۵۷۷۰۷۱
۱ نظر
۵۰۵۸
۱ نظر
۵۰۵۸
پ

از ناتوانی مسی در گلزنی تا برگکمپِ به درد نخور!

مضحک ترین پیش بینی های تاریخ فوتبال

یکی از کار هایی که مربیان، بازیکنان، مدیران و کارشناسان فوتبال انجام می دهند پیش بینی از اتفاقات پیش روی دنیای فوتبال است، اما گاهی این پیش بینی ها نه تنها درست از آب در نمی آیند، بلکه ۱۸۰ درجه مغایر آن به وقوع می پیوندد. وبسایت FourFourTwo تعدادی از این پیش بینی ها را گرداوری کرده است که به مرور آنها می پردازیم.

وبسایت نود: یکی از کار هایی که مربیان، بازیکنان، مدیران و کارشناسان فوتبال انجام می دهند پیش بینی از اتفاقات پیش روی دنیای فوتبال است، اما گاهی این پیش بینی ها نه تنها درست از آب در نمی آیند، بلکه ۱۸۰ درجه مغایر آن به وقوع می پیوندد. وبسایت FourFourTwo تعدادی از این پیش بینی ها را گرداوری کرده است که به مرور آنها می پردازیم.

۱. چارلز دیوت و پیش بینی بازی بارسلونا و پاریسن ژرمن

نگران نباشید! ما هم مثل شما تا کنون اسم مونت ده مارسان (شهری کوچک و زیبا در جنوب غرب فرانسه) به گوشمان نخورده بود! اما وقتی چارلز دیوت پس از پیروزی ۴ بر ۰ پاریسن ژرمن برابر بارسلونا در دیدار رفت مرحله یک هشتم نهایی فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا گفت: "حاضرم یک موش فاضلاب را بخورم اگر پاریسن ژرمن به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا نرسد." با این شهر زیبا آشنا شدیم. اما به نظر چشم او خیلی شور بود چون گل دقیقه ۹۵ سرچی روبرترو منجر به برتری ۶-۱ بارسلونا شد تا تیم کاتالانی راهی یک چهارم نهایی شود! دیوت جولای گذشته در برابر مردم شهر یک موش پخته را خورد! چه پسر خوبی!

مضحک ترین پیش بینی های تاریخ فوتبال

۲. پله؛ پدر تمام پیشگو ها!

پله، قهرمان سه دوره جام جهانی ید طولایی در انجام پیش بینی های دور از ذهن، و صد البته اشتباه دارد؛ او پیش بینی کرده بود یک تیم آفریقایی قهرمان جام جهانی ۲۰۰۲ کره جنوبی و ژاپن (که برزیل قهرمان آن شد!) خواهد شد، کلمبیا قهرمان جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا خواهد شد (در گروهش آخر شد) و نیک بارمبی را ستار آینده دنیا فوتبال پیش بینی کرد که تا سال ۱۹۹۵ با روبرتو باجو رقابت خواهد کرد.

البته بهترین پیش بینی او مربوط به نی لامپتی می شود. پله پس از درخشش نی لامپتی در جام جهانی ۱۹۹۱ زیر ۱۷ سال غنا درباره او گفته بود: "نی لامپتی جانشین من در دنیای فوتبال خواهد بود."

مضحک ترین پیش بینی های تاریخ فوتبال

۳. دتمار هامان و بدترین پیش بینی از لسترسیتی

"باورم نمی شود که آنها رانیری را برای مربیگری انتخاب کرده اند." این جمله را دتمار هامان، هافبک آلمانی و سابق لیورپول پس از اینکه کلودیو رانیری در جولای ۲۰۱۵ به عنوان مربی لسترسیتی انتخاب شد توییت کرد. او پیش بینی دیگری هم کرد؛ پس از پیروزی ۴ بر ۰ تیم گمنام MK Dons برابر منچستر یونایتد گفت: "یک باشگاه بزرگ با هوادارانی قدیمی، من فکر می کنم بعد از این نتیجه آنها پیشرفت چشمگیری داشته باشند و جای لستر را در لیگ برتر بگیرند." (به این معنی که لسترسیتی به چمپیون شیپ سقوط کند و آنها به لیگ برتر صعود کنند).

۱۲ ماه بعد، لسترسیتی به عنوان قهرمان لیگ برتر انگلیس جام قهرمانی را بالای سر برد و MK Dons به یک رده پایین تر سقوط کرد! اوه دتمار هامان فاصله کمی تا به واقعیت تبدیل شدن پیش بینی اش داشت، نه؟!

مضحک ترین پیش بینی های تاریخ فوتبال

۴. آلن هانسن و پیش بینی آینده منچستریونایتد

این را می توان پدر جد تمام پیش بینی ها دانست! پس از شکست ۳-۱ منچستریونایتد برابر آستون ویلا در بازی اول لیگ برتر انگلیس در سال ۱۹۹۵، آلن هانسن، مدافع سابق لیورپول با پیش بینی فصلی سخت برای شاگردان الکس فرگوسن گفت: "با یک مشت بچه نمی توان چیزی برد."

هانسن در کارشناسی هفته اول لیگ انگلیس درباره منچستر یونایتد ادامه داد: "آستون ویلا به وضوح برتر بود و این در ادامه هم به آنها کمک خواهد کرد و همچنین هر بار که آنها مقابل این بچه ها قرار بگیرند. او (فرگوسن) باید بازیکن بخرد. به همین سادگی. کلید بردن لیگ داشتن تیم و نیمکتی قوی است و آنها عاری از این مهم هستند."

آن بچه هایی که هانسن مد نظرش بود امثال دیوید بکام، پل اسکولز، گری و فیل نویل و نیکی بات بودند که در پایان فصل ۹۶-۱۹۹۵ منچستر یونایتد را قهرمان لیگ برتر انگلیس و جام حذفی کردند! همین بچه ها تا سال ها برای شیاطین سرخ بازی کردن و افتخارات بی شماری برای این باشگاه رقم زدند.

مضحک ترین پیش بینی های تاریخ فوتبال

۵. اولی هوینس و افتضاح تاریخی برابر انگلیس

"انگلیس چطور می خواهد در خاک آلمان پیروز شود؟" اولی هوینس اظهار نظرش درباره بازی برگشت مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ بین تیم های آلمان و انگلیس را اینگونه آغاز کرد و ادامه داد: "صد سال است که چنین اتفاقی رخ نداده است و من هیچ شکی ندارم که آلمان مثل آب خوردن انگلیس را تحقیر خواهد کرد و به راحتی به جام جهانی صعود می کند."

او درست می گفت. برای ۱۲ دقیق با گل کارستن یانکر آلمان از انگلستان پیش بود، اما تا پیش از سوت پایان بازی استیون جرارد یک گل و امیل هسکی یک گل به ثمر رساندند و مایکل اوون هت تریک کرد تا انگلیس ۵-۱ آلمان را در مونیخ شکست دهد!

مضحک ترین پیش بینی های تاریخ فوتبال

۶. آندره ویاس بواس و کری خوانی برای رقیب قدیمی

وقتی در سال ۲۰۱۳ و در دربی شمال لندن تاتنهام آرسنال را برد و در جدول رده بندی هفت امتیاز از تیم ونگر پیش افتاد، ویاس بواس روی مود کری خوانی افتاد و گفت: "ما در سیکلی مثبت و رو به جلو از نظر روحی و اعتماد به نفس قرار داریم و آنها از نظر نتیجه گیری در سیکلی منفی و بیرون آمدن از این سیکل بسیار بسیار دشوار است."

تاتنهام در حالی دو بازی بعدی خود برابر لیورپول و فولام را باخت که آرسنال هشت بازی از ده بازی آینده خود را با پیروزی پشت سر گذاشت و در پایان فصل با یک امتیاز اختلاف بالاتر از تاتنهام ایستاد و راهی پلی آف لیگ قهرمانان اروپا شد. در پایان همان فصل گرت بیل به رئال مادرید پیوست و ویاس بواس هم اخراج شد، و اینگونه یک سیکل سخت به پایان رسید!

مضحک ترین پیش بینی های تاریخ فوتبال

۷. استوارت پیِرس و دنیس برگکمپ

نشریه Evening Standard یکی از جنجالی ترین تیتر های خود را پس انتخاب آرسن ونگر به عنوان مربی آرسنال با تیتر درشته "Arsene who" (به معنی آرسن چی چی؟!) زده است. اما یک سال بعد از آن، استوارت پیرس شاهکاری دیگر درباره دنیس برگکمپ ارائه داد.

پیرس پس از انتقال برگکمپ از اینتر به آرسنال درباره او گفت: "او هیچ تاثیرگذاری محسوسی در اینتر نداشته است و حالا این پسر می خواهد یک کشور دیگر را امتحان کند تا بلکه بیشتر با او تطبیق داشته باشد. اگر من بودم استن کلیمور را به برگکمپ ترجیح می دادم حتی با یک میلیون پوند بیشتر. لیورپول به مراتب خرید بهتری نسب به آرسنال انجام داده است."

مرد هلندی به همراه آرسنال سه بار فهرمان لیگ برتر انگلیس شد و سه بار جام حذفی را فتح کرد و مجسمه اش در سال ۲۰۱۴ خارج از ورزشگاه امارات نصب شده است! راستی! استن کلیمور کجاست؟!

مضحک ترین پیش بینی های تاریخ فوتبال

۸. برایان کلاف و دلقک دستکش به دست

برای صعود به جام جهانی ۱۹۷۴ آلمان، انگلیس در ومبلی نیاز به پیروز برابر لهستان داشت. پیش از بازی، زبان تند و تیز برایان کلاف دروازه بان لهستان، توماژیکوفسکی را هدف قرار داد و گفت: "او یک دلقک سیرک است، با دستکش."

پس از آن، بسیاری هجوم به این دروازه بان را منشا درخشش و مهار های بی شمار او در لندن دانستند. اتفاقی که باعث تساوی ۱-۱ بازی و در نتیجه صعود لهستان به جام جهانی شد.

بعدها توماژیکوفسکی به FourFourTwo درباره آن بازی گفت: "در نهایت جوجه اردک زشت تبدیل به یک قوی زیبا شد. هر کس بتواند از جو سنگین و خوفناک ومبلی با آن تماشاگران زنده خارج شود، دیگر از هر چیزی می تواند جان سالم بدر برد. مقایسه جو نیمه نهایی جام جهانی با جو آن بازی در ومبلی مثل مقایسه رانندگی با یک اشکودا (ماشین سطح پایین) با رانندگی با یک مرسدس است."

مضحک ترین پیش بینی های تاریخ فوتبال

۹. تری ونبلز و لیونل مسی

بخش عظیمی از صحبت ها، کارشناسی ها و اظهار نظر های پیش از فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۰۹ مربوط به مقایسه ها پیش بینی ها بین کریستیانو رونالدو و لیونل مسی بود. استاد ونبلز در استودیوی شبکه اسکای در پیش بینی بازی و صحبت از این سوپر استار گفت: "مسی در سمت راست شگفت انگیز است اما رونالدو خارق العاده است. هم در راست، هم در چپ و هم در وسط میدان. همینطور او با سرش هم می تواند گلزنی کند، کاری مسی حتی اگر یک کلاه بزرگ هم روی سرش بگذارند نمی تواند انجام دهد."

بارسلونا در حالی بازی را ۲-۰ پیروز شد که گل دوم آنها در دقیقه ۷۰ با ضربه سر لیونل مسی و در حالی که ریو فردیناند بلند قامت مامور مهار وی بود به ثمر رسید!

مضحک ترین پیش بینی های تاریخ فوتبال
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جالب بود مرسی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج