‌ها هفته قبل بعد از شکست پنج‌ گله مقابل هم‌نام رفسنجانی، استعفا داد و حالا دارکو هدایت این تیم را به عهده گرفته است. مس شانسی برای صعود به لیگ برتر ندارد و عملکردشان نسبت به فصل قبل که با ابراهیم‌زاده کارکردند، بسیار بدتر است.

برق جدید شیراز

تیمی که از چهار مسابقه آخر خود تنها دو امتیاز گرفت و درنهایت با یک شکست سنگین، باعث استعفای اسماعیل اسماعیلی از سمت سرمربیگری تیمش شد. حالا تیم نارنجی‌پوش شیرازی برای احیای خود به سراغ رحمان رضایی رفت. مربی لیگ برتری حالا باید در لیگ یک، سرمربی باشد. رضایی قرار است با دستیاران ایتالیایی خود برق را به‌روزهای خوب نیم‌فصل اولش برگرداند و آن‌ها را برای صعود آماده کند.

ملوان بندرانزلی

یکی از ریشه‌دارترین تیم‌های تاریخ فوتبال ایران و یکی از پرافتخارترین تیم‌های تاریخ جام حذفی که هنوز هم خیلی‌ها لیگ برتری نبودنش را باور ندارند؛ در میانه‌های جدول رده‌بندی لیگ آزادگان سرگردان است. شاگردان نادر دست‌نشان که همه فکر می‌کردند یکی از مدعیان صعود باشد، نتوانسته درخشش قابل‌توجهی داشته باشد. آن‌ها فصل قبل با محمد مایلی‌کهن شانس زیادی برای صعود تا روزهای پایانی داشتند، اما حالا آن‌ها با آقا نادر بخت چندانی ندارند؛ بااین‌حال روی کاغذ بی‌شانس هم به شمار نمی‌آیند. ملوانان در آخرین دیدار در خانه مقابل مس کرمان به یک تساوی رسیدند؛ در حالی که فاصله چندانی تا برد نداشتند.

آلومینیوم اراک

پایین جدولی، اما غول‌کش. تیمی که برای بزرگان دردسر می‌آفریند، ولی در پایین جدول دست و پا می‌زند. رابین‌هودهای لیگ یک شاگردان بصیری هستند ولاغیر. اگر شک دارید به دو بازی آخر این تیم توجه کنید. جایی که با بادران و نفت مسجد سلیمان، تیم‌های اول و دوم جدول دیدار کردند و به جای از دست دادن ۶ امتیاز، دو تساوی ارزشمند کسب کردند و نشان‌دادند جایگاه‌شان در جدول نشان‌دهنده توانایی‌شان نیست.

صبای قم

سال پیش در هفته آخر با هزار داستان به لیگ یک سقوط کردند و حالا درآستانه سقوط به لیگ دو هستند و فقط یک معجزه می‌تواند صبا را نجات دهد. تیمی که روزی نماینده ایران در آسیا بود، اما حالا در بدترین شرایط ممکن به سر می‌برد. باید دید سرانجام تکلیف تیمی که روزی گربه سیاه سرخابی‌‌های پایتخت بود چه می‌شود. آن‌ها با چند سرمربی که در طول فصل داشته‌اند حالا تنها ۱۰ امتیاز دارند.

شهرداری ماهشهر

آن‌ها این‌قدر در ابتدای لیگ خوب بودند که همه را به ظهور پدیده جدید لیگ یک امیدوار کردند، اما شیب سقوطی این تیم، آن‌ها را پایین و پایین‌تر برد و حالا شهرداری ماهشهر در رده دوازدهم جدول رده‌بندی قرار دارد. آن‌ها رقابت سختی را با تیم‌های ماشین‌سازی و شهرداری تبریز به همراه آلومینیوم اراک دارند و باید دید در پایان شاگردان علیرضا مرزبان در چه رده‌ای به کارشان خاتمه می‌دهند.

خونه به خونه بابل

پدیده بلامنازع جام حذفی که حالا برای فینالیست شدن فقط استقلال خوزستان را پیش روی خود دارد در لیگ آزادگان شرایط عجیبی دارد. تیمی که با جواد نکونام احیا شد و با سبک کی‌روش به صدر جدول نزدیک شد، اما چالش جواد با مدیران باشگاه او را مجبور به استعفا کرد. حالا اسکوچیچ دو هفته است که هدایت این تیم را به عهده گرفته و چهار امتیاز هم کسب کرده است. خونه به خونه با ۳۶ امتیاز و به‌خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به فجر در رده چهارم جای دارد.

فجرسپاسی شیراز

تیم پنجم جدول رده‌بندی یکی از خاطره انگیزترین تیم‌های ایران است. تیمی که ما را به یاد پدیده‌هایی که ستاره شدند می‌اندازد؛ به یاد شاغلام و شعرهایش و... شاگردان کلانتری فراتر از حد انتظار ظاهر شده‌اند و حالا یکی از مدعیان صعود هستند. آن‌ها در آخرین بازی به خونه به خونه باختند و به قول آقای سرمربی تا روز آخر برای صعود باید بجنگند.

بادران تهران

یکی از متمول‌ترین تیم‌های ایران که تا مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی هم بالا آمد و در یک مسابقه آبرومند با نتیجه دو بر یک به پرسپولیس باخت و از این بازی‌ها کنار رفت. بادران آن‌قدر در نیم‌فصل اول خوب کار کرد که حتی از دست دادن هشت امتیاز در پنج بازی اخیر هم آن‌ها را از رده دوم به زیر نکشید. شاگردان محمد ربیعی با انگیزه فراوان به‌دنبال صعود به لیگ برتر هستند تا تعداد نماینده‌های پایتخت را افزایش دهند؛ اتفاقی که زمان مشخص می‌کند رخ خواهد داد یا نارنجی‌پوشان بازهم باید در لیگ یک به کار خود ادامه دهند.

ایرانجوان بوشهر

شانزدهمین تیم جدول. همان تیمی که تا مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی پیش رفت و در آزادی با نتیجه ۳ بر صفر به استقلال باخت. سرخپوشان حالا با ۲۱ امتیاز، از تیم پایین‌دستی خود ۱۱ امتیاز بیشتر دارند و دغدغه سقوط به رده هفدهم برای آن‌ها وجود ندارد. بااین‌حال نمایش ضعیف این هفته آن‌ها، نتوانسته هواداران پرتعداد و اصیل‌شان را راضی کند.

گل‌گهر سیرجان

تیمی که در مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت‌های جام حذفی میزبان استقلال بود، اما در پایان با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد. شاگردان وینگو بگوویچ فصل قبل فقط یک قدم تا لیگ برتری شدن فاصله داشتند، اما به طرز عجیبی این اتفاق رخ نداد. حالا آن‌ها در این فصل وضعیت متفاوتی دارند و اصلا آن گل‌گهر همیشگی نبودند. وینگو که یک لیگ یکی‌باز مشهور به شمار می‌رود یکی از بدترین فصل‌های سرمربیگری خود را پشت سر می‌گذارد. بااین‌حال شاگردان این مرد کروات در حال تاوان دادن روزهای بد خود در نیم‌فصل اول هستند چراکه در چهار بازی اخیر هشت امتیاز دشت کرده‌اند.

نساجی مازندران

بی‌شک یکی از جذاب‌ترین تیم‌های لیگ یک همین تیم است. سرخ‌های مازندران که هوادارانش سال‌هاست سودای لیگ برتری شدن دارند، اما این اتفاق رخ نمی‌دهد. تیمی که با مهدی پاشازاده تا رده دوم هم پیش رفت، اما با رفتن او و آمدن داود مهابادی در رده سوم جا گیر شده است. نساجی از ابتدای فصل درگیر مسائل حاشیه‌ای بوده و شاید همین مسئله آن‌ها را در ادامه راه از کورس رقابت بازدارد.

ماشین سازی تبریز

تیم عباس آقایی از سه بازی اخیر خود هفت امتیاز گرفته و دو دیدار آخر خود را با برد پشت سر گذاشته‌اند. آن‌ها آخرین‌بار در هفته نوزدهم شکست خوردند و حالا این هفت امتیاز آن‌ها را تنه به تنه شهرداری ماهشهر قرار داده و از منطقه سقوط جدا کرده است. ماشین‌سازی فصل قبل در لیگ برتر بود و حالا در این‌جای جدول دست و پا می‌زند. باورکردنش سخت است، اما می‌توان بازهم به بلند شدن سبزقبایان تبریزی امیدوار بود.

راه آهن تهران

شاید باورتان نشود، اما عجیب‌ترین تیم لیگ یک از ۲۱ بازی تنها چهار امتیاز کسب کرده است. آن‌ها تا به این‌جا یک برد هم نداشته‌اند و با چهار تساوی و ۱۷ باخت در قعر جدول رده‌بندی جای دارند. راه آهن هیچ بختی برای بقا ندارد و آخرین روزهای این تیم اصیل در لیگ یک خواهد بود که شاهد آن هستیم.

نفت مسجدسلیمان

تیمی که هیچ‌کس تصور نمی‌کرد بتواند این‌چنین با قدرت در رقابت‌های لیگ یک حاضر شود و بالاتر از تمام مدعیان، با فاصله‌ای بسیار قابل اعتنا، در صدر جدول قرار بگیرد. شاگردان محمود فکری خیلی‌زود خرج خود را از باقی تیم‌ها سوا کردند. گرچه در پنج بازی اخیر خود اسیر مشکلات داخلی شده‌اند و در دو هفته اخیر مقابل فجر شکست خوردند و در برابر آلومینیوم اراک تن به تساوی دادند. باید دید فاصله ۶ امتیازی تیم ستاره اسبق استقلال می‌تواند آن‌ها را بعد از چند سال به لیگ برتر بازگرداند یا خیر.

شهرداری تبریز

دیگر تیم تبریزی حاضر در لیگ برتر که چند سال پیش به‌صورت آسانسوری مدت کوتاهی را در لیگ برتر گذراند و خیلی سریع هم به جای همیشگی خود برگشت. شهرداری تبریز امسال هم حرفی برای گفتن نداشت. آن‌ها در دو هفته اخیر چهار امتیاز گرفته‌اند. آخرین دیدارشان تساوی در تهران مقابل تیم مدعی بادران بود. شهرداری بی‌استرس در این هفته‌ها توپ می‌زند و باید از آن‌ها ترسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج