۵۷۷۶۵۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

بازیکنانی که در لیگ جزیره، اعتبارشان از بین رفت

شاید رویای خیلی از بازیکنان فوتبال دنیا حضور در لیگ انگلیس باشد به خصوص حالا که این لیگ تبدیل به ثروتمندترین لیگ فوتبال دنیا شده و هزینه های نجومی برای خرید بازیکنان مختلف انجام می دهد.

وبسایت نود: شاید رویای خیلی از بازیکنان فوتبال دنیا حضور در لیگ انگلیس باشد به خصوص حالا که این لیگ تبدیل به ثروتمندترین لیگ فوتبال دنیا شده و هزینه های نجومی برای خرید بازیکنان مختلف انجام می دهد.

در طول تاریخ اما بازیکنان زیادی هم پس از آن که به لیگ انگلیس ملحق شدند به جای آن که این لیگ تبدیل به سکوی پرتابشان شود، دچار افت و سقوط شدند و شاید بتوان گفت که فوتبالشان کلا نبود شد. برخی از بازیکنانی که با حضور در لیگ انگلیس افت شدیدی را تجربه کردند با هم بررسی می کنیم:

۱- سرگی ربروف (تاتنهام و وستهام)

ربروف نتوانست با مربیان موفق تاتنهام رابطه خوبی داشته باشد و بدین ترتیب دوران پرفراز و نشیبی در لیگ انگلیس داشت. او رابطه چندان خوبی با گلن هادل و جورج گراهام، مربیان تاتنهام نداشت و در ۶۰ بازی در لیگ برتر فقط ده گل به ثمر رساند تا یک فصل به صورت قرضی به فنرباغچه برود. وی پس از آن به وستهام رفت و در ۲۷ بازی دو گل به ثمر رساند. این بازیکن در سال ۲۰۰۵ به تیم دیناموکیف اوکراین برگشت، تیمی که بین سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ هدایتش را به عنوان سرمربی به عهده داشت.

۲- کلبرسون (منچستریونایتد)

این بازیکن که نقشی کلیدی در تیم ملی برزیل در جام جهانی ۲۰۰۲ داشت در سال ۲۰۰۳ با نظر فرگوسن به یثونایتد آمد و قرار بود که تبدیل به یکی از ستارگان شیاطین سرخ شود. بازیکن سابق اتلتیکو پارانائنزه در سال ۲۰۰۵ به بشیکتاش رفت و پس از آن به لیگ برزیل برگشت. وی مدتی در تیم های فیلادلفیا یونیون، ایندی ایلون و فورت لائودرال در لیگ آمریکا بازی می کرد.

۳- آندری شوچنکو (چلسی)

شوچنکو که با مذاکرات شخص رومن آبراموویچ در سال ۲۰۰۶ با مبلغ ۳۰ میلیوند پوند به چلسی پیوست و رکورد وقت فوتبال انگلیس را شکست، ناکام بزرگ آبی پوشان تحت هدایت مورینیو بود. این بازیکن در ۴۷ بازی در لیگ برتر انگلیس فقط ۹ گل به ثمر رساند. وی که در سال ۲۰۰۸ به صورت قرضی به میلان برگشت و پس از آن فوتبالش را در دیناموکیف به اتمام رساند، در مورد دوران حضورش در لیگ برتر گفته است:"حتی یک ثانیه هم مناسب سبک چلسی نبودم."

بازیکنانی که در لیگ جزیره، اعتبارشان از بین رفت

۴- توماس برولین (لیدز و کریستال پالاس)

برولین پس از درخشش در یورو ۹۲ و جام جهانی دو سال بعدش در سال ۱۹۹۵ به لیدز ملحق شد اما همه چیز برایش وحشتناک پیش رفت. مصدومیت ها و نا آمادگی باعث شد که روندش نزولی باشد و در الندرود توفیقی نداشته باشد. برولین در کریستال پالاس هم دوران ناکامی داشت. این بازیکن که دچار اضافه وزن شده بود، در نیمه دوم فصل ۹۸-۱۹۹۷ برای کریستال پالاس ۱۳ بازی انجام داد که در نهایت این تیم به لیگ دسته پائین تر سقوط کرد. وی آخرین بازی دوران فوتبالش را در تیم سوئدی هودیکسوالس به عنوان دروازه بان انجام داد.

۵- اندی فن در میده (اورتون)

فن در میده که از بازیکنان مهم تیم ملی هلند در یورو ۲۰۰۴ بود به عنوان یک ستاره هیجان انگیز به گودیسون پارک ملحق شد. اورتون نتوانست به مرحله گروهی لیگ قهرمانان راه یابد و فن در میده هم دوران موفقی در مرسی ساید نداشت. این بازیکن در چهار سال حضور در تیم انگلیسی فقط ۲۰ بازی داشت و در سال ۲۰۰۹ از این تیم جدا شد. وی در مورد مشکلاتش در فوتبال انگلیس به بی بی سی توضیح داده است:"همسر و بچه هایم با من به انگلیس نیامدند و به همین خاطر از آنها جدا شدم. با دیوید مویس، مربی تیم هم رابطه خوبی نداشتم اما مقصر اصلی خودم بودم چرا که انتخاب های اشتباهی انجام دادم. در آن زمان تصمیم های دقیقی نگرفتم."

۶- خوان سباستین ورون (چلسی و منچستریونایتد)

سرالکس فرگوسن پس از انتقادات از عملکرد ورون به خبرنگاران گفت:"ورون یک بازیکن لعنتی فوق العاده است و شما احمق های لعنتی هستید."بازیکن آرژانتینی علیرغم هزینه سنگینی که برای خریدنش از لاتزیو انجام شده بود و چند بازی خوب هم ارائه داد در نهایت در اولدترافورد موفق نشد. دوران حضورش در چلسی از این هم بدتر بود و فقط ۱۴ بازی در استمفوردبریج داشت و در سال ۲۰۰۴ به لیگ ایتالیا برگشت.

۷- وینستون بوگارد (چلسی)

این بازیکن قبلا در تیمهایی نظیر میلان و آژاکس درخشیده بود و به نظر می رسید که زمانی که در سال ۲۰۰۰ به غرب لندن رفت، تبدیل به یک خرید فوق العاده شود اما پس از آن که کلودیو رانیری جای جیانلوکا ویالی را به عنوان سرمربی در استمفوردبریج گرفت، بازیکن هلندی سکونشین شد. بوگارد در سال ۲۰۱۵ در مصاحبه با گاردین گفت که سیاست های باشگاه چلسی مانع از آن شده تا به طور قرضی به تیم دیگری برود:"باشگاه های دیگر نمی توانستند کل دستمزدم را بپردازند و فقط راضی به پرداخت ۷۰ درصد از آن بودند. آنها انتظار داشتند که چلسی ۳۰ درصد مابقی را بپردازد اما این باشگاه مخالفت کرد. برای بازیکنی مثل من وحشتناک بود که بازی نکنم و فقط در تمرینات حضور داشته باشم."
بوگارد که هفته ای ۴۰ هزار پوند دستمزد می گرفت، در پایان قرارداد چهار ساله اش با چلسی عملا یک بازیکن بازنشسته بود.

بازیکنانی که در لیگ جزیره، اعتبارشان از بین رفت

۸- استیو مارلت (فولام)

عملکرد مارلت پس از پیوستن به فولام در سال ۲۰۰۱ به حدی ضعیف بود که محمد الفاید، مالک باشگاه می خواست از ژان تیگانا، سرمربی تیم (که زمانی وکیل این بازیکن هم بوده) شکایت کند. مارت که سابقه حضور در لیون را هم داشت و در این تیم پنج گل در لیگ قهرمانان زده بود، پس از دورانی ناموفق در فولام به مارسی قرض داده شد. وی در ۵۴ بازی در لیگ برتر انگلیس فقط ۱۱ گل به ثمر رساند.

۹- روبرتو سولدادو (تاتنهام)

مهاجم اسپانیایی در والنسیا در ۱۴۱ بازی ۸۱ گل زد و ستاره این تیم بود. این بازیکن با مبلغ ۲۶ میلیون پوند به تاتنهام پیوست و با وجود آن که در اولین بازیش به کریستال پالاس گل زد، در تاتنهام توفیقی نداشت و پس از دو سال به لالیگا برگشت.

بازیکنانی که در لیگ جزیره، اعتبارشان از بین رفت

۱۰- رادامل فالکائو (چلسی و منچستریونایتد)

در هر استانداردی، برای یک مهاجم چهار گل در ۲۹ بازی آمار وحشتناکی است. این بازیکن در زمان حضورش در اولدترافورد هفته ای ۲۸۵ هزار پوند دستمزد می گرفت اما عملکردش فاجعه بار بود. این بازیکن یک فصل هم به صورت قرضی در چلسی بازی کرد که در ده بازی یک گل زد تا ستاره سابق اتلتیکو بدترین روزهای فوتبالش را در لیگ برتر تجربه کند.

۱۱- آلبرتو تارانتینی (بیرمنگام)

بیرمنگامی ها امیدوار بودند که تارانتینی آرژانتینی تاثیری مشابه هموطنانش اوسی آردیلس و ریکی ویا در تاتنهام روی تیمشان بگذارند اما سخت در اشتباه بودند. تارانتینی که در سال ۱۹۷۸ با مبلغ ۲۹۵ هزار پوند از بوکاجونیورز خریده شده بود، در تیم انگلیسی به خاطر درگیری با گرینهوف، بازیکن یونایتد و همچنین هواداران تیم خودی درگیر شد تا فقط ۲۳ بازی در لیگ برتر داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج