۵۱۲۶۹۲
۵ نظر
۵۰۱۳
۵ نظر
۵۰۱۳
پ

قانون ستاره‌های روی پیراهن‌ها چیست؟

تیم های ملی و باشگاهی در سطح جهان، برای نشان دادن افتخاراتشان از علامت ستاره بالای لوگو خود استفاده می‌کنند.

ورزش سه: تیم های ملی و باشگاهی در سطح جهان، برای نشان دادن افتخاراتشان از علامت ستاره بالای لوگو خود استفاده می‌کنند.

معمولا این باشگاه است که تصمیم می‌گیرد برای کدام افتخاراتش ستاره ای روی پیراهن خود اضافه کند و قانون خاصی توسط فیفا یا فدراسیون های کشورها تعیین نشده است.
اولین باشگاهی که ستاره را روی پیراهن خود ثبت کرد، یوونتوس بود که در سال 1958، به افتخار دهمین قهرمانی اش در سری آ، یک ستاره به پیراهن خود نصب کرد. یوووه اولین تیمی بود که به ده قهرمانی سری آ دست پیدا کرد. یووه در فصل 14-2013، به سی امین قهرمانی اش در سری آ رسید و سومین ستاره را نیز روی پیراهن خود چسباند. دیگر تیم‌های سری آ که ستاره روی پیراهن خود زده اند، اینترمیلان و آث میلان هستند که هر دو پس از رسیدن به دهمین قهرمانی سری آ ستاره ها را به لوگو خود اضافه کردند.
قانون ستاره‌های روی پیراهن‌ها چیست؟

اما جالب ترین تیم در این زمینه، بایرن مونیخ است که با 20 قهرمانی ، 4 ستاره روی پیراهن خود نصب کرده است. سال 2004، فدراسیون فوتبال آلمان قانون اعطا ستاره را وضع کرد که طی آن، تیم هایی که به سومین، پنجمین، دهمین و بیستمین قهرمانی رسیدند، پس از رسیدن به هر کدام از این رکوردها باید یک ستاره به لوگو خود اضافه کنند.
قانون ستاره‌های روی پیراهن‌ها چیست؟

بایرن که در حال حاضر 26 قهرمانی در بوندس لیگا به ثبت رسانده، سال 2008 پس از کسب قهرمانی بیستم، ستاره چهارم را به لوگوی خود اضافه کرد. مونشن گلادباخ و دورتموند با دو ستاره و وردربرمن، هامبورگ و اشتوتگارت با یک ستاره، دیگر تیم‌های لیگ آلمان هستند که به لوگو خود ستاره اضافه کرده اند.
باشگاه رنجرز اسکاتلند در سال 2003، پس از کسب پنجاهمین قهرمانی اش در لیگ، ستاره ای روی پیراهن خود نصب کرد. تنها رقیب آنها سلتیک است که 47 جام قهرمانی اسکاتلند را به دست آورده و یک ستاره روی پیراهن خود دارد ولی ستاره آنها برای قهرمانی شان در رقابت های اروپایی در سال 1967 است.
در ایران نیز دو باشگاه استقلال و پاس برای قهرمانی هایشان در لیگ قهرمانان آسیا، به ترتیب دو و یک ستاره به لوگو خود اضافه کرده اند و به زودی پرسپولیس نیز برای رسیدن به دهمین قهرمانی اش در لیگ، اولین ستاره را به لوگو خود اضافه خواهد کرد که البته این تفاوت در دلیل اعطای ستاره در نوع خود جالب است.
در رده ملی، قهرمان های جام جهانی به لوگو خود ستاره اضافه کرده اند. برزیل که پرافتخارترین تیم ملی است، 5 ستاره برای 5 قهرمانی اش در جام جهانی به لوگو خود نصب کرده است.
قانون ستاره‌های روی پیراهن‌ها چیست؟
آنها برای اولین بار پس از قهرمانی سال ۱۹۷۰ که سومین قهرمانی خود بود، ۳ ستاره به لوگو اضافه کردند و از آن پس، تمام تیم‌های ملی که قهرمان جام جهانی شدند، از همین الگو تبعیت کردند. اروگوئه ۴ ستاره روی پیراهن خود دارد که نشان دهنده دو قهرمانی آنها در جام جهانی و دو قهرمانی در المپیک است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • وحید

      آخه لنگی تو به ستاره چه

    • جێژوان

      خیلی جالبه... یووه واسه 30تا تو سری آ
      بایرن 20تا بوندس لیگا و...
      اما پرسپولیسیهای عقده‌ای و همیشه مقلد
      تخت‌جمشید و قدس و آزادگان و لیگ‌برتر رو همگی با هم جمع کرده تا بعداز پایان حسرت 9ساله‌ش، بزرگترین حسرتشو رو که ستاره‌س پایان بده...
      عقده‌ایهای دایم در حسرت

    • امیر

      در مورد اینکه در جام باشگا های آسیا و لیگ قهرمانان تاکنون تیم دیگری غیر استقلال و پاس ستاره روی پیراهن خود زده اند اشاره ای نکردید و اینکه اصلا با قهرمانی در جام باشگاه های قاره ای چنین چیزی مرسوم هست؟

    • بدون نام

      مسخره بازیه.فقط تیمهای که جام جهانی رافتح میکنندحق دارندستاره بزنند.یعنی چه این کار.تیمهای باشگاهی نبایدستاره بزنند.جالبه اروپابرای قهرمانی باشگاههاش ستاره نمیزنندوآسیاییهاستاره میزنند

    • بدون نام

      واقعا خنداره لنگیا میخوان ستاره بزنن اونم با جمع کردن جامهای مختلف

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج