۵۳۱۸۵۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

قهرمان با فوتبالی متفاوت

باشگاه پرسپولیس به خاطر عملکرد خوب برانکو ایوانکوویچ در فصل پانزدهم، قرارداد او را تمدید کرد تا هدایت قرمزهای پایتخت را در لیگ شانزدهم نیز بر عهده داشته باشد.

ایران ورزشی: باشگاه پرسپولیس به خاطر عملکرد خوب برانکو ایوانکوویچ در فصل پانزدهم، قرارداد او را تمدید کرد تا هدایت قرمزهای پایتخت را در لیگ شانزدهم نیز بر عهده داشته باشد. مرد کروات از پرسپولیس تیمی ساخت که به ادعای اکثر کارشناسان و حتی مربیان، فوتبال متفاوتی را نسبت به بقیه ارائه می‌داد. تیمی که هوادارانش را به یاد پرسپولیس دهه ۶۰ انداخت. تیمی که هجومی بازی می‌کرد و به واسطه عناصری که داخل زمین داشت در بیشتر بازی‌ها به تعداد انگشتان دو دست صاحب موقعیت‌ می‌شد و تماشاگرانش را از روی سکوها نیم‌خیز می‌کرد. پرسپولیس عالی شروع کرد، عالی ادامه داد و در نهایت هم به خواسته‌اش رسید. تیمی که در نیم‌فصل اول فقط یک باخت را تجربه کرد.

ورودی و خروجی پرسپولیس

پرسپولیس در لیگ شانزدهم با تیم فصل گذشته تفاوت‌های بسیاری داشت. زمانی که برانکو تیمش را برای حضور در مسابقات بست چند بازیکن مطرح جایی در لیست او نداشتند. محسن بنگر، لوکا ماریچ، بابک حاتمی، مهرداد کفشگری، میلاد کمندانی، رضا خالقی‌فر، سوشا مکانی، علیرضا نورمحمدی، بنگستون، اومانیا، حیدریه، ایمان صادقی و لوبانوف 13 بازیکنی بودند که کنار گذاشته شدند. در عوض علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، وحید امیری، محسن ربیع‌خواه، محمدامین آرام‌طبع، رادوشوویچ، پریموف، پلی‌یانسکی، ساسان انصاری و صادق محرمی در لیست ابتدایی برانکو جای گرفتند. اما در نیم‌فصل پرسپولیس با سروش رفیعی، سامان نریمان‌جهان، شهاب کرمی و رضا کرملاچعب کامل‌تر شد.

قصه هزار و یک شب رضاییان

لیگ پانزدهم که تمام شد رامین رضاییان و مهدی طارمی راهی ترکیه شدند. البته شکل رفتن آنها آنقدر غیر حرفه‌ای بود که دلخوری زیادی را میان برخی از هواداران ایجاد کرده بود اما حضور آنها در تیم ریزه‌اسپور ترکیه خیلی دوام نداشت و به چند جلسه تمرین ختم شد. طارمی برگشت اما برانکو خیلی تمایل به بازگشت رضاییان نداشت. در نهایت پا در میانی پیشکسوتان، سرمربی را برای حضور رضاییان متقاعد کرد اما برانکو در هشت بازی اول از او استفاده نکرد و از هفته نهم رضاییان را برای ۵ دقیقه به زمین فرستاد. در بازی بعد با نفت‌ آبادان این زمان به ۱۱ دقیقه رسید که با پاس گل او همراه شد. رضاییان تا هفته بیست و دوم برای پرسپولیس بازی کرد تا اینکه در اردوی امارات در یکی از جلسات تمرینی با علی علیپور درگیر شد و انگار برانکو هم منتظر بود تا برای همیشه و تا زمانی که در پرسپولیس هست جایی برای این بازیکن در نظر نگیرد. رضاییان حتی اجازه شرکت در جشن قهرمانی پرسپولیس را هم پیدا نکرد.

خارجی‌های به درد نخور

در لیست پرسپولیس چهار بازیکن خارجی حضور داشتند که به هیچ وجه در اندازه‌های پرسپولیس نبودند. ولادیمیر پریموف و پلی یانسکی بیشتر از آنکه بازیکن باشند توریست بودند و تماشاگر و در نهایت هم نیم‌فصل به کشورشان برگشتند. گولچ هم اصلا مشخص نشد چرا جذب شد و چرا بدون اینکه بازی کند به کشورش رفت. ظاهرا او چون همه مطالباتش را هم دریافت نکرده بود حق فسخ قرارداد یک طرفه را داشت. چهارمین خارجی رادوشوویچ بود، دروازه‌بانی که ظاهرا از ابتدا به عنوان گلر دوم جذب شد و شش مرتبه هم به میدان رفت و سه گل هم دریافت کرد. هر چقدر خریدهای داخلی پرسپولیس خوب و موثر بودند بازیکنان خارجی‌اش کیفیت فنی لازم را نداشتند.

حذف مقابل قشقایی‌

اولین حریف پرسپولیس در جام حذفی تیم دسته دومی قشقایی بود. برانکو که ملی‌پوشانش را در اختیار نداشت طبق قانون می‌توانست بازی نکند اما شاید خودشان را از پیش برنده می‌دانستند که حاضر به بازی شدند. تلاش دو تیم در ۱۲۰ دقیقه برنده‌ای نداشت و کار به ضربات پنالتی کشیده شد که در میان بهت هواداران پرسپولیس این تیم قشقایی بود که به مرحله بعد صعود کرد.

طارمی موثرترین بازیکن

با اینکه ۱۸ گل زد و بیشتر از ۱۸ گل هم نزد اما باز هم موثرین بازیکن پرسپولیس در لیگ شانزدهم بود. او در حالی دومین آقای گلی‌اش را جشن گرفت که چهار پاس گل داد و چهار پنالتی هم برای تیمش به دست آورد.طارمی اگر نیمی از فرصت‌هایی را که از دست داد به گل تبدیل می‌کرد شاید تعداد گل‌های زده‌اش به عدد ۳۰ هم می‌رسید. اما در پرسپولیس نمی‌توان و نباید از تاثیرگذاری بازیکنانی مثل محسن مسلمان، وحید امیری، سیدجلال حسینی، انصاری، محرمی و... به راحتی گذشت.
جدایی عالیشاه و نوراللهی

امید عالیشاه و احمد نوراللهی که جزو بازیکنان موثر پرسپولیس بودند در نیم‌فصل تصمیم‌شان را برای گذراندن خدمت سربازی نهایی کرده و به تراکتورسازی رفتند. آن روزها تیم تبریزی در شرایط خوبی قرار داشت و با جذب این دو بازیکن و البته هاشم بیک‌زاده امیدوار به قهرمانی بود. اما اعلام محرومیت این تیم از جذب بازیکن باعث شد تا عالیشاه و نوراللهی و البته بقیه خریدهای تراکتورسازی فقط اجازه تمرین کردن را داشته باشند.

شکست ناپذیر در خانه

پرسپولیس در پایان فصل رکوردهای زیادی را به خود اختصاص داد. بیشترین پیروزی، بیشترین گل زده و کمترین گل خورده آماری بود که به وضوح در جدول لیگ به چشم می‌آمد. اما شاگردان برانکو صاحب یک رکورد جالب دیگر هم شدند و آن شکست ناپذیری در بازی‌های خانگی بود. در واقع آنها خیال هوادارانشان را در تهران راحت کرده بودند که اگر به ورزشگاه آزادی بروند و تیمشان میزبان باشد شکست نمی‌خورد. پرسپولیس از ۱۵ بازی داخل خانه صاحب ۱۲ پیروزی و سه تساوی شد.

پدیده‌ای به نام محرمی

شاید خیال برانکو در همان روزهایی که هواداران پرسپولیس خواهان بازگشت رضاییان بودند از داشتن یک دفاع راست مطمئن راحت بود. اما به هر حال بازی دادن به بازیکن جوانی که تجربه حضور در پرسپولیس را نداشته و خیلی هم نام آشنایی برایشان نبود یک ریسک بزرگ از سوی کادر فنی به حساب می‌آمد اما سرمربی قرمزهای پایتخت انتخابش را کرده بود. صادق محرمی آنقدر خوب کار کرد و آنقدر کم اشتباه بود که دیگر کسی نگران جدایی رضاییان نبود. در واقع شماره 17 پرسپولیس خیلی خوب از فرصتی که در اختیارش گذاشته شده بود نهایت استفاده را کرد.

باخت در شهرآورد

بدون شک تلخ‌ترین اتفاق برای هواداران پرسپولیس در لیگ شانزدهم باخت در شهرآورد برگشت بود. با اینکه پرسپولیس توسط سروش رفیعی به گل رسید و مهدی طارمی هم چند فرصت گل را از دست داد اما در نهایت نتیجه را ۳ بر ۲ به رقیب دیرینه‌اش واگذار کرد.

قهرمانی زودهنگام

روند صعودی پرسپولیس که از نیم‌فصل اول شروع شده بود در مرحله برگشت لیگ هم ادامه پیدا کرد. شاگردان برانکو آنقدر خوب پیش رفتند که سه هفته مانده به پایان فصل و پس از پیروزی 2 بر صفر مقابل ماشین‌سازی در تبریز در هفته بیست و هفتم قهرمان لیگ شدند اما جشن قهرمانی را یک هفته پس از آن و بعد از پیروزی خانگی مقابل پدیده در ورزشگاه آزادی برگزار کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج