۵۳۲۵۷۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

گام بلند مردان زیزو به سوی جام اول

در شبی که سویا موقعیت‌‌‌هایش را یکی پس از دیگری از دست می‌داد، رئال مادرید از شانسی که در خانه‌اش را زد نهایت استفاده را برد تا یک قدم بلند به سمت اولین قهرمانی‌اش در لالیگا از سال ۲۰۱۲ بردارد.

ایران ورزشی: در شبی که سویا موقعیت‌‌‌هایش را یکی پس از دیگری از دست می‌داد، رئال مادرید از شانسی که در خانه‌اش را زد نهایت استفاده را برد تا یک قدم بلند به سمت اولین قهرمانی‌اش در لالیگا از سال ۲۰۱۲ بردارد.

رئال مادرید کاری را انجام داد که از رئال مادرید انتظار می‌رفت و به نظر می‌رسد که این کار برای قهرمانی‌اش در لالیگا کافی باشد.

کهکشانی‌ها در خانه سویا را ۴ بر یک شکست دادند و با پذیرایی بی‌رحمانه‌ای که از میهمان آندلسی انجام دادند توانستند به پیشروی شانه‌ به شانه‌شان با بارسلونای صدرنشین در جدول رده‌بندی ادامه دهند. به همین دلیل است که انتظار می‌رود این تیم با بردن بازی معوقه فردا شبش در خانه سلتاویگو، قهرمانی را از چنگ بارسلونا درآورد.

همزمان با کهکشانی‌ها، بارسلونا هم در خانه لاس پالماس به میدان رفت و همان نتیجه‌ای را کسب کرد که کهکشانی‌ها در سانتیاگو برنابئو.

در این بازی نیمار هت‌تریک کرد و لوییس سوارس هم یکی دیگر به ثمر رساند.

کاتالان‌ها در این فصل هم در گل‌های زده هم در گل‌های خورده، آمار بهتری از رئال مادرید داشته‌اند اما چیزی که سبب شده است رئال بخت اول قهرمانی باشد، کارآمدتر بودن این تیم برای زدن گل‌هایی بوده است که برایش امتیاز به همراه آورده است.

این موضوع در هفته ماقبل پایانی لیگ دوباره به نمایش درآمد زمانی که کهکشانی‌ها در آخرین بازی خانگی‌شان در این فصل، بردی قاطعانه کسب کردند. بی‌رحم‌تر بودن رئال مادرید نسبت به بارسلونا در این فصل لالیگا، زمانی بهتر به نمایش درآمد که ناچو از غافلگیری مدافعان سویا و دروازه‌بانی که منتظر فرمان داور بود، استفاده کرد و گل اول بازی را زد.

در آن سوی میدان، استفان یووتیچ، مهاجم مونته‌نگرویی سویا یک بار توپ را به تیر عمودی و یک بار هم به تیر افقی زد و در یک موقعیت تک به تک هم از پس کیلور ناباس برنیامد تا تفاوت کارآمدی بازیکنان رئال و حریفش در استفاده از موقعیت‌ها مشخص شود.

سویا حداقل باید بازی را به تساوی می‌کشاند اما لحظاتی بعد تاوان استفاده نکردن از موقعیتش را داد زمانی که در ریباند شوت شلیک شده توسط خامس رودریگس، کریستیانو رونالدو گلزنی کرد. این چهارصدمین گل مهاجم پرتغالی کهکشانی‌ها بود و از قضا یکی از مهم‌ترین‌های‌شان.

با این حال سویا باز هم به تهدید دروازه رئال ادامه داد و یووتیچ را باز هم تیر افقی دروازه ناکام گذاشت.

خورخه سامپائولی، مربی سویا احتمالاً تعجب کرده است که چطور تیمش بدون اینکه گلی بزند نیمه اول را به پایان رساند اما ۴ دقیقه پس از آغاز نیمه دوم، یووتیچ سرانجام پاداش حرکاتش را با یک شوت زیبا از روی خط محوطه جریمه گرفت.

در شرایطی که بارسلونا به راحتی داشت خانه زردپوشان جزایر قناری را فتح می‌کرد، رئال مجبور شد صبر کند تا شوت سنگین رونالدو در فاصله 12 دقیقه به پایان بازی، پیروزی‌اش را قطعی کند و گل تونی کروس هم حسن ختام برد حیاتی کهکشانی‌ها را رقم زد.

حالا همه نگاه‌ها به خانه سلتاویگو دوخته شده است، جایی که رئال مادرید باید به میدان برود و بازی معوقه هفته بیست و یکمش را برگزار کند.

رئال مادرید از دو بازی بعدی‌اش تنها 4 امتیاز می‌‌خواهد تا قهرمانی‌اش را قطعی کند اما شاید آخرین امید بارسایی‌ها برای باختن رقیب مادریدی‌شان بازی فردا شب باشد. در حال حاضر رئالی‌ها تنها به خاطر نتایج ضعیف‌تر در بازی‌های رودررو با بارسلونا پایین‌تر از این تیم قرار دارند اما بهره‌مندی آنها از یک بازی معوقه آن چیزی است که آنها را پیشتاز کورس قهرمانی کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج