پرسپولیس باز هم بدهکار میشود؟
بعد از اعتراض علی اکبر طاهری به درآمد بلیتفروشی، سازمان لیگ اطلاعیهای صادر کرد و مدعی شد حتی مبلغ ۲ میلیارد و صد میلیون تومان هم از این باشگاه طلبکار است.
بعد از این مساله که موجب اعتراض هواداران پرسپولیس در فضای مجازی شد پندار خمارلو مدیر روابط عمومی باشگاه در اعتراض به ارقام و اعداد اعلام شده گفت: «ما مسائل مختلفی برای طرح سوال داریم اما در اینجا میخواهیم فقط روی دو سوال مهم تمرکز کنیم: ۱- چه اتفاقی افتاد که آمار ۹۸۸ هزار تماشاگر پرسپولیس در فصل قبل اکنون ۵۸۸ هزار نفر شده است و ۲- طرح میانگین بلیت ۸۵۰۰ تومان بر اساس چه معیاری به دست آمده است؟ »
وی درباره شبهات موجود در بیانیه سازمان لیگ درباره بلیتفروشی پرسپولیس گفت: «درباره میانگین قیمت بلیتهایی که سازمان لیگ اعلام کرده نکات جالبی وجود دارد. این واضح و مبرهن است که در استادیوم آزادی اولین جایگاههایی که توسط تماشاگران پر میشود سکوها و روبهروی جایگاه است. اگر دقت کنید حتی در بازیهایی که جمعیت کمی آمده و مثلا ۳۰ هزار نفر در ورزشگاه بودند نیز تماشاگران در جایگاه و روبهروی جایگاه نشستهاند. بلیت جایگاه با کارت عضویت ۱۵ هزار تومان و با کارت ملی ۱۸ هزار تومان است. روبهروی جایگاه نیز با کارت عضویت ۸هزار تومان و با کارت ملی ۱۰ هزارتومان است. پشت دروازهها نیز با کارت عضویت ۸ هزار و با کارت ملی ۱۰ هزار تومان است. طبقه بالا هم با کارت عضویت بلیتها ۵ هزار تومان و با کارت ملی ۷ هزار تومان است.»
خمارلو افزود: « حالا بر اساس میانگینی که سازمان لیگ اعلام کرده و ۸۵۰۰ تومان در نظر گرفته یعنی تمام هواداران پرسپولیس در طول فصل در طبقه دوم نشسته اند؟ این در حالی است که حتی در کم تماشاگرترین مسابقات پرسپولیس نیز جایگاه و روبهروی جایگاه پر شده است. جالبتر اینجاست که درآمد شرکت برهان مبین که بلیت فروشی را انجام داده تنها ۷۰۰ میلیون تومان از باشگاه پرسپولیس کمتر است. سازمان لیگ به ما توضیح بدهد که در کجای دنیا سهم باشگاه تنها ۷۰۰ میلیون بیشتر از شرکت بلیت فروشی است؟ »
همچنین محمد ترکاشوند معاون اقتصادی باشگاه پرسپولیس هم گفت: «این تعداد اعلام شده و من نمیگویم دست بردهاند. پارسال در تمام مسابقات ما به طور میانگین ۴۰ هزار تماشاگر حضور داشت و حتی در بعضی مسابقات ورزشگاه پر بود. اگر هر بلیت را به طور میانگین ۱۰ هزار تومان حساب کنید میشود ۱۰ میلیارد تومان. همه کسریها را هم که انجام بدهید، با یک حساب سرانگشتی سهم پرسپولیس از بلیت فروشی ۷ تا ۸ میلیارد تومان است.»
بعد از این اعتراضها و هجمه هواداران معترض، سازمان لیگ اشتباهش را جبران کرد و در اطلاعیه جدیدش ضمن اعتراف به اشتباه نوشت پرسپولیس در لیگ پانزدهم در ۱۴ بازی ۶۵۸هزار و۵۰۰ تماشاگر داشته و یک بازیاش بدون تماشاگر(بازی با سیاهجامگان) بوده است. طبق اعلام سایت سازمان لیگ تعداد هواداران پرسپولیس در فصل گذشته هم در ۱۵ مسابقه خانگی ۷۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر بوده است که باید دید طبق اعداد جدید آیا میزان بدهی یا طلب پرسپولیس از سازمان لیگ هم تغییر میکند؟
ارسال نظر