۵۲۴۹۶۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

رونالدو، یک تمام کننده تمام نشدنی!

رئال مادرید پس از شکست در ال کلاسیکو، نیاز به یک قدرت نمایی اساسی داشت تا دوباره کمر راست کند و چه فرصتی بهتر از دربی مادرید، آن هم در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا.

وبسایت نود: رئال مادرید پس از شکست در ال کلاسیکو، نیاز به یک قدرت نمایی اساسی داشت تا دوباره کمر راست کند و چه فرصتی بهتر از دربی مادرید، آن هم در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا.

رئال مادرید باز هم به لطف هت تریک کریستیانو رونالدو در سانتیاگو برنابئو، به پیش روی خود در مسیر فینال لیگ قهرمانان اروپا ادامه داد و این بار از سد تیم همشهری یعنی اتلتیکو مادرید گذشت. شاگردان زین الدین زیدان ضمن ارائه یک نمایش برتر در هر دو نیمه، حاکم بر توپ و میدان بوده و راحت تر از چیزی که تصور می شد، روخی بلانکوس را به زانو در آوردند. در حالی که کهکشانی ها حضور خود در این مرحله را مرهون هت تریک کریستیانو رونالدو مقابل بایرن مونیخ هستند، این ابر ستاره پرتغالی باز هم هنرنمایی کرد و دفاع آهنین اتلتیکو مادرید را فرو ریخت.

رونالدو، یک تمام کننده تمام نشدنی!

رونالدویِ شگفت انگیز در لیگ قهرمانان

بدین ترتیب تعداد گل های کریستیانو رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا به عدد ۱۰۳ رسید. رونالدو نخستین بازیکنی شد که از مرز ۵۰ گل در مرحله حذفی لیگ قهرمانان عبور کرد. در حالی که برخی منابع مدعی شده اند که رونالدو به رکورد ۴۰۰ گل با پیراهن رئال مادرید رسیده اما خبرگزاری رویترز ۳۹۹ گل را طی ۳۸۹ بازی برای وی در مادرید ثبت کرده است. ظاهراً یکی از گل های رونالدو در سال ۲۰۱۰ به طور رسمی به نام په په ثبت گردید. ۸ گل طی ۳ بازی اروپایی اخیر رئال مادرید توسط کریستیانو رونالدو، نقش بسیار پُر رنگی را در موفقیت های شاگردان زیدن الدین زیدان ایفا کرده است. حال باید وی را بالاتر از آلفردو دی استفانو، بهترین گلزن مسابقات نیمه نهایی در ادوار لیگ قهرمانان دانست.

کریستیانو رونالدو در دربی مادرید به عنوان مهاجم مرکزی در کنار کریم بنزما قرار گرفت و یک بار دیگر ثابت کرد که هنوز هم می تواند بهترین مهاجم کلاسیک (اصطلاحاً یار شماره ۹) در دنیای فوتبال باشد. شاید بهترین تفسیر را ریو فردیناند راجع به رونالدو گفته که در برنامه تلویزیونی کانال BT Sport از وی به عنوان یک «تمام کننده ویران گر» یاد کرده است. به قول فردیناند، توپ در محوطه جریمه اتلتیکو مادرید همچون آهن ربا به پای کریستیانو رونالدو چسبیده بود. می توان به جرأت گفت که در طول فصل جاری، هیچ گاه رونالدو آماده تر از این روزها دیده نشده است. وانگهی آمادگی کریستیانو رونالدو نیز به معنای وجود یک تیم مخوف و توقف ناپذیر همچون رئال مادرید خواهد بود.

رونالدو، یک تمام کننده تمام نشدنی!

حضور رونالدو در پُست مهاجم مرکزی؛ بهترین تصمیم زیدان

جیکوب اشتاینبرگ نویسنده Guardian پس از درخشش رونالدو در دربی مادرید، مطلب جالبی درباره وی نوشت. این نویسنده معتقد است که برای ستاره هایی که از مرز ۳۰ سالگی عبور می کنند، دو راه بیشتر وجود ندارد؛ یا باید قانون طبیعت را پذیرفته و جای خود را به جوان تر ها بدهند و یا این که برای جایگاه خود جنگیده و با تلاش فراوان، همچنان در اوج باقی بمانند. رونالدو به اندازه یک یا دو سال پیش، سرعتی است و هیچ نشانه ای از افزایش سن در ساق های او مشاهده نمی شود. در واقع رونالدو به طرز بی رحمانه ای، تیم اتلتیکو مادرید را جریمه کرد. درخشش Cr۷ به اندازه ای خوب بود که دیگر صدای سوت اعتراضی هواداران رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو نیز به گوش نرسید.

این روزها انتقادهای زیادی راجع به پُست کریستیانو رونالدو مطرح بود و برخی از کارشناسان از انتقال وی به فوروارد مرکزی، چندان راضی به نظر نمی رسیدند. این گروه اعتقاد داشتند که رونالدو باید با تکیه بر قدرت پا به توپ و نبوغ خود، در کناره های زمین با مدافعان و بال های کناری خودی مشارکت بیشتری داشته باشد اما تصمیم زیدان مبنی بر استفاده از وی در پست مهاجم مرکزی، در بازی مقابل اتلتیکو مادرید تبدیل به بهترین اتفاق برای کهکشانی ها شد. با حضور بازیکنان آماده ای همچون مارکو آسنسیو، مارسلو و لوکاس واسکز در کناره های زمین، شاید حضور رونالدو در نوک خط حمله یک توجیه عقلانی تر باشد.

کهکشانی ها در هر ۵۹ بازی اخیر خود در کلیه مسابقات گلزنی کرده اند. آخرین بار که این تیم نتوانست دروازه حریف را بگشاید، به آوریل سال گذشته و تساوی بدون گل مقابل منچستر سیتی در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان مربوط می شود. همچنین آخرین بار که رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو موفق به گلزنی نشد، دیدار با اتلتیکو مادرید در فوریه ۲۰۱۶ بود. بر خلاف کریستیانو رونالدو که در اوج دوران آمادگی قرار دارد، زوج وی در خط حمله یعنی کریم بنزما تقریباً هیچ حرفی برای گفتن نداشت. این مهاجم فرانسوی چند بار با پاس های اشتباه خود باعث شد تا فرصت های گلزنی تیمش از دست برود. البته نباید تأثیر بنزما روی گل دوم رئال مادرید را فراموش کنیم.

رونالدو، یک تمام کننده تمام نشدنی!

بازگشت واران، بازگشت صلابت به خط دفاعی

بازگشت رافائل واران به قلب دفاع در کنار سرخیو راموس باعث شد تا اوضاع خط دفاعی رئال مادرید در مقایسه با چند بازی اخیر بهبود یابد. واران هر آن چیزی که زیدان بر عهده اش گذاشت را به خوبی انجام داد. تصور کنید که اگر رافائل واران به این بازی نمی رسید و دنی کارواخال نیز به علت مصدومیت از زمین بیرون می رفت، آن گاه چه کسی باید در چنین شرایط دشواری در خط دفاع قرار بگیرد؟ حضور واران باعث شد تا مصدومیت کارواخال به چشم نیامده و ناچو جای او را پر کند. بازی های چند هفته گذشته ثابت کرده که زوج دفاعی راموس- ناچو چندان مطمئن نیست. رئال مادرید با این زوج دفاعی از لگانس و خیخون ۲ گل و از بایرن مونیخ در مجموع دو مسابقه رفت و برگشت، ۳ گل دریافت کرد. خط دفاعی رئال مادرید از ماه فوریه به بعد تنها دو کلین شیت را مقابل اسپانیول و آلاوز داشته ولی شاگردان زیدان این بار موفق شدند که مقابل یک تیم قدرتمند، دروازه خود را بسته نگه دارند. در سایه درخشش خارق العاده کریستیانو رونالدو، نباید عملکرد دفاعی بسیار خوب رئال مادرید را از یاد ببریم.

رونالدو، یک تمام کننده تمام نشدنی!

ایسکو، «فانتزیِ ناب» کهکشانی ها

یکی دیگر از نکات قابل ذکر در این بازی، حضور ایسکو در ترکیب اصلی بود. ایسکو یک بازیکن فانتزی و خوش فکر بوده که از محبوبیت زیادی نزد هواداران رئال مادرید برخوردار است. هواداران بارها از زیدان خواستند تا بیشتر به ایسکو میدان بدهد. ایسکو نیز برای دستیابی به جایگاه واقعی خود، به قدری جنگید تا بالاخره خودش را به زیدان تحمیل کرد. در شبی که گرت بیل بازیکن محبوب فلورنتینو پرز به علت مصدومیت حضور نداشت، زیدان مهم ترین تصمیم خود را گرفت و ایسکو را به میدان فرستاد. ایسکو با پاس های خود در مناطق مختلف زمین و حرکت بین خطوط سه گانه تیمش، یکی از مهره های کلیدی رئال مادرید در این بازی بود.

رونالدو، یک تمام کننده تمام نشدنی!

کامبک اتلتیکو مادرید؛ محال یا ممکن؟

هدف اصلی اتلتیکو مادرید در مسابقه رفت، دستیابی به یک گل و سپس ایجاد یک دفاع بسته بود تا کار را به ویسنته کالدرون بکشاند. زیدان نیز پیش از بازی نیز نگرانی خود را بابت دریافت گل در خانه ابراز کرده بود. در واقع دیگو سیمئونه به دنبال یک گل غافل گیر کننده بود تا پس از آن، بازیکنان رئال مادرید را در قفس دفاعی تیمش، اسیر کند اما گل زود هنگام کریستیانو رونالدو، همه نقشه های مرد آرژانتینی را نقش بر آب کرد. تاکنون در لیگ قهرمانان سابقه نداشته که یک تیم، باخت ۳-۰ مسابقه رفت را جبران کند گر چه بارسلونا توانست یک کامبک رؤیایی از باخت ۴-۰ مقابل پاریسن ژرمن بسازد. البته باید گفت که نه اتلتیکو مادرید می تواند بارسلونا باشد و نه رئال مادرید، پاریسن ژرمن است!

از طرف دیگر، نباید فراموش کنیم که هیچ چیز در فوتبال غیر ممکن نیست و دیگو سیمئونه نیز پس از شکست ۳-۰ در سانتیاگو برنابئو، به همین موضوع اشاره کرد. رئال مادرید در سرتاسر جریان بازی، کاملاً کنترل میانه میدان را در اختیار داشت و خط هافبک اتلتیکو را از کار انداخت. کما این که موقعیت های گل شاگردان سیمئونه انگشت شمار بود و به جز کوین گامیرو در چند صحنه معدود، سایر عناصر هجومی روخی بلانکوس از جمله کوین گریزمن هیچ حرفی برای گفتن نداشتند.

رونالدو، یک تمام کننده تمام نشدنی!

به هر حال رئال مادرید با عبور از سد این حریف همیشگی، گام بزرگی را به سوی فینال لیگ قهرمانان در کاردیف برداشت. جالب این که تقابل با اتلتیکو طی چند فصل اخیر لیگ قهرمانان برای کهکشانی ها خوش یُمن بوده و آنها هر دو قهرمانی خود در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ (دسیما و اوندسیما) را با شکست «لوس کولچونروس» به دست آوردند. آیا رئال مادرید قادر به تاریخسازی و دفاع از عنوان قهرمانی خود در این مسابقات خواهد شد؟ آیا کریستیانو رونالدو برای چهارمین بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا خواهد شد تا زمینه پنجمین توپ طلا نیز برای وی فراهم گردد؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج