۵۲۷۴۸۴
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

تلاش پرسپولیس و ذوب‌آهن برای صعود آسیایی

لیگ ‌قهرمانان آسیا به هفته پایانی خود رسید و امروز و فردا تکلیف چهار نماینده ایران در این رقابت‌ها مشخص می‌شود.

روزنامه شرق: لیگ ‌قهرمانان آسیا به هفته پایانی خود رسید و امروز و فردا تکلیف چهار نماینده ایران در این رقابت‌ها مشخص می‌شود. در بین چهار ایرانی حاضر در مرحله گروهی، استقلال تهران از صعود مطمئن است؛ استقلال خوزستان هم کار ساده‌ای برای صعود دارد؛ اما دو تیم دیگر ایران، پرسپولیس و ذوب‌آهن که امروز مقابل حریفان خود به میدان می‌روند، مأموریت پیچیده‌ای برای صعود به مرحله حذفی پیش‌روی خود می‌بینند.

بین چهار نماینده ایران، پرسپولیس تنها تیمی است که سرنوشتش در دست خودش نیست. دو تساوی پرسپولیس مقابل الریان قطر و الهلال عربستان، کار صعود این تیم را به مرحله حذفی لیگ ‌قهرمانان، سخت کرد.

در گروه D لیگ ‌قهرمانان آسیا، الهلال عربستان، الریان قطر، پرسپولیس ایران و الوحده امارات به ترتیب با ٩، ٧، شش و چهار امتیاز، اول تا چهارم‌اند. قهرمان لیگ ایران برای صعود از این گروه سخت، تنها یک راه پیشِ‌روی خود می‌بیند؛ پرسپولیس امروز الوحده امارات را در ورزشگاه آزادی شکست دهد و در بازی هم‌زمان، الهلال عربستان در دوحه به الریان قطر نبازد. با رقم‌خوردن این نتایج، پرسپولیس به‌عنوان تیم دوم این گروه صعود می‌کند و حریف لخویای قطر در مرحله بعدی می‌شود.

پرسپولیسی‌ها پس از سپری‌کردن یک فصل مقتدرانه در لیگ ایران، نمی‌خواهند به این زودی از آسیا خداحافظی کنند. مشکل اصلی اما اینجاست که سرنوشت پرسپولیس تنها در دست خودش نیست؛ برد مقابل الوحده زمانی می‌تواند باعث برد قرمزها شود که الهلال در دوحه نبازد. پرسپولیسی‌ها نگران زدوبند دو تیم عربی این گروه هم هستند؛ هرچند تبانی دو تیم بعید به نظر می‌رسد؛ چراکه ترجیح الهلال اول‌شدن در گروه است. مقدمه صعود پرسپولیس، شکست‌دادن الوحده است. الوحده با پیروزی خیره‌کننده پنج بر یک مقابل الریان در بازی قبلی، نشان داد تیم باکیفیتی است. الوحده خودش هم شانس صعود دارد و بازی سختی در انتظار پرسپولیس خواهد بود. پرسپولیس پس از قهرمانی مقتدرانه در لیگ، بدون هیچ غایبی به مصاف الوحده می‌رود و منتظر است در ورزشگاه پر آزادی خبرهای خوشی از دوحه بشنود.

برانکو ایوانکوویچ که خودش زمانی سرمربی الوحده بوده، بازی امروز را مهم‌ترین دیدار فصل پرسپولیس می‌داند: «بازی بزرگی انتظار ما را خواهد کشید. دوست دارم نام این بازی را «بازی تمام بازی‌ها» بگذارم. برای این دیدار پر از انرژی و انگیزه هستیم و می‌خواهیم دوباره با برد، دل هواداران‌مان را شاد کنیم. کار ساده‌ای نخواهیم داشت».

الوحده این فصل در لیگ امارات پنجم شد و هدایت این تیم را خاویر آگیره مکزیکی بر عهده دارد. این تیم از چند بازیکن خوب خارجی بهره می‌برد؛ بااین‌حال پرسپولیس در بازی رفت با درخشش مهدی طارمی بردی شیرین را مقابل این تیم کسب کرد و امیدوار است امروز هم چنین نتیجه‌ای تکرار شود.

بازی سخت ذوب‌آهن در قطر

ذوب‌آهن دیگر تیم ایرانی است که امروز به میدان می‌رود. تیم چهارم لیگ ایران در دوحه به مصاف تیم قدرتمند الاهلی عربستان می‌رود. الاهلی میزبان این بازی است؛ اما به دلیل مشکلات بین ایران و عربستان، این دیدار در دوحه قطر برگزار می‌شود. ذوب‌آهن بازی به‌مراتب سخت‌تری دارد. باخت سنگین خانگی ذوب‌آهن مقابل العین، کار این تیم را برای صعود از گروهش بسیار سخت کرد. هم‌اکنون در گروه C، العین امارات، الاهلی عربستان، ذوب‌آهن اصفهان و بنیادکار ازبکستان به ترتیب با ٩، ٨، هفت و سه امتیاز اول تا چهارم‌اند.

ذوبی‌ها برای صعود حالا تنها یک راه دارند؛ شکست‌دادن تیم قدرتمند الاهلی عربستان در دوحه. الاهلی تیم بسیار قدرتمندی است؛ فصل گذشته قهرمان لیگ عربستان شد و این فصل نایب‌قهرمان. شاگردان مجتبی حسینی اگر این بازی سخت را ببرند، به احتمال فراوان در گروه دوم می‌شوند در دور بعد با استقلال یا الاهلی امارات بازی خواهند کرد.

در دیگر بازی این گروه، العین میزبان بنیادکار تاشکند است. ذوب‌آهن شانس آورد که در بازی هفته قبل، بنیادکار کار بزرگی انجام داد و الاهلی را برد؛ وگرنه ذوبی‌ها همان هفته قبل حذف شده بودند. اصفهانی‌ها حالا باید از این شانس طلایی استفاده کنند و برای برد وارد میدان شوند. مجتبی حسینی، سرمربی ذوب‌آهن، درباره این دیدار گفت: «شرایط ما در لیگ برتر خوب بود و لیگ را به خوبی پشت سر گذاشته‌ایم. می‌دانیم شرایط گروه به چه شکل است و ما خودمان را آماده کرده‌ایم. با تلاش‌هایی که انجام داده‌ایم، به دنبال آن هستیم تا با دست پر به ایران برگردیم. تلاشمان این است یک بازی خوب و قدرتمند را انجام بدهیم و با شکست الاهلی، یکی از تیم‌های صعود‌کننده از گروهمان باشیم. الاهلی تیم خوبی است ولی ما برای شکست‌دادن الاهلی آماده‌ایم».

عمر السوما سوری خطرناک‌ترین بازیکن الاهلی است که مدافعان ذوب‌آهن باید او را مهار کنند. استقلال تهران و استقلال خوزستان دو نماینده دیگر ایران در آسیا فردا به میدان می‌روند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هم وطنان بریم استادیوم ودعاکنیم صعودکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج