۵۲۸۱۷۹
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

بازی‌های ناپسند نقل و انتقالات

نقل و انتقال‌های لیگ برتر فوتبال زودتر از ۲۴ خرداد شروع شده است؛ درست از لحظه‌ای که داوران سوت پایان بازی‌ها را به صدا درآوردند.

ایران ورزشی: نقل و انتقال‌های لیگ برتر فوتبال زودتر از ۲۴ خرداد شروع شده است؛ درست از لحظه‌ای که داوران سوت پایان بازی‌ها را به صدا درآوردند.

با این حال طبق یک رسم کهنه نه چندان مطلوب کارهای ویژه و ناپسند این ایام و بخصوص بازارگرمی‌ها و سودجویی‌های حداکثری از حالا آغاز شده است و دوستان یک بار دیگر می‌خواهند با راه‌اندازی شایعات عقد قریب‌الوقوع قرارداد با این و آن، طرف اصلی موردنظرشان را به انعقاد قراردادهای تعجیل‌آمیز با خود که طبعا بهره اصلی آن به بازیکنان می‌رسد ترغیب و وادار سازند و چنان اوضاع را شلوغ کنند که برای باشگاه‌ها فرصت درست بررسی اوضاع و تصمیم‌گیری نماند و کارها بر اساس عجله و احساس صورت گیرد و در چنین مواردی معمولا پول‌هایی رد و بدل می‌شود که چندان مبتنی بر عدل نیست و شاید فراتر از قیمت حقیقی بازیکنان باشد.

در این میان حتی «خارجی»‌های شاغل در فوتبال ایران هم قواعد کار ما را فهمیده و بر اساس آن با ما بازی می‌کنند. گادوین منشای نیجریه‌ای جدیدترین نمونه آن است.

او قراردادی داخلی با پرسپولیس بسته و به پیکان تیم فصل اخیرش پشت کرده اما همسو با آن و به هر دلیلی (و شاید به سبب عملکرد ضعیف دلال و نماینده خود) متوجه شده که در قطر پول درشت‌تری در انتظار اوست و السد طوری او را تغذیه می‌کند که پرسپولیس به سبب دیرکرد در پرداخت‌هایش و قسطی کردن آن هرگز با آن روند قادر به برابری نیست. به این سبب است که به رغم انعقاد قرارداد داخلی بین دو سو (پرسپولیس و منشا) در 48 ساعت گذشته اوضاع به هم ریخته و کار به اصرار و انکار از سوی دو طرف ماجرا رسیده است.

یکی (پرسپولیس) می‌گوید مدرک روشن و شفاف رو می‌کند که با منشا قرارداد (داخلی) دارد و دیگری (منشا) مدعی است که این تفاهمنامه وجهه قانونی ندارد و به هیچ کس مدیون نیست و قضایا را به مدیر برنامه‌هایش ارجاع داده که مشخص نیست چقدر با او همراه است و چقدر با قرمزهای تهرانی!

مسائلی که طی سال‌های اخیر در ارتباط با بازیکنان خارجی شاغل در لیگ ایران پیش آمده و شکایت و شکایت‌کشی آنها به فیفا به سبب دیرکرد باشگاه‌های ما در پرداخت حق و حقوق این دسته از بازیکنان حساسیت‌های شدیدی را ایجاد کرده که حتی منجر به تشکیل یک کمیته در دل فدراسیون فوتبال با نام «کمیته تعیین وضعیت بازیکنان» شده که قسمت اصلی فعالیت‌هایش شفاف‌سازی شرایط خارجی‌های جذب شده به لیگ ایران و جلوگیری از تکرار خطاهای گذشته است.

فدراسیون به این مورد اکتفا نکرده و تصریح ورزیده مادامی که باشگاه‌های بدهکار با خارجی‌های سابق و شاکی خود تسویه حساب نکنند و از تمام پرونده‌های قضایی‌شان در فیفا فارغ نشوند، حق انعقاد قرارداد با نفرات جدید را ندارند و همه می‌دانیم که این بساط چقدر زمانبر خواهد بود. با این روال جا دارد که حساسیت‌های فوق از همین امروز برای لیگ هفدهم نیز اجرا شود و شاهد تکرار همان بازی‌های سودجویانه سابق از سوی برخی بازیکنان و رفتارهای شتاب زده و بستن قراردادهای بی‌پشتوانه از سوی باشگاه‌های پراشتباه با تعدادی از بازیکنان خارجی آشنا یا تازه‌وارد نشویم زیرا پیامد آنها هم چیزی جز دردسر و استمرار خدشه به چهره فوتبال ایران در مجامع قضایی این ورزش نخواهد بود و بدهکاری‌های تازه از این طریق یا جدل با نفراتی مثل منشا که البته بازیکن خوبی است (اما بدیهی است که جذب پول بیشتر عرب‌ها یا چند متقاضی دیگر ایرانی خود شود) آخرین چیزی است که فوتبال پرمساله ما به آن نیاز دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تا دیرور به به چه چه میکردین الان شده بازیکن بی ازش واقعا افتاب پرس هستین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج