۵۹۴۱۳۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

جانشین عزت اللهی کیست؟

کی‌روش علاقه‌ای به حضور کامل خبرنگارها در تمرین ندارد و البته سعی می‌کند در محیطی بسته ترکیب اصلی‌اش را انتخاب کند و تفکراتش را لو ندهد.

ایران ورزشی: کی‌روش علاقه‌ای به حضور کامل خبرنگارها در تمرین ندارد و البته سعی می‌کند در محیطی بسته ترکیب اصلی‌اش را انتخاب کند و تفکراتش را لو ندهد. بازیکنان هم تا چند دقیقه قبل از بازی نمی‌توانند تشخیص بدهند که آیا در ترکیب اصلی حضور دارند یا نه. به گفته خودشان، کی‌روش هرگز ترکیب اصلی را رو نمی‌کند و مدام تفکراتش و نوع چینش بازیکنان را تغییر می‌دهد تا روز بازی به بهترین ارنج ممکن دست یابد. به همین دلیل، در ماه‌ها و شاید سال‌های اخیر نوشته‌ها درباره ترکیب تیم ملی بیشتر گمانه زنی بوده است.

دیگر مثل چند سال قبل نیست که بتوان ترکیب تیم ملی را حدس زد و درباره‌اش - چند روز قبل از آغاز بازی - نوشت. بخصوص که کی‌روش علاقه‌ای به حضور کامل خبرنگارها در تمرین ندارد و البته سعی می‌کند در محیطی بسته ترکیب اصلی‌اش را انتخاب کند و تفکراتش را لو ندهد. بازیکنان هم تا چند دقیقه قبل از بازی نمی‌توانند تشخیص بدهند که آیا در ترکیب اصلی حضور دارند یا نه. به گفته خودشان، کی‌روش هرگز ترکیب اصلی را رو نمی‌کند و مدام تفکراتش و نوع چینش بازیکنان را تغییر می‌دهد تا روز بازی به بهترین ارنج ممکن دست یابد. به همین دلیل، در ماه‌ها و شاید سال‌های اخیر نوشته‌ها درباره ترکیب تیم ملی بیشتر گمانه زنی بوده و هرگز خبری رسمی در این مورد شنیده نشده.

کی‌روش البته استاد انجام تغییرات ناگهانی در ترکیب تیم ملی است. او از این تغییرات البته سود می‌برد و قریب به اتفاق تفکرات او در زمین به ثمر می‌نشیند. شاید به همین خاطر هم هست که کسی از ترکیب او یا تغییراتی که به‌وجود می‌آورد خبر ندارد و نمی‌داند که مثلا کی‌روش روی چه بازیکنانی مقابل سوریه حساب باز کرده تا در ترکیب اصلی بازی کنند.

اما می‌رسیم به گمانه‌زنی. تیم ملی مقابل کره جنوبی نتیجه قابل قبولی به دست آورد. آن هم در حالی که حدود ۴۰ دقیقه ۱۰ نفره بود و با یک بازیکن کمتر بازی می‌کرد. پس می‌توانیم حدس بزنیم که کی‌روش با همان ترکیب بازی مقابل کره جنوبی تیم ملی را به زمین بفرستد و دست به ترکیب اصلی‌اش نزند. البته جز در یکی دو پست که مجبور است و یا بازیکن اصلی‌اش به اردو برگشته و محرومیت را پشت سر گذاشته است.

ایران می‌خواهد رکورد گل نخوردن در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی را حفظ کند و تعداد آن را به 10 بازی ارتقا بدهد. در این شرایط علیرضا بیرانوند دروازه‌بان اصلی خواهد بود. او دوباره بازی می‌کند، چون دروازه‌بان اصلی تیم کی‌روش است و رقبا در سطح پایین‌تری از او قرار دارند.

برای خط دفاع مرتضی پورعلی گنجی و محمد انصاری در ترکیب قرار می‌گیرند. دو بازیکنی که بخصوص اولی بازی بی نقصی مقابل کره جنوبی به نمایش گذاشت و نشان داد در اوج آمادگی قرار دارد. محمد انصاری هم پس از یک فصل بازی در پست مدافع مرکزی، حالا جانشین جلال حسینی در ترکیب اصلی شده است. برای دفاع راست رامین رضاییان مورد توجه کی‌روش قرار دارد و برای دفاع چپ میلاد محمدی که نشان داده چه بازیکن قابل و توانمندی است.

تغییر اجباری تیم ملی در مرکز خط هافبک انجام می‌شود. جایی که سعید عزت اللهی محروم است و برخلاف 9 بازی قبل نمی‌تواند برای تیم ملی ایران بازی کند. هنوز مشخص نیست جانشین عزت‌اللهی در ترکیب اصلی چه کسی خواهد بود. با توجه به شخصیت خاص کی‌روش و پیش‌بینی‌ناپذیری او در چنین مواقعی، حدس زدن اینکه چه کسی قرار است به جای سعید در ترکیب اصلی قرار بگیرد اصلا آسان نیست.

کی‌روش در حال حاضر دو گزینه اصلی به نام‌های علی کریمی و روزبه چشمی را در این پست دارد و تقریبا احتمال بازی کردن هر دوی آنها یکسان است. گزینه سومی هم به نام امید نورافکن وجود دارد که در شرایط عادی احتمال بازی کردن او کم است اما از کی‌روش اصلا بعید نیست او را به زمین بفرستد.

علی کریمی مقابل کره جنوبی و پس از اخراج عزت‌اللهی به زمین رفت و کنار سایر هافبک‌ها بازی کم نقصی ارائه داد و ثابت کرد حتی در دوران دوری از بازی‌های باشگاهی هم آماده است و می‌تواند یکی از بازیکنان موثر و کلیدی تیم ملی باشد. کی‌روش به کریمی اعتقاد زیادی دارد و ممکن است او مثل بازی برگشت با ازبکستان، مقابل سوریه هم در ترکیب اصلی تیم ملی قرار بگیرد. از طرفی بازی چند دقیقه‌ای چشمی مقابل کره جنوبی نشان داد چرا کی‌روش در نخستین اردو پس از رفع مصدومیت، او را به تیم ملی دعوت کرده است. چشمی مقابل کره جنوبی خیلی زود در ترکیب اصلی جا افتاد و نمایشی مناسب ارائه داد و موثر ظاهر شد. البته این احتمال وجود دارد که هم علی کریمی و هم روزبه چشمی در ترکیب اصلی بازی کنند و این بار احسان حاجی صفی به پستی دیگر و یا نیمکت ذخیره‌ها منتقل شود.

برای پست بال چپ، به احتمال فراوان وحید امیری از ترکیب خارج می‌شود و مهدی طارمی دوباره به جمع یازده بازیکن اصلی برمی‌گردد. سمت راست هم متعلق به علیرضا جهانبخش است که با تفکرات کی‌روش اخت شده و نام خود را در قامت یکی از بازیکنان همیشه ثابت و غیر قابل گذشت در ترکیب تیم ملی ایران مطرح کرده است.

برای نوک خط حمله هم شانس سردار آزمون بیشتر از قوچان نژاد و کریم انصاری فرد است. مگر اینکه اتفاق خاصی رخ بدهد و او از ترکیب اصلی دور بماند. این ترکیب تنها گمانه‌زنی است؛ شاید تغییر کند و شاید هم نه.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج