۴۴۵۵۸۲
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

نگاهی به قوانینی که باعث افت بازیکنان شده است

پرسپولیس همواره برای قهرمانی با مشکلات فراوانی رو به روست،یک بار فیفا به دلیل شکایت یک بازیکن، ۶ امتیاز را از این تیم کسر کرد و حالا مشکلات سربازی بازیکنان و ستارگان این تیم، تبدیل به مشکل بزرگ برانکو شده است.

روزنامه قانون: پرسپولیس همواره برای قهرمانی با مشکلات فراوانی رو به روست،یک بار فیفا به دلیل شکایت یک بازیکن، ۶ امتیاز را از این تیم کسر کرد و حالا مشکلات سربازی بازیکنان و ستارگان این تیم، تبدیل به مشکل بزرگ برانکو شده است. احمد نوراللهی و امید عالیشاه، نیم فصل، پرسپولیس را ترک می کنند و راهی تراکتورسازی می شوند. این دو انتقال در حالی اتفاق می افتد که سرخ های تهران وتبریز مدعیان اصلی قهرمانی لیگ به شمار می روند و از الآن تقریبا فاصله خود را با سایر رقبا کم کرده اند. طبیعتا قدرتمند شدن هر یک از این دو تیم به ضرر دیگری است؛ حالا تصور کنید یکی از این دو، علی رغم میل باطنی‌اش در حال ضعیف کردن خود و قدرتمند کردن رقیب است، چاره ای هم نیست. نوراللهی و عالیشاه در ترکیب پرسپولیس جایی ندارند و از طرفی باید خدمت سربازی‌شان را هم پشت سر بگذارند.که آن هم فقط تیم نظامی تراکتور گزینه روی میز آن هاست و دلیل هم مشخص است. سه تیم نظامی دیگر در سطح اول فوتبال ایران جایی ندارند.

بی نظیر در دنیا

هیچ کجای دنیا چنین اتفاقی رخ نمی دهد مرسوم نیست و اینکه بازیکنان برای گذراندن خدمت سربازی‌شان به تیم‌های خاصی نقل مکان کنند بی معنی است. آن هم در روزهایی که اوج شکوفایی‌شان است و تیم‌های اصلی‌شان به این بازیکنان برای حضور قدرتمند در مسابقات آتی نیاز دارند. تصور کنید در نیم‌فصل دوم قرار است چه اتفاقی رخ بدهد؟ پرسپولیس دو مهره ارزشمند خود را از دست می‌دهد و این دو مهره دقیقا راهی تیمی که در حال رقابت با سرخپوشان تراکتور می شوند. این کار نه تنها باعث می‌شود که چرخه بازیکن‌سازی در باشگاه‌های ما دچار اختلال شود بلکه رقابتی ناعادلانه را هم بین تیم‌ها ایجاد می کند. تراکتورسازی از عدم حضور تیم‌های نظامی دیگرسود می‌برد و حالا در لیگ‎‌برتر حسابی یکه‌تازی می کند و بی رحمانه ستاره‌های مختلف را با مبالغی عجیب و بسیارناچیز جذب می کنند.

این ماجرا و فعل و انفعال، به خودی خود مشکلاتی را هم متوجه تراکتوری‌ها کرده است. به زعم بعضی از هواداران این تیم پرشور تبریزی، این دسته ازبازیکنان چون پول آنچنانی نمی‌گیرند فوتبال چندان باکیفتی را هم ارائه نمی‌دهند و تعصب لازم را صرف تیم نمی‌کنند. ضمن اینکه این تیم مدام در حال تغییر است و ثبات ندارد، موضوعی که باعث شده مربیان نتوانند برنامه‌ریزی مناسبی برای مسابقات داشته باشند.

مسیر ناهموار پس از سربازی

داستان این انتقال‌های عجیب و غریب جایی دردناک‌تر می‌شود که متوجه شویم اکثر این ستاره‌ها پس از پایان خدمت‌شان به تیم‌های مبدا برنمی‌گردند. برای مثال محمد حسین کنعانی‌زادگان پس از اینکه برای گذراندن دوره سربازی از پرسپولیس به ملوان رفت، دیگر به این تیم برنگشت و راهی استقلال تهران شد. عده‌ای از بازیکنان با توجه به اینکه در دوره خدمت سربازی‌شان پول آنچنانی نگرفته‌اند، ترجیح می‌دهند مسائل مالی را اولویت خود قرار دهند و راهی تیمی شوند که پول بیشتری می‌دهد و عده‌ای دیگر هم مسیر فوتبالی‌شان تغییر می‌کند و دچار افت می‌شوند. آرش افشین، سعید آقایی، سینا عشوری و بختیار رحمانی را که فراموش نکرده‌اید؟

تبصره‌های فراموش شده

در سال‌های قبل از انقلاب و اوایل انقلاب که هنوز این قانون بازیکن سرباز وجود نداشت، فوتبالیست بودن با سرباز بودن منافاتی نداشت. یعنی حتی یک بازیکن ملی‌پوش می‌توانست همزمان هم سرباز باشد و هم عضو باشگاهی غیرنظامی. درست است که با حرفه‌ای‌تر شدن فوتبال و افزایش ساعات تمرین و ایام برگزاری بازی‌ها، هماهنگی بین وظایف سربازی و بازی کردن در یک باشگاه سخت شده است، اما باز هم می‌توان با درنظر گرفتن تبصره‌های خاص، همانند سابقه کاری، یک بازیکن همزمان بتواند در تیمش بازی کند و سرباز هم باشد. هم اکنون بیشتر سربازان تحصیل کرده تا ساعت دو بعد از ظهر موظف به حضور در محل خدمت خود هستند و این ساعتی است که تداخلی با ساعت تمرین و مسابقه اکثر باشگاه‌ها ندارد. علاوه بر این می‌توان مشابه طرح‌هایی چون امریه که برای سربازان تحصیل‌کرده به کار می‌رود، برای سربازی ورزشکاران نیز تعریف کرد.

قضاوتی درباره قانون نمی‌کنیم

سردار مهرعلی باران چشمه، رییس تربیت بدنی ستاد نیروهای مسلح، درباره جدایی نوراللهی و عالیشاه و پیوستن این دو بازیکن به تراکتور در حالی که پرسپولیس با تیم تبریزی برای قهرمانی در رقابت است، به «قانون» گفت: «هیچ یک از این دو بازیکن هنوز سرباز نشده‌اند و با تیم تراکتورسازی هم قرارداد نبسته اند. در این شرایط ما هم ورود نخواهیم کرد تا زمانی که این دو نفر بخواهند سرباز شوند». رییس تربیت بدنی ستاد نیروهای مسلح در پاسخ به این سوال که آیا قانونی برای سهمیه بندی بازیکنان سرباز جهت حضور در تیم های نظامی در نظر گرفته می شود و اینکه اصلا این تقسیم بندی را عادلانه می‌داند یا خیر، گفت: « ما نباید درباره عادلانه بودن یا نبودن نظر بدهیم. قانون در کشور موجود است و باید از آن اطاعت کنیم. در ضمن سایر تیم‌های نظامی هم بازیکن سرباز می‌گیرند». او درباره شایعه ای که گفته می شود تراکتور از فصل آینده جزو تیم‌های نظامی نخواهد بود، بیان داشت: «چنین مساله‌ای را نشنیده بودم و الآن از زبان شما متوجه شدم».

تصویب قانون جدید؛ نیاز فوتبال ایران

بی‌شک گذراندن دوره خدمت سربازی، وظیفه هر بازیکن است. اما در نحوه گذراندن این دوره، بهتر است تجدید نظری صورت بگیرد تا فوتبالیست و باشگاه و هوادار ضرر نکنند. تصویب قوانین جدید در این زمینه، می‌تواند به افزایش کیفیت رقابت‌های لیگ‌برتر و در نهایت پیشرفت فوتبال ایران کمک کند ضمن اینکه یکی مثل مهرداد پولادی نمی‌تواند به سادگی قید سربازی را بزند و راهی قطر شود تا با پول‌های شیخ‌نشینان تفریح کند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناصر

      میتوان به کمک وزارت ورزش ومجلس شورای قانونی تصویب کرد که بازیکنان درهمان تیم بمانند ومبلغ قرارداد آنها به خزانه وزارت ورزش یا فدراسیون فوتبال جهت کمک به تیم ملی یا خزانه بیت المال ریخته شود.یا هر قانون دیگری که به ضرر هیچ تیمی نباشد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج