۵۴۵۲۱۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

جوان ترین تیم ملی تاریخ

کی‌روش در هربازی بازیکنان جوان جدیدی را به زمین می‌فرستد و میانگین سنی تیمش را پایین‌تر می‌آورد

شهروند: دو‌سال پیش بود که کارلوس کی‌روش رسما تصمیم گرفت دست به جوانگرایی اساسی در فوتبال ملی ایران بزند. البته مرد پرتغالی برای اولین‌بار در جام‌جهانی ٢٠١٥ استرالیا تصمیم گرفت چند بازیکن جوان را به تیم اضافه کند اما قدم اصلی پس از برگزاری بازی‌های دوستانه با شیلی و سوئد در فروردین ١٣٩٤ رقم خورد. مسابقاتی که با خداحافظی جواد نکونام از بازی‌های ملی همراه شد و پس از آن کی‌روش قدم به قدم کار خود را برای تغییر نسل در فوتبال ایران انجام داد و تا به امروز این راه ادامه پیدا کرده است و بازیکنان جوانی توانسته‌اند در فوتبال ملی ایران خودشان را نشان بدهند.

آغاز پروسه پوست‌اندازی

دوبازی دوستانه نوروز ٩٤ مقابل شیلی و سوئد،‌ نقطه عطف حضور بازیکنان جوانی چون سردار آزمون،‌علیرضا جهانبخش و حتی مرتضی پورعلی‌گنجی درترکیب ثابت تیم‌ملی بود. کی‌روش از شروع این پروژه تا به امروز بازیکنان جوان زیادی را به اردوهای بعدی تیم‌ملی درمقاطع زمانی مختلف دعوت کرد تا آنها را ارزیابی کند. از این بین بازیکنانی به اردو آمدند و در تیم‌ملی جایگاه خود را به دست آوردند و بازیکنانی هم فقط یک اردو بودند و البته بعضی‌‌ها هم هنوز دعوت نشده‌اند. نتیجه این تغییرات درخطوط مختلف تیم‌ملی قدرتمند ایران هم به خوبی مشخص است.

تازه‌وارد‌های آینده‌دار

در ادامه برنامه‌ریزی کی‌روش، علیرضا بیرانوند به گلر اول تیم‌ملی تبدیل شد. سعید عزت‌اللهی با مرور زمان جایگزین آندرانیک تیموریان شد. امید ابراهیمی و کمال کامیابی‌نیا هم دو ‌هافبک دفاعی آمده دیگر فوتبال ایران بودند که ملی‌پوش شدند. درخط دفاعی با این‌که سیدجلال حسینی هنوز به تیم‌ملی دعوت می‌شود‌، اما مرتضی‌پورعلی‌گنجی جایگزین او درترکیب اصلی شد. خسرو حیدری از تیم‌ملی کنار رفت و وریا غفوری و رامین رضاییان سمت راست تیم‌ملی را از آن خود کردند. محمد انصاری مدافع جوان پرسپولیس هم البته توسط کی‌روش به تیم‌ملی دعوت شد و همواره زیر نظر او کار کرده است. میلاد محمدی نیز بلافاصله پس از حضور در روسیه به دفاع چپ آماده و اصلی تیم‌ملی تبدیل شد. مهدی طارمی آقای گل لیگ هم به خط حمله تیم اضافه شد. علیرضا جهانبخش و سردار آزمون هم که از قبل جای پای خود را درتیم کی‌روش محکم کرده‌ بودند. اینها شاخص‌ترین فوتبالیست‌های جوانی هستند که در زمان کی‌روش به عضو اصلی تیم‌ملی ایران تبدیل شده‌اند و این راه ادامه دارد و بازیکنان جوان دیگر درحال اضافه‌شدن به این لیست هستند.

جوان‌های جدید

تیم ملی اخیرا یک بازی دوستانه نسبتا خوب با مونته‌نگرو برگزار کرد. بازی که عملا باعث شد کی‌روش از فرصت استفاده کند و چند ستاره آینده‌دار فوتبال ایران را به بازی بگیرد. سعید آقایی و احسان پهلوان دو بازیکن شاخصی بودند که اولین بازی ملی خود در بازی با مونته‌نگرو را تجربه کردند. علی کریمی ‌هافبک جوان و خلاق دیناموزاگرب که قبلا هم سابقه دعوت‌شدن به تیم‌ملی و حضور در ترکیب را در کارنامه داشت،‌ دراین بازی هم به میدان رفت تا کی‌روش نشان دهد برای او هم برنامه‌هایی در سر دارد. نفراتی چون ساسان انصاری، مهدی ترابی هم نفراتی بوده‌‌اند که درتمام این مدت مورد توجه کی‌روش قرار داشته‌اند.

تیمی برای آینده خوب

کی‌روش تغییر نسل را به بهترین شکل ممکن درفوتبال ملی ایران اجرایی کرده است. جالب اینجاست که او جوان‌ها را به تیم‌ملی دعوت نمی‌کند تا نیمکت‌نشین باشند. درحساس‌ترین بازی‌ها به ‌یک‌باره ترکیب تیم را تغییر می‌دهد و جوان‌های باانگیزه را به زمین می‌فرستد. او بعد از بازی با مونته‌نگرو گفته بود: «می‌توانیم از آنچه که امروز یاد گرفتیم، درمسابقات آینده خود در آسیا استفاده کنیم. برای تیم من بدون کمپ اتریش و این مسابقات، امکان استفاده از بازیکنانی مثل سعید آقایی و احسان پهلوان که هیچ‌وقت در تیم نخست ما حضور نداشتند و اولین بازی ملی خود را انجام دادند، وجود نداشت».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج