۵۸۸۹۱۶
۲ نظر
۵۴۲۵
۲ نظر
۵۴۲۵
پ

تمام دورگه هایی که در تیم ملی بازی کردند

مدت زمان زيادي از حضور بازيكناني كه به دورگه معروف شده‌اند، در تيم‌ملي فوتبال نمي‌گذرد.

روزنامه قانون: مدت زمان زيادي از حضور بازيكناني كه به دورگه معروف شده‌اند، در تيم‌ملي فوتبال نمي‌گذرد. بازيكناني كه در دوران كودكي خود به هر دليلي از كشور خارج شده‌اند يا در خارج از ايران متولد شده‌اند، همان‌جا آموزش ديده‌اند و پيشرفت كرده‌اند تا توجه سرمربي تيم‌ملي فوتبال را به خود جلب كنند و به جمع شاگردان كارلوس كي‌روش راه پيدا كنند. کارلوس کی روش علاقه بسياري به حضور بازیکنان دورگه در تیم ملی ایران دارد، شنیده ها حاکی از آن است که این بار سامان قدوس، فوتبالیست ایرانی- سوئدی تیم فوتبال اوستشوند که در لیگ برتر سوئد و در پست هافبک تهاجمی توپ می زند، مورد توجه کی روش قرار گرفته است.

خون پارسي

با تلاش فدراسیون فوتبال و علاقه‌مندی که كارلوس کی‌روش به بازی قدوس پیدا کرده است، این بازیکن دورگه ایرانی-سوئدی، که درخشش خوبی در لیگ سوئد داشته و دو بازی تداركاتي به همراه تیم‌ ‌ملی فوتبال اين كشور انجام داده است، می‌خواهد تغییر تابعیت دهد و ایران را انتخاب کند. او درباره این موضوع به سایت سوئدی، گفته است‌: «من به تازگي سفارت ایران بودم و درخواست دادم که ملیتم را تغيير دهم. فدراسیون فوتبال ایران به من علاقه نشان داده و من نیز می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و برای ایران بازی کنم. درحال‌حاضر فقط یک گزینه پیش روی من قرار دارد و آن نیز ایران است». بازیکن ایرانی که درخشش خوبی در لیگ سوئد داشته و توانسته نامی برای خود دست و پا کند در پایان صحبت‌های خود، گفت‌: «قرار است به زودی فهرست تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران اعلام شود و من نیز با تغيير تابعيتم نشان دادم که تمایل زیادی دارم برای ایران بازی کنم و امیدوارم که در فهرست تیم‌ ‌ملی کشورم جا داشته باشم اما با این حال من همیشه عاشق سوئد خواهم بود، چون در اینجا بزرگ شده‌ام. برای من زندگی در سوئد باعث افتخار است و خوشحالم که در اردوی تیم ملی این کشور در ماه ژانویه نيز حضور داشتم. به هرحال والدین من ایرانی هستند. خون پارسی در رگ‌های من است. من ایران را دوست دارم و می خواهم برای تیم ملی کشورم بازی کنم».

موجی که برانکو راه انداخت

هر چند برانکو نخستین مربی است که در فوتبال ایران برای استفاده از بازیکنان دورگه و مهاجر ایرانی در خارج از کشور تمایل نشان داد، اما کارلوس‌کی‌روش را می‌توان یک نوع خط‌شکن در فوتبال ایران معرفی کرد. سرمربی پرتغالی تیم ملی در نحوه دعوت از بازیکنان به تیم ملی، رویکرد دیگری در نظر گرفت و تاکنون نیز براساس آن پیش می‌رود؛ رویکردی که در آن برخلاف گذشته، بازیکنان شاغل در لیگ برتر دیگر به عنوان انتخاب‌های اول در نظر گرفته نمی‌شوند. کی‌روش حال، رسمی را در فوتبال ایران باب کرده که مخالفان و موافقان خود را دارد؛ دعوت از بازیکنان دورگه و مهاجر و البته ناشناخته‌ای که پیش از این در فوتبال ایران سابقه‌ای نداشتند، اما در کشورهای مختلف اروپایی و آمریکایی مشغول بازی هستند. برانکو ایوانکوویچ سرمربی اسبق تیم ملی در سال منتهی به جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان مانند سرمربی کنونی تیم ملی، تمایل زیادی به استفاده از بازیکنان ایرانی شاغل و ناشناخته در لیگ‌های خارجی پیدا کرده بود، اما برخلاف کی روش اصرار زیادی برای پرداختن به این موضوع نداشت.

نخستين دو رگه

فریدون زندی، اولین دو رگه فوتبال ایران بود که پدری ایرانی و مادري آلمانی داشت. زندي سال ۵۸ در آلمان متولد شد و پنج بازی ملی در تیم‌ملي زیر ۲۱ ساله‌های آلمان انجام داد، او در زمان مربیگری برانکو ایوانکوویچ و پس از درخواست مقامات فدراسیون به تیم ملی فوتبال ایران آمد و حدود هفت سال در تیم ملی بازی کرد و ۲۹ بازی ملی و پنج گل ملی را نيز در کارنامه ثبت كرد، فریدون زندی که سابقه حضور در باشگاه استقلال تهران و استیل آذین را نیز در کارنامه دارد، پس از مصدومیت شدید از ناحیه قوزک پا که در لیگ ستارگان قطر برایش پیش آمد، چندی پیش از فوتبال خداحافظی کرد و در آلمان مربي شد تا شايد روزي به كشور بازگردد.

آورده‌هاي كي‌روش

اشکان دژاگه که پدر و مادری ایرانی دارد، در سال ۶۵ در تهران متولد شد، او نیز در زمان کودکی‌اش به همراه خانواده به آلمان مهاجرت کرد و فوتبالش را در این کشور و در تیم دوم هرتابرلین آغاز کرد.او در همه رده‌های ملی فوتبال آلمان به جز زیر ۲۳ و بزرگسالان بازی کرده‌است. دژاگه که ابتدا در زمان قطبی به تیم ملی ایران دعوت شده بود، در آن زمان این دعوت را قبول نکرد اما پس از روی کار‌آمدن کارلوس‌کی‌روش، او دوباره به تیم ملی دعوت شد و این بار دعوت را قبول کرد. دژاگه اولین بازی‌اش را در ۸ اسفند ۹۰ برابر قطر در ورزشگاه آزادی انجام داد و دو گل نیز در آن مسابقه به ثمر رساند. او اکنون محبوبیت خاصی بین فوتبال دوستان ایرانی دارد و همچنان در ميانه ميدان م‌‌درخشد.

گوچي

رضا قوچان نژاد در ۲۹ شهریور ۶۶ در مشهد به دنیا آمد، گوچي نیز به همراه پدر و مادرش در کودکی به هلند مهاجرت کرد، او که تابعیتی هلندی گرفته بود، در رده‌های سنی پایه تیم ملی هلند بازی کرد. قوچان نژاد سال ۹۱ توسط کی‌روش به تیم‌ملی دعوت شد و توانست گل صعود ایران به جام جهانی ۲۰۱۴ را در بازی مقابل کره جنوبی به ثمر برساند و محبوبیت زیادی را بین ایرانی‌ها پیدا کند. او تاکنون ۲۳ بازی ملی را در تیم ملی انجام داده و ۱۳ گل نیز به ثمر رسانده است. او كه در تيم هيرنفين بازي مي‌كند، چندي پيش به عنوان آقاي گلي ليگ هلند دست پيدا كرد.

قوچان‌نژاد چند ماه قبل با سروين بيات، خواهر ساره بيات، هنرپيشه سينما و تلويزيون ازدواج كرد و به هلند بازگشت.

داوري ناكام!

دنیل داوری، متولد شهر گیسن در حومه فرانکفورت است و به دلیل داشتن پدری ایرانی و مادري آلمانی دو رگه به حساب می‌آید. نام داوری با درخشش در درون دروازه اینتراخت برانشویگ بر سر زبان ها افتاد و اوتوسط کي‌روش به تیم‌ملی دعوت شد؛ اتفاقی که باعث قهر سید مهدی رحمتی و خداحافظی او از تیم ملی شد. البته داوری نتوانست در تیم ملی، بازی‌های خوبی را به نمایش بگذارد و فقط چهار بار درون دروازه ایران ایستاد. او بعد از حضور در تیم ملی، افت فاحشی کرد و حالا خیلی وقت است که در ترکیب اصلی تیم آرمینیابیلفلد نیز قرار نمی‌گیرد.

دست رد به يك دعوت

مهرداد بیت آشور که در لیگ آمریکا بازی می‌کند، خانواده‌ای ایرانی دارد. پدر او یک مسیحی آشوری تبار و مادرش یک مسلمان ایرانی است. خود او نیز در کالیفرنیای آمریکا به دنیا آمد. کارلوس‌کی‌روش در ادامه دعوت از بازیکنان دورگه، او را به تیم‌ملی دعوت کرد و بیت آشور، آخرین دورگه دعوت شده به تیم‌ملی محسوب می‌شود؛البته بعد از او کی‌روش آریا جورها سه گاوا بازیکن ایرانی- ژاپنی را نیز به تیم ملی دعوت کرد، ولی او این دعوت را نپذیرفت. بیت آشور ۶ بازی را در تیم ملی انجام داد ولی با وجود فیکس بودن در تیم ونکوور وایتکپس کانادا، دیگر توسط کی روش به تیم ملی دعوت نمی‌شود. با همه این تفاسیر باید دید سامان قدوس در صورت دعوت شدن به تیم ملی ایران توسط کارلوس‌کی‌روش، جزو کشف‌های موفق سرمربی کارکشته تیم ملی قرار می‌گیرد و محبوبیتی برای خودش دست‌وپا می‌کند یا در دسته بازیکنانی که خیلی زود از فهرست او کنار رفتند، قرار می گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هه بعد گزارشگرا و کارشناسای ما قطرو مسخره میکنن.

    • بدون نام

      از بین اینا فقط داوری و زندی دورگه هستن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج