۶۱۱۵۳۱
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

دلال دوبی نشین

چند روزی است که «وینفرد شفر» به عنوان سرمربی تیم فوتبال استقلال انتخاب شده و گمانه‌زنی‌ها درباره انتخاب دستیاران او ادامه دارد.

روزنامه قانون: چند روزی است که «وینفرد شفر» به عنوان سرمربی تیم فوتبال استقلال انتخاب شده و گمانه‌زنی‌ها درباره انتخاب دستیاران او ادامه دارد. پیش از این گفته شد که سیروس‌دین‌محمدی و بیژن طاهری از جمله افرادی بودند که در روزهای اخیر عنوان شد به زودی کارشان را آغاز خواهند کرد اما چنین اتفاقی رخ نداد و سرمربی آلمانی آبی‌ها، اعلام کرد باید درباره این دو نفر تحقیق کند. اما ماجرایی مطرح شده که می‌تواند انتخاب دستیاران شفر را به سایه ببرد. چه شد که او به استقلال آمد؟

دلال‌های دوبی نشین

هنوز مهر امضای باشگاه استقلال روی قرارداد شفر خشک نشده بود که زمزمه‌هایی مبنی بر تلاش یک دلال، برای امضای قرارداد او با آبی‌ها شنیده شد. امیررضا واعظ‌آشتیانی در این باره می‌گوید: «آمدن شفر مرا یاد حضورم در استقلال می‌اندازد. ما آن سال در آسیا نتیجه نگرفتیم و یکی از ایرانی‌های دوبی‌نشین بارها پیشنهاد می‌کرد که وسط فصل شفر را جایگزین مربی ایرانی‌مان کنیم. گویی آن دلال دبی‌نشین همچنان علاقه‌مند بود او به استقلال بیاید. زیاد نمی‌خواهم به اینکه چه کسی یا کسانی شفر را معرفی کردند یا پشت این اتفاق بودند بپردازم. امیدوارم تصمیمی که باشگاه استقلال گرفته است، منطقی باشد و بتواند به باشگاه کمک کند. آن چیزی که از صحبت‌های شفرمشخص است، این است که ابتدا قول قهرمانی نداد و در هفته‌های آینده نگرفتن سهمیه را جزو بحث‌هایش خواهد داشت». این موضوع با واکنش امیرحسین فتحی، معاون حقوقی وقت باشگاه استقلال همراه شد. او در این‌باره عنوان کرد: «من یادم نمی‌آید که در آن دوره شفر به ما معرفی شده باشد یا به عنوان گزینه روی حضور او فکر کرده باشیم. آن زمان اين مرد سرمربی الاهلی بود و وقتی یک مربی تیم دارد، نمی‌شود با او مذاکره‌ای انجام داد. به یاد دارم که مربیان خارجی دیگری مطرح بود اما هرگز درباره شفر بحثی نداشتیم». این تکذیب سبب شد تا واعظ‌آشتیانی توضیحات بیشتری درباره ماجرای دلال دوبی‌نشین بدهد. مدیرعامل پیشین در این‌باره گفت: «افکار عمومی می‌دانند که من اهل دروغ نیستم اما نکته جالب توجه در آوردن مربیان خارجی این است که در پسِ آوردن آن‌ها، طیف گسترده‌اي اعم از رسانه و افراد نقش زنجیره‌ای دارند. نکته جالب توجه این است كه یک رسانه ورزشی با آن دلال دبی‌نشین ارتباط تنگاتنگ دارد و خود اين شخص نیز در ایران سرباز پیاده‌هایی دارد که باید برایش ایفای نقش کنند. اگر آقایان زیاد اصرار به تکذیب کردن داشته باشند، با آدرس‌های دقیق و افرادی که در مکان مورد نظر حضور داشتند، مطالبی را مطرح می‌کنم که در حال حاضر صلاح نیست گفته شود».

واسطه‌های مشکوک

شفر کارنامه بدی نداشته و در حال حاضر کار خود را به عنوان سرمربی استقلال آغاز کرده است. او در حال حاضر محبوب هواداران استقلال نیز شده و بعید نیست در صورت همراهی هواداران بتواند بر شرایط فعلی غلبه کند. نباید فراموش کرد که ژوزه با کارنامه درخشانی که داشت به پرسپولیس پیوست و هرگز نتوانست نتایج در خور شأن این تیم بگیرد. بنابراین صرف کارنامه‌دار بودن یک مربی، دلیلی بر موفقیت یا عدم موفقیت او نیست اما نحوه انتخاب این مربی باید از سوی مراجع بررسی شود.

فراموش نکنیم که استقلال با «فاتح‌تریم» نیز به توافق‌هايي رسيد اما در نهایت با شفر قرارداد امضا شد. همین موضوع بسیاری را مشکوک کرده که نکند پای واسطه‌هایی در میان باشد؛ چرا که کارنامه این دو نفر قابل مقایسه نیست. امیر واعظ آشتیانی در این‌باره می‌گوید: «کارنامه شفر را وقتی بررسی می‌کنیم، می‌بینیم موفقیتش در سنی بوده که شادابی لازم را داشته است. او شاید تجربه داشته باشد اما این تجربه با توجه به مشکلات سخت‌افزاری در باشگاه استقلال، بعید می‌دانم از کارآمدی لازم برخوردار باشد. من مخالف آمدن مربی با دانش نیستم ولي اگر قرار است هزینه‌ای شود، باید هدفمند باشد. در غیر این‌صورت، مربیانی بدون بازخورد با گرفتن پول‌های کلان می‌آیند و چیزی نصیب ما نمی‌شود. اگر هم قرار باشد به موفقیتی برسند، افتخاراتی به رزومه‌شان اضافه می‌شود و می‌توانند بعدها قراردادهای گران ببندند. این مربیان اگر هم موفق نباشند، فوتبال و باشگاه را متهم می‌کنند که زیرساخت‌های لازم وجودنداشت و نتوانستیم موفق باشیم».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقای نویسنده واعظ آشتیانی مصاحبش رو تکذیب کرر پس بیخودی دنبال سوژه نباش و به کوری چشم لنگیا شفر موفق خواهد شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج