۴۸۲۹۱۴
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

استقلال خوزستان با کمترین تدارک در آسیا

استقلال خوزستان سه‌شنبه گذشته در ورزشگاه شهدای شهر قدس یک بازی پایاپای لیگ برتری فوتبال کشور را با نتیجه ۴ بر ۳ به پیکان واگذار کرد و سپس سه شب بد و سخت را در اردوگاهی ناقص و پرت افتاده در تهران گذراند تا صبح جمعه به مسقط پایتخت عمان برود و روز دوشنبه اولین بازی‌اش را در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا مقابل الفتح عربستان تجربه کند.

ایران ورزشی: استقلال خوزستان سه‌شنبه گذشته در ورزشگاه شهدای شهر قدس یک بازی پایاپای لیگ برتری فوتبال کشور را با نتیجه ۴ بر ۳ به پیکان واگذار کرد و سپس سه شب بد و سخت را در اردوگاهی ناقص و پرت افتاده در تهران گذراند تا صبح جمعه به مسقط پایتخت عمان برود و روز دوشنبه اولین بازی‌اش را در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا مقابل الفتح عربستان تجربه کند، دلیل انجام این دیدار خانگی آبی‌های خوزستان برابر رقیب عربستانی در شهری خارج از کشورمان لابد نیک می‌دانید اما آنچه احتمالا مطلع نیستید، استمرار مشکلات عظیم مالی استقلال خوزستان در هفته‌های اخیر است که سبب شده این تیم خلاف میلش بدترین نوع تدارک را برای این مسابقات مهم قاره‌ای ببیند.

بی‌تجربه در آسیا

این در حالی است که قهرمان شگفتی‌ساز فصل پیش لیگ برتر ایران برای اولین بار است که در یک جام آسیایی شرکت می‌کند و تجربه‌ای در این زمینه ندارد و اکثر نفراتش هم مسابقاتی را در این سطح در گذشته تجربه نکرده‌اند و در نتیجه رسیدگی به آنها و لزوم تقویت‌شان بسیار بیشتر از سه نماینده دیگرمان در این مسابقات بوده است. در عمل آبی‌های خوزستان در حالی فردا با الفتح مسابقه می‌دهند که رقیب عربستانی به رغم به وجود آمدن برخی کمبودهای بی‌سابقه و بدهکاری‌های مالی در نزد نمایندگان این کشور در لیگ قهرمانان آسیا و چند تیم دیگر مطرح باشگاهی سعودی‌ها، از بهترین شرایط روحی و تدارکات فنی برخوردار بوده و کمبود خاصی در این زمینه‌ها نداشته است.

فقدان حمایت تشکیلاتی

با این اوصاف اگر آبی‌های اهواز تا حدی بر کاستی‌های فنی اوایل فصل خود فایق آمده و دوباره خوب و سریع و خاطرناک بازی می‌کنند و یک بار دیگر حسن بیت‌سعید را در اوج هنر و آمادگی‌اش در امر گلزنی می‌بینند، باید به لحاظ پشتیبانی و کار تشکیلاتی هم کمبودی نداشته باشند و ستادها و سازمان‌هایی در کار باشند که به آنها یاری برسانند. استقلال خوزستان در همان ابتدای فصل فرناندو دخسوس و موسی‌ کولی‌بالی را که نقشی مهم در قهرمانی فصل پیش این تیم داشتند از دست داد و در نیم‌فصل دوم از عزت‌ا... پورقاز هم که از ملوان به اهواز کوچ کرده بود بی‌بهره شد و انتقال وی را به سایپا اجتناب ناپذیر یافت و رحیم زهیوی هم به لیگ قطر رفت تا مثل سایر لژیونرهای ما در کشورهای عربی حوزه خاورمیانه کاسبی کند اما بخشی از ترکیبی که سال پیش با هدایت عبدا... ویسی قهرمان لیگ برتر کشور شد، هنوز در اهواز حاضر و مشغول تلاش و بازی برای این تیمند و در این ارتباط می‌توان محمد طیبی و عقیل کعبی را نام برد و در نیم‌فصل آرش افشین، آلویز نانگ و وحید شیخ‌ویسی نیز به جمع آبی‌های خوزستان پیوستند تا گزینه‌ها و راه‌های بیشتری پیش‌روی سیروس پورموسوی برای چیدن آرایش‌های دلخواهش وجود داشته باشند.

آداب لازم

این مربی به واقع با در اختیار داشتن دانیال ماهینی، مهدی زبیدی، فرشاد سالاروند و مصطفی ماهی ترکیبی را در دست دارد که به هیچ وجه نمی‌توان آن را به لحاظ فنی برای حضوری آبرومندانه در لیگ آسیای ۲۰۱۷ ناکافی تلقی کرد و فقط بار تجربه آسیایی این تیم باید بالا بیاید و مردانش به تدریج اصول و آداب فنی حضوری بالنسبه موفق را در این پیکارها که به کلی با لیگ داخلی متفاوت است، بیاموزند.

آنها خصوصی‌اند؟

آنچه ناظران امر و سران فوتبال و ورزش ما باید یاد بگیرند و در کار خود لحاظ کنند، کمک‌رسانی سریع و شایسته و ضروری به نمایندگان کشورمان در رقابت‌های قاره‌ای است. درست است که آبی‌های خوزستان یک باشگاه خصوصی به شمار می‌آیند و نام کامل و شناسنامه‌ای‌شان نیز «استقلال صنعتی خوزستان» قید شده، اما اگر این تیم واقعا خصوصی بود و پول داشت و پولش را صرف یک تیمداری احسن و ارجح می‌کرد، وضع تیره فعلی را نداشت و به شهادت آمار و ارقام فصل پیش در شرایطی بر بلندای لیگ ایستاد که به جمع ۳ تیم کم‌هزینه لیگ تعلق داشت و امسال هم از همین زمره بوده و گویا بیش از ۵ میلیارد تومان هزینه نکرده که در قیاس با هزینه ۵/۱۷ میلیاردی (و به روایتی دیگر ۲۲ میلیاردی) همنام تهرانی‌اش چیزی نزدیک به صفر است.

کمک‌های ناکافی

در این میان فقط استانداری خوزستان کمک‌های مالی گاه به گاه را به قهرمان فصل گذشته لیگ ارائه داده که البته در قیاس با دریای احتیاجات استقلال خوزستان اندک و ناکافی بوده و گره‌های چندانی را نگشوده و مشکلات مالی این باشگاه را حل نکرده و این مساله مثل یک خوره در طول فصل استقلال خوزستان را از درون تحلیل برده و رنج داده و از تمرکز کافی بر مسائل فنی بازداشته است.

جای اعتراضی وجود نداشت

به واقع جا داشت فدراسیون فوتبال و سران ورزش بیش از آنچه دیده‌ایم (که البته زیاد هم نیست) به این تیم کمک‌های مالی موقتی ارزانی می‌داشتند و بعدا به طرق مختلف از محل‌های دریافتی و مبالغ مالی این تیم کسر می‌کردند تا هم امورات نماینده اول ایران در لیگ قهرمانان تامین شود و هم خود مورد اعتراض قرار نگرفته و متهم به کمک‌رسانی صرف به یکی از چهار نماینده کشورمان نشوند زیرا همگان می‌دانند کمک‌های رایج و دایمی به سرخابی‌های پایتخت و امکانات ذوب‌آهن به حد و شکلی است که هیچگاه آنها نمی‌توانند مدعی شوند به آبی‌های خوزستان بیش از آنها کمک شده است. این اصلی است که نادیده گرفته شده و ممکن است بر اولین حضور آسیایی این تیم شایسته جنوبی در جام نخست باشگاهی قاره اثر منفی کلان و عمیقی را بر جای بگذارد.

هنر ویژه

هنر ویژه سیروس پورموسوی و شاگردانش در چنین شرایط سختی حفظ امیدهای ولو اندک‌شان و پیگیری کوشش‌های خود بوده و این تلاش‌ها تا به آنجا پیش رفت که آبی‌های خوزستان از هفته دوازدهم به بعد لیگ برتر امسال از نو روبه‌راه شدند و شروع به کسب نتایجی کردند که در هفته‌های قبل از آن بی‌بهره مانده و تن به نزولی سنگین داده بودند. محصول این بپاخیزی مجدد صعود تا رده هفتم جدول لیگ بوده و این تیم اگر هفته پیش پیکان را هم می‌برد (و وقتی نیمه اول را ۲ بر صفر فتح کرد به آن بسیار نزدیک نشان می‌داد) تا رده پنجم هم بالا می‌آمد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • رصا

      ایشالا دلاوران آبی پوش جنوبی، با تعصب و غیرت ویژه خود،دل ملت ایران رو شاد میکنند...

    • بدون نام

      باور کنید بهترین نتیجه رو استقلال خوزستان میگیره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج