۵۱۲۳۷۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

هجومی‌ترین تیم لیگ در برزخ مدافعان

موقعیت استقلال در لیگ و لیگ قهرمانان آسیا به گونه‌ای است که حق کوچکترین اشتباه را هم ندارد و باید با کمترین نقص فنی گام به بازی‌های آتی بگذارد.

ایران ورزشی: موقعیت استقلال در لیگ و لیگ قهرمانان آسیا به گونه‌ای است که حق کوچکترین اشتباه را هم ندارد و باید با کمترین نقص فنی گام به بازی‌های آتی بگذارد. بخصوص بازی مهم با الاهلی امارات که سرنوشت آبی‌ها را برای صعود از این گروه مشخص خواهد کرد. در واقع این شخص منصوریان است که باید با تدابیر ویژه از نگرانی‌هایی که به واسطه اشتباه مکرر مدافعان استقلال شکل گرفته بکاهد و تیمش را به سمت و سوی موفقیت در بازی‌های آتی ببرد. آیا منصوریان می‌تواند از مدافعانش همچون مهاجمانش کار بکشد؟

شنبه‌ای که از راه خواهد رسید استقلال در ورزشگاه خانگی با تیم صبای قم بازی می‌کند. این بازی در شرایطی برگزار می‌شود که کاروان استقلال نتوانست طبق برنامه از تاشکند ازبکستان به تهران بازگردد و همین تاخیر خستگی‌هایی برای بازیکنان به وجود آورد. با این حال علیرضا منصوریان برای اینکه تیمش را از شرایط فنی مطلوب دور نکند، تمرین ریکاوری را طبق برنامه عصر دیروز برگزار کرد اما نزدیکی بازی با صبای قم ایجاب می‌کند که استقلال بدون انجام تمرین سنگین راهی دیدار شنبه‌شب شود.

تقابلی که از نظر حیثیتی و البته جدولی برای آبی‌پوشان اهمیت بسیاری دارد و از سویی امید برخی تیم‌ها نیز به ساق‌های شاگردان منصوریان است تا احیانا از شکست صبای قم در این بازی بهره‌های لازم را ببرند.

۵ روز پس از این بازی استقلال در تبریز میهمان تراکتورسازی است. دیداری که در تعیین تیم دوم جدول لیگ شانزدهم نقش بسیاری دارد و چنانچه آبی‌ها می‌خواهند بعد از پرسپولیس بر سکوی دوم لیگ تکیه بزنند باید با دست پر میدان بازی با نماینده تبریز را ترک کنند. اکنون استقلال و تراکتورسازی با فاصله بسیار کم رتبه‌های دوم و سوم جدول را در اختیار دارند و حتی اگر تبریزی‌ها دوباره طعم تلخ شکست را در بازی با پدیده بچشند و استقلال هم صبای قم را مغلوب کند، تقابل رو در رو اهمیت بسیاری در سرنوشت دو تیم خواهد داشت. بخصوص استقلال و شخص منصوریان که دوست دارد رتبه‌ای را در لیگ شانزدهم به دست آورد که بالاتر از امیر قلعه‌نویی باشد.

نزدیکی این دو بازی به هم در حالی که استقلال باید حواسش به بازی پنجم اردیبهشت ماه با تیم الاهلی هم باشد، دشواری‌های کار آبی‌ها را دو چندان می‌کند.

در این شرایط لازمه موفقیت، داشتن برنامه‌ای منسجم و بی‌نقص است و اگر منصوریان و همکارانش برنامه‌های تاکتیکی و تمرینی استقلال را به خوبی طراحی کنند و از همه مهم‌تر فن تقسیم نیرو نیز وجود داشته باشد، استقلال از پس همه این بازی‌ها برخواهد آمد.

استقلال خسته است؟

شرط موفقیت در بازی‌های هفته‌های پایانی داشتن بدن‌هایی بیدار است. در واقع تیمی به سلامت و با موفقیت بیشتر در قیاس با دیگر تیم‌ها لیگ را به پایان می‌رساند که خوب تقسیم قوا کرده باشد. ویژگی که در دو بازی اخیر استقلال مشاهده نشد و دیدیم که تیم منصوریان در هر دو بازی از حریفش عقب افتاد و در نهایت با زحمت و مشقت بسیار توانست بازی باخته را با تساوی تاخت بزند.

گرچه همین که استقلال تاب باختن را هم ندارد و در شرایط فنی نه چندان ایده‌آل هم تلاش می‌کند که از حریفانش شکست نخورد، خود یک خصیصه بسیار خوب است اما این رویه نباید در استقلال به عادت بدل شود بخصوص اینکه ۳ بازی بسیار دشوار پیش روی استقلال قرار دارد و هیچ تضمینی نیست همان اتفاقاتی که در بازی با گسترش و لکوموتیو رخ داد در ۳ بازی آینده هم تکرار شود و آبی‌ها در صورت باز شدن دروازه‌شان بتوانند گل خورده را جبران کنند.

استقلال برای رسیدن به اهداف و تثبیت جایگاه خود در جدول لیگ برتر و لیگ قهرمانان به طرح و برنامه تاکتیکی منسجم‌تری نیاز دارد و منصوریان باید در فرصت‌های هر چند کم باقیمانده آنچه باعث بروز چنین اشکال‌هایی در تیمش شده را دریابد و بعد در راستای بهبود آن گام‌های محکمی بردارد.

استقلال برای رسیدن به کامیابی و موفقیت باید شیوه‌های فنی خودش را کاملا دگرگون کند تا اتفاقات دو بازی قبل رقم نخورد. دو دیداری که نشان داد مرکز خط دفاع آبی‌ها بسیار آسیب‌پذیر است و بی‌تعارف به پاشنه آشیل استقلال در بازی‌های اخیر بدل شده است.

شاید اگر تیزهوشی بازیکنانی همچون امید ابراهیمی و کاوه رضایی در بازی‌های اخیر نبود استقلال طعم گس شکست را می‌چشید. به طور کلی استقلال از لحاظ هجومی بهترین تیم لیگ محسوب می‌شود. اگر این غنای تاکتیکی و تکنیکی در ترکیب آبی‌ها وجود نداشت نتایج دیگری رقم می‌خورد و استقلال با دست خالی بازی‌های اخیر را پشت سر می‌گذاشت.

نگران بازی برگشت مقابل الاهلی

نتایج استقلال در دو هفته اخیر هرگز فاجعه نبوده و حتی می‌توان از تساوی خارج از خانه در تبریز و ازبکستان احساس رضایت کرد اما پرواضح است تیمی که می‌خواهد در مسیر موفقیت گام بردارد و در دو جبهه لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر به توفیق دست یابد باید اشکال هایش را به حداقل برساند.

در دو بازی اخیر عملیات دفاعی به خوبی انجام نشده و برخلاف استیلایی که در خط آتش وجود دارد و اکنون استقلال برترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد اما آمار خط دفاع چندان تعریفی نیست. البته بازیکنان خط دفاع استقلال در برخی بازی‌ها درخشش محسوسی داشته‌اند اما این نگرانی وجود دارد که اشتباه‌های دو بازی اخیر به بازی‌های سرنوشت ساز آتی بخصوص تقابل با صبا، تراکتورسازی و از همه مهم‌تر الاهلی کشیده شود.

حتی نگرانی‌ها بابت بازی‌های استقلال در لیگ نیست. ترس از این است که استقلال در بازی برگشت مقابل الاهلی اشتباه‌هایی را در خط دفاع مرتکب شود که جبران آن ناممکن باشد. بخصوص اینکه تیم منصوریان سابقه باخت به همین الاهلی را هم داشته و لازم است که از اشتباه‌های خود عمیقا درس بگیرد و به سمت و سوی بهبودی حرکت کند تا استقلال که صعود از گروه را در مشت دارد، از رسیدن به مراحل حذفی آینده باز نماند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج