۵۴۴۴۶۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تیم ملی فوتبال هر روز امیدوارترمان می‌کند

کارلوس کی‌روش در مصاف با مونته‌نگرو هم مزد اعتماد به جوان‌ها را گرفت.

روزنامه شهروند: تیم‌ملی فوتبال ایران در آستانه بازی حساس با ازبکستان به اردوی اتریش رفت و در این اردو بازی دوستانه‌ای با مونته‌نگرو برگزار کرد. پیروزی مقابل مونته نگرو به‌عنوان حریف اروپایی بیشتر ازهمیشه به این تیم امیدوارمان می‌کند. حالا یوزهای ایرانی با انگیزه و اعتماد به‌نفس بیشتری برای یکسره‌کردن کار صعود به جام‌جهانی آماده می‌شوند.

سورپرایزهای جدید مرد پرتغالی

اردوی تیم‌ملی در پرتغال با همه نفرات دعوت‌شده برگزار نشد. با روشن‌شدن تکلیف استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا قرار بر این شد که سرخپوشان به جز علیرضا بیرانوند در تهران به اردو اضافه شوند و استقلالی‌ها هم به لیست جدید دعوت نشدند و لژیونرها هم با پایان‌یافتن لیگ‌های اروپایی به تدریج به جمع ملی‌پوشان پیوستند. سردار آزمون، کریم انصاری‌فرد، اشکان دژاگه، مسعود شجاعی، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی و رضا قوچان‌نژاد در اتریش خود را به کادر فنی معرفی کردند اما مرتضی پورعلی گنجی و پژمان منتظری درتهران به تیم‌ملی اضافه خواهند شد و علیرضا جهانبخش هم تا روزهای آینده و زمانی که پزشکان به او اجازه تمرین بدهند، درتمرینات تیم‌ملی حاضر می‌شود. غیبت برخی نفرات اصلی تیم‌ملی باعث شد کی‌‌روش در بازی دوستانه با مونته نگرو به بازیکنان جوان و تشنه بازی میدان بدهد. بازیکنانی مثل سعید آقایی، عزت‌الله پورقاز، علی کریمی، احسان پهلوان و مهدی ترابی بازیکنانی بودند که مقابل مونته نگرو به میدان رفتند و عملکرد خوبی هم داشتند. نمایش درخشان بازیکنان جوان تیم‌ملی نشان داد تیمی که کی‌روش ساخته متکی به ترکیبی تکراری نیست و او نیمکت ذخیره قدرتمندی را برای خود ساخته است. بعید نیست با قطعی‌شدن صعود تیم‌ملی در بازی با ازبکستان، دربقیه دیدارهای باقیمانده جوانان تیم‌ملی به میدان بروند تا کی‌روش رقبای آسیایی را سورپرایز کند.

همانی که کی‌روش می‌خواست

بازی با مونته‌نگرو همانی بود که سرمربی سختگیر تیم‌ملی انتظارش را داشت. درسال‌های حضور کی‌روش در ایران کمتر به یاد داریم او از برنامه‌های فدراسیون و تدارکات تیم‌ملی تعریف کند اما انگار بازی با مونته نگرو رضایت خاطر او را فراهم کرده است. کی‌روش که مدتی است با فدراسیون کنار آمده، بعد از پیروزی تیم‌ملی مقابل مونته نگرو اعلام کرد؛ این بازی همان بوده که می‌خواسته، چون دربهترین زمان ممکن برگزار شده است. او برای بازی با ازبکستان به نسبت دیدارهای قبلی در مدت زمان کمتری شاگردانش را دراختیار داشت؛ به همین دلیل می‌خواست هرطور که شده، آنها را در یک بازی دوستانه به میدان بفرستد که به سطح بالایی از هماهنگی برسند.

این تیم توقف ناپذیر

وقتی به جدول گروه A مقدماتی جام‌جهانی نگاه می‌اندازیم، دو عدد صفر مقابل نام ایران ذوق‌زده‌مان می‌کند. ایران برای اولین‌بار درتاریخ فوتبالش است که در ٧ دیدار انتخابی جام‌جهانی هیچ گلی نخورده و دروازه‌اش را بسته نگه داشته است. آخرین گلی که ایران در بازی‌های رسمی دریافت کرده، در دیدار با ترکمنستان در مسابقات پیش مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۸ بوده است. در واقع تیم‌ملی ایران توانسته ٢‌سال و ٧ماه در بازی‌های رسمی دروازه خود را بسته نگه دارد که این آمار برای تیم‌ملی یک کشور آماری فوق‌العاده و استثنایی است. علاوه بر این، ایران سال‌های متمادی در بازی‌های رسمی مقابل حریفان آسیایی شکست را تجربه نکرده است. آخرین باخت ایران دربازی رسمی مقابل تیم آسیایی برمی‌گردد به شکست برابر ازبکستان درمقدماتی جام‌جهانی ٢٠١٤ برزیل در‌سال ٩١ که آخرین بازی مهدی رحمتی برای تیم‌ملی بود. این بازی روز ٢٤ آبان در ورزشگاه آزادی برگزار شد و بعد از آن تیم کی‌روش به تیمی توقف‌ناپذیر در آسیا مبدل شد. وضع تیم‌ملی درحال حاضر آن‌قدر خوب هست که امیدوار باشیم این روند ٥‌سال و ٧ماه شکست‌ناپذیری ایران تا پایان مسابقات انتخابی جام‌جهانی ادامه داشته باشد. البته تیم‌ملی اول خردادماه ‌سال ٩٢ در دیداری تدارکاتی مقابل عمان درمسقط ٣ بر یک شکست خورد. از آن بازی به بعد تیم‌ملی ایران به مدت ١٤٠٠روز درهیچ دیدار دوستانه و رسمی مقابل تیم‌های آسیایی نباخت تا رکورد شکست‌ناپذیری مقابل تیم‌های قاره کهن را ادامه دهد اما باخت مقابل عراق در روزی که هیچ خبرنگار و عکاس و تماشاگری بازی تیم‌ملی را ندید، این نوار را پاره کرد. البته همان‌طور که گفته شد، این ٢ باخت در بازی‌های دوستانه بوده و شکست‌ناپذیری ایران در بازی‌های رسمی ٢٠٤٢ روز است که ادامه دارد و امیدواریم تا پایان بازی‌های مقدماتی هم این رکورد شکسته نشود.

در انتظار صعود ١٠٠‌هزار نفری

کفه ترازو در بازی روز ٢٢ خرداد با ازبکستان به نفع تیم‌ملی سنگینی می‌کند. ایران درمسابقات اخیر مقدماتی جام‌جهانی هیچ شکستی را تجربه نکرده و دروازه‌اش را هم بسته نگه داشته تا از این حیث از برترین تیم‌های دنیا در مسابقات انتخابی باشد. نتایج فوق‌العاده تیم کی‌روش و صدرنشینی آن با اختلاف ٤ و ٥ امتیاز با تیم‌های دوم و سوم باعث شده یک پیروزی دیگر ما را مستقیما به سرزمین تزارها بفرستد. پیروزی‌های اخیر ایران مقابل ازبکستان و برتری همیشگی در سال‌های اخیر مقابل تیم‌های آسیایی باعث شده خیلی‌ها به پیروزی خانگی مقابل ازبکستان دلخوش باشند و از حالا مقدمات صعود را فراهم کنند.

فاصله اندک بین تیم‌اصلی و نیمکت

ابراهیم قاسم‌پور کارشناس فوتبال

من هم مثل کی‌روش معتقدم تیم‌ملی ایران در مقطع کنونی به بازی دوستانه با تیمی مثل مونته نگرو نیاز داشت. خوشبختانه شرایط تیم‌ملی در سال‌های اخیر به قدری باثبات بوده که بچه‌ها از همدیگر شناخت کاملی دارند. درست است که اردوهای بلندمدت می‌تواند کمک زیادی به تیم‌ملی کند اما اگر همچنین اردوهایی نداشته باشیم، اتفاق خاصی نمی‌افتد، چون بچه‌ها با هم هماهنگ هستند و قبل از هرمسابقه نیاز به چند جلسه تمرین دارند تا تاکتیک‌ها و دستورات سرمربی برایشان تداعی شود. قبل از بازی حساس با ازبکستان دیدار با مونته نگرو بهترین اتفاقی بود که می‌شد برای تیم‌ملی بیفتد. خود کی‌روش هم از برگزاری این بازی ابراز رضایت کرده و مشخص است که توانسته به آنچه در ذهن داشته، برسد. دراین دیدار ترکیب تیم‌ملی تغییرات زیادی داشته که به دلیل حضورنداشتن برخی نفرات اصلی در اردو بوده است. بعید است که کی‌روش بخواهد دربازی رسمی همچنین تغییراتی را اعمال کند اما اگر هم این تصمیم را بگیرد، جای نگرانی نیست، چون فاصله زیادی بین نیمکت‌نشینان و بازیکنان اصلی تیم‌ملی وجود ندارد و همین سرمایه‌ای بزرگ برای فوتبال ایران است. با توجه به نتایج اخیر تیم ملی، امید زیادی می‌رود با پیروزی خانگی مقابل ازبکستان صعودمان را به جام‌جهانی قطعی و بقیه بازی‌ها را تشریفاتی کنیم. در دیدار با ازبکستان همه چیز به نفع ماست. از شرایط فنی گرفته تا بازیکن سطح بالا و حضور تماشاگران پرشوری که آزادی را برای همه حریفان جهنم می‌کنند، همه چیز به سود ما خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج