۴۶۶۶۸۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

چهار دلیل برای پایان یک رویا

من سیتی در هفته ۲۲ لیگ برتر انگلیس در یک بازی پر هیجان با نتیجه ۲ـ۲ با تاتنهام به تساوی رسید.

آی اسپورت: من سیتی در هفته ۲۲ لیگ برتر انگلیس در یک بازی پر هیجان با نتیجه ۲ـ۲ با تاتنهام به تساوی رسید. آبی‌های منچستر با وجود تاکید گواردیولا برای تلاش برای کسب مقام قهرمانی شاید با این تساوی امیدهای خود را برای قهرمانی لیگ جزیره از دست دادند البته نه بخاطر فاصله ۱۰ امتیازی با چلسی بلکه به جهت تداوم ایراداتی که زمینه رفع آن‌‌هادر این فصل وجود ندارد. پپ با سیستم ۱ـ۴ـ۱ـ۴ آگوئرو را به عنوان مهاجم تارگت و در یک خط عقب‌تر استرلینگ در سمت راست، سیلوا و دی بروین در وسط و سانه در انتهای چپ و در پشت آنها یحیی توره به‌عنوان هافبک دفاعی و بالاخره خط دفاعی ۴ نفره متشکل از زابالتا در راست، اوتامندی و استونز در وسط و کولاروف در دفاع چپ ودر اخر هم براوو را بعنوان دروازه بان به زمین فرستاد.

چهار دلیل برای پایان یک رویا

آنها چه اشکالاتی در این بازی داشتند که موفق به کسب ۳ امتیاز نشدند؟

۱- آنها در تمام بازیهای این فصل لیگ جزیره و البته بازی با تاتنهام، بر اساس فلسفه پپ مالکیت توپ را در اختیار داشتند و به همین نسبت موقعیت‌های بیشتری از رقیبان خلق کردند. در بازی با تاتنهام آنها۱۱ موقعیت خطرناک در مقابل ۲ موقعیت تاتنهام به دست اوردند. اما هر دو تیم در پایان بازی ۲ گل بزده بودند. این به آن معنی است که آگوئرو و عناصر تهاجمی تیم قابلیت تمام کنندگی لازمه را ندارند و نوع گلهای سیتی که بیشتر به علت اشتباه دروازه بان بود تا موقعیتهای ایجاد شده،‌دلیلی بر این ادعاست. شاید گواردیولا با خرید زمستانی خسوس برزیلی سعی در رفع این نقیصه کرده باشد ولی انتظار نمی رود که ورود این بازیکن دراین موقع از فصل بتواند در حد کسب قهرمانی لیگ جزیره تاثیر گذار باشد.

‎۲- در تمام تیم‌های با رویکرد تهاجمی یکی از مهمترین نقاط آسیب پذیری از دست دادن توپ و مواجهه با انتقال سریع توپ از حمله به دفاع است. این تیم‌ها باید در مقابل پرسینگ شدید بازیکنان حریف قادر به حفظ و گردش هدفمند توپ و ایجاد موقعیت گل برای عناصر تهاجمی باشند. این مساله در تیمهای سابق گواردیولا و با وجود بازیکنان خلاق و با تکنیک مشکلی ایجاد نکرده بود ولی من سیتی در فصل جاری با وجود مالکیت بالای توپ، امتیازات بعضی از مسابقات از جمله بازی با تاتنهام، چلسی و لیورپول و لسترسیتی را به همین دلیل از دست داد. در بازی شب گذشته یکی از نکات قابل دفاع آبی‌های لندن جنگندگی و بردن نبردهای تک به تک و پاس‌های سریع در کمتر از دو ثانیه برای در هم شکستن اثر تخریبی پرسینگ شدید تیم حریف بود. در بعضی از صحنه ها یار پرسور تاتنهام وقتی به بازیکن من سیتی می رسید که او توپ را چند لحظه زودتر پاس داده بود. شاید یکی از دلایل خلق موقعیتهای پر تعداد من سیتی در بازی دیشب همین بود.

‎۳- یکی از علت‌های اصلی موفقیتهای لیورپول کلوپ و تاتنهام پوچتینو که خود سبک دیگری از فوتبال مدرن و جای بحث در مقال دیگری دارد پرسینگ یار صاحب توپ در زمانی کمتر از سه ثانیه است. در این نوع از پرسینگ بازیکن نزدیک به یار صاحب توپ در کمتر از سه ثانیه خود را به حریف می رساند و زمان بازیسازی و پاس سالم را از او گرفته و با پس گرفتن توپ در باکس حریف موقعیت خطرناک ایجاد می کند. این نوع از پرسینگ برای تیمهایی که سبک بازی مالکانه داشته و تهاجمی بازی می کنند ویرانگر بوده و انها را در مقابل ضد حملات فاجعه باری قرار می‌دهد که بهترین مثال ان بازی من سیتی با چلسی در نیم فصل اول است. یکی از ایرادات اصلی ابی های لندن که شاید تا آخر فصل امکان رفع ان نباشد عدم پرسینگ حریف در کمتر از سه ثانیه است. این موضوع به یار صاحب توپ تیم مقابل امکان دیدن فضاهای مناسب و ارسال پاسهای سریع و استفاده از موقعیت نامناسب عناصر دفاعی انها را می دهد. موضوعی که بارها در بازی دیشب دیده شد و بازی برده آن‌ها را تبدیل به یک مساوی بی خاصیت کرد.

‎ ۴- فضای بین مدافعین میانی من سیتی از مناطقی است که انها بیشترین گلهای خود را از این ناحیه خورده اند. علاوه بر ضعف انها در ممانعت از ارسال توپهای سریع و بلند از جناحین انها در پشت شش قدم هم قادر به کنترل توپ‌های ارسالی و توپ‌های دوم و سوم نیستند. گل اول تاتنهام وقتی از جناح چپ ارسال شد و کولاروف قادر به قطع ان نشد در غیاب استونز و اوتامندی با یک ضربه سر منجر به گل شد. همانگونه که ارسال سریع توپ لو رفته به همین منطقه گل دوم تاتنهام را زد و اگر به یاد بیاوریم چلسی هم از همین نقطه به گل رسید. اینکه گواردیولا بتوان. تا پایان فصل این نقاط اسیب را مرتفع نماید غیر ممکن نیست ولی دستاورد قهرمانی خوشبینانه ترین نتیجه ممکنه برای ان می تواند باشد. بنظر می رسد رویای پپ در این فصل به پایان رسیده و او باید طیف متنوعی از ناکارآمدیهای تیم خود را در حوزه بازیکنان، سبک بازی، فرایندهای دفاع تیمی و همچنین انالیز بازی رقبا شناسایی و مدیریت کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج