۵۴۰۲۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

کوچ به قطر، فقط در حد حرف

به نظر می‌رسد ستاره‌های ایرانی که در روز‌ها و هفته‌های اخیر بحث حضورشان در لیگ ستارگان نقل محافل خبری بود تمایل چندانی برای کوچ به آن سوی آب‌های خلیج فارس نداشته باشند.

ایران ورزشی: به نظر می‌رسد ستاره‌های ایرانی که در روز‌ها و هفته‌های اخیر بحث حضورشان در لیگ ستارگان نقل محافل خبری بود تمایل چندانی برای کوچ به آن سوی آب‌های خلیج فارس نداشته باشند. نفراتی مثل سروش رفیعی، مهدی طارمی، ساسان انصاری و حتی کاوه رضایی که نزدیک‌ترین ستاره ایران به باشگاه‌های قطری بود با این شرایط که پول خوبی هم نصیب شان نمی‌شود بعید است راهی قطر شوند و اگر صحبت و ادعایی نیز در این مدت مطرح بوده تن‌ها جنبه شفاهی داشته و رسمی نبوده است.

همه ساله و با پایان لیگ برتر ایران، یکی از بهانه‌های بازارگرمی بازیکنان، دریافت پیشنهاد از لیگ قطر است. ریز و درشت و کوچک و ستاره و غیر ستاره از پیشنهاد قطری شان صحبت می‌کنند و اینکه نجومی است و مبلغی میلیاردی دست شان را می‌گیرد. این روز‌ها نیز چنین اخباری می‌شنویم. بازیکنان لیگ برتری، چه آنهایی که درخشیدند و چه آنهایی که معمولی بودند، همه و همه از حضور در قطر صحبت می‌کنند تا شاید مبلغ قراردادشان را در باشگاه‌های ایرانی افزایش بدهند.

حتی محمد عباس‌زاده، مهاجم نساجی در لیگ یک نیز چند روز قبل از دریافت پیشنهادی از قطر صحبت کرد و اینکه هنوز تصمیمی در این زمینه نگرفته. باشگاه‌هایی که برای جذب ستاره‌های لیگ برتر ایران و البته بازیکنان تیم ملی اینقدر وسواس به خرج می‌دهند آیا برای عباس‌زاده از لیگ یک ایران یا بازیکنانی در قواره او و حتی بالاتر پیغام می‌فرستند و پیشنهادی رسمی ارائه می‌دهند؟ این‌ها بازارگرمی‌هایی است که بازیکنانی ایرانی در دستور کار قرار می‌دهند تا مبلغ مورد نظر خود را از باشگاه‌های ایرانی دریافت کنند. اتفاقی که به یک اپیدمی بدل شده و مدیران باشگاه‌ها نیز از آن بی خبرند یا خودشان را به بی‌خبری می‌زنند.

جالب اینکه با گذشت نزدیک به یک ماه از اتمام فصل لیگ ستارگان قطر هنوز هیچ بازیکن سرشناس خارجی راهی این رقابت‌ها نشده. اتفاقی که تعجب رسانه‌های این کشور را نیز در پی داشته. باشگاه‌های متمول قطری این بار دست به عصاتر از همیشه وارد بازار نقل و انتقالات خارجی شده اند، تا جایی که برخلاف همه سال‌ها اولویت آن‌ها روی حفظ ستاره‌های فعلی است تا اینکه بخواهند بازیکن و ستاره گرانقیمت جدیدی خریداری کنند. همین موضوع به سوژه رسانه‌های مطرح ورزشی قطر تبدیل شده. تیترهایی با مضمون کسادی فصل نقل و انتقالات بازیکنان خارجی، جلد روزنامه‌های قطری را پر کرده است.

بعد از تمام مشکلاتی که فصل قبل گریبان باشگاه‌های متمول قطری از جمله العربی، الاهلی، الغرافه و... را گرفت و باعث شد تا فیفا با آرای انضباطی و... جریمه‌های سنگین مالی مقابل شکایت‌های صورت گرفته از این باشگاه‌ها موضع بگیرد، گویا اتحادیه فوتبال قطر تصمیمات سختگیرانه‌تری در قبال مسائل مالی برای باشگاه‌ها وضع کرده که همین قوانین دست و پاگیر موانعی در راه سروصدای مدیران باشگاه‌ها در قبال خرید بازیکنان جدید به‌وجود آورده. در این بین ادغام دو باشگاه نظامی و متمول لخویا و الجیش نیز مزید برعلت شد تا کمتر باشگاهی رغبت به خرید جدید نشان بدهد.

با پایین آمدن بودجه‌ها و ارقام پرداختی به‌عنوان دستمزد به بازیکنان خارجی شاهد کوچ بسیاری از آن‌ها از لیگ ستارگان خواهیم بود، ضمن اینکه سایر بازیکنان خوب نیز حاضر نمی‌شوند در میان کشورهای حاشیه خلیج فارس راه لیگ ستارگان را در پی بگیرند و ترجیح شان این است تا دنبال پول خوب باشند که از این حیث باشگاه‌های اماراتی و عربستانی یک گام جلوتر هستند.

همین مبلغ پایین در کنار این نکته که باشگاه‌های متمول قطری علاقه‌ای به جذب بازیکن ایرانی نشان نمی‌دهند باعث شده تا فعلا شاهد انتقال بازیکن از لیگ برتر به لیگ ستارگان قطر نباشیم. این روز‌ها می‌توان از مرتضی پورعلی گنجی به‌عنوان تن‌ها ملی پوش ایرانی نام برد که شانس ماندن در السد را دارد، بخصوص که این باشگاه سه سهمیه خارجی خود را با نفرات قبلی پر کرده و تن‌ها یک جای خالی برای این مدافع ایرانی کنار گذاشته است. سایر بازیکنان از جمله پژمان منتظری نیز بختی برای ماندن در الاهلی ندارند، درست مثل مجتبی جباری که گفته می‌شود جای خود را به سردار رشیداف ملی پوش ازبک باشگاه منحل شده الجیش خواهد داد.

در سوی مقابل به نظر می‌رسد ستاره‌های ایرانی که در روز‌ها و هفته‌های اخیر بحث حضورشان در لیگ ستارگان نقل محافل خبری بود تمایل چندانی برای کوچ به آن سوی آب‌های خلیج فارس نداشته باشند. نفراتی مثل سروش رفیعی، مهدی طارمی، ساسان انصاری و حتی کاوه رضایی که نزدیک‌ترین ستاره ایران به باشگاه‌های قطری بود با این شرایط که پول خوبی هم نصیب شان نمی‌شود بعید است راهی قطر شوند و اگر صحبت و ادعایی نیز در این مدت مطرح بوده تن‌ها جنبه شفاهی داشته و رسمی نبوده است.

کسادی بازار نقل و انتقالات در لیگ ستارگان قطر به قدری مشهود است که ثابت می‌کند مالکان این باشگاه‌ها با توجه به قانونمند شدن قوانین مالی و حرفه‌ای دیگر ریسک خریدهای اینچنینی را به جان نمی‌خرند، چون تبعاتی که از این ماجرا گریبانگیر باشگاه‌هایی مثل العربی شد می‌تواند درس عبرتی برای سایرین باشد تا خود را درگیر شکایت و شکایت بازی با کمیته انضباطی فیفا نکنند. از همین رو بعید است در تابستان شاهد حضور ستاره‌ای از ایران در قطر باشیم، مگر اینکه بازیکنی ملی پوش با قراردادی پایین‌تر از لیگ ایران حاضر شود به قطر برود و در لیگ ستارگان بازی کند. اتفاقی که نه معقول است و نه منطقی.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خواهشن خودتون وایران وایرانی ودوست دارید نریدکشورعربی بریداروپا یاایران چون کیفیتش پایین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج