۶۱۲۲۰۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

مصر به فرمان صلاح

فوتبال مصر سالی تاریخی را پشت سر گذاشته و یکی از تیم‌های حاضر در جام‌جهانی ۲۰۱۸ خواهد بود.

خبرورزشی: دو سال بعد از آخرين حضور مصر در جام جهاني‌ تازه به دنيا آمد و همين دو شب پيش با دو گلي كه وارد دروازه كنگو كرد، براي اولين بار در ۲۸ سال گذشته، دوباره مصر را مسافر جام جهاني‌ كرد‌؛ محمد صلاح، اميد اول «فراعنه» در حساس‌ترين ديدار تيمش در منطقه آفريقا و در جدال با كنگو، ابتدا در دقيقه ۶۴ و سپس در شرايطي كه بازي يك - يك بود در دقيقه ۹۰ روي يك ضربه پنالتي حساس گلزني كرد تا مصر بالاخره به جام جهاني‌ برود‌؛ آخرين باري كه فراعنه به جام جهاني‌ رسيده بودند مربوط به سال ۱۹۹۰ بود كه بسياري از بازيكنان كنوني اين تيم خاطره كمرنگي از آن جام در ذهن دارند و يكي مثل صلاح كه ژوئن ۱۹۹۲ به دنيا آمده به غير از شنيده‌ها چيزي از آن جام در ذهن ندارد.

بعد از نيجريه

مصري‌ها در شرايطي بعد از نيجريه به عنوان دومين تيم آفريقايي و در مجموع پانزدهمين تيمي كه به جام جهاني‌ رسيده خودش را معرفي كرد كه پيش از اين فقط دو بار در تاريخ سابقه حضور در اين تورنمنت بزرگ را داشته‌؛ يكي سال ۱۹۳۴ و ديگر سال ۱۹۹۰. اين تيم با پيروزي كه در فاصله يك هفته مانده به پايان رقابت‌هاي مرحله انتخابي در آفريقاي جنوبي به دست آورد اختلاف امتيازش با اوگاندا تيم دوم جدول گروه E به چهار امتياز رساند‌؛ به اين معني كه حتي اگر آخرين بازي‌‌اش در اين گروه را هم ببازد باز صدرنشيني و صعودش به جام جهاني‌ به خطر نمي‌افتد.

سكاندار آرژانتيني

به غير از محمد صلاح كه يكي از ستون‌هاي اصلي فراعنه در راه انتخابي جام جهاني‌ بود، مصري‌ها وامدار هكتور كوپر، سرمربي آرژانتيني تيمشان هم هستند‌؛ مربي‌اي كه پيش‌تر در عرصه باشگاه با هدايت تيم‌هايي مثل والنسيا و اينتر نامش را سر زبان‌ها انداخته بود. او ماه مارس ۲۰۱۵ بعد از مدت‌ها غيبت در عرصه اول فوتبال هدايت مصري‌ها را به دست گرفت و حالا نزديك به دو سال بعد توانسته در اقدامي تاريخي، اين كشور را مسافر جام جهاني‌ كند. البته كوپر هم در صحبت‌هاي بعد از بازي‌‌اش اگرچه ذوق زيادي داشت ولي نشان داد كه خون دل‌هاي زيادي خورده است: «براي تپش قلب ناشي از استرسي كه از انتقادات زياد به من وارد مي‌شود، هر روز قرص مي‌خورم. درست است كه زندگي پر از استرس است ولي رسيدن به جام جهاني‌ بزرگترين چالش و بيشترين استرسي داشته كه من تا به حال با آن روبه‌رو بوده‌ام».

احياي فراعنه

تيم كنوني مصر روي كاكل محمد صلاح مي‌چرخد‌؛ بال سرعتي كه جولاي همين سال ۲۰۱۷ از رم جدا شد و به ليورپول پيوست. ترانسفري كه البته در مصر و قاره آفريقا تاريخي هم بود‌؛ او با رقمي كه گفته مي‌شود بين ۴۲ تا ۵۰ ميليون يورو است به انگليس سفر كرد تا پيراهن ليورپول را به تن كند. به غير از صلاح بايد از دروازه‌بان اسطوره‌اي و ۴۴ ساله مصري‌ها يعني عصام الخضري هم نام برد كه براي خودش ركوردهاي مختلفي را ثبت كرده. به غير از اين دو، نبايد از جوان اول اين تيم يعني رمضان صبحي كه در استوك‌سيتي بازي مي‌كند هم گذشت. شايد به خاطر همين بازيكنان است كه مصري‌ها بعد از سال‌ها غيبت در سطح اول فوتبال كه حاصل تغييرات سياسي و جنبش مردمي در ژانويه ۲۰۱۱ بود، دوباره جان گرفته است. اين تيم كه ركورددار قهرماني در جام ملت‌هاي آفريقاست همين امسال بعد از ۷ سال غيبت در اين رقابت‌ها دوباره جواز حضور را گرفت و تا فينال هم پيش رفت هر چند كه در فينال در ديداري نفسگير ۲ بر يك به كامرون باختند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج