۶۱۰۸۲۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

شکوفایی‌ِ اسپانیایِ لوپتگی در روسیه

مقایسه با تیمی که دلبوسکه تحویل داد و آماری که تیم کنونی بر جای گذاشته، این امیدواری را ایجاد می‌کند که اسپانیا می‌تواند قهرمان جهان شود.

طرفداری: تیم ملی اسپانیا با هدایت جولین لوپتگی، توانسته روزهای سیاه پایانی ویسنته دلبوسکه را پشت سر گذاشته و با عملکردی تقریبا بی نقص در فاز انتخابی، راهی جام جهانی روسیه شود. دلایل زیادی وجود دارد که می‌توان امیدوار بود لاروخایی قدرتمند را در جام جهانی سال بعد شاهد باشیم.

ماموریت با موفقیت انجام شد. در واقع ازپیروزی قاطع و بی حرف و حدیث مقابل ایتالیا می‌شد چنین روزی را پیش بینی کرد. نتیجه بازی مقابل لاجوردی پوشان، برابر آلبانی هم تکرار شد تا ماتادورها نیز راهی مسکو شوند. در فاصله یک بازی تا پایان رقابت‌های انتخابی، تیم تحت هدایت جولین لوپتگی، در این 13 ماه به قدری خوب کار کرده که به ندرت بتوان نکات منفی را از عملکردش بیان کرد.

شکوفایی‌ِ اسپانیایِ لوپتگی در روسیه

لوپتگی با ماموریت ادامه دادن به چرخه تغییر نسل که از اواخر دوران دلبوسکه شروع شده بود، هدایت لاروخا را در دست گرفت. حذف از یورو ۲۰۱۶ فرانسه در مرحله یک هشتم نهایی، کام اسپانیایی‌ها را حسابی تلخ کرد و لوپتگی باید بار دیگر اتحاد و موفقیت را به تیم برمی‌گرداند. این درست است که در ترکیب اسپانیا بازیکنان بزرگ زیادی حضور دارند که می‌توانند رختکن تیم را کنترل کنند اما به هیچ عنوان نمی‌توان از نقش لوپتگی در یکپارچه سازی تیم عبور کرد. این، تنها یکی از کارهای مثبت فراوان جولین در اسپانیا بوده است.

مسیر صعود از لیختن اشتاین شروع شد. برد هشت گله در شب بریس از دیگو کوستا، داوید سیلوا و آلوارو موراتا، آغازی قدرتمندانه برای لاروخا رقم زد. یک ماه بعد در اکتبر 2016، اسپانیا در تورین، یک بار برای همیشه در این رقابت‌ها امتیاز از دست داد. ده روسی گل ویتولو را پاسخ داد تا بازی با تساوی به پایان برسد. نتیجه‌ای که در مقایسه با حذف از یورو مقابل آبی پوشان، چندان بد نبود. لاروخا از بازی بعد مقابل آلبانی به جاده پیروزی برگشت و دیگر آن را ترک نکرد. آلبانی و مقدونیه (2بار)، رژیم صهیونیستی و ایتالیا، همگی مقابل شاگردان لوپتگی زانو زدند. هفت برد پیاپی نشان از بازگشت لاروخا به جایگاه همیشگی داشت. شکست دوباره رژیم صهیونیستی در آخرین بازی، یک تورنمنت تقریبا بی نقص را از اسپانیا به یادگار خواهد گذاشت.

واقعیت این است که اسپانیا توانسته هوادارانش را متقاعد به رویاپردازی کند. از نگاه خیلی‌ها، اسپانیا شانس نخست قهرمانی در جام جهانی روسیه به شمار می‌رود. آمار را هم اگر بررسی و مقایسه کنیم، تیم‌های زیادی نیستند که بهتر از اسپانیا کار کرده باشند. در زمینه گل زده تنها آلمان با ۳۸ گل، بهتر از اسپانیا با ۳۵ گل عمل کرده است. در خط دفاعی نیز عملکرد اسپانیا قابل توجه بوده. دروازه‌ای که ده خیا تا سال‌ها از آن حفاظت خواهد کرد، در طول این ۹ بازی، تنها سه بار باز شد. همه و همه یعنی کمتر نقطه تاریکی در کارنامه تیم لوپتگی در این رقابت‌ها می‌توان یافت. با این توضیح که اکثر اتفاقات ناخوشایند، در بیرون از زمین بازی رخ داد. جنجال‌هایی که پیکه به وجود آورد در کنار مسائل حاشیه‌ای دیگو کوستا و اتفاقاتی که برای فدراسیون فوتبال اسپانیا رخ داد را می‌توان از جمله نقاط تاریک فوتبال این کشور در این مدت برشمرد.

لوپتگی در این 13 ماه، آینده نگری خوبی نیز به خرج داد. بازیکنانی چون آندر هررا، یاگو آسپاس، سائول نیگز، ایارامندی و ادریوزولا از جمله کسانی بودند که زیر نظر لوپتگی به ترکیب تیم ملی راه پیدا کردند و با بازی‌هایشان نشان دادند که اسپانیا در میان مدت نیز آینده روشنی در پیش دارد. با همه این تفاسیر، چرا نتوان رویای قهرمانی چنین تیمی را در روسیه در سر پروراند؟

منبع؛ مارکا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج