۵۴۰۲۳۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

حامد شیری: از فرکی بدی ندیدم

مثل چند فصل اخیر یکی از بهترین و در واقع موثرترین بازیکنان سایپا بود.

ایران ورزشی: مثل چند فصل اخیر یکی از بهترین و در واقع موثرترین بازیکنان سایپا بود. حامد شیری به عنوان یک بازیکن در پست هافبک دفاعی شش گل زد و یک پاس گل داد. او بر این باور است که تغییرات زیاد در تیم باعث نتیجه نگرفتن سایپا شد. البته او دلایل دیگری را هم برای این ناکامی مطرح می‌کند. حامد شیری آنقدر خوب کار کرده که همچنان مد نظر سایپا قرار داشته باشد. شاید اگر حسین فرکی دو، سه بازیکن کم‌نوسان دیگر را هم مثل او در اختیار داشت در پایان فصل شرایطش خیلی بهتر می‌شد.

فصل بسیار عجیبی را پشت‌سر گذاشتید. ارزیابی‌ خودتان از عملکرد سایپا در لیگ شانزدهم را بگویید.

به هر حال آنطور که شایسته تیم سایپا بود نتیجه نگرفتیم. ابتدای فصل و حتی در نیم فصل بازیکنان زیادی به تیم آمدند و همین جابه‌جایی‌ها زمان زیادی را برای هماهنگ شدن تیم از ما گرفت. ما نتوانستیم جایگاهی در شأن سایپا به دست آوریم که امیدواریم از این اتفاق برای فصل آینده درس بگیریم.

از عملکرد خودت به عنوان یک هافبک دفاعی رضایت داری؟

من به دلیل مصدومیت‌هایی که با آن مواجه شدم و چند بازی را از دست دادم عملکرد بدی نداشتم. البته با توجه به توانایی‌هایم خیلی بهتر می‌توانستم کار کنم.

اگر به ابتدای فصل برگردیم و به شما بگویند تکلیف سایپا برای بقا در لیگ در روز آخر مشخص می‌شود باور می‌کنید؟

اصلا فصل خیلی عجیبی برای ما بود و فکرش را هم نمی‌کردیم اما فوتبال همین است. من باز هم می‌گویم که تغییرات زیاد یکی از دلایل اصلی نتایج سایپا بود. به عنوان مثال در بازی اول با پرسپولیس چهار بازیکن خط دفاعی و دروازه‌بان ما برای اولین مرتبه کنار هم بازی می‌کردند. همین تغییرات و جابه‌جایی زیاد باعث شد که ما در چندین بازی با ترکیب‌های متفاوت به میدان برویم. البته سرمربی هم چاره‌ای نداشت. ما در چند بازی مستحق پیروزی بودیم اما بدشانسی گریبان تیم را می‌گرفت.

شما بازیکنانی مثل حسن‌زاده، خلعتبری، لک، پورقاز و... را به تیمتان اضافه کردید که کم تجربه نبودند.

من هم با شما موافقم. بازیکنانی که به سایپا اضافه شدند همه با کیفیت و سابقه بازی در لیگ برتر را داشتند. اما وقتی شما به عنوان یک بازیکن بزرگ تیم خودت را عوض می‌کنی و نمی‌توانی به تیم جدیدت آنطور که می‌خواهی کمک کنی یک دلیل بیشتر ندارد و آن هماهنگ نشدن و به قول معروف جا نیفتادن بازیکن است. همین مسعود حسن‌زاده که شما از او نام بردید یکی از بهترین مهاجمان لیگ بود اما اینجا به هر دلیل نتوانست در حالی که دیدیم وقتی به سپاهان رفت خیلی خوب کار کرد و گل‌های حساسی هم برایشان زد. در واقع همیشه تغییرات و جابه‌جایی به طور کامل جواب نمی‌دهد و این فقط مختص تیم سایپا نبوده و نیست.

طبق معمول هم که تماشاگر زیادی ندارید.

حضور تماشاگران در استادیوم خیلی تاثیرگذار است. ما زمانی که در خانه حریف با تماشاگرانش بازی می‌کردیم عملکردمان تا حدودی بهتر بود چون انگیزه بیشتری به دست می‌آوردیم.

سایپا یک آمار جالب در نیم‌فصل دوم داشت. اینکه تیم شما در نیمه اول بازی‌هایش در مرحله برگشت اصلا گل نزد اما در نیمه دوم خوب گل می‌زد و گل هم می‌خورد.

من درباره نیم فصل اول باید بگویم که تا هفته دهم اصلا شرایطمان خوب نبود. اما در نیم‌فصل دوم شرایط خیلی سخت‌تر شد و بدشانسی، اشتباهات داوری، از دست دادن موقعیت‌ها و استرس که به تیم وارد می‌شد مانع گل زدنمان بود. اما در نیمه‌های دوم طبیعتا باید هجومی‌تر بازی می‌کردیم و اگر اشتباه نکنم در 9 بازی مرحله برگشت هم دروازه‌مان بسته ماند. ما بیشتر تمرکزمان را به گل زدن معطوف کرده بودیم و اگر تمرکز کافی داشتیم قطعا جایگاهمان بالاتر بود.

در جام حذفی هم مقابل سپاهان شکست خوردید.

در جام حذفی ما سه بازی با تیم‌های بادران نوین، بادران و نفت مسجدسلیمان انجام دادیم و در چهارمین مسابقه، تیم در غیاب مهدی ترابی، قلی‌زاده، دروازه‌بان برزیلی‌مان، من و یکی دو نفر دیگر به اصفهان رفت. با این حال که من بازی را از تلویزیون تماشا می‌کردم بچه‌ها بد کار نکردند و سپاهان به خاطر تجربه بیشتر برنده شد.

کار کردن با حسین فرکی چگونه بود؟

الان که درباره ایشان صحبت می‌کنم سرمربی ما نیستند. پس شک نکنید که واقعیت را می‌گویم. برای من باعث افتخار بود که به عنوان شاگرد کنارشان کار کنم. ایشان چندین قهرمانی را در کارنامه‌شان دارند.

حسین فرکی و کادر فنی را چقدر در نتایج تیم سهیم می‌دانید؟

ببینید وقتی اسم تیم می‌آید همه در پیروزی و شکست آن سهیم هستند. اگر تغییرات، جابه‌جایی‌ها و بدشانسی‌ها مانع نتیجه‌ گرفتن ما شد این مساله برای مربیان هم بود. برای آقای فرکی سال خوبی به لحاظ فوتبالی نبود اما دلیل نمی‌شود که افتخارات‌شان را نادیده بگیریم. در کنار همه مسائل فنی آن چیزی که ما از ایشان دیدیم رفتار خوب بازیکنان بود. من به شخصه هیچ بدی از حسین آقا ندیدم، غیر از یک بازی هیچ وقت بچه‌ها را مقصر نمی‌دانست.

کدام بازی؟

یکی از بازی‌های هفته پایانی بود که نتیجه‌اش خیلی اهمیت داشت که از عملکرد بچه‌ها دلخور بود. شاید اگر مربیان دیگری بودند شرایط را به نفع خودشان تغییر می‌دادند اما ایشان همیشه از بازیکنان حمایت می‌کرد.

الان هم که علی دایی به عنوان سرمربی انتخاب شده است.

علی آقا هم رزومه‌اش در مربیگری مشخص است و چند قهرمانی لیگ و جام حذفی دارد. من فکر می‌کنم حضور ایشان در کنار زمین فقط 60-50 درصد تیم را جلو می‌برد. به نظرم انتخاب بسیار خوبی بود و آرزوی موفقیت برایشان دارم.

شنیدیم در لیست علی دایی قرار داری؟

من شش سال است که در سایپا بازی می‌کنم و امسال قراردادم تمام شده اما اگر کادر فنی بخواهد در خدمت تیمم هستم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج