۵۹۳۹۵۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

دهمین بازی در روزهای آخر تاریخ ساز؛

ببریم و قشنگ تر از همیشه صعود کنیم

ایران برای دهمین بار به حضورش در مسابقات مقدماتی جام جهانی خاتمه می دهد؛ در حالی که یک برد می تواند به شیرین تر شدن صعودمان کمک کند.

ورزش سه: ایران برای دهمین بار به حضورش در مسابقات مقدماتی جام جهانی خاتمه می دهد؛ در حالی که یک برد می تواند به شیرین تر شدن صعودمان کمک کند.

ایران در روزهای آخر، اوقاتی متفاوت داشته و تنها 2بار در سال های 1978 و 2006 بوده که در روز آخر صعودمان مسجل شده بود. در اکثر اوقات نتیجه پایانی ما در مسابقات مقدماتی جام جهانی با برد همراه بوده؛ اما گاهی این برد برای صعودمان کافی نبوده است.
*ایران 2 استرالیا 0

*یک دیرک اضافه ویک گل اندک!

ایران در بازی رفت برابر استرالیا 3-0 بازنده شده بود. در روز 2 شهریور 1352 برای صعود نیاز به بردی بهتر داشتیم. وقتی بازی را 2-0 در دقیقه 32 پیش افتادیم، تصور این بود که می توانیم گل های بیشتری بزنیم.

اما از این دقیقه به بعد تیم ما افت کرد و در نیمه دوم تنها حادثه بازی ضربه آشتیانی بود که به دیرک دروازه برخورد کرد. اگر ضربه آشتیانی گل شده بود یکی از سخت ترین بازگشت های فوتبالمان ثبت می شد.
*ایران ۲ کویت ۱

**کوچولوهای مان هم زاگالو را بردند

در روز ۱۲ آذر ماه ۱۳۵۶ بازی ما با کویت در زمین حریف، یک بازی تشریفاتی بود. ما در هفته قبل استرالیا را برده و به جام جهانی صعود کرده بودیم.

در این روز به مصاف تیم کویت رفتیم، تیمی که زاگالوی بزرگ را به عنوان سرمربی داشت. زاگالو گفته بود کویت را قدرت دوم فوتبال آسیا می کند. آنها برابر تیم امید ما هم بازنده شدند!
قبل از بازی، کویت یک پلاکارد به زمین آورد که صعود ایران را تبریک می گفت. آنها از همه کشورهای عربی در فوتبال با معرفت تر بوده اند!
*ایران 3 چین 2

برد با طعم شکست

روز 31 تیر ماه سال 1368 در حالی حریف چین بودیم که چینی ها یک بازی دیگر با تایلند داشتند؛ یعنی اگر ما 10 گل هم به تیم چین می زدیم یک هفته بعد چین به تایلند 11 گل می زد! یعنی برنامه ریزی در قاره آسیا برای فوتبال در همین سطح بود، نه بیشتر!

ایران ابتدا ۳-۰ از چین پیش افتاد؛ اما دفاع ناهمگون ناشی از محرومیت نادر محمد خانی و مرتضی فنونی زاده و... باعث شد تا ۲ گل بخوریم و مهاجمان هم انگیزه گل زدن را از دست بدهند. با برد ۳-۲ ما، چین اگر تایلند را ۱-۰ هم می برد صعود می کرد که البته برای خالی نماندن عریضه آنها ۲ گل تا دقیقه ۵ به تایلند زدند تا بازی تمام شود و ما اوت شویم و آنها به دور بعدی بروند.
*ایران ۳ عربستان۴

*بازنده همه رقم

در یکی از بدترین دوران فوتبال کشورمان برابر تیم عربستان ایستادیم. کاش لااقل عربستان را می بردیم و حذف می شدیم؛ اما ۴ گل از عربستانی خوردیم که در ابتدای مسابقه گفته بودند ایران رقیب ما نیست! عربستان تیم اول بود و قهرمان هم شد و به جام جهانی رفت و ما هم به حریف باختیم و هم حذف شدیم و هم آبروی فوتبالمان در آسیا رفت. این بدترین پایان ما در مقدماتی جام جهانی بود. آبان تلخ ۷۲ بود و۴ گل از حریفی که دوستش نداشتیم، خوردیم!
*ایران ۲ استرالیا ۲

بهترین نتیجه تاریخ!

همیشه مساوی ۲-۲ ما با تیم استرالیا برای فوتبالمان حکم برد داشته است؛ دلیلش نوع بازی و نحوه صعود و شرایط آن دوران است. همین حالا وقتی به بهترین روزهای تاریخ فوتبالمان فکر میکنیم، ناخودآگاه این مساوی را جزو بردها می نویسیم، ناخودآگاه در بازی روز ۸ آذر ۷۶ تصور می کنیم واقعا حماسه ساخته ایم؛ در حالی که هیچ وقت از ۲۰ فرصت صددرصد استرالیا و خوش شانسی ما و گل اولمان به استرالیا که آفساید محض بود چیزی نمی گوییم!
*ایران ۱ ایرلند ۰

برد اشک بار

ایران در سال ۱۳۸۰ تیم خوبی داشت و در اکثر بازی ها هم عالی کار کردیم؛ اما یک باخت ۳-۱ برابر بحرین در منامه همه برنامه ما را به هم زد. تیم ما چنان قدرتی داشت که توانست در بازی آخر ایرلند را ۱-۰ ببرد؛ اما ما در بازی رفت ۲-۰ بازنده شده بودیم و در روز ۲۴ آبان ۸۰ برد ۱-۰ برای فوتبال ما کافی نبود.

یحیی گل محمدی، در دقیقه 90 گل ما را زد و سپس گریست. همه نوشتند گریه هایش از افسوس ناکامی بوده و این که دیگر نمی تواند جام جهانی را تجربه کند، اما این گونه نبود و او در جام جهانی بعدی هم ماند و در جام جهانی بعدی گل هم زد !
*ایران 1 ژاپن2

باخت تشریفاتی

**صعود ما مسجل بود! ما وقتی بحرین را بردیم به جام جهانی رفتیم؛ اما در مرداد 1384 تیم ما در دیداری تشریفاتی در زمین حریف 2-1 بازنده شد. کاش البته حداقل مساوی می کردیم تا در گروه اول بمانیم؛ اما به هر حال صعود به جام جهانی با هر رتبه ای واقعا تفاوتی ندارد.
*ایران 1 کره جنوبی 1

پایان و انتقام بعد از ۸سال

ایران را باخت 2-1 برابر عربستان در فروردین 88 ناکام کرد؛ بعد از آن قطبی هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت و قابل قبول کار کرد؛ هر چند بر خلاف وعده اش معجزه نکرد؛ اما به هر حال برد برابر امارات، مساوی در کره شمالی برابر میزبان اوج گرفته و مساوی با کره جنوبی در حالی که با برد فاصله اندکی داشتیم نتیجه ای خوب بود .

ایران در حالی به مصاف کره رفت که حریف صعود کرده بود و ما می توانستیم با گرفتن نتیجه از آنها شانس صعود داشته باشیم؛ اما کره ای ها نگذاشتند ما برنده شویم. حالا بعد از ۸ سال از این حریف انتقام گرفتیم و در حالی که شرایط کاملا وارونه شده بود، ما نگذاشتیم شانس صعود حریف بالا برود!
*ایران ۱ کره جنوبی ۰

**مشت کی روش

در این سالها مدام به کره زخم زده ایم، مثل خرداد ۹۲ که حریف را در خاکش ۱-۰ بردیم. همان بردی که مشت های کی روش را معروف کرد.

ایران در حالی کره را برد که این جا هم کره های ها به جام جهانی رسیده بودند؛ اما معجزه ای نزدیک بود به قیمت حذف کره شود. باخت آنها برابر ما که محقق شد و برد ازبکستان برابر قطر با 7 گل که البته به 6 رسید و ازبک ها از سرنوشت ناراحت شدند که چرا فوتبال 90 دقیقه است!
فقط برد می خواهیم!

*ایران ؟ سوریه ؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج