۵۹۱۴۳۶
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

تصور اشتباه تبانی اعراب را دور بریزیم

همیشه حرف و حدیث‌ها درباره تبانی اعراب با یکدیگر وجود داشته: «نباید روی بازی جوانمردانه آن‌ها حساب کنیم»‏‏، «اعراب با هم تبانی می‌کنند و تیم ما را حذف می‌کنند»، «تیم‌های کشورهای خلیج‌فارس به عربستان راه می‌دهند» و ... . از این دست جمله‌ها را حتی از زبان کارشناسان فوتبالی هم زیاد شنیده‌ایم.

آی‌اسپورت: همیشه حرف و حدیث‌ها درباره تبانی اعراب با یکدیگر وجود داشته: «نباید روی بازی جوانمردانه آن‌ها حساب کنیم»‏‏، «اعراب با هم تبانی می‌کنند و تیم ما را حذف می‌کنند»، «تیم‌های کشورهای خلیج‌فارس به عربستان راه می‌دهند» و ... . از این دست جمله‌ها را حتی از زبان کارشناسان فوتبالی هم زیاد شنیده‌ایم. جمله‌هایی که کم‌کم به یک باور عمومی تبدیل شده‌اند. شاید بعضی از آن‌ها ریشه در رفتار اعراب هم داشته باشد. رقص با پرچم عربستان را در بازی ایران-بحرین هنوز فراموش نکرده‌ایم اما همین بازی می‌تواند سمبل بازی جوانمردانه باشد که بحرینی‌های حذف شده ایران مدعی صعود را بردند. بازی به ضرر ما تمام شد و خاطره‌ای تلخ و رقصی تلخ‌تر از بازی برای ما به جا گذاشت. تصور تبانی اعراب اما قدیمی‌تر از این‌ها است. تصوری که به صورت خدشه‌ناپذیری به حیات خود ادامه می‌دهد و هیچ اتفاقی تغییرش نمی‌دهد. حتی اگر الهلال که صعودش را قطعی کرده در هفته آخر الریان را ببرد و راه را برای صعود پرسپولیس هموار کند. اگر تصور ما درباره توطئه اعراب درست بود پرسپولیس نباید حذف می‌شد؟

حالا مثال دیگری هم وجود دارد. دیشب امارات و عربستان در گروه بی مقدماتی جام جهانی با هم بازی کردند. گروهی که در آن عربستان تا پیش از بازی دیشب جلوتر از استرالیا مدعی صعود به جام جهانی بود و امارات حتی برای سوم شدن در گروه به معجزه‌ای شبیه سفر با بشقاب پرنده احتیاج داشت. امارات اما هم برای آن شانس کمتر از یک‌درصدی‌ و هم برای فوتبال جنگید و عربستان را دو بر یک شکست داد. با گل‌هایی که یکی از یکی زیباتر بودند و چه بسا اگر اخراجی نمی‌دادند گل‌های دیگری هم می‌زدند. امارات حتی با این پیروزی هم امید زیادی به سوم شدن در گروه دوم ندارد. عربستان هم با این شکست شانس زیادی برای دوم شدن ندارد. چرا که استرالیا حتی اگر در بازی فردا مقابل ژاپن شکست بخورد در بازی بعدی باید با تایلند روبه‌رو شود و عربستان میزبان ژاپن است. حالا حداقل دو مثال نقض جدید برای همه ادعاهایی وجود دارد که درباره تبانی امارات و عربستان و قطر و کویت و بحرین وجود داشته. زمان آن فرا نرسیده که این تصور را که می‌تواند از خود تبانی خطرناک‌تر باشد دور بریزیم؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دوست عزیز اگر تیم ملی ایران در این گروه بود نتیجه بازی برعکس بود

    • mosafer

      همه. دنیا. بد هستن. فقط. و فقط. ما خوبیم


      خخخخخ

    • فوتبال0908

      همه کشورهای حاشیه خلیج فارس چه از نظر فوتبالی چه از نظر فرهنگی و طرز فکر پیشرفت کردن جز ما

    • بدون نام

      عالی بود.حرف راست.

    • حسن

      چرا. در گذشته تبانیهایی بود ولی امروزه احتمالش خیلی کم شده ولی داستان میزبانی قطر برای جام جهانی نشان که کنفدراسیون و فیفا چقدر کم نظارت میشوند و به قول سعدی با این همه راستی که میزان دارد میل طرفی کند که زر بیشتر است و نفوذ کشورهای پولدار نفتی چقدر زیاده نمونه اخراج پولادی را کی برای عربستان شنیده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج