۵۷۹۰۳۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

چالش‌های پیش روی مدیران پرسپولیس

وزیر ورزش درست یک روز بعد از انتخاب اعضای هیات مدیره جدید برای باشگاه پرسپولیس که پروسه‌ای زمانبر نیاز داشت و چهل روز بعد از انتصاب هیات مدیره استقلال رخ داد جلسه‌ای با اعضای این هیات مدیره برگزار کرد تا خواسته‌های مهم خود را مطرح کند.

ایران ورزشی: وزیر ورزش درست یک روز بعد از انتخاب اعضای هیات مدیره جدید برای باشگاه پرسپولیس که پروسه‌ای زمانبر نیاز داشت و چهل روز بعد از انتصاب هیات مدیره استقلال رخ داد جلسه‌ای با اعضای این هیات مدیره برگزار کرد تا خواسته‌های مهم خود را مطرح کند. همین زمانبر بودن انتخاب هیات مدیره نسبت به استقلال مشخص کرد حساسیت‌ها و احتمالا مشکلات در باشگاه پرسپولیس نسبت به رقیب دیرینه بیشتر است و به تناسب کار هیات مدیره در جهت حل مشکلات هم سخت‌تر خواهد بود. هیات مدیره جدید پرسپولیس که البته بیشتر ترمیم شده تا اینکه نو به نظر برسد رسما کارش را شروع کرده اما با چالش‌های عمده‌ای مواجه است که به فراخور اولویت باید با آنها برخورد کند و از پس‌شان برآید.

۱- بدهی به خارجی‌ها و اشخاص

یکی از مسائلی که وزیر ورزش در جلسه با اعضای هیات مدیره بدان تاکید داشت حل معضل بدهی سنگین باشگاه به مربیان و بازیکنان خارجی است که دغدغه‌های عمده‌ای برای هواداران و اعضای تیم فعلی ایجاد کرده است. مطمئنا در راس این موضوع حل مشکل مانوئل ژوزه و دستیاران او در اولویت قرار می‌گیرد و هیات مدیره جدیدی باید برای حل این مشکل خیلی سریع آستین‌ها را بالا زده و چاره‌ای بیندیشد. البته بعد از چهار سال و نیم کش و قوس و قطور شدن این پرونده تنها جریمه باشگاه سنگین‌تر شده و پرونده‌ای که می‌شد با نیمی از این مبلغ جمع و جور شود حالا نیازمند چیزی بیش از ۷ میلیارد تومان است و جریمه‌های دیرکرد مبلغ چشمگیری به طلب اولیه پرتغالی‌ها اضافه کرده است. به هر حال دیگر کاری از دست مدیران پرسپولیس برنمی آید و هیات مدیره جدید باید هرچه سریع‌تر در پی تامین منابع مالی برای تسویه کردن این بدهی‌ها باشد. ظاهرا انتخاب دو عضو از جمع ۵ نفره فعلی هم در جهت رفع این مشکل و معضلات اقتصادی باشگاه صورت گرفته و همه منتظر شنیدن اخبار خوش در جلسات پیش‌روی مدیران باشگاه هستند.

۲- پرداخت مالیات و تعامل با وزارت دارایی

بدهی فوق‌العاده سنگین باشگاه پرسپولیس به اداره مالیات مثل یک غول خستگی ناپذیر و نامیرا مقابل مدیران این باشگاه قد علم کرده و قصد کنار رفتن هم ندارد. چندی پیش از سوی رییس فدراسیون فوتبال رقم این بدهی ۱۰۷ میلیارد تومان اعلام شد اما چند روز قبل مدیر اداره مالیات اعلام کرد بخشی از این مبلغ به‌عنوان مالیات مسجل شده و ظاهرا باشگاه پرسپولیس چاره‌ای جز پذیرفتن آن ندارد. البته از حرف‌های مدیر مالیاتی اینطور برمی آمد که راه تعامل باز است و می‌توان با جلسات بین مدیران باشگاه و دایی منتظر شنیدن اخبار خوشی مبنی برکاهش آن رقم سنگین مطرح شده، بود. از آنجایی که باشگاه پرسپولیس زیر نظر وزارت ورزش قرار دارد و مجمع باشگاه دولت است، نهاد مالیاتی که آن‌هم دولتی به حساب می‌آید، همچنان راه مذاکره و تعامل را باز خواهد گذاشت و این بستگی به هنر مدیران باشگاه پرسپولیس دارد که بتوانند از این فرصت استفاده کرده و احتمالا از بدهی سنگین باشگاه به شکل چشمگیری بکاهند.

۳-راضی کردن بازیکنان و کادر فنی

پرسپولیس در آستانه بازی بزرگی قرار دارد که طی ۱۵ سال گذشته تجربه‌اش نکرده. این تیم در عین شایستگی به جمع هشت تیم برتر آسیا رسیده و در این مرحله به جنگ تیمی خواهد رفت که هر روز از تجهیز فنی و شارژ مالی بازیکنانش خبری به گوش می‌رسد. این در حالی است که بازیکنان پرسپولیس همچنان به خاطر مشکلات مالی با مدیریت باشگاه زاویه دارند و هر چند قصد ندارند به صورت علنی مطرحش کنند و اسیر حاشیه‌های خودساخته شوند اما این مشکلات آزارشان می‌دهد. بدون شک هیات مدیره جدید باید یکی از اولویت‌های کاری‌اش را تامین منابع مالی در جهت تسویه حساب قراردادها و پاداش‌های فصل قبل بازیکنان پرسپولیس قرار دهد و حتی اگر ۳۰ درصد قرارداد امسال هم فعلا پرداخت نشود تسویه مطالبات فصل گذشته می‌تواند شرایط را فعلا هموارتر کند. مطمئنا اگر این اتفاق قبل از بازی با الاهلی یا حتی در فاصله بین دو بازی رفت و برگشت رخ دهد، با رضایت نسبی بازیکنان شرایط فنی تیم نیز تحت تاثیر این اتفاق مثبت با جهش ملموسی مواجه خواهد شد. البته باید اشاره کنیم که مطالبات مربوط به کادر فنی که آن هم مبلغ چشمگیری خواهد شد نیز شامل همین بخش می‌شود و با کمی تاخیر باید مربیان را هم راضی نگه داشت تا با فراغ بال به فکر پیشبرد اهداف تیم باشند.

۴-حاکمیت اخلاق، حفظ حرمت هواداران

از بخش‌های اجرایی که بگذریم به مسائلی می‌رسیم که در باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس حتما باید در راس امور قرار بگیرد و قطعا به همین خاطر است که وزیر ورزش در جلسه با هیات مدیره جدید بر آن تاکید داشته است. حاکمیت اخلاق در باشگاه پرسپولیس می‌تواند ریشه بسیاری از حاشیه‌های این باشگاه و تیم بزرگسال را بخشکاند. این مساله البته باید از مدیران باشگاه شروع شود و در بین جوان‌ترین بازیکنان تیم نیز برقرار باشد تا هر روز شاهد اتفاقات حاشیه‌ای در تمرین و مسابقات تیم بزرگ پرسپولیس نباشیم. غیر از این آنچه سلطانی‌فر بدان اشاره کرده حفظ حرمت هواداران است که در مصاحبه‌ها و کلام بازیکنان و مدیران همواره جاری و ساری است اما گاهی اعمالی در جهت نقض این صحبت‌ها مطرح می‌شود. به هر حال باشگاه پرسپولیس نیازمند همسویی صحبت‌ها و رفتار مدیران و اعضای تیم با هواداران است و اگر این اتفاق رخ دهد و این ارتباط سالم و قوی‌تر باشد پشت پرسپولیس همواره به هوادارانش گرم خواهد ماند و در مواقع بحرانی نیز می‌تواند از این ظرفیت عظیم و رشک برانگیز کمک بگیرد.

۵ - همسویی و احترام به پیشکسوتان

نکته دیگری که مسعود سلطانی‌فر به آن تاکید داشته مساله احترام و توجه به پیشکسوتان است و وی مدیران باشگاه را به چنین امر مهمی ترغیب و تشویق کرده است. متاسفانه در برخی ادوار بین مدیران باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس که بعضا خواسته‌های به‌حقی نیز دارند فاصله زیادی افتاده و مدیریت فعلی - که البته حداقل در ظاهر سعی بر مصالحه با بزرگان و نامداران باشگاه دارد - نتوانسته ارتباط گسترده و مناسبی با پیشکسوتان پرسپولیس برقرار کند و از آنها کمک بگیرد. در واقع شاید اگر همان مساله احترام و ارج نهادن از سوی مدیریت باشگاه به این بزرگان تحقق می‌یافت امروز خواسته‌های پیشکسوتان از باشگاه به اندازه‌ای نبود که مدیریت باشگاه مقابل آنها گارد بگیرد و قطعا ارتباط صمیمانه‌تر و گسترده تری بین این دو طیف برقرار می‌شد. با این حال هنوز هم برای برداشتن گام‌های مثبت در جهت کم کردن این فاصله دیر نشده و با اینکه فقط بخشی از هیات مدیره ترمیم شده اما این حرکت تازه و نو می‌تواند شروع تفکری نو در مدیریت باشگاه برای برخورد بهتر و ایجاد ارتباط نزدیک‌تر با پیشکسوتان و بزرگان تاریخ پرسپولیس باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج