۵۳۹۵۶۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

اسطوره جالوروسی امشب المپیکو را ترک می‌‌کند

امشب ۶۵ هزار هوادار رم برای خداحافظی با فرانچسکو توتی دست تکان خواهند داد، با کسی که ۲۵ سال از عمرش را در این باشگاه گذراند و البته فصل آخرش بیشتر تلخ بوده تا شیرین. یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال اروپا به‌عنوان قهرمان شهر ابدی در حالی به دوران بازیگری‌اش پایان می‌دهد که در فصل اخیر تنها یک بار در ترکیب اصلی به میدان رفت.

ایران ورزشی: امشب ۶۵ هزار هوادار رم برای خداحافظی با فرانچسکو توتی دست تکان خواهند داد، با کسی که ۲۵ سال از عمرش را در این باشگاه گذراند و البته فصل آخرش بیشتر تلخ بوده تا شیرین. یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال اروپا به‌عنوان قهرمان شهر ابدی در حالی به دوران بازیگری‌اش پایان می‌دهد که در فصل اخیر تنها یک بار در ترکیب اصلی به میدان رفت. او در این فصل تا الان ۳۲۸ دقیقه به میدان رفته که اکثر آنها به‌عنوان بازیکن تعویضی بوده است که رفتن یا نرفتنش به میدان فرق چندانی احتمالا نداشته است، درست مثل همان نقشی که برایش در بازی امشب برابر جنوا در هفته آخر سری A در نظر گرفته شده است. روز خداحافظی فرا رسیده است اما این آن وداعی نبود که او درباره‌‌اش رویاپردازی می‌کرد. با این حال با وجود رسیدن به آستانه ۴۱ سالگی، توتی هنوز آماده آویزان کردن کفش‌هایش نیست. توتی احساس می‌کند هم باشگاه هم مربی‌اش لوچانو اسپالتی، فرصت یک وداع باشکوه را از او گرفته‌اند و جملاتی که در اظهارات روز پنج‌شنبه هفته گذشته‌ به کار برد هم احساسش را به وضوح نشان می‌داد: «این بازی آخرین باری خواهد بود که من می‌‌توانم پیراهن رم را بپوشم».

خستگی ناشی از کشمکشی یک سال و نیمه درباره توتی، درباره اینکه آیا او باید بازی کند، آیا قرارداد او باید تمدید شود، آیا باشگاه از او به اندازه کافی حمایت کرده است و آیا رفتاری که اسپالتی در قبال اسطوره باشگاه در پیش گرفته درست است، نه تنها تأثیر مخربی بر این بازیکن و توانایی باشگاه برای مدیریت شرایط حساس گذاشته است، بلکه کاسه صبر یکی از بهترین مربیان تاریخ رم را هم لبریز کرده است و از این جهت هم به باشگاه ضربه زده است.

از ماه ژانویه سال ۲۰۱۶ که اسپالتی به رم برگشت، تیم او ۱۳۰ امتیاز گرفته است که تنها ۱۰ تا کمتر از امتیازات یوونتوس قهرمان بوده است. این تیم در حالی وارد هفته پایانی سری A می‌شود که تنها ۴ امتیاز کمتر از بانوی پیر دارد، تیمی که از زمان روی کار آمدن ماسیمیلیانو آلگری به‌عنوان سرمربی‌اش، به یکی از بهترین تیم‌های حال حاضر اروپا تبدیل شده است. میانگین امتیازگیری اسپالتی در هر بازی که ۹۹/۱ در دو دوره مربیگری او است، از دیگر مربیان تاریخ رم بهتر بوده است، حتی بهتر از فابیو کاپلو و نیلز لیدهولمی که این تیم را قهرمان سری A‌ کردند. با این حال «رفتار غیرمحترمانه» با توتی - تعبیری که برخی‌ها از تصمیم سرمربی رم برای نیمکت‌نشین کردن کاپیتان تیمش داشته‌اند - محور اکثر تحلیل‌ها و گزارش‌هایی بوده است که در طول فصل درباره رم انجام می‌شد. انتقادات از تصمیم او برای به میدان نفرستادن توتی در پیروزی ۴ بر یک رم برابر میلان، کار را به جایی رساند که او بگوید اگر می‌توانست به عقب برگردد هرگز قبول نمی‌کرد برای بار دوم سرمربی رم شود و این دلیل بزرگی برای گمانه‌زنی درباره جدایی احتمالی اسپالتی از رم در پایان فصل برای پیوستن به اینتر است. بازی امشب علاوه بر اینکه بازی خداحافظی اسطوره باشگاه است، می‌تواند آخرین بازی اسپالتی در رم باشد اما در این بازی پای یک چیز مهم‌تر در میان است که برای آینده باشگاه حیاتی خواهد بود. پیروزی در این بازی نه تنها نایب قهرمانی رم و صعود مستقیمش به مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل آینده را قطعی می‌کند بلکه پاداشی را برای جالوروسی به ارمغان می‌آورد که مونچی، مدیر ورزشی جدید باشگاه برای خرید مهره‌های مدنظرش لازم دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج